ESM Sea Fury

ESM Sea Fury

facebookta Denizin arkadaşı satıyordu 100TL ye yapıyor plexiglastan yapıyordu sanırım
 
ESM Sea Fury

Bir Mayıs'ta bu uçakla inişte ciddi derecede zorlanmıştım. O gün sevgili dostum Evren (Varol) da bizimleydi ve bana yine birşey öğretti. İnişteki sorun şuydu: Palyeye başlayınca uçak sağa yatıyordu. Ben de elevatöre mi ailerona mı hakim olayım derken berbat bir iniş yapıyordum. Açıkçası ben palyede elevatörü toplarken elimin ailerona kaydığını düşünmeye başlamıştım. Evren'in aklına hemen buruna taktığımız 1.3 kg demir geldi. Öyle ya demiri sağa takmıştık. Merkeze çok yakın olduğu için ben açıkçası bir sorun yaratmaz sanıyordum. Daha sonra bir de baktım ki uçakta belirgin bir sol aileron trimi var. O zaman herşey anlaşıldı. Uçuş süratinde aileronlar etkin iken trimle uçağı düz tutuyordum ama palyede sürat iyice azalınca aileron trimi artık işe yaramaz hale geliyor ve uçak sağa yatıyordu.
Bugün Cüneyt, Metin ve Önder’in yardımları ile önce lateral denge kontrolü yaptık. Yaptığımız kontrol durumu kesinleştirdi. Metin’in sağladığı toplam 120 gram kurşunu, sol kanadın aileron kapağını açıp dış tarafa doğru sinirlerin arasına yani kanadın içine poliüretan yapıştırıcı ile yapıştırdım. Kontrolde mükemmel bir denge sağladığımızı gördük. Sonra kanadı ayırıp aileron kanalına bir gyro taktık. Evet sonunda bunu da yaptım ama sevmedim. İptal edeceğim. Sonra tekerlek yuvalarını söküp vida yerlerine alttan kontra yapıştırdık ve vida yerlerini güçlendirip tekrar monte ettik. Kanadı sık sık ayırmayacağım için Önder’in önerisiyle dün gece hazırladığım RS232 konnektörünün montajını en azından şimdilik iptal ettik. Uçak artık hazırdı. Ancak ne yazık ki retractların biri açılırken takılıyor ve birkaç seferde açılıyor. Bakalım ona ne yapacağım. Uçağı hazırlayıp motor çalıştırdık. Kamerayı da Metin’in eline tutuşturduk ve havalandık. Önce güzeldi herşey ama sonra gyro hassasiyet sorunu nedeniyle uçağın osilasyonlar yaptığını gördük. O an o gyroyu iptal etmem gerektiğini anladım. Birkaç tur sonra inişe geldim. Lateral dengenin düzeltilmiş olması herşeyi farkettirmişti. Hafif bir sol yan rüzgara rağmen güzel bir iniş oldu. Metin benim uçuşumun ne kadar gereksiz yeri varsa çekmiş ama inişi çekmemiş. Uçağın ve pilotajın güzelliği kendisini büyülemiş anlaşılan.
 
ESM Sea Fury

Sayende belgesel tadında bir konu olarak devam ediyor Sea Fury bizim için Sümer Abi. :saygilar:

Açıkçası merkeze o kadar yakın bir ağırlığın böyle birşeye sebep olabileceğini bende hiç düşünemezdim. :eek: Dengeyi sağlayabilmek için 120 gram ağırlık ihtiyacı olması tespitinizin ne kadar yerinde olduğunu gösteriyor. Zaten revizyonlar sonrası inişi başarılı bulman problemin ortadan kalktığını anlatıyor. :halay:

İnşallah bundan sonraki sortilerden birinin güzel bir videosu da olurda keyifle izleriz. :coolxf:
 
ESM Sea Fury

Her ne kadar inişi görememiş olsakta bu kadarı bile bize yetti abi, kaldı ki kalkış mükemmel :bravo: Özellikle hızlanırken arka tekerin yerden kesilerek, yere parallel şekilde gitmesi tam seyirlik :halay: Abi bir daha ki sefere bu kısmı rica etsek daha uzun tutabilir misin :)

Bu arada iniş takımlarında ne gibi bir sıkıntı var abi, videodan tam anlayamadım :rolleyes:

Abi Gyro olaylarını pek sevmiyorsun ama bence sökmeden önce bunu 1 switch atayıp gain değerlerini değiştirerek 1-2 deneme daha yapsan :embarras: Şayet baktın havada
hala seni rahatsız ediyor, uçarken Gyro devre dışı bırakabilirsin. Ama eğer bir de gain değerini tutturursan tadından yenmez diye düşünüyorum :yuppi:

Bu arada video indirmeden izlemek isteyenler için, video Youtube ve Vimeo yükledim :D

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

[vimeo]http://vimeo.com/93834613[/MEDIA]
 
ESM Sea Fury

Super! Valla izlerken keyif aldim =))
 
ESM Sea Fury

Mehmet'ciğim forum enerjine inanamıyorum. Ancak şapka çıkarıyorum.

Bu sefer iniş gerçekten fena olmadı. İlk temasta hafif sekmesine rağmen azıcık gazla güzelce konuverdi. Ne yazık ki daha önce de söylediğim gibi Metin kardeşim inişi izlemeye dalmış ve kamerayı açmayı unutmuş. :)

Kullandığım gyro herhangi bir ayar imkanı olmayan dandik bir gyro. Hoş ayar imkanı olsa da alıcıda yer kalmadı. 9 kanal tamamen dolu. :(

Belki daha düzgün bir gyro kullanabilirim. Ama asıl endişem benzinli motorun titreşimi ile birgün gyronun yerinden ayrılması. O zaman uçağı kimse kurtaramaz.

Zaten şu anki gyro sorunum bence gain sorunu değil titreşim sorunu.

İniş takımı sıkıntısı şöyle. Kapanınca biri açılırken yarıda kalıyor. Birkaç kez aç kapa yapmak gerekiyor. Söküp ayrıntılı incelemek lazım. O nedenle şimdilik kapatmadan uçuyorum.

NOT: Az önce "gyro pad nedir ve nasıl kullanılır" başlıklı konuyu gördüm!!! Hemen deneyeceğim! :)
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mehmet'ciğim forum enerjine inanamıyorum. Ancak şapka çıkarıyorum.
...................
NOT: Az önce "gyro pad nedir ve nasıl kullanılır" başlıklı konuyu gördüm!!! Hemen deneyeceğim! :)
Teşekkür ederim abi. Galiba bilgi teknolojileri sektöründe çalışmanın avantajlarını da kullanıyorum birazcık :D

Gyro pad'lerden lazımsa gönderebilirim abi. Elimde fazladan bulunmakta :)
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
NOT: Az önce "gyro pad nedir ve nasıl kullanılır" başlıklı konuyu gördüm!!! Hemen deneyeceğim! :)
Sümer Abi Gyro Pad revizyonu gerçekten çalışabilir. Modeldeki vibrasyon arttıkça kullanılan gyro pad çok önemli bir hale gelmeye başlıyor gerçektende. Sende eski bir helici olarak eski dönemde özellikle glow helilerde sıkça yaşanan bir durumun vibrasyon sebebiyle gyro'dan verim alınamaması olduğunu anımsarsın tahminimce. :laugh:

Genellikle gyro ile temas yüzeyi arasına değişik yoğunluklu katmanlar ilave edilerek gyro performansı ciddi şekilde arttırılabiliyor. Misal olarak temas yüzeyine ince pad, üstüne metal plak sonra kalın pad ve üstüne gyro gibi uygulamalar çok sık kullanılırdı. Hatta Gyro Jel denen malzemeleri de araya ekliyenler olurdu. Birde hepsinin üzerinden gyro dahil bir strap (cırt) atınca vibrasyondan çıkma riski de bertaraf edilirdi. Bence denenebilir. :saygilar:
 
ESM Sea Fury

Öneriler için teşekkürler öncelikle. Bugün sahada sevgili Evren ile birlikteydik. Yaptığımız konsültasyon sonucunda bu uçağın aslında gyro falan gereksinimi olmadığına karar verip gyro'yu söktük. Ben uygun boyutta kesilmiş yaklaşık 2 mm kalınlıkta bir aluminyum parçanın iki tarafına çift taraflı bant yapıştırıp hazırlamıştım ama artık daha sonraya bıraktım. Belki gövde içinde düzgün bir platform oluşturup oraya takarım daha ileride.
Bugün neredeyse bütün öğleden sonrayı uçağın iniş takımları ile uğraşarak geçirdik. Sağ retract açılıp kapanırken takılıyordu. Biz de söküp bir bakalım dedik. Ben retractı servo testere bağladım. Kapandı. Ama açılmadı. Çünkü servo testere bağlamam gereken şey retract kumanda modülü idi. Retractın kendisi değil. Biz uğraşırken retractın motoru yandı! :( Biz de adım adım dağıttık. Sorun sistemdeki sonsuz dişlinin yamuk olması. Onun nasıl yamulduğuna dair en ufak bir fikrim yok. Ancak yamulma nedeniyle belirli bir bölgede dişler de bozulduğu için sistem zorlanıp fazla akım çekiyor ve kumanda modülü de ya kapandı ya da sıkıştı diye akımı kesiyor. Üzerindeki motor çok büyük olasılıkla benzeri Karaköy'de bulunabilecek klasik bir elektrik motoru. Yamuk mil ise sıkıntı olacak. Çünkü anladığım kadarıyla dişleri de metrik değil. Sonuçta yarın tornacıma gidip göstereceğim. Düzeltilebilirse düzeltir yoksa sıfırdan yenisini yapar. Umarım motoru da bulabilirim.
 
ESM Sea Fury

Sümer Yamaner' Alıntı:
... Sonuçta yarın tornacıma gidip göstereceğim. Düzeltilebilirse düzeltir yoksa sıfırdan yenisini yapar. Umarım motoru da bulabilirim.
Sorun tespit edilmiş ya gerisi sadece biraz zaman alacaktır, belki birazda nakit. :laugh: