Başlangıç modellerinden hangisi?

Başlangıç modellerinden hangisi?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Buda ilk düştüğu anki fotoğrafı.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Eleronların hareket yönlerinin doğru olduğundan eminmisin?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


Omer Erkan' Alıntı:
Eleronların hareket yönlerinin doğru olduğundan eminmisin?


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Abi doğruyu söylemek gerekirse kontrol yüzeylerini kontrol etmiştim ama ters olarak çalışıyordu ama hareket yönü doğru mu hatırlayamıyorum. Anlattıklarımdan bu şekilde mi bir sonuç çıkıyor abi yoksa genel manada mı dikkat çekmek istedin?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Doğuş' Alıntı:
Abi doğruyu söylemek gerekirse kontrol yüzeylerini kontrol etmiştim ama ters olarak çalışıyordu ama hareket yönü doğru mu hatırlayamıyorum. Anlattıklarımdan bu şekilde mi bir sonuç çıkıyor abi yoksa genel manada mı dikkat çekmek istedin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Anlattıkların bu yönde bir şüphe uyandırdı bende. Sağ çubuğu sağa yatırdığında, model sağa yatmalı. Bunun için de sağ kanattaki eleron yukarı kalkmalı, sol kanattaki aşağı inmeli. Bazan daha önceden doğru ayarlasak bile, daha sonra radyo üzerinde başka ayarlar yaparken farkında olmadan bozabiliyoruz. O nedenle pist başında kontrol yüzeylerinin doğru çalıştığından emin olmak için son bir göz atıp, sonra kalkışa geçmeli. Kontrol yüzeyleri ters çalışıyordu derken, zaten burada kendin de itiraf etmiş oluyorsun. Bunun için şu konuya göz atmışmıydın?

 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Geçmiş olsun, biraz acele ediyorsun gibi, problem yaratabilecek her şeyi, uçuş öncesi halletmeden ve gerekli kontrolleri yaparak her şeyin doğru ve düzgün çalıştığına emin olmadan modeli kaldırmamak lazım. Anladığım kadarı ile heyecanına ve hevesine yenik düşüyorsun, bu işin doğasında kırımlar zaten olduğu için bunlar olacak ama, modelin ayarları doğru olmaz ise bile bile lades oluyor.
Ben olsaydım, modeli tekrar tamir ederdim, zira mutlaka tekrar kıracaksın, ne zaman ki artık değmez denilecek kadar büyük kırım olur, o zaman modeli değiştirirdim.
:)
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


Levent Uygun' Alıntı:
Geçmiş olsun, biraz acele ediyorsun gibi, problem yaratabilecek her şeyi, uçuş öncesi halletmeden ve gerekli kontrolleri yaparak her şeyin doğru ve düzgün çalıştığına emin olmadan modeli kaldırmamak lazım. Anladığım kadarı ile heyecanına ve hevesine yenik düşüyorsun, bu işin doğasında kırımlar zaten olduğu için bunlar olacak ama, modelin ayarları doğru olmaz ise bile bile lades oluyor.
Ben olsaydım, modeli tekrar tamir ederdim, zira mutlaka tekrar kıracaksın, ne zaman ki artık değmez denilecek kadar büyük kırım olur, o zaman modeli değiştirirdim.
:)

Bakalım bu şekilde model tamirini öğreneceğim gibi. [emoji3]

Teşekkür ederim evet heyecanım var bir rtf model alıp hevesimi bir atsam rahatlarım heralde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Doğuş' Alıntı:
Bakalım bu şekilde model tamirini öğreneceğim gibi. [emoji3]

Teşekkür ederim evet heyecanım var bir rtf model alıp hevesimi bir atsam rahatlarım heralde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bu arada, şöyle de bir model gördüm, hani değiştireceğim bu modeli dersen bir bak derim fiyatı da uygun.

Thunder Tiger Ready 40 Trainer ABS ARF
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




İnceleme :
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


Levent Uygun' Alıntı:
Bu arada, şöyle de bir model gördüm, hani değiştireceğim bu modeli dersen bir bak derim fiyatı da uygun.

Thunder Tiger Ready 40 Trainer ABS ARF
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




İnceleme :

Abi full balsa değil sanıyorum bu o yüzden elemiştim. Konyadaki hobici abiler sağolsun bir akıl verdi onunla bir daha deneyeceğim yapmayı şayet olursa bununla devam etmeyi deneyeceğim şayet yine beceremezsek tekrar alacağım inşallah. Belki seagull low wing alabilirim bu olmazsa sevdiğim bir modeldi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Alttan kanatlı bir model ile seagull low wing gibi, bu işi öğrenmek çok kolay olmayabilir. ;)
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Omer Erkan' Alıntı:
Anlattıkların bu yönde bir şüphe uyandırdı bende. Sağ çubuğu sağa yatırdığında, model sağa yatmalı. Bunun için de sağ kanattaki eleron yukarı kalkmalı, sol kanattaki aşağı inmeli. Bazan daha önceden doğru ayarlasak bile, daha sonra radyo üzerinde başka ayarlar yaparken farkında olmadan bozabiliyoruz. O nedenle pist başında kontrol yüzeylerinin doğru çalıştığından emin olmak için son bir göz atıp, sonra kalkışa geçmeli. Kontrol yüzeyleri ters çalışıyordu derken, zaten burada kendin de itiraf etmiş oluyorsun. Bunun için şu konuya göz atmışmıydın?


Abi teknik konusu adı altında ne kadar konu varsa göz attım. Aslında ter çalışıyordu derken kast ettiğim birbirlerine ters çalışıyorlardı. Yani biri yukarı biri aşağı zaten tek servoda olması gerekende bu. :) Sanıyorum o an dikkatsizlik sonucu böyle bir şey yazdım. Ama yanılmıyorsam ki doğruydu aileronlar. Bu uçağı tekrar tamir etmek için birkaç kişiden destek aldım. Sağolsunlar kontrplak ve bir kaçda ufak bilgi verdiler. Çok yardımcı oldu. Ama daha yeni başlayıp zaten sağlam uçağı düzgün toplayamazken tamir ettikten sonra uçmasını beklemek sanki bana hayalmiş gibi geliyor. Aynı modelde bir adet daha alıp onu düzgün toplamak daha doğru bir çözüm olacakmış gibi geliyor bana. Boş zamanlarımda da bu modele vakit ayırıp belki elektrikli yapabilirim, yada tekrar patlar motorlu yapabilirim yada yedek parça olarak kullanırım bilemiyorum. Aynı model varken bir aynı model almakta bana gereksiz geliyor bir yandan. Kısacası kafam çok karışık. O nedenle en iyisi biraz zamana bırakıyım yaklaşık bir ay gibi bir süre sonra vizelerimde başlayacak. Bir yandanda onları halletmem lazım. O yüzden sizin gibi değerli abilerimin fikirleri benim için büyük öneme sahip. Şu anda herhangibi bir trainer modeli daha alabilecek gücüm var. Bu modeli elimden geldiğince tamir etmeye çalışacakta gücüm var. Siz neyi önerirsiniz?

Levent Uygun' Alıntı:
Alttan kanatlı bir model ile seagull low wing gibi, bu işi öğrenmek çok kolay olmayabilir. ;)

Abi haklısın kırım olunca aynı uçağı almamak için böyle bir öneride bulunmuştum. Belki ilerleyen aşamalarda ikinci model olarak düşünsem daha iyi olacak hele bir trainer modelini uçuralım. Bugün 500 metre havada olması bile bir sevinç kaynağıydı benim için. :D
 
Doğuş' Alıntı:
Bugün talihsiz bir kirim yasadim pist çok güzeldi, rüzgar uygun günesli bir hava. Motoru çalıştırdım biraz zengin olduğu için kısmam gerekti o ayarları yaptıktan sonra gaz geçişlerine baktım herşey mükemmeldi motorla ilgili. Pist başı yaptım. Havalandım 500 metre ilerde uçak havadayken sanki karşıdan şiddetli bir rüzgar gelircesine aileronların bulunduğu kanat sağ sol yaptı. Sağa doğru dönüş gerçekleştirmeye çalıştım uçak sola doğru yattı ve düştü. Sanıyorum ki ön kısımda bulunan aileronlara sahip kanatı lastikle tutturduğumuz yerde problem çıktı. Motoru çıkardık bujiyi sökerek yakıtla yıkadım motoru sonra pervaneyi söktüm motoru yıkamadan pervaneyi oynatmamaya çalıştım. Motoru kurtardığımı düşünüyorum zaten hafif bir düşüş oldu. Sanıyorum ki tamiratı beceremedim yeni bir model almayı tekniği öğrendikten sonra bunu tekrar toplamayı düşünüyorum. Tekrar mı arisong star alıyım yoksa başka bir trainer mı?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Maaşallah çok hızlısın!
Göz kararı mesafe tayini sallamadır genelde bilirim ama eğer doğruysa 500 metre ileride ne işin var??? Avuç kadar uçağı nasıl göreceksin o mesafeden?
Aileronlara sahip kanat ne oluyor ki? Aileronlara sahip olamayan kanat da mı var??? :p
Neyse...
Uçağa sağa komut verdin ve sola mı yattı? Eğer aileronlar hatalı yönde çalışsa 500 metreyi bırak daha pist bitiminde çakardın modeli. Bence modelin kumandadan çıkmış olabilir (onarım sonrası mesafe testi yapmış mıydın?). Pilin bitik olabilir (kontrol ettin mi?). Diğer bir olasılık ise motorun stop eder sen farkedemezsin, sonunda uçak virile girer. Bunu anlamanın bir yolu kırım sonrası pervaneyi kontol etmektir. Kırık mıydı??? Kırık değilse uçak yere temas ettiğinde motorun çalışmıyordu demektir. Bu da viril olasılığını güçlendirir.
Haa şimdi ne yapacaksın? Bence imkan varsa elindeki uçağı onarıp uçuşa devam et. Ama şmdiye kadarki şekilde değil. Ayrıca onaracak olursan uçuş öncesi ağırlık merkezi kontrolünü ihmal etme.
Geçmiş olsun diyeceğim ama...
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Sümer Yamaner' Alıntı:
Maaşallah çok hızlısın!
Göz kararı mesafe tayini sallamadır genelde bilirim ama eğer doğruysa 500 metre ileride ne işin var??? Avuç kadar uçağı nasıl göreceksin o mesafeden?
Aileronlara sahip kanat ne oluyor ki? Aileronlara sahip olamayan kanat da mı var??? :p
Neyse...
Uçağa sağa komut verdin ve sola mı yattı? Eğer aileronlar hatalı yönde çalışsa 500 metreyi bırak daha pist bitiminde çakardın modeli. Bence modelin kumandadan çıkmış olabilir (onarım sonrası mesafe testi yapmış mıydın?). Pilin bitik olabilir (kontrol ettin mi?). Diğer bir olasılık ise motorun stop eder sen farkedemezsin, sonunda uçak virile girer. Bunu anlamanın bir yolu kırım sonrası pervaneyi kontol etmektir. Kırık mıydı??? Kırık değilse uçak yere temas ettiğinde motorun çalışmıyordu demektir. Bu da viril olasılığını güçlendirir.
Haa şimdi ne yapacaksın? Bence imkan varsa elindeki uçağı onarıp uçuşa devam et. Ama şmdiye kadarki şekilde değil. Ayrıca onaracak olursan uçuş öncesi ağırlık merkezi kontrolünü ihmal etme.
Geçmiş olsun diyeceğim ama...

Abi ağırlık merkezini kanattan ve kanatları tutarak yapmıştım, uçağım burnu bir miktar ağır olacak şekilde kuyruğa ağırlık bağladım.

Abi net ölçüm 200 metre ancadır abi. Bana ilk başta uzak gelmişti onu yazarken. Ama sonra arabayla uçağın yanına giderken ölçtüm. Yani voltaj göstergesi ve kumandadan alıcı pilini kontrol edebiliyorum Sorun gözükmüyordu. Kumanda pilide yeterliydi abi. Range test yapmadım abi açık söylemek gerekirse. Ama dediğim gibi göz mesafesindeydi uçak araba ile gittim yanına tek tek servo söktüm kontrol ettim.

Abi tamir için sıralamam gövdenin ucundan kesip kalıp çıkartıp sonra kontraplaktan keseceğim, gövdeye tırnak yapıp kontraplağın tam yapışmasını sağlayacağım. Menteşeler sağlam abi ama sanki zorlanıyor gibi kanatlarda menteşe yuvası açabileceğim bir yer kalmadı sanırsam. [emoji4] Ama bir şekilde yolu yöntemi varsa menteşeleri tekrardan yapmak isterim abi. Servo bağlantı yerlerinide kontrplaktan tekrar keseceğim abi iç kısımlardan 1 mm balsa ile destek atacağım gövdeye epoksi yapışma yerlerini kapatmaya çalışacağım. En son olarakta gövdeyi konple macun çekip boyamak istiyorum ama kaç gram bir yük biner bilemiyorum. Ayrıca motor yatağı içinde ayarlı bir mount alıp kontraplaktan tekrardan yapacağım. Tamirat bu şekilde devam edecek gibi. Yani böyle bir plan yaptım. Pushroad borusu yada kılıfı yerine bir alternatif bulabilir miyim abi? Pinomatikçilerden boru alsam olabilir galiba. Gerekirse kuyruğu bile söker yaparım abi bu uçak uçacak başka yolu yok. [emoji3]

Liste doğru mu abi bu sefer. Birde onarım başlığı açıyımda gözden kaçan bir yer olmasın bari. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?


Sümer Yamaner' Alıntı:
İşte sorunun kaynağı... Lütfen bağışla ama bu iş "göz atarak" yürümez emin ol!

Abi soru göz attın mı diye gelince [emoji3] bende aynı sıfatla cevap vermiştim. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Başlangıç modellerinden hangisi?

Beyzbol sopası geliyor!
Kanatları tutarak ağırlık merkezine bakmak ne demek yahu? Kanadın neresinden tuttun?! :)
Pushrodlarla elleşme. Ondan daha iyi bir sistem (şimdilik) yok.
Pervanen kırık mıydı sağlam mıydı onu söyle.
Macundu boyaydı, uçağı gereksiz yere ağırlaştırma. Zaten onarımlarla tuğla gibi olacak. Bantal ve uç!!!