Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
6,273
Tepkime puanı
12,103
Yaş
42
Konum
İzmir
İlgi Alanı
Heli
Bugün 130x ile test uçuşuna çıktık. Aklımda heliyi karla kaplı çayır üzerinde uçurmak vardı ancak gittiğimde çayırı buzla kaplı buldum, neyse bi kaza bela olmadı :D Tek başıma video falan çekemedim, hatta açıkçası o kadar sert bi ayaz vardı ki resim bile çekmek aklıma gelmedi. Helide başından beri olan kuyruk titremesini kuyruk gainini kısarak düzeltmeye çalıştım ancak en alt seviyeye kadar indirmeme rağmen titremeyi yok edemedim. Servo değiştirdikten sonra o şiddetli titreme biraz azaldı, gaini kıstıkça da hem frekansı hem de şiddeti zayıfladı ama hala sabit bir kuyruğa sahip değilim. Sağa sola salınma hareketi devam ediyor, fikirlerinize açığım.

Diğer yandan motor-esc değişikliğine gelirsek, yep 18a escyi 130x kartına başarı ile bağladım, biraz uğraştırdı ama sonuçta ev içinde başarılı hover'lar da yaptım. Ancak, governor fonksiyonu istediğim gibi çalışmadı. Heli sabit bir devirle bir süre devam ettikten sonra devirde çok kısa düşüşler, bazen de zıplamalar oluyordu, özellikle %60-70'den yüksek devirlerde. Gain ayarlarıyla biraz oynadım, pek bir verim alamadım. Bu modu yapan insanların kullandığı bir esc değil benim aldığım ve boyut olarak da bu modele baya büyük geldi. Kablo karmaşası ve boyutunun çirkinliği de beni sinir etti, ben de escyi söktüm attım :D Yaptığım bağlantı konnektörünü kartın üzerinde bıraktım tabi, belki daha sonra yeniden denerim. Quantum motor ise hem boyut olarak heliye mükemmel oldu, hem de helinin bütün karakterini değiştirdi. Heli baygınlığını üstünden attı. Hala tam istediğim gibi değil, yeni gelecek ince palleri bekliyorum, bakalım onlar nasıl sonuç verecek.

Kuyruk titremesiyle ilgili çözüm önerilerinizi bekliyorum, sanırım kuyruğu da komple değiştirmeden iyi bi sonuç alamıycam.
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Yeni bir 130 kullanici olarak bu mesaji Ozellikle yeni konu olarak actim. Vakit bulunca bir iki fikir paylasmaya çalışacağım.
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

mcpx candır gerisi heyecandır :laugh: :laugh: :laugh:
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Hele şu 130X team Mehmet abininde dahil olmasıyla bir kurulsun bir bir çözülecek bu problemler inşallah. :thumbup:
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Türker Akgün' Alıntı:
Hele şu 130X team Mehmet abininde dahil olmasıyla bir kurulsun bir bir çözülecek bu problemler inşallah. :thumbup:

Ben zaten link alıyorum, mount alıyorum, lipo falan alıyorum da, hep ağırdan alıyorum Türker abi :laugh: Ekibin kurulmasını bekliyorum...
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Bu arada Quantum motorun yerleşimi (cuk oturması ;D )

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
İlker Sönmez' Alıntı:
Sakalım olsaydı keşke...

Şimdi bu konuda benden tecrübeli arkadaşlar var iken, sadece teorik bilgi ile bir şeyler paylaşmam ne kadar doğru olur bilemedim :embarras:
Ama muhtemelen seninde bildiğin şu detayları paylaşayım. Hatta bir yerlerde zamanında Ilker hocam da paylaşmıştı bu bilgileri, ben de not almışım ;)


Malum, 130x kuyruk problemleri ile meşhurdur. Kuyruk dişli sıyırması ve kuyruk titremesi ana problemlerini oluşturur.

Kuyruk Titremesi ile ilgili şu ana kadar gördüğüm çözümler:

1- Tail Boom değişimi
2- Kuyruk Mekanizması upgrade
3- Kuyruk Servo değişimi

%100 emin olmamakla beraber bence çözüm içim upgrade sıralaması yukarıdaki şekilde yapılmalı.

1- Lynx firması da bu kuyruk titreme probleminin önüne geçmek için yeni bir kuyruk sistemi geliştirmiş. Tork tüpten oluşan titremeleri azaltmak için, kuyruğun ortasına 3. bir rulman eklenmiş.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruk TBS, TBS-R (normal) ve TBS-R (150 size) olmak üzere 3 farklı versiyonda geliyor. TBS kuyrukta kazalara bağlı olarak rulman sisteminin döndüğü / kaydığı yorumları olması ve TBS-R sisteminde yedek parça olarak 3 mm karbon kare boruları kesip kullanabilme şansı sunması nedenleri ile TBS-R'yi tercih etmek daha mantıklı imiş.
Ayrıca TBS-R sistemi için hazır uygun uzunlukta kesilmiş 4 adet karbon kare boru içeren bir bakım seti var, ancak THK sitesinde satılan 3 mm karbon kare boruyu alıp uygun boyda dremel ile kesip kullanmak çok daha ekonomik oluyormuş.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


TBS-R sisteminin esas titreşim önleyici unsurlarından birisi ise, tail support rodları tutan plastik parçanın yerinde artık TBS kutusu olduğu için, tail support rodların daha geriye kaydırılmasını gerektirmesi. Upgrade neredeyse 1.5 kat daha uzun kuyruk destekleri ile birlikte geliyormuş ve bu da kuyruk titreşimlerini engelleyen bir diğer faktörmüş.

2- Kuyruk Mekanizma Ugrade.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu kısmı bence komple upgrade etmek yerine (tamamen duygusal nedenlerden dolayı :laugh: ) öncelikle şu kısım yeterli oluyor diyorlar.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Bu model yerine goblin 500 falan mı alsaydık. Hemen hemen aynı kapıya çıkacak :laugh:
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Ben son yapılacağı ilk yapmışım servo değiştirerek :) Ama en ucuz değişim oydu, ordan başlayım dedim :) Hakikaten sorunlu model ve parçaları da gereksiz pahalı. Resmen anlaşmışlar aralarında 130x alanı öpücez tamam mı beyler diye :lollol: En son düğün günümde bahşiş dağıtırken bu kadar herkesin beni söğüşlemek istediğini hissetmiştim :D Yani 700'ün kuyruğu komple değiştirsem 88 dolar belki tutar, bu ne yahu??!
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Emre Kaman' Alıntı:
Ben son yapılacağı ilk yapmışım servo değiştirerek :) Ama en ucuz değişim oydu, ordan başlayım dedim :) Hakikaten sorunlu model ve parçaları da gereksiz pahalı. Resmen anlaşmışlar aralarında 130x alanı öpücez tamam mı beyler diye :lollol: En son düğün günümde bahşiş dağıtırken bu kadar herkesin beni söğüşlemek istediğini hissetmiştim :D Yani 700'ün kuyruğu komple değiştirsem 88 dolar belki tutar, bu ne yahu??!

:lollol: :lol: :lol: :lol: Süper tespit.......... :thumbup:
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Emre sen upgrade etmek istediğin parçayı bana yolla ben sana upgradeini yollayım. Benim makina zaten satışta kullanmıyorum. Hiç değilse sen daha az masraf etmiş olursun bende modelin uçarlığını bozmamış olurum.
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

İlker Sönmez' Alıntı:
Emre sen upgrade etmek istediğin parçayı bana yolla ben sana upgradeini yollayım. Benim makina zaten satışta kullanmıyorum. Hiç değilse sen daha az masraf etmiş olursun bende modelin uçarlığını bozmamış olurum.

Valla süper olabilir abi :D
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Ben titrek kullanacağım yaw, nerden baksan 200tl ek masraf çıkarıyor. Hiç gerek yok :)
 
Blade 130X Kuyruk Problemi ve Motor - ESC Upgrade Sonucu

Evet arkadaşlar beklenen paket nihayet elimize ulaştı :thumbup: :halay:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugün pillleri alelacele şarj edip, kısa birer uçuş yaptık.

Biri upgrade diğeri stock olan (max 10 ucus kullanılmış) modelde aynı stock motor var. Kıyaslama ve detaylı inceleme yarına inşallah ;) Bu arada Upgrade çok şükür kuyruk titreşimi yok :halay: :yuppi: ama stock tahmin edileceği üzere var ;D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol