Arkadaşlar selamlar,
Üç hafta önce çıktığımız bir uçuşta model kalkış anında üst üste failsafe'e girdi ve küçük bir kırım yaşadım. Vbar Neo logunu incelediğimde RC INPUT PACKETS LOST uyarısını gördüm. Bu hata mesajı sonrası model failsafe'e giriyor, motor susuyordu. Buna ne sebep olabilir diye araştırırken, kullanıcıların bir sıkıntı üzerinde hemfikir olduklarını gördüm. Elektrostatik bir atlama sonrası ünitenin alıcı kısmının sekteye uğraması ve failsafe... Antistatik kablolamada bir sıkıntı olma ihtimali üzerinde duruluyordu.
Kırım sonrası kumanda-alıcı arası bağlantıyı kontrol ettik, range test sırasında çokça da uzaklaştım ama sorun yoktu, servoları kontrol edebiliyordum. Yani anlık bir sinyal kesilmesi sebep vermiş olmalıydı...
Benim çalışmalarım da antistatik kablolama sıkıntısını doğrular nitelikteydi. Motor counterbearing altında antistatik kablonun takıldığı yer, batarya tak çıkarlarda beni rahatsız etmiş ve ordan sökerek doğrudan motor mounta yerleştirmiştim. Herhangi bir vida ile tutturmadan doğrudan sıcak silikonla temas ettirdim. Soğurken çekmiş ve temas kesilmiş olacak ki böyle oldu... Buna %100 emin değilim çünkü CONTINUITY kontrolü yapmadım. Daha önce 35-40 uçuşta sorun çıkarmayan model, bu çalışmam sonrası ilk uçuş denememde gitti. Hata ve çözüm önerileri ile ilgili konulardan bazıları (bir tanesi kendi konum);
Neyse antistatik kitin model üzerinde yerleşimine ait bazı örnekler şöyle;
Konu ile ilgili merak edenler için faydalı bilgiler;
Son olarak da benim modeli yeniden toplarken dikkat ettiğim antistatik kablolama ve contunuity kontrolü ilgili video;
Şimdi yorumlar gelecek, peşinen yazayım.
** Bunu isteyen uygular, istemeyen uygulamaz. Uygulanması tavsiye edilir kayışlı ve plastik frameli modellerde...
** Kesin bundan olmuştur diyemem ama önceden hiç kontrol etmezdim, artık kontrolünü titizlikle yapıyorum.. Kullanıcı elinden geleni yapıyor, yine hata ile karşılaşılırsa başka yerlerde de aranır sıkıntı..
** Kritik bir mevzuudur, değildir... Kritik olmamalıdır, olmasında bir sakınca yoktur... Çeşitli görüşler olabilir, hepsine saygı duyuyorum. Ben önemli görüyor ve artık kontrolüne özen gösteriyorum. Sadece logo için değil, protos veya warpta da..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu testle ilgili bir video... Konu mankeni Logo700;
Antistatik Sprey Kullanımı ile ilgili olarak
AntiStatik Sprey Kullanımı
Üç hafta önce çıktığımız bir uçuşta model kalkış anında üst üste failsafe'e girdi ve küçük bir kırım yaşadım. Vbar Neo logunu incelediğimde RC INPUT PACKETS LOST uyarısını gördüm. Bu hata mesajı sonrası model failsafe'e giriyor, motor susuyordu. Buna ne sebep olabilir diye araştırırken, kullanıcıların bir sıkıntı üzerinde hemfikir olduklarını gördüm. Elektrostatik bir atlama sonrası ünitenin alıcı kısmının sekteye uğraması ve failsafe... Antistatik kablolamada bir sıkıntı olma ihtimali üzerinde duruluyordu.
Kırım sonrası kumanda-alıcı arası bağlantıyı kontrol ettik, range test sırasında çokça da uzaklaştım ama sorun yoktu, servoları kontrol edebiliyordum. Yani anlık bir sinyal kesilmesi sebep vermiş olmalıydı...
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Benim çalışmalarım da antistatik kablolama sıkıntısını doğrular nitelikteydi. Motor counterbearing altında antistatik kablonun takıldığı yer, batarya tak çıkarlarda beni rahatsız etmiş ve ordan sökerek doğrudan motor mounta yerleştirmiştim. Herhangi bir vida ile tutturmadan doğrudan sıcak silikonla temas ettirdim. Soğurken çekmiş ve temas kesilmiş olacak ki böyle oldu... Buna %100 emin değilim çünkü CONTINUITY kontrolü yapmadım. Daha önce 35-40 uçuşta sorun çıkarmayan model, bu çalışmam sonrası ilk uçuş denememde gitti. Hata ve çözüm önerileri ile ilgili konulardan bazıları (bir tanesi kendi konum);
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Neyse antistatik kitin model üzerinde yerleşimine ait bazı örnekler şöyle;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Konu ile ilgili merak edenler için faydalı bilgiler;
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Son olarak da benim modeli yeniden toplarken dikkat ettiğim antistatik kablolama ve contunuity kontrolü ilgili video;
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şimdi yorumlar gelecek, peşinen yazayım.
** Bunu isteyen uygular, istemeyen uygulamaz. Uygulanması tavsiye edilir kayışlı ve plastik frameli modellerde...
** Kesin bundan olmuştur diyemem ama önceden hiç kontrol etmezdim, artık kontrolünü titizlikle yapıyorum.. Kullanıcı elinden geleni yapıyor, yine hata ile karşılaşılırsa başka yerlerde de aranır sıkıntı..
** Kritik bir mevzuudur, değildir... Kritik olmamalıdır, olmasında bir sakınca yoktur... Çeşitli görüşler olabilir, hepsine saygı duyuyorum. Ben önemli görüyor ve artık kontrolüne özen gösteriyorum. Sadece logo için değil, protos veya warpta da..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Emre Kaman' Alıntı:Voltaj Test Yöntemi
Eğer helikopterinizdeki corona deşarjını görmek isterseniz ana ve kuyuk pallerini çıkararak tamamen karanlık bir ortamda çalıştırabilirsiniz. Işıkta ise kuyrukta oluşan statik yüklenmeyi temassız bir voltmetreyle ölçebilirsiniz.
Bu testle ilgili bir video... Konu mankeni Logo700;
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Antistatik Sprey Kullanımı ile ilgili olarak
AntiStatik Sprey Kullanımı
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol