Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Neyse ben en iyisi modeli hazırlamaya devam edeyim, sonra bu iftiracı tayfa bak biz demiştik maideni geciktirdin falan derler :lol::lol::lol:

Maiden ve sonrasındaki bir dizi uçuş aynı zamanda veri toplamak amaçlı olacağı için bir şekilde veri kayıt sistemini modele monte etmem gerekiyordu. Ayrıca doğal olarak modelin bir kanopiye (kanopiyi farklı olarak bilen heliciler için bir bilgilendirme, kanopi dediğimiz canopy pilot kabininin camıdır :) ) de ihtiyacı vardı ama modelin esas kanopisinin maidene yetismesi pek mumkun olmadığı için kitle birlikte aldığım kanopiyi geçici olarak kullanmak istedim. Ama bu kanopinin etekleri kısa geliyordu (zaten yeni kanopi yapmamın nedeni de buydu ya). Ne yapsam diye düşünürken bir anda her iki meseleyi birden çözecek bir fikir geldi aklıma.

2.5 ve 6 mm lik Balsa kullanarak kokpitin üzerine geçici bir platform yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu platform ve kenarındaki çıtalar kanopiyi tutturacak yüksekliği kazandırdırken gps alıcısını ve data loggerın harici ekranını koyacak bir yüzey oluşturdular.

Ekran ve gps için cırt cırt yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Cihazların kablolarını deliklerden aşağı sarkıtıp yerlerine tutturdum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanopiyi de yerine oturtup bantlarla tutturdum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ekran dışardan rahat bir şekilde okunabiliyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Pervanenin hatvesini de 16-16.5” civarında biryere getirdim. Akşam balkonda güç ve devir denemelerini yapacağım...
 
Önkapağı da yerine takınca kanopinin duruşu da fena olmadı hani...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kalıpla falan uğraşacağıma direk bu kanopinin üzerinden fiberglass çerçeveyi yapsam mı acaba :rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Hangisi kolaysa onu yapalım bence :D

Daha kolay olan yol asla bana göre olmaz sanırım

Ana kanopi için kalıp zaten hazırdı, iç dış sandviç modeli olacak şekilde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Esas mesele ön taraftaki parça, 3d olarak bilgisayarda modellemeyi bir türlü beceremedim, üstelik çok kolay bir parça olmasına rağmen... onu da ana kanopiyi yerine oturttuktan sonra balsa bloktan elde eski usul şekillendiririm diye planlıyordum ki bu yöntem hala daha cazip geliyor :)
 
Bu uçağın orjinalinde bu kadar elektronik olduğunu zannetmiyorum ben. :laugh:

Datalogger'lar, GPS'ler, ayarlanabilir hatve, ses sistemi, oldu olacak birde radar taksak tamamdır. Bence scale sayılmaz artık bu uçak, heli gibi birşey oldu. :heartxf: :lollol: :lol:
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
ÖFFF!!! Sıkıldım ama. Hadi uçur artık....


Ben de abı ben de ama sık dişini az kaldı, iki gün sonra ak koyun kara koyun belli olacak. 9 yılın sonunda ya güzelce uçup sonrasında ikinci 9 yıllık dönemde keyifle detaylandırılacak ya da kaza kırım yaşanıp ikinci bir 9 yıllık dönemde tamirat yada yeniden yapma dönemine girilecek ama her şekilde rahatlayacağız cümleten :thumbup::thumbup::thumbup:

Bu uçağın orjinalinde bu kadar elektronik olduğunu zannetmiyorum ben. :laugh:

elektronik olarak böyle mikro işlemci falan dersek eğer yoktur tabiki, ama elektrik sistemi kendi çapında iddialırı aletin :)


yohtir


bir rivayete göre birkaç tane Hurricane'e GPS alıcısı koymuşlar ama uydular olmadan çalışmayacağını farkedince geri sökmüşler...

ayarlanabilir hatve

Bu var


uuu bu en en en kralından var, adı da Merlin :)

oldu olacak birde radar taksak tamamdır

O hizmeti yerden alıyorlardı :)

Bence scale sayılmaz artık bu uçak, heli gibi birşey oldu.

Hmm, 5.5 kg lık heli hangi sınıfa giriyor? 900 falan mı? :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Evet, maidene kaldı iki gün...

İyi haberler de var kötü haberler de... İyi haber hava durumu, şu anki tahminlere göre Cuma sabahı maiden için çok uygun cillop gibi bir hava var. Rüzgar neredeyse yok denecek kadar az, hava sıcaklığı 25 derece civarlarında olacak, olası bir gecikmede bile o gün en yüksek sıcaklık 29 derece olacak ki bu güzel haber.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kötü haber 1, henüz çözemediğim bir sebepten dolayı güç sistemimden en fazla 1100 W güç çekebildim, onda da pervane hatvesi 20" gibi saçma bir seviyedeyken. daha malul hatvelerde, misal 18" de en fazla 1000w güç çekiyor ve pervane 4300 devirle dönüyor. 1000W demek 83,3 W/lb demek ki alt sınıra çok yakın olsa bile yine de genel olarak warbirdler için kabul edilen aralıkta bir güç oranı demek. Ben de genel olarak "underpowered" modellerle uçmaya alışık olduğum için çok fazla dert etmiyorum açıkçası, hem elle olan hissiyatım, hem de geçen haftaki taksi ve kalkış koşusu testlerinde gördüğüm ivmelenme bana uçmak için yeterli güç olduğu hissiyatını verdi, o yüzden maidenda herhangi bir erteleme yok. Zaten henüz modele radyatör ve hava filtresi gibi sürüklemeyi arttıran unsurları eklemediğim için hız yeterli olduğu sürece çekişin düşük olması çok kritik olmayacaktır. Pistim ve uçuş alanım da uzun ve açık, kısa mesafeden kalkış ve hızlı tırmanış gerektiren bir durumum yok yani. Ama ilerisi için 20" lik pal siparişi vermeye karar verdim, eğer o pallerle makul bir hatve hızı yakalayabilirsem çok daha iyi performans verebileceklerdir. Özellikle model detaylandırılıp biraz daha ağırlaşınca ve sürüklemeyi arttıran unsular eklenince 20" lik pervanenin sağlayacağı ilave güce ihtiyacım olabilir. Ayrıca 20" tam olarak scale pervane çapı :)

Öte yandan bu tamamen benim güç ölçüm sistemimdeki bir arızdan kaynaklı da olabilir, testler sırasında ekranda gördüp okuduğum değerler ile cihazın hafızasına kaydettiği ve bilgisayara indirip incelediğim değerler arasında önemli fark var. Testlerde her hatve değişiminde çekilen gücün değiştiğini görebiliyordum, keza devir okumaları da farklı oluyordu, ama cihazın kaydettiği verilerde tüm denemelerde maksimum güç 870-880w bandında görülüyor. Ya kayıt parametrelerini ayarlarken biyerlerde bir hata yaptım ya da cihaz arızalı, ki spitfire kazasında bu meret model üzerindeydi, arızalı olma ihtimali yok değil... Bu durumda, ölçümün doğruluğunu doğrulayamadığım için teorik hesaplamalar ve hissiyatın birleşimiyle yola devam edeceğim :)


Kötü haber 2, flaplar maidene yetişmeyecek... Maıden sırasında sadece orta panel flapları operasyonel olacak. Normalde flapsever bir pilotum, özellikle warbirdlerin flaplı yapılması ve flapların kullanılması konusunda ısrarcıyımdır, ama bu seferlik flap kullanmadan uçacağız, sonuçta yukarıdaki şeyler burada da geçerli, pistim uzun, pist başında herhangi bir engelim yok, varsın biraz daha hızlı ve daha uzun bir yaklaşma olsun, başederiz. En kötü illa flap lazım dersem orta panel flaplarını kullanma şansım da olacak. onlar da mutlaka etkili olacaktır.


Modelde son durum.

CG ayarlandı, pili biraz geri kaydırdım, kasten eşşek ölüsü olacak şekilde yaptığım spinner arkalığını çıkardım, yerine 3D yazıcıdan çıkma spitfire için yaptığım tamamen 3D yazıcıdan çıkma spinnerı taktım CG yerine geldi.

Arkadaki kapağı da hallettim. şimdilik geçici olarak iki tane "na-skeyl" vida kullandım ilerde buraya da skeyl vidalar koyarım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
hem elle olan hissiyatım, hem de geçen haftaki taksi ve kalkış koşusu testlerinde gördüğüm ivmelenme bana uçmak için yeterli güç olduğu hissiyatını verdi, o yüzden maidenda herhangi bir erteleme yok.
Şimdiden başarılar Evren hocam :thumbup: Fakat bu sefer video kaydının kesinlikle çalıştığından emin olalım lütfen :) Bu kadar konuyu yakından takip edip de videosunu izleyememek olmaz, değil mi :D
 
Şimdiden başarılar Evren hocam :thumbup: Fakat bu sefer video kaydının kesinlikle çalıştığından emin olalım lütfen :) Bu kadar konuyu yakından takip edip de videosunu izleyememek olmaz, değil mi :D

Teşekkürler sayın Adminim :)

Benim kafamdaki gopro haricinde en az iki kamera daha olacak sahada eğer söz veren arkadaşlar son anda satmazsa :D Spitfire'ı da götüreceğim ve ilk önce onunla uçacağım, hem havayı hem de kameramanları test etmek için biraz daha parmakların pasını atmak için. Sonuçta 3 aydan fazla oldu uçmadım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari