- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 8,773
- Tepkime puanı
- 23,158
- Yaş
- 61
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Sık rastlanan tartışma konularından birisi pervane değişimi konusudur. Özellikle de klasik iki pallilerden üç ya da dört palli pervanelere geçişte boyut seçimi tartışma konusu oluyor. Halbuki çok açık ve net bir matematiksel yaklaşım var.
Her pervane için bir "Yük Faktörü"'nden söz edilir. Bunu, pervanenin motora bindirdiği yük olarak düşünebilirsiniz. Hesabı şöyle: Çap x Çap x Çap x Hatve x Karekök(pal sayısı - 1)
Örneğin 12 x 8 üç palli bir pervaneniz var.
Yük Faktörü: 12 x 12 x 12 x 8 x Karekök(3 - 1) = 19350 (yaklaşık)
Bu üç palli pervane yerine iki palli bir pervane takacak olursanız bu 19350 rakamına yakın kalmaya çalışmalısınız.
Örneğin 13 * 9 iki palli. Yük Faktörü: 13 x 13 x 13 x 9 x 1 = 19773
-- Nitro motorlarda bu olay çok kritik çünkü motorun özel bir ateşleme sistemi yok ve pervane boyutu ateşleme zamanlamasını doğrudan etkiliyor. Dolayısıyla marj daha dar.
-- Benzinli motorlarda marj daha geniş çünkü ateşleme noktası açısal olarak kontrol altında.
-- Elektrikli motorlarda yükü çok artıracak olursak motor ya da ESC yanması söz konusu olabilir. Düşük yükte bir sorun olmaması gerekir. Yani elektrikli motorlarda marjımız çok geniş. Özellikle de aşağıya doğru.
Her pervane için bir "Yük Faktörü"'nden söz edilir. Bunu, pervanenin motora bindirdiği yük olarak düşünebilirsiniz. Hesabı şöyle: Çap x Çap x Çap x Hatve x Karekök(pal sayısı - 1)
Örneğin 12 x 8 üç palli bir pervaneniz var.
Yük Faktörü: 12 x 12 x 12 x 8 x Karekök(3 - 1) = 19350 (yaklaşık)
Bu üç palli pervane yerine iki palli bir pervane takacak olursanız bu 19350 rakamına yakın kalmaya çalışmalısınız.
Örneğin 13 * 9 iki palli. Yük Faktörü: 13 x 13 x 13 x 9 x 1 = 19773
-- Nitro motorlarda bu olay çok kritik çünkü motorun özel bir ateşleme sistemi yok ve pervane boyutu ateşleme zamanlamasını doğrudan etkiliyor. Dolayısıyla marj daha dar.
-- Benzinli motorlarda marj daha geniş çünkü ateşleme noktası açısal olarak kontrol altında.
-- Elektrikli motorlarda yükü çok artıracak olursak motor ya da ESC yanması söz konusu olabilir. Düşük yükte bir sorun olmaması gerekir. Yani elektrikli motorlarda marjımız çok geniş. Özellikle de aşağıya doğru.