Ft-Explorer ilk uçuş denemesi

BİLAL KOÇ

Yeni Uye
Katılım
25 Ağu 2023
Mesajlar
42
Tepkime puanı
65
Yaş
41
Konum
Rize
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar, ilk başta burundan pervaneli bir model yaptım, fakat her denemede burun üstü çakıldım, 4-5 tane pervane kırdıktan sonra uçağı kenara kaldırdım ve ortadan pervaneli bu modeli yaptım. İlk denemede yine çakıldı ama sonraki denemde gayet güzel uçtu herkese kırımsız uçuşlar dikerim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Elinize sağlık, umarım daha güzel uçaklar yaparsınız.

Deneyimli arkadaşlar daha iyi yorum yaparlar, benim dediklerimize yanlışsa düzeltirler naçizane bir iki husus gözüme takıldı.

1- Rize'de uçacak yer bulmak zor olabilir fakat uçtuğunuz yerler hem insan hemde uçağın kendi güvenliği açısından biraz sakıncalı geldi. Şöyle futbol sahası gibi açık düz bir alan var mı etrafınızda? Uçak bazı noktalarda gözden kaybolacak gibi oluyor, yada bir vadiye düşecek, arabaya yada gerilim hatlarına takılacak gibi görünüyor videoda.
2- Uçağı rüzgara karşı atmanızı ve yine rüzgara karşı indirmenizi tavsiye ederim. Uçağı başta siz atmışsınız fakat sonradan uçağı başka birinin atması çok daha güzel olmuş.
3- Videoda uçağın burnu havada uçuyor gibi görünüyor, ağırlık merkezinin konumu nerede uçamadan önce kontrol ettiniz mi? Bildiğim kadarıyla kanadın önden 1/3'ü civarlarında olması gerekli.

Videoda bir çok deneme yapmışsınız her seferinde birazdaha ilerleme olmuş, tebrik ediyorum.:bravo::bravo:
 
Bilal bey elinize emeğinize sağlık her bir denemenizde ilerleme kaydetmişsiniz.Uçağın aerodinamiğinde çok çok büyük hata yoksa, ayarları da düzgün yapılmışsa güzel uçmaması için bir sebep yok.Yalnız Kemal beyin dediği gibi uçuş için daha emniyetli yer seçmenizi tavsiye ederim.
 
Elinize sağlık, umarım daha güzel uçaklar yaparsınız.

Deneyimli arkadaşlar daha iyi yorum yaparlar, benim dediklerimize yanlışsa düzeltirler naçizane bir iki husus gözüme takıldı.

1- Rize'de uçacak yer bulmak zor olabilir fakat uçtuğunuz yerler hem insan hemde uçağın kendi güvenliği açısından biraz sakıncalı geldi. Şöyle futbol sahası gibi açık düz bir alan var mı etrafınızda? Uçak bazı noktalarda gözden kaybolacak gibi oluyor, yada bir vadiye düşecek, arabaya yada gerilim hatlarına takılacak gibi görünüyor videoda.
2- Uçağı rüzgara karşı atmanızı ve yine rüzgara karşı indirmenizi tavsiye ederim. Uçağı başta siz atmışsınız fakat sonradan uçağı başka birinin atması çok daha güzel olmuş.
3- Videoda uçağın burnu havada uçuyor gibi görünüyor, ağırlık merkezinin konumu nerede uçamadan önce kontrol ettiniz mi? Bildiğim kadarıyla kanadın önden 1/3'ü civarlarında olması gerekli.

Videoda bir çok deneme yapmışsınız her seferinde birazdaha ilerleme olmuş, tebrik ediyorum.:bravo::bravo:
Evet haklısınız Rizede uçacak yer bulmak çok zor ilk başta yeni yapılacak hastanenin dolgu sahasına gittim çok bilmiş bekçi içeri almadı :( futbol sahası olabilirdi ama kenarlardaki tel örgüler gözümü korkuttu bende çalıştığım yere yakın olan bu bölgeyi seçtim deneme uçuşları için.
Uçağı rüzgara karşı atmam gerektiğini biliyordum ama ilk uçuş heyecanı ile hiç aklıma gelmedi.
Ağırlık merkezi birazdaha öne alınabilir ben bilerek böyle yaptım, çünkü daha önce hep burun üstü çakılıyordum belki bu şeklide kurtarırım durumu dedim:)
 
Bilal bey elinize emeğinize sağlık her bir denemenizde ilerleme kaydetmişsiniz.Uçağın aerodinamiğinde çok çok büyük hata yoksa, ayarları da düzgün yapılmışsa güzel uçmaması için bir sebep yok.Yalnız Kemal beyin dediği gibi uçuş için daha emniyetli yer seçmenizi tavsiye ederim.
Çok haklısınız fakat Rize de emin olun yer yok, sanırım hafta sonu yaylaya çıkacağım orada rahat rahat uçururum fakat orda da şarj sorunu olacak acaba lipo yu araç üzerinden şarj edebileceğim bir sistem var mı?
 
Benim de ilk ft explorer ım cg si doğru olmasına rağmen burun üstü çakılmıştı. Hatta full elevator trimi ile uçuyordum meğersem sorun motorun açısındaymış (motor hafif yukarı bakması gerekiyormuş). Sonra aynı modeli 2. inşa edişimde motorun açısına çok dikkat ettim ve şu an elevatör çok az trimli uçuyor.
 
Çok haklısınız fakat Rize de emin olun yer yok, sanırım hafta sonu yaylaya çıkacağım orada rahat rahat uçururum fakat orda da şarj sorunu olacak acaba lipo yu araç üzerinden şarj edebileceğim bir sistem var mı?
Tabi ki var.Balanslı şarj cihazınızın girişi DC akımı destekliyorsa voltaj aralığı da uygunsa arabanın aküsüne bağlayarak şarj edebilirsiniz.Bir çoğumuz uçuşta yeri geldikçe aracımızdan bataryalarımızı şarj ediyoruz.Şarj cihazınız aşağıdaki gibi bir şey ise dediğim şekilde şarj edebilirsiniz.
 
Çok haklısınız fakat Rize de emin olun yer yok, sanırım hafta sonu yaylaya çıkacağım orada rahat rahat uçururum fakat orda da şarj sorunu olacak acaba lipo yu araç üzerinden şarj edebileceğim bir sistem var mı?
Var ama şöyle var: siz başka bir konunuzda imax b3 kullanıyorum demişsiniz.
Sizin kullandığınız bu alet direk prize takılıyor, yani araya bir 12v a düşürücü adaptör kullanmıyorsunuz.
Bu nedenle arabaya çakmaklıktan çakılşan bir inverter almanız gerekiyor.(50-100w yeterli olur)
İnverter: akü (12v-24v)gibi güç kaynaklarından gelen doğru akımı alternatif akıma dönüştürüp voltajını da artıran bir cihaz diye tanımlanabilir kısaca.
Daha spesifik inverterler de olabilir ama genel olarak 12-24v bandında çalışıyor.

Bunun gibi bir ürün olabilir mesela.

Ya da direk 12 v dan pillerinizi şarj eden ürünler de var:
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Ya da direk 12 v dan pillerinizi şarj eden ürünler de var:
En mantıklısı bu invertere alana kadar şarj cihazı almalı. Çünkü b3 ler çok sağlıklı şarj etmiyor. Yüksek kapasiteli pillerin bozulmasına neden olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Evet bence de ağırlık merkezi olması gereken yerdeyse sorun motor açısı. Havada gazı kapatınca süzülmesi nasıl? Gaz açınca burnu aşağı gidiyor ama süzülürken problem yoksa motor açısı yanlıştır.
 
Benim de ilk ft explorer ım cg si doğru olmasına rağmen burun üstü çakılmıştı. Hatta full elevator trimi ile uçuyordum meğersem sorun motorun açısındaymış (motor hafif yukarı bakması gerekiyormuş). Sonra aynı modeli 2. inşa edişimde motorun açısına çok dikkat ettim ve şu an elevatör çok az trimli uçuyor.
Modeli orjinali ile birebir yapınca motor açısı biraz aşağı bakıyor, bende motor montajı esnasında bunda bir hata var deyim motorun açısını çok azcık yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım, iyiki öyle yapmışım.
 
Modeli orjinali ile birebir yapınca motor açısı biraz aşağı bakıyor, bende motor montajı esnasında bunda bir hata var deyim motorun açısını çok azcık yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım, iyiki öyle yapmışım.
Modelinizin motor açısı ve ağırlık merkezi konusunda sıkıntıları olduğunu düşünüyorum. Model uçağınız düz uçarken burnu havada gidiyor gibi geliyor. Forumda Ağırlık merkezi ve motor açılarıyla ilgili konulara bakmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Modeli orjinali ile birebir yapınca motor açısı biraz aşağı bakıyor, bende motor montajı esnasında bunda bir hata var deyim motorun açısını çok azcık yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım, iyiki öyle yapmışım.
Motorun bağlı halde yakından fotoğrafi var mı?
 
Merhabalar, ilk başta burundan pervaneli bir model yaptım, fakat her denemede burun üstü çakıldım, 4-5 tane pervane kırdıktan sonra uçağı kenara kaldırdım ve ortadan pervaneli bu modeli yaptım. İlk denemede yine çakıldı ama sonraki denemde gayet güzel uçtu herkese kırımsız uçuşlar dikerim.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Agirlik merkezini biraz ileriye tasirsaniz daha kararli ucuslar yaparsiniz. Yaninizda lastikcilerin kullandigi balans kursunlarindan goturun, adim adim burna agirlik ekleyebilirsiniz... Bir anda bir kulce eklemektense 10'ar gramlik artislar guvenli olur...

Iyi ucuslar...