Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar dünkü "Büyük Kocaeli Buluşması"ndan sonra böyle bir konu açmak şart oldu :D Geçen sonbaharda niyetlenip, daha sonra kışın gelmesiyle azalan uçuşları düşünerek ve açıkçası ekstra masraf çıkarmamak için rafa kaldırdığımız bu fikir, dünkü buluşmadan sonra tabiri caizse aciliyet kazandı.

Denklem basit: yaz = daha uzun günışığı = daha çok uçuş = daha çok pil = çok para. Bu nedenle sahada şarj şart. Sahada şarj için kullanabileceğimiz başlıca güç kaynakları, arabalarımızın aküsü, kuru akü ve jeneratör. Araba aküsünün artı yönü ekstra bir maliyeti olmaması, ancak en başta aracımızı uçuş yaptığımız noktaya kadar getirebiliyor olmamız gerekiyor, ki bu her zaman mümkün olmuyor. Ayrıca sağlam bir akü ve özellikle büyük piller için aracın çalışır durumda olması gerekiyor, ki bazen o da yeterli olmuyor. Aküyü boşaltıp sahada kalma riski de ayrı.. :D Kuru akü ise hem yüksek maliyetli, hem de kullanım ömrü çok uzun değil. Ayrıca kuruakünün de önceden şarj edilmesi gerekiyor. Jeneratöre gelirsek, önceden şarj derdi yok, iyi bakıldığında işletme ömrü çok uzun, işletme maliyeti ise çok düşük.

Dün sahaya götürdüğümüz 2500w gücündeki jeneratör kaç pil bastı, kaç demlik çay suyu kaynattı bilemiyorum. Yaklaşık 5 saat çalıştı ve 5lt benzini bitiremedi. Tabi bu büyüklükteki bir jeneratör haftalık uçuşlar için çok fazla. Aşağıda örneğini vereceğim daha küçük boyutlu, daha az güçlü ve daha uygun fiyatlı jeneratörler normal bir uçuş günü için yeter de artar bile.

Örneğin, 5000mAh'lik iki pili 1c ile şarj etmek için şarj aletinin güç kaynağından talep edeceği güç ortalama 300-350w civarında. Güç kaynağı ise bu gücü verebilmek için şebekeden ortalama 400-450w güç talep ediyor. Yani aynı anda dört pile 1c ile, yada iki pile 2c ile şarj basmak için bize 800-900w güç üretebilen bir jeneratör gerekiyor. Buna göre aşağıdaki modeller işimizi görüyor:

Edit: Arkadaşlar aşağıda görülen JCB 850w jeneratörü gerek fiyatı, gerek boyutları, gerekse invertörlü oluşu açısından ilk sıraya koymuş ve kendim de bir tane almıştım. Kullanıcı yorumlarında da olumsuz bir şeye rastlamamıştım. Ancak aldıktan 3,5 ay sonra pull-start mekanizması iflas etti. Mekanizmanın başta malzeme kalitesi olmak üzere ciddi sorunları olduğunu düşünüyorum. Bunu alırken Çin malı olduğunu bilmekle berber, Koçtaş tarafından satılıyor oluşu ve üzerindeki JCB markası cihaza güvenmemi sağlamıştı. Bugün konuştuğum, yılların tecrübesine sahip ustaya göre, bu ve muadili cihazları farklı renklerde boyayarak üzerine istedikleri markayı basabiliyorlarmış ve Çin'de buna engel olabilecek bir kanun/otorite bulunmuyormuş. Öbür gün aynı makineyi Mercedes markasıyla da görebilirsin dedi adam. Burada ayıbın büyüğü Koçtaş'a ait. Bu durumu ben bilemem, ama onlar adı gibi biliyordur. Bundan sonra kapısından içeri girmem. Bu cihazdan benim bu yazım üzerine almış olanlardan özür diler, bir jeneratör almayı düşünen arkadaşları ise bu cihazdan uzak durmaları yönünde uyarmak isterim. :saygilar:

1- JCB 850w İnvertör Jeneratör:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aslında en iyisi yada en ucuzu olmasa da, ilk sıraya bunu koymak istedim, çünkü bir modelcinin ihtiyaçlarına fiyatına göre en iyi cevap verebilecek jeneratörün bu olduğunu düşünüyorum. En azından benim ihtiyaçlarıma diyelim :) Bu jeneratörün birinci artısı boyutları. Piyasada bu güç yelpazesi içerisinde gördüğüm en küçük boyutlu jeneratör bu. Ayrıca invertörlü ve 850w sürekli güç sağlayabiliyor. İnvertörlü olması ne işe yarıyor derseniz, teknik açıklamasını boş verelim, nispeten daha sessiz çalışıyor diyebiliriz. Fiyat olarak 400 TL civarında

2- Honda EU-10i:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Özellikle yurtdışında modelcilerin gözbebeği olan bu arkadaş son derece güçlü, invertörlü, sessiz, şirin ve pahalı :) 900w sürekli güç üretebiliyor. Bütün güzel özelliklerinin yanı sıra 2900-3000 TL bandındaki fiyatı bu güzel arkadaşı biraz gözden düşürüyor.

3- Aksa Aap-1000i:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha önce Aksa'nın daha büyük modellerini kullandım, iyi ve sorunsuz bir marka diyebilirim. Ancak 850w güç üreten bu invertörlü modeli hem boyut, hem de fiyat olarak JCB'nin gerisinde kalıyor. Fiyatı 750 TL

4- Performance Power GG950:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hızar motoruna sahip bu arkadaş listemizin en güçsüzü, en gürültülüsü, ancak en ucuzu. 720w güç üretebildiğini iddia ediyor ve fiyatı 220 TL. İddia ediyor diyorum, çünkü Performance Power Koçtaş'ın çinde ürettirdiği mallarına koyduğu bir marka ve şimdiye kadar kullandığım çeşitli ürünlerinden zerre kadar memnun kalmadım. Yine de en düşük fiyatlı ürün olarak listeye ekledim.

5- Aksa Aap-2000i:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdiye kadarki jeneratörlerimiz tamamen haftalık uçuşlarımız göz önüne alınarak listelendi. Ama daha fazlasını istiyorsanız, mesela kalabalık bir buluşmada aynı anda 7-8 pil basalım yada iki pile 4-5c basalım diyorsanız o zaman biraz daha kesenin ağzını açacaksınız ve daha ağır bir jeneratör taşıyacaksınız. 1600w güç üretebilen bu jeneratörün fiyatı 1400 TL civarında.

6- Honda EU-20i:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En sona en pahalısını sakladım. Bu güzelim Honda da 1600w sürekli güç üretebiliyor, sessiz çalışıyor, ama kırmızı olduğu için fiyatı daha fazla :D 3500 TL civarında satılıyor.


Tabi bunların hiç biriyle çay demleyemezsiniz.. :D Piyasadaki ketıllar 1800-2000w arasında güce gereksinim duyuyor. Bunun için en az dün bizim de kullandığımız aşağıdaki KLJ3500 model 2500w bir jeneratöre ihtiyacınız var. Ancak boyut ve ağırlık olarak her hafta sahaya gidecek bir cihaz değil kendisi. Fiyatı 800 TL civarında.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre ellerine sağlık kardeşim, gerçekten harika bir çalışma olmuş. Ben de bu hafta kullandigimiz jeneratore ait goruntulerin bulundugu videoyu buraya da ilave ediyorum :) :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Emre ellerine sağlık kardeşim, gerçekten harika bir çalışma olmuş. Ben de birazdan özel jeneratör derleme videosunu ilave edeyim buraya :) :)

Ne demek abi :) Rasim'in bu aralar biraz başı kalabalık, dolayısıyla da forumu masrafa sokma işleri bana kalıyor. :p
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Ahhh su Eskişehir ekibi hep zarar hep zarar :lol:

Sayenizde artık Kocaeli ekibinin küçük de olsa bir jeneratörü var :halay:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Abi bu ne hiz! :) daha ben almadim. :) gule gule kullanin, guzel gunlerde kullanin.
 
Hayırlı olsun ,güle güle kullanın. :thumbup: Emre beyin dediği gibi bu ne hız. :D
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Emre Kaman' Alıntı:
Abi bu ne hiz! :) daha ben almadim. :) gule gule kullanin, guzel gunlerde kullanin.
Cok tesekkur ederiz Emre :thumbup: Simdi sen konu acinca kalmaz falan diye :laugh: hemen kosaraktan aldik :lollol:

Bu arada senin 4 zamanli jeneratordan (96 db)farkli olarak kucuk oldugu icin 2 zamanli motor kullanmis. Az once kontrol ettim senin de belirtigin uzere ses duzeyi olarak 4 zamanli ile ayni (95 db) (Noise level ( dB / 7M ) 65 @ rated load) :halay:

KLJ3500 yaki tuketimi Maksimum Yakıt Tüketimi: 1.9 lt / saat iken, bizim ufakligin yakit tuketimi ayni :yuppi: (Fuel tank capacity ( L ) 2.0 Continuous running time ( Hrs. ) 4.0 @ rated load )

Urun hakkinda daha fazla detay icin :



Bu da ornek calisma videosu :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Modelcinin ekipman ve donanım ihtiyaçlarının sonu bir türlü gelmiyor. Birde bunları arabaya sığdırma, uçuş alanlarına taşıma derdi başgösteriyor. En iyisi van tipi bir araç almak yada mevcut araçların arkasına römork takmak. :laugh:
 
Emre konunun zamanlaması o kadar iyi ki :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
Bu aralar tam bu konuda araştırma yapmaya başlamayı düşünüyordum.Çok sağol, çok yararlı bir yazı olmuş %p %p
 
Mehmet Bey'in almak için neden acele ettiği anlaşıldı. Emre Bey'in konu açmasından sonra Koçtaş'ta stoklar azalmaya başlamış. ;D

JCB INVERTER JENERATÖR 850 W
BU ÜRÜNDEN SADECE 2 ADET KALDI!
399,90TL (KDV Dahil) Vade Farksız 9 Taksit


Duymayan kalmasın stoklar hızla eridi. :laugh:
 
Alanda Şarj Seçenekleri: Jeneratör

Mehmet abi hayırlı olsun[emoji1]


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Tesekkurler arkadaslar :thumbup: Insallah bu ufaklik ile sahada sarj sorunumuza katici bir cozum bulduk :halay:
 
Ben arabadan şarjı sağlıklı bulmuyorum herkese lazım bence böyle bir şey, ama imkanlar imkanlar her zaman :(
arabanın sorunları :
- Sürekli çalışsa yakıt
- Çalışmadan aküyü bitirip orada kalma ihtimali
- Onuda geçtim araba aküleri tamamen tüketildiklerinde artık kendini toparlayamadan ölme durumları var nereden baksak en ucuz akü 150 lira
- kısa devre yangın
- pilin patlaması gibi büyük risklerde var.
ama önlem alındığında son iki seçenek düşük kalıyor tabi
 
Hayırlı uğurlu olsun,
artık Yuvacık ta pil derdimiz sona ermiştir,hepimize keyifli uçuşlar... :bravo: