SPIRIT Pro Advance Menüsü ve Kuyruk Ince Ayarı

efsunkar3356

Kıdemli Uye
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
2,076
Tepkime puanı
0
Yaş
35
MEHMET ABİNİN HATIRLATMASI İLE SPİRİT BAZI PARAMETRELERİN NASI İŞE YARADIĞI HAKKINDA PAYLAŞIMDA BULUNAYIM DEDİM.

ÖZELLİKLE TERS ALAN TURUNDA KUYRUĞUN TİTREMESİ ÇOK RAHATSIZLIK VERİYORDU. BU KONUDA ARDA NIN RUDER DELAY PARAMETRESİNDEKİ BİLGİLERİ ÇOK İŞİME YARADI.
BUGÜN YAPTIĞIM UÇUŞ DA DEĞİŞİKLİKLERİN İŞE YARADIĞINI GÖRDÜM.

Edit: arkadaşlar bide kuyruk ayarlarken servo orta konumdayken kuyruk palleri aynı hizada olması lazım. bazı fbl ller gibi açı vermeye gerek yok. bu manual dede yazıyor ama ben bile görmemeişim. rc kolik buluşması olduğunda Emre söylemişti yanılmıyorsam.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Eline sağlık Erhan. :thumbup:

Rudder Delay özelikle hızlı alan tarayan pilotlar için çok kritik bir bilgi.:)

Normal koşullar altında kesinlikle titremiyor ama artan kafa turunun etkisi ile beraber çekilmez bir hal alıyor.Kısaca hızlı bir kuyruk servonuz varsa mutlaka 0 olmalı.

Bu arada rudder dynamic bana biraz düşük geldi.Biraz yükseltirsen pirolar daha keyifli hale gelir.:thumbup: 5-6 bir dene bence :)
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Bunlar zaten tooltiplerde çıkan bilgiler :lol: Yani fareyi parametrenin üzerinde tuttuğumuzda aynı bunlar yazıyor.
Ben size esas expert sorusu sorayım,
Bende kuyrukta lazy wag denilen yavaşça gezinme var. Titreme değil, kuyruk çok iyi tutuyor,
Normalde I gaini çok az düşürebilsem olacak,
ancak I gain yok :eek: :eek:

Bu durumda ne yapalım ??
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Kagan lazy wag'in temel sebebi bildigimiz gain dusuklugu, ancak en basit cozum bu oldugu icin bunu geciyorum. Bu 1. Sana ozel degil, genel olarak yaziyorum. Bundan baska sebepler genelde uniteden bagimsiz oluyor. 2 ve 3 numara heliden heliye gore daha dogrusu kuyruk sisteminden sistemine degisiklik gosterebilir.
2. Kuyruk palinin tam dik degil de, biraz acili bir yorungede donmesi ikinci sebebi olabilir.
3. Kuyruk saftinda bosluk olabilir.
4. Kuyruk slide mekanizmasi sert olabilir, buna dusuk torklu bir servo da eklenirse tam lazy wag kosulu saglanmis olur.
5. En olasi sebeplerden, governor gain degerleri yanlis olabilir. Governorda I ve P gainler birbirlerini etkiledikleri gibi, birbirine giciklik da yapabilirler, bunun acisi da kuyruktan cikar.
6. Heliyi tasarlandigindan cok dusuk kafa turunda ucuruyorsan kuyruk palleri kisa geliyor olabilir.
7. Varsa otorotasyon dislisi yamuk olabilir, yamuk derken eliptik sekilli demek istiyorum.
Daha da sebep olabilir, aklima gelenler bunlar. Hizli titresim daha kolay cozum bulunabilen bir durum ama lazy wag pis is [emoji1]
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Kağan Kazancı' Alıntı:
Bunlar zaten tooltiplerde çıkan bilgiler :lol: Yani fareyi parametrenin üzerinde tuttuğumuzda aynı bunlar yazıyor.
Ben size esas expert sorusu sorayım,
Bende kuyrukta lazy wag denilen yavaşça gezinme var. Titreme değil, kuyruk çok iyi tutuyor,
Normalde I gaini çok az düşürebilsem olacak,
ancak I gain yok :eek: :eek:

Bu durumda ne yapalım ??

Kağan yüksek kafa turu ve sabit bir gaz eğrisinde yapıyor mu ?
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Arda Erkan' Alıntı:
Eline sağlık Erhan. :thumbup:

Rudder Delay özelikle hızlı alan tarayan pilotlar için çok kritik bir bilgi.:)

Normal koşullar altında kesinlikle titremiyor ama artan kafa turunun etkisi ile beraber çekilmez bir hal alıyor.Kısaca hızlı bir kuyruk servonuz varsa mutlaka 0 olmalı.

Bu arada rudder dynamic bana biraz düşük geldi.Biraz yükseltirsen pirolar daha keyifli hale gelir.:thumbup: 5-6 bir dene bence :)

Arda rudder dynamic değer düştükçe daha sert oluyor diye biliyorum. yani ruder dönme komutunu bıraktığında sert şekilde durmasını sağlıyor diye biliyorum. yanlış mı yapıyorum acaba. :lollol: :lollol: :lollol:
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Yaa şimdi tooltiplerde yazıyor, sitesinde yazıyor, manualinde yazıyor olabilir. Ben de okuyorum bol bol, ama uygulama yok çünkü uygulayacak kadar pilotaj yok. Ben duyurularla, çevirilerle, bilimum diğer konularla katkı sağlamaya çalışıyorum. Pilotajı iyi arkadaşlar da ünite ince ayarları gibi konularda katkı sağlarlarsa güzel ansiklopedik bir forumumuz olur.

Paylaşım için teşekkürler :)
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Emre Kaman' Alıntı:
Kagan lazy wag'in temel sebebi bildigimiz gain dusuklugu, ancak en basit cozum bu oldugu icin bunu geciyorum. Bu 1. Sana ozel degil, genel olarak yaziyorum. Bundan baska sebepler genelde uniteden bagimsiz oluyor. 2 ve 3 numara heliden heliye gore daha dogrusu kuyruk sisteminden sistemine degisiklik gosterebilir.
2. Kuyruk palinin tam dik degil de, biraz acili bir yorungede donmesi ikinci sebebi olabilir.
3. Kuyruk saftinda bosluk olabilir.
4. Kuyruk slide mekanizmasi sert olabilir, buna dusuk torklu bir servo da eklenirse tam lazy wag kosulu saglanmis olur.
5. En olasi sebeplerden, governor gain degerleri yanlis olabilir. Governorda I ve P gainler birbirlerini etkiledikleri gibi, birbirine giciklik da yapabilirler, bunun acisi da kuyruktan cikar.
6. Heliyi tasarlandigindan cok dusuk kafa turunda ucuruyorsan kuyruk palleri kisa geliyor olabilir.
7. Varsa otorotasyon dislisi yamuk olabilir, yamuk derken eliptik sekilli demek istiyorum.
Daha da sebep olabilir, aklima gelenler bunlar. Hizli titresim daha kolay cozum bulunabilen bir durum ama lazy wag pis is [emoji1]

Abi ayrıntılı açıklama için çok teşekkür ederim, ellerine sağlık,
hepsi kontrol ettiğim şeyler ancak benim bildiğim kadarıyla P gain yüksek olursa hızlı bir titreşim, I gain yüksek olursa böyle yavaş yavaş gezinme ( tail hunting mi diyorlar buna ne :) )
oluyor.
Ama governor aklıma gelmemişti,

@Arda, governorü yukarıda yazdığım gibi denemedim, spiritin governorunu kullanıyorum, bir deneyeceğim bakalım ,

Çok sağolun :RCKolik:
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Arda rudder dynamic değer düştükçe daha sert oluyor diye biliyorum. yani ruder dönme komutunu bıraktığında sert şekilde durmasını sağlıyor diye biliyorum. yanlış mı yapıyorum acaba. :lollol: :lollol: :lollol:

Aynen Erhan tam tersi :)
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Kağan Kazancı' Alıntı:
Abi ayrıntılı açıklama için çok teşekkür ederim, ellerine sağlık,
hepsi kontrol ettiğim şeyler ancak benim bildiğim kadarıyla P gain yüksek olursa hızlı bir titreşim, I gain yüksek olursa böyle yavaş yavaş gezinme ( tail hunting mi diyorlar buna ne :) )
oluyor.
Ama governor aklıma gelmemişti,

@Arda, governorü yukarıda yazdığım gibi denemedim, spiritin governorunu kullanıyorum, bir deneyeceğim bakalım ,

Çok sağolun :RCKolik:

I gain kuyruğun "locked-in" olmasını sağlıyor. Yani I gain düşük geliyor olabilir. Tail hunting hızlı titreşim için kullanılıyor, wag yavaş gezinme için.
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Emre Kaman' Alıntı:
I gain kuyruğun "locked-in" olmasını sağlıyor. Yani I gain düşük geliyor olabilir. Tail hunting hızlı titreşim için kullanılıyor, wag yavaş gezinme için.
Tamamdır işte abi I gain yüksek olduğunda olduğu yerde durmayıp sürekli geziniyor diye biliyorum, mesela governorlerde de I gain çok olursa devri sabitleyemiyor motora binen yük değişmese bile,
Pgain yüksek olursa hızlı bie şekilde titriyor
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Bu tip kaynak yazıları bir klasörde tutuyorum ve zaman zaman okuduklarıma yada kendi tecrübelerime göre geliştiriyorum. İhtiyaç olduğunuda yeniden okuyup kaçırdığım noktayı bulmak kolay oluyor. P,I ve D gainleri üzerine.

P: bu değer cihazınıza uygulanan bir etkiye (bu rüzgar olabilir veya cihazı eliniz ile itmeniz) cevaben verilecek tepkinin kuvvetini belirlemektedir, gyro sensorünün kuyruk eksenindeki ayarları için konuşalım. Cihazınız havada iken kuyruk ekseninde cihazı ittiniz, açısını değiştirmeye çalıştınız, gyro sensoru buna tepki gösterirken ne kadar güç uygulayıp cihazı geri eski açısına döndüreceğini belirleyen faktör P’dir. Cihazınızda P fazla yüksek olursa cihaz kendi tepkisine tekrar tekrar tepki göstereceğinden çok hızlı bir frekansta titremeye sebep olacaktır, ama P değeri az olursa bu sefer bir etkiye yeterli tepki kuvveti oluşturamayacağından açısını fazla korumayacak ve daha savruk bir hareket biçimi sergiliyecektir.

I: Bu değer aynı P değeri gibi bir etkiye verilen tepkiyi belirlemektedir, ama buradaki fark I’nın kuvveti değil zamanı etkiliyor olmasıdır. P ile belirlediğimiz tepki kuvvetinin ne kadar uzun süre uygulanacağını belirleyen faktör I’dır. Fazla I cihazın tepki kuvvetlerinin süresini çok uzatacağından, kendi tepkilerine tekrar ve tekrar tepki verecektir, buda aynı şekilde bir titreşim oluşturmaktadır ancak fazla P durumuna kıyasla daha yavaş bir frekansta titremeye sebep olacaktır. Ancak yavaş derken, P'ye göre yavaş, ama yine de hızlı olacaktır.

D: Bu değer P ve I arasında bir tampon görevi görmektedir, cihazınıza kumandadan çok hızlı bir emir gönderdiğinizde, cihazı çok hızlı açı değiştirmeye zorladığınızda, hareketin bitiminde oluşacak titreşimleri önlemek için vardır. Yani hareketin durma sertliğini ayarlar. D değerini az tutarsanız her kumanda tepkinizden sonra cihazın bir salınım/titreme hareketi yaptığını göreceksiniz, fazla olursada cihazın her zaman küçük titremelere maruz bırakmaktadır. Kuyruk için konuşursak, eğer kuyruk durması gereken notaya çarpıp geri sekiyor gibiyse D değerini arttırmak, kuyruk durması gereken noktayı aşıyor ve sonra geri geliyorsa D değerini azaltmak gerekir.
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Burdan ayrı bi konu çıkar ;)
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Kesinlikle ayrı bir konu seklinde bu bilgileri paylaşmak lazım.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Foto]: SPIRIT PRO ADVANCE MENÜSÜNDE, KUYRUK TİTREMESİ İÇİN Bİ KAÇ İNCE NOKTA

Emre Kaman' Alıntı:
I: Bu değer aynı P değeri gibi bir etkiye verilen tepkiyi belirlemektedir, ama buradaki fark I’nın kuvveti değil zamanı etkiliyor olmasıdır. P ile belirlediğimiz tepki kuvvetinin ne kadar uzun süre uygulanacağını belirleyen faktör I’dır. Fazla I cihazın tepki kuvvetlerinin süresini çok uzatacağından, kendi tepkilerine tekrar ve tekrar tepki verecektir, buda aynı şekilde bir titreşim oluşturmaktadır ancak fazla P durumuna kıyasla daha yavaş bir frekansta titremeye sebep olacaktır. Ancak yavaş derken, P'ye göre yavaş, ama yine de hızlı olacaktır.

Abi ben yukarıda işaretlediğim kısmı hariç biliyordum :lollol:

Tamam o zaman, tekrardan bir kontrol edeyim bakalım, aslında rahatsız ettiğini söyleyemem, çok az var ama yine de çözersem rahatlayacağım,

Eline sağlık tekrardan,

dediğin gibi tail wag pis iş hakikaten %p