Türk Hava Kuvvetleri Hawker Hurricane Mk2C Trop İnşaatı

Ulan bu uçak anladınız mı UÇAK!!! O kadar verimsiz değil yani... :p
Neyse sinirlenmeyeyim.
Bu uçakta flap konusunda şöyle bir çekincem var. İniş takımı konfigürasyonu zaten nose over olmaya meyilli. Bir de flap eklenince inişte güzelim pervaneyi katletme riski çok artıyor. 800 küsur metre pist olunca ben olsam ilk uçuşlarda inişte flap kullanmazdım.
 
Ulan bu uçak anladınız mı UÇAK!!! O kadar verimsiz değil yani... :p
Neyse sinirlenmeyeyim.
Bu uçakta flap konusunda şöyle bir çekincem var. İniş takımı konfigürasyonu zaten nose over olmaya meyilli. Bir de flap eklenince inişte güzelim pervaneyi katletme riski çok artıyor. 800 küsur metre pist olunca ben olsam ilk uçuşlarda inişte flap kullanmazdım.
Allah korusun abi bütün forum halkını yasa boğar öyle bir durum. Şaka bir yana şayet günün birinde böyle bir uçak yapacak olsam odadan odaya taşımaya korkarım bir yeri incinecek diye, bir de uçuracak olsam kalbim dayanmaz herhalde:saygilar::saygilar:
 
Cumartesi günü benle birlikte olan arkadaşlardan birisi videolar çekmiş, sağolsun yolladî bana, birisini de dün instagrama koymustum ama burada paylaşmayı unutmuşum :) geç olsun güç olmasın diyerekten koyuverdim yukarıda.

Ulan bu uçak anladınız mı UÇAK!!! O kadar verimsiz değil yani... :p
Neyse sinirlenmeyeyim.
Bu uçakta flap konusunda şöyle bir çekincem var. İniş takımı konfigürasyonu zaten nose over olmaya meyilli. Bir de flap eklenince inişte güzelim pervaneyi katletme riski çok artıyor. 800 küsur metre pist olunca ben olsam ilk uçuşlarda inişte flap kullanmazdım.

Abim flap konusunda haklısın kesinlikle, şu an bu pist koşullarında şart değil ve modele iyice alışana kadar kullanmamak faydalı görünüyor.

Allah korusun abi bütün forum halkını yasa boğar öyle bir durum. Şaka bir yana şayet günün birinde böyle bir uçak yapacak olsam odadan odaya taşımaya korkarım bir yeri incinecek diye, bir de uçuracak olsam kalbim dayanmaz herhalde:saygilar::saygilar:

Bikaç kere yazmışımdır tekrar edeyim :) ben modelden en büyük keyfi zaten inşaat sırasında alıyorum. uçuş da tabiki önemli, sonuçta modelin yapılma amacı, ve bir statik modelden en büyük farkı uçabilecek şekilde yapılması, bu meydan okuma olaya keyif veren birşey, ama yine de olurda modelin başına bir iş gelirse kimse yasa boğulmasın lütfen :) kırımlar bu işin vazgeçilmez ve kaçınılmaz bir parçası, kimi zaman erken kimi zaman geç ama elbet her model bir şekilde kırım yaşayacaktır, duruma göre ya model tamir edilir, ya da bir sonraki modelle yola devam edilir ;)
 
Şunları da paylaşıvereyim hemencecik....

Dük akşam çok sınırlı vakitte model üzerinde çalışıp maiden öncesi cheklistindeki olmazsa olmaz tüm maddeleri kapattım. En önemli şeyler tüm servo vidalarinin ve pushrod kilitlerinin vs tamamlanması/kontrol edilmesiydi, halloldu.

Kanadın firar kenarında, gövdedeli L profile girek kısmın kontraplak bir parça ile güçlendirilmesi gerekliydi, buraya uygun boyutta bir kontra kesip, yuvasını da bıçak ve zımpara ile hazırlayıp, epoksi kullanarak yapıştırdım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bugun son traslamayı yapıp hazır hale getireceğim.

Ayrıca model üzerindeki her bir vida kontrol edilip özellikle boş bırakılmış olanlar sıkıldı.

Dış panel flaplarının yuvası balsa blok ve levhalar kullanılarak kapatıldı, orta panel flapları ile birlikte kanada bantlanarak boşluklar kapatıldı.

Kanat üstündeki vidalar için de geçici montaj kulakları basıldı, kapaklar kesilip yerlerine alıştırılıp vidalandı. Kapakları aluminyum bant ile kapladım ki güneş ışıkları içeri girmesin...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronlar yerlerine monte edildi ve menteşe pimleri bant ile sabitlendi.

Tüm kontrol yüzeyleri hareket yönleri ve miktarları tekrar kontrol edildi. Başlangıç expoları tanımlandı.

Kumandadaki ayarları kontrol ederken gaz kanalında “istenmeyen” bir gecikme tanımlanmış olduğunu farkettim ve hemen düzelttim. (senkron denemeleri sırasında yaptım muhtemelen) düşük bir ihtimal olsa bile testlerdeki güç düşüklüğu bundan kaynaklanıyor olabilir, bu akşam tekrar test edeceğim.

Kumandanın tüm anahtarları tek tek denenip farkedilmeyen başka bir mix vs var mı diye kontrol edildi...

Sahanın anahtarını almak için gerekli bağlantılar yapıldı, onu da bu akşam gidip alacağım...

Kameremanlarla haberleşildi, yarın gelecekleri teyid edildi...

Bugün piller şarj edilecek, enine ve boyuna denge tekrar kontrol edilip son ayarlamalar yapılacak, bir kez daha tüm kontrol yüzeyleri hareket ve yönleri ve bağlantıları kontrol edilecek....

Yarın sabaha hazırız sanki :)
 
Kumandanın tüm anahtarları tek tek denenip farkedilmeyen başka bir mix vs var mı diye kontrol edildi...
Allah allah ne tuhaf bir kontrolmüş, böyle uçak kıranlar falan mı oldu yoksa. :laugh:

Şaka bir tarafa bu çok önemli bir kontrol. Uçağın kırılmasının daha ötesinde özellikle gaz (throttle) kanalıyla bir switch'e var olan bilmediğimiz bir mix beklenmedik bir anda devreye girdiğinde çok ciddi kaza ve yaralanmalara sebep olabilir. Modeli kaldırmadan önce kumandadaki bütün switch ve knob'ları mutlaka model gözünüzün önündeyken mıncıklayın arkadaşlar.

Güzel bir maiden diliyorum Evren Hocam. :RCKolik:
 
Son düzenleme:
Allah allah ne tuhaf bir kontrolmüş, böyle uçak kıranlar falan mı oldu yoksa. :laugh:

Bu sebeple uçak çakmadım ama kafayı yediğim olmuştur :D:D:D

Şaka bir tarafa bu çok önemli bir kontrol. Uçağın kırılmasının daha ötesinde özellikle gaz (throttle) kanalıyla bir switch'e var olan bilmediğimiz bir mix beklenmedik bir anda devreye girdiğinde çok ciddi kaza ve yaralanmalara sebep olabilir. Modeli kaldırmandan önce kumandadaki bütün switch ve knob'ları mutlaka gözünüzünde önündeyken mıncıklayın arkadaşlar.

Üzerine denecek bişey yok, çok kolay gözden kaçabilecek ama önemli bir mevzu
Güzel bir maiden diliyorum Evren Hocam. :RCKolik:

Teşekkürler :saygilar::RCKolik:
 
Yani diyorsunuz ki kumandalarda durup dururken ve kendiliğinden miksler oluşabiliyor.
Ya da...
Yok canım, modelin kumanda ayarları ile "oynarken" modeli kopyalayıp o kopya üzerinde denemeler yapıyor olduğunuzdan eminim! Değil mi??? :p :D
Ehh öyleyse durup dururken ne miksi çıkacak ortaya?
Aaaa yoksa denemeleri asıl model üzerinde mi yapıyorsunuuuzzz?!?! :p :D
 
Yani diyorsunuz ki kumandalarda durup dururken ve kendiliğinden miksler oluşabiliyor.

Tabiki durup dururken kendiliğinden miksler tanımlanmaz :) ama ben yeni kumandamı aldığımda ve helikoptere ayar yapmaya çalışırken birkaç ekran görüntüsünü
Emre ile paylaştığımda gördük ki fabrikadan ayarlı olarak tanımlı olan bir mix var ve başa bela olma potansiyeli de yüksek... Yani olmaz dememek lazım tedbirli olmak lazım.

Ya da...
Yok canım, modelin kumanda ayarları ile "oynarken" modeli kopyalayıp o kopya üzerinde denemeler yapıyor olduğunuzdan eminim! Değil mi??? :p:D
Ehh öyleyse durup dururken ne miksi çıkacak ortaya?
Aaaa yoksa denemeleri asıl model üzerinde mi yapıyorsunuuuzzz?!?! :p:D

Eğer model zaten uçan bir modelse ve deneme amaçlı bişeyler yapılıyorsa tabiki orjinal setupı bir kenara saklıyoruz. Amma velakin, mevzubahis model yapımına 9 yıl önce başlanmış :coolxf:, 3 farklı vericide model açılarak ayar yapılmış bir model ise o zaman dikkatli olmak lazım, neresine ne zaman ne koyduğumu anca allah bilir :D