Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Değerli tavsiye ve tecrübeleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar.. :saygilar: Sorun kuyruk servosu dişlileri , zaten daha önceden de harıl hurul çalışıyordu , ama 3D uçmadığım için çok bir sorun olarak görmemiştim , içim elvermedi , komple söktüm , servoyu yakından inceledim , ortasında bir yerde dead band var gibi çalışıyor, sanki ortaya kadar zorlanarak geliyor , sonra birşeye takılıp kurtulmuş gibi ani bir zıplama yapıp , derecesini tamamlıyor. (video olmadan ancak bu kadar anlatabildim :D) Servonun elektronik kısmında bir sorun yok , 10 dolar sıkışmış , 5 dolar da yağlama gresi , gitti 15 dolares... :D.
Öğleden sonra şansıma kuvvetli bir rüzgar çıktı , o kadar yırtınmalarıma rağmen maiden yapamadım , yine salon hoverine kaldırdım , gaz yüzde 70-75 'e gelmeden gövdeyi yerden kesemiyor , gaz veriyorum veriyorum kalkacak diye , kalkmıyor ... :D , açıları mı yükselteyim , yoksa pitch açı eğrisini mi yükselteyim..Komutlara birden tepki veriyor ve gövdenin ağırlığından olsa gerek , toplamakta da zorlanıyor , onca expo'ya rağmen ağırlık eklenince bi haller oldu

Throttle curve değerlerim linear : 0-25-50-75-100 , Pitch curve değerlerim : 30-45-60-75-100 tabi bunların açısal karşılığını da yazman lazım , manuel pitch gauge'mi takmadım , ölçünce buradan güncellerim.. İdle-up kapalı , şu an için ayarlamadım....40'lık tail blade ne kadar bir fark yapar diyordum , 37'leri söküp , 40 takmıştım , kuyruk hafif hafif sola kaçmaya başladı... :D Demek farkı buymuş.... :laugh:

Şimdilik sorunlar , ve veriler bu kadar ,
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan abi epey bir badireler atlatmışsın. :eek: Aman dikkat et abi acele etme lütfen, maiden nasolsa olur biz beklemeye razıyız. ;) Dört dörtlük içine sinmeden bence deneme bir daha. :rolleyes: Geç olsun da güç olmasın...

Throttle curve'ünü yükseltmeni tavsiye ederim. Bence 0 - 45 - 65 - 85 - 100 gibi birşey olabilir. Lineer curve'le yerinden pek kalkmak istememesi normal bence. :laugh:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Abi yine şanssızlıklar peşini bırakmamış :(
Acele etmemen gerektiğini sen iyi biliyorsun. Aman bi şey olmasın abi diyorum ama gel gör ki karşında öyle durdukça kaşıntı bırakmıyor yakanı illa uçmalı diyosun :laugh:
Ben hayırlısıyla olacağına inanıyorum sadece biraz daha sabır etmek gerekiyor sanırım :saygilar:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Türker Akgün' Alıntı:
Hakan abi epey bir vadireler atlatmışsın. :eek: Aman dikkat et abi acele etme lütfen, maiden nasolsa olur biz beklemeye razıyız. ;) Dört dörtlük içine sinmeden bence deneme bir daha. :rolleyes: Geç olsun da güç olmasın...

Throttle curve'ünü yükseltmeni tavsiye ederim. Bence 0 - 45 - 65 - 85 - 100 gibi birşey olabilir. Lineer curve'le yerinden pek kalkmak istememesi normal bence. :laugh:

Aslında pek bir badire atlatmadım Türkerim , kuyruk servosunun yaptığı bir iş , biraz da rod sıkı olmuş , o yüzden zorladıkça esc'yi ısıttı..Şükür bir yerleri yakmadan bulduk sorunu.Ama yine de dişlileri değiştirmek gerekiyor çünkü baya bir boşluk oluşmuş , gidiyom ben diyor yani...Tabi bu sorunu bulana kadar , mekaniği yine söktüm dağıttım , tekrar yerleştirdim , fin kuyruk borusuna temas edince ön tarafa müthiş bir vibrasyon iletiyor , bu öyle böyle bir vibrasyon değil , gaz verip devir aldırmaya başladığımda ön kanopiyi yerinden fırlattı , o kadar bir vibrasyon artık düşünün..Fini biraz daha geriye aldım , fuselageye temas etmiyor şimdi , vibrasyonu da hallettim...Demiş olduğun değerleri girdim ama yine aynı , galiba açıları kısmıştım , biraz artırmam gerekecek çünkü yine gaz en sona yaklaşmasına doğru yerden kesildi , kalkamıyor , benim şimdi pitch açılarını yükseltmem lazım değil mi , aileron ve elevatörü...Açıları 6-7 derece gibiyidi en saon hatırladığım.Cyclic açıları 9 derece idi , yani baya sağır , 10-11 yapsam olur mu , fuselageyi patlatmak da istemiyorum da... :D

İlgi ve alakanız için çok teşekkür ediyorum :saygilar: , bu bana baya bir antrenman olacak , scaleyi sevmekle , scaleci olmak arasındaki geçiş döneminde olduğum için , hiç bir badiresine öf diyesim gelmiyor... :laugh:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Abi ellerine sağlık konuyu geç gödüm kusura bakma ama model şahane olmuş :thumbup:


Model ağırlaştığı için ya thr curve değerini yükseltceksin yada pitch curve değerlerini lineer yapcaksın.Eskisine göre kalkarken biraz fazla devir isteyebilir, bu seni ev içinde tedirgin edebilir o yüzden denemeleri dışarda yapman daha sağlıklı olur.
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

İbrahim DEMİRBİLEK' Alıntı:
Abi yine şanssızlıklar peşini bırakmamış :(
Acele etmemen gerektiğini sen iyi biliyorsun. Aman bi şey olmasın abi diyorum ama gel gör ki karşında öyle durdukça kaşıntı bırakmıyor yakanı illa uçmalı diyosun :laugh:
Ben hayırlısıyla olacağına inanıyorum sadece biraz daha sabır etmek gerekiyor sanırım :saygilar:

Eyvallah İbrahim kardeşim , zaten sabretmekten başka çare yok , ama bir yeri hallolurken bir yerinde sorun çıkıyor , aslında talihsizlik gibi görünse de , gayet normal bir süreçte ilerliyor , scale konusunda pratik tecrübem ve bilgim sıfırken , şimdi hem öğrenip , hem uygulama fırsatım oldu... :D , sök tak işine acayip alıştım mesela :laugh: , yarın uçuş olsa bile , ışıklandırma için yine biryerleri sökülecek nasıl olsa , bol bol antrenman oldu...Montaj tamam , ilk hover de tamam sayılır , ayarlarında , kalkamaması haricinde bir sıkıntı yok , en azından kuyruk tutuyor... :D

O öyle uçmadan dururken , tutan kaşıntıyı zaten usta olan arkadaşların hepsi bilir , çaresi yok , kaşınıp yatacağız , uçana kadar........ :lol:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Arda Erkan' Alıntı:
Abi ellerine sağlık konuyu geç gödüm kusura bakma ama model şahane olmuş :thumbup:


Model ağırlaştığı için ya thr curve değerini yükseltceksin yada pitch curve değerlerini lineer yapcaksın.Eskisine göre kalkarken biraz fazla devir isteyebilir, bu seni ev içinde tedirgin edebilir o yüzden denemeleri dışarda yapman daha sağlıklı olur.

Sağolasın Ardam , ben de diyorum Ardam bana ne zaman bir akıl verecek , kısmet şimdi imiş... :halay: Sağlık , olsun , işler güçler yoğundur , konuyu geç görmen hiç önemli değil zaten daha uçamadık... :D

Denemeleri ev içinde yapma taraftarı değilim , salon azcık müsade ediyor , hanımla , oğlanı da odalarından çıkartmıyorum bile , hava bugün çok kötü olduğu için sadece 30 saniyelik 2 hover yaptım o kadar , zaten evde kesinlikle olmaz...Şimdi pitch curveleri 0-25-50-75-100 yap mı demek istedin Arda , throttle değerlerini zaten Türker'in tavsiyesi üzerine yükseltmiştim..Deneyelim bakalım müsait bir zamanda , nasılsa ayarlar elimizde, aman tarot üniteden bir ayar olmasın da... :laugh: (kuyruk limitlerini ayarlamak için kablosunu takana kadar 20 dakka uğraştım :lol: )
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan, konuyu yeni gördüm. Arkadaş, öyle güzel yapmışsın ve anlatmışsın ki, heli olduğunu bile düşünmeden keyifle okudum. Eline sağlık! :bravo: Uçuşu için tavsiyelerde bulunamayacağım ama, navigasyon ışıkları ile falan görmeyi çok isterim doğrusu.
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
...galiba açıları kısmıştım , biraz artırmam gerekecek çünkü yine gaz en sona yaklaşmasına doğru yerden kesildi , kalkamıyor , benim şimdi pitch açılarını yükseltmem lazım değil mi , aileron ve elevatörü...Açıları 6-7 derece gibiyidi en saon hatırladığım.Cyclic açıları 9 derece idi , yani baya sağır , 10-11 yapsam olur mu , fuselageyi patlatmak da istemiyorum da... :D
Hakan abi gözüken o ki pitch açılarını da arttırman gerekecek bu durumda. Cyclic açılarıyla alakalı binding olmadığı sürece arttırabilirsin diye düşünüyorum ama tarot tecrübem olmadığı için bu sorunun cevabını Arda gibi tarot'u bilen bir arkadaşımız verse daha iyi olur...
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Omer Erkan' Alıntı:
Hakan, konuyu yeni gördüm. Arkadaş, öyle güzel yapmışsın ve anlatmışsın ki, heli olduğunu bile düşünmeden keyifle okudum. Eline sağlık! :bravo: Uçuşu için tavsiyelerde bulunamayacağım ama, navigasyon ışıkları ile falan görmeyi çok isterim doğrusu.

Teşekkür ederim Ömer abi , senin gibi çok değerli bir üstadın yanında biz olsak olsak mahcup oluruz.. :saygilar: Işıklandırma konusunu ise programa aldık , güzel bir şeyler olacak inşallah , tabii ki uçarsa ve sağlam inerse.. :laugh: :saygilar:
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Türker Akgün' Alıntı:
Hakan abi gözüken o ki pitch açılarını da arttırman gerekecek bu durumda. Cyclic açılarıyla alakalı açıları binding olmadığı sürece arttırabilirsin diye düşünüyorum ama tarot tecrübem olmadığı için bu sorunun cevabını Arda gibi tarot'u bilen bir arkadaşımız verse daha iyi olur...

Tarotun da çok bir zoru yok Türkerim , bir kere görsen , oh oh ne güzel birşeymiş , ne kadar da kolaymış dersin zaten.. :D , Bu binding kavramı , benim bildiğim bind kavramı ile aynı şey değil herhalde , yani paller bir yerleri biçmediği sürece , servo kollarının maksimum verebildiği açıyı mı kastettin ...(amma da cahilim değil mi.. :D )
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan Ülgenalp' Alıntı:
Tarotun da çok bir zoru yok Türkerim , bir kere görsen , oh oh ne güzel birşeymiş , ne kadar da kolaymış dersin zaten.. :D , Bu binding kavramı , benim bildiğim bind kavramı ile aynı şey değil herhalde , yani paller bir yerleri biçmediği sürece , servo kollarının maksimum verebildiği açıyı mı kastettin ...(amma da cahilim değil mi.. :D )
Hakan abi buradaki binding temas anlamına geliyor. Cyclic servoları swashplate maks - min konumlarında dahi full elevatör, aileron verdiğinde herhangi bir fiziki limite dayanmıyor, zorlanmadan hareket edebiliyor olmalı. Ama örneğin sen ana pervane açısını tam pozitife aldın sonra tam aileron komutu verdiğinde servonun gidecek yeri kalmıyor horn veya linkler biryere değiyor, servo cazur cuzur ediyorsa binding var demektir. Sende fusalage olduğu için bu daha da kritik...
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Türker Akgün' Alıntı:
Hakan abi buradaki binding temas anlamına geliyor. Cyclic servoları swashplate maks - min konumlarında dahi full elevatör, aileron verdiğinde herhangi bir fiziki limite dayanmıyor, zorlanmadan hareket edebiliyor olmalı. Ama örneğin sen ana pervane açısını tam pozitife aldın sonra tam aileron komutu verdiğinde servonun gidecek yeri kalmıyor horn veya linkler biryere değiyor, servo cazur cuzur ediyorsa binding var demektir. Sende fusalage olduğu için bu daha da kritik...
Video destekli anlatımı da link olarak verelim :)

 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Hakan'ım ESC test işi ne oldu ??
 
Trex 250 Pro DFC & Hughes MD500E fuselage giydirme...

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hakan'ım ESC test işi ne oldu ??

Mehmedim esc şu an sağlam görünüyor , kuyruk servosunun roduna yapıştırıcı bulaşmış , zorlanarak , bükülerek çalışıyordu , sanırım o yüzden oldu :eek: , bilmiyorum aslında , önce kuyruk servosunun ısınması hatta yanması gerekmez miydi , gerçi kuyruk servosuna dokunamadım , çünkü elim girmiyor , rod'a bulaşmış yapıştırıcıyı temizledikten sonra kuyruk servosu rahatladı , ve deneme sürüşünden sonra esc'nin ısısını normal limitlerde gibi hissettim .
Yine de kuyruk servosunun dişlerinde biraz boşluk var , içim rahat değil , şu an için uçuşa bir manisi yok ama , yılbaşı indirimlerinde birşeyler alırsam pakete bir dişli seti eklemeyi düşünüyorum , ama dediğim gibi kuyruk servosunun zor hareket etmesi , dişlilerdeki takılmalar esc'yi bu kadar ateş gibi ısınmasına sebep olur mu , sanırım oluyor , şu curve ayarını tutturup heliyi yerden kaldırabilirsem, durum daha da netleşecek zira throttle %75-80 gibi gelmeden heli yerden kesilmiyor........Bu pazar yine yoğunum anlayacağın , hava güzel olur inşallah da , bir maiden videosu eklerim , ya da kırım :D