ESM Sea Fury

ESM Sea Fury

Çok teşekkür ederim. Gerçekten de kendiliğinden havalandı. Ben o sırada pistte hiza tutmaya çalışıyordum çünkü neredeyse tam yan rüzgar vardı ama Allah'tan hafifti. Havalanınca burun dikti ve panikledim biraz. Bolca down trim vererek toparladık. Açıkçası ilk uçuş heyecanı nedeniyle motor açısını tam değerlendiremedim. Sanırım azıcık daha aşağı bakması gerekecek.
Motor rodaj sırasında 23 * 8 pervaneyi 7100 devir civarında çeviriyordu ki bu 14 kg civarında bir statik itki demek. Çekişten çok hız gerekeceği öngörüsü ile 22 * 10 pervane ile uçtum. Açıkçası maksimum devri ölçmek o heyecanla hiç aklıma gelmedi. Ama her durumda thrust / weight oranı 1'in üstünde. Bu da uçuşta kolaylık sağlıyor. Ancak önceki Sea Fury'den de biliyorum, kanat profili oldukça yüksek kaldırma kuvveti üretebilen bir profil. Abuk bir stall karakteristiği de yok. Ben ağırlık ve yüksek kanat yükü nedeniyle dönüş yarıçapları büyüyecek, uçağı gözden kaybedeceğim endişesi taşıyordum. Uçak oldukça keskin dönüşlere izin verdi. Bu açıdan da güven verici...
Şimdi artık önümüzdeki uçuşlara bakıcaz! :D
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
...Şimdi artık önümüzdeki uçuşlara bakıcaz! :D
Nice kırımsız uçuşlar Sümer Abi, aman nazarlar değmesin...

Modelin havada görünürlüğü en az yerdeki kadar güzeldi. :coolxf: İniş hızı da bu büyüklükte ve ağırlıktaki bir scale uçak için gayet iyiydi bence. %p

En zor ve stresli uçuştu bu, bundan sonrası kadayıfın üzerine kaymak olacak. :laugh:
 
ESM Sea Fury

Sümer bey, gözünüz aydın! Keyif ve heyecanla izledim videoyu. Nice kırımsız uçuşlara! Anladığım kadarıyla, hafif yan rüzgarın dışında, oldukça rüzgarsız bir hava. Buna rağmen iniş hızı yüksek değil. Üreticinin montajla ilgili bir kaç abukluğu dışında, keyifli bir model olduğu anlaşılıyor. %p
 
ESM Sea Fury

Video az önce izleyebildim. Maiden öncesi kareler ve özellikle senin kalkış ve iniş sonrası psikolojin çok güzel bir şekilde videoya yansımış abi :thumbup:
İşte bu hobiyi yapmamızın esas nedeni bu heyecandan başka bir şey olmasa gerek :halay:
Böyle bir uçuş sonrası 1 ay uçmasan olur abi. En azından ben de öyle oluyor, yeni ve başarılı bir şey denedikten sonra :D
Bundan sonrası artık sırf keyif, bol zevkli uçuşlar abi :)

NOT: Bu arada ilk sayfamızda kalan son rezerve mesaja MAIDEN uçuş resim, video ve yorumlarını taşıdım abi ;)

 
Ynt: ESM Sea Fury

Çok teşekkürler arkadaşlar. Bence en büyük keyif o anda sahadaki herkesin benzer bir heyecanı hissetmesiydi. Sizler gibi o an yanımızda olmayan arkadaşların da manevi desteği ile bir sinerji oluştu. O sinerji olmasa o kütüğün havalanması imkansızdı. :)
 
ESM Sea Fury

Şimdi biraz teorik bilgi paylaşacağım. Meraklısına faydası olabilir.
Bu uçakla maiden uçuşunu sürekli geciktirmemin en önemli nedeni acayip yüksek kanat yüklemesi idi. Daha önce uçurmakta olduğum Seagull Sea Fury'de kanat yüklemesi 110 gram / dm2 iken bunda kanat yüklemesi 150 gram / dm2 civarında idi. Bu da bir model uçak için çok ciddi bir rakamdı. Kanat yüklemesi artınca uçuş sürati ve stall sürati artacağı gibi özellikle dönüşlerin de yarıçapı büyüyecekti. İniş yaklaşmasında da yüksek sürat tutturmak gerekecekti. Ancak bütün bunları düşünürken bir zamanlar sevgili Evren Varol kardeşimin söylediği bir şey geldi aklıma. Kübik kanat yüklemesi! Bugün bu konuyu araştırdım. Önce karşıma Galileo Galilei tarafından 1638 yılında tanımlanmış square - cube law çıktı. Ben aslında bunu zaten biliyordum. Şöyle ki bununla ilgili bir yazı bile hazırlamıştım. Özetle, kanat açıklığı iki katına çıkan uçağın kanat alanı dört katına çıkarken genel hacmi ve dolayısıyla ağırlığı sekiz katına çıkıyor. Dolayısıyla standart hesapla elde edilen kanat yüklemesi de iki katına çıkıyor. Dolayısıyla bire bir aynı olan ama biri diğerinden iki kat büyük kanat açıklığına sahip iki uçak ciddi bir kanat yüklemesi farkı nedeniyle farklı davranacakmış gibi görünüyor. Benim yazımda başka parametreler de işin içine katılarak uçak boyutu büyüdükçe herşeye rağmen daha kolay uçacağı anlatılıyordu. Bugün burada anlatacağım şey tam olarak bu değil. İstenirse o yazıyı da bir yerde paylaşırım.
Şimdi dedim ya bu 150 gram / dm2 kanat yüklemesi korkutucuydu diye. Aslında kanat yüklemesi değeri tek başına birşey ifade etmiyormuş. Asıl standart parametre kübik kanat yüklemesiymiş.
Kübik kanat yüklemesi, toplam ağırlığın karesinin toplam kanat alanının küpüne bölünmesi ile elde edilen bir rakammış. Bu rakam uçağın uçuş karakteristiği hakkında çok daha güvenilir bilgi veriyormuş. Şöyle ki,
Planörler - 4'den küçük
Trainer - 6 - 7
Aerobatic - 9 - 10
Scale - 12 - 13
Pylon - 15 ve üzeri olarak bir sınıflama söz konusuymuş.

Gelelim iki Sea Fury'ye. Küçük olanın klasik kanat yüklemesi 110 gram / dm2 iken kübik kanat yüklemesi 15 olarak hesaplanıyor. Büyük Sea Fury'de ise klasik yükleme 150 gram civarındayken kübik yükleme 17 çıkıyor. İşte bu durum, dudak uçuklatan klasik kanat yüklemesine rağmen bu uçağın aslında neden uçurulabilir olduğunu da açıklıyor. Yani küçük dediğimiz yaklaşık 6 kg'lık uçağı 15 kübik kanat yükü ile uçurabiliyorsan 17 kübik kanat yüklü uçağı da uçurabilirsin azıcık zorlanarak diyebiliriz. Bu bilgilere daha önce ulaşabilmiş olsaydım dün çok daha sakin olurdum. İlgilenen arkadaşlar için birkaç link vereyim:



 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Şimdi biraz teorik bilgi paylaşacağım. Meraklısına faydası olabilir...
Teşekkürler Sümer Abi, keyifle okudum şahsen. :thumbup: Eğer biliyor olsaydım uçakçı bile olsan seninle paylaşırdım Abi, sırf daha rahat bir maiden yapabilmen için. ;D Ama böyle bir bilgiye sayende sahip olduk forumca. :saygilar:

Eminim özellikle de Scale'cilere çok faydası olacak. :halay:
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Şimdi biraz teorik bilgi paylaşacağım. Meraklısına faydası olabilir.
........ Benim yazımda başka parametreler de işin içine katılarak uçak boyutu büyüdükçe herşeye rağmen daha kolay uçacağı anlatılıyordu. Bugün burada anlatacağım şey tam olarak bu değil. İstenirse o yazıyı da bir yerde paylaşırım.
Abi aşağıdaki mesajında zaten 150 gram bulunca zaten şaşkınlığın çok net anlaşılmıştı ki yerinde olsam eminim ben de aynı şeyi yaşardım. Zira koca bir kütle ve ilk uçuş bir muamma haline geliyor.



Neyse ki bu konularda teorik bilgin çok iyi ve işin güzel tarafı bunu üşenmeyip bizlerle paylaşıyorsun :thumbup: Öyle mesajlar ve bilgiler paylaşıyorsun ki abi, arada kaybolup gitmesinden korkuyorum ve çoğu kez senin iznin olmadan senin adına yeni bir konu açıyorum :embarras: Ama gerçekten altın değerinde bilgiler oluyor, hele bizim gibi yeni başlayanlar için %p



Bu arada daha önce kaleme aldığın yazını da merakla bekliyoruz abi ;)
 
ESM Sea Fury

Sümer abi gözün aydın :) ilk uçuş herzaman adrenalin patlamasına sebep oluyor :D çok stresli bir iş cidden :) inişte oldukça iyi bence, yaklaşmayı biraz daha ilerden yapmak gerekirmiş sadece ama inişte fefkaladeydi :) :halay:
 
ESM Sea Fury

Sümer Bey başından beri ilgi ile takip ettiğim bir konuydu. Modelin uçuşunu merakla bekleyenler arasındaydım. Heyecanlı ve çok güzel bir uçuş olmuş. Orada olup sizinle o heyecanı paylaşmayı çok isterdim. Sonraki uçuşlar çok daha keyifli olacaktır eminim.

Bu arada bende kumanda sehpasına takıldım...
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Teşekkür ederim Nesimi Bey. Sehpanın nesine takıldınız? :D

Bana da böyle bir şey lazım. Ona takıldım. Ama özel yapımmış.
 
ESM Sea Fury

Bunu bir arkadaşım kendisi için laser kesimde hazırlatmış bir takım da fazladan yaptırdığı için bana hediye etmişti. Askı metallerini falan ben hallettim. Gerçekten de güzel bişey. Malzeme, iki yüzü ince aluminyum kaplı, ortası da bir tür plastik malzeme. Dekupaj testeresi ile çok kolay şekillendirilebiliyor. Maliyeti de çok yüksek olmaz diye düşünüyorum. Yani yapılabilir. Aurora için satılan orijinal tepsinin 100 dolardan daha pahalı olduğu düşünülürse...
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Bunu bir arkadaşım kendisi için laser kesimde hazırlatmış bir takım da fazladan yaptırdığı için bana hediye etmişti. Askı metallerini falan ben hallettim. Gerçekten de güzel bişey. Malzeme, iki yüzü ince aluminyum kaplı, ortası da bir tür plastik malzeme. Dekupaj testeresi ile çok kolay şekillendirilebiliyor. Maliyeti de çok yüksek olmaz diye düşünüyorum. Yani yapılabilir. Aurora için satılan orijinal tepsinin 100 dolardan daha pahalı olduğu düşünülürse...

Evet Sümer abi bir tepsi 119 usd çok uçuk rakam bende araştırıyorum artık kendim yapacağım başka çare yok.Nesimi bey yapabilirsem irtibat kurarız. :thumbup:
 
ESM Sea Fury

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Evet Sümer abi bir tepsi 119 usd çok uçuk rakam bende araştırıyorum artık kendim yapacağım başka çare yok.Nesimi bey yapabilirsem irtibat kurarız. :thumbup:

Orjinal fiyatı çok abartılı. Celalettin Bey bende araştırıyorum. Bulduğumuz seçenekleri değerlendirip uygun olanı uygun bir yerde uygun malzemeyle yaptırırız artık.