[Urun]: MSH Protos MAX V2 Kutu Açılımı / İnceleme - Rasim Öztürk

Rasim Öztürk

RcFanatik
Katılım
9 Mar 2013
Mesajlar
7,008
Tepkime puanı
12,194
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Selamlar,

Yeni modelim Protos Max v2 nin kutu açılım ve inceleme konusu ile karşınızdayım :)


Önce video ile başlayalım, akabinde bolca görsel de geliyor kutu ve içindekilerle ilgili... İyi seyirler :saygilar:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Video uzun, geyik bol... İzlemeden kısa yoldan göreyim ne varmış diyenler için buyrun fotoğraflarımız :saygilar:



Kutu tasarım olarak "şık" :coolxf:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Paketleme son derece düzenli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kanopi ateş ediyor :D

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



A kutusunda kanopi dışında, iniş takımı, alt gövde ve ana dişli komplesi var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



B kutusunda karbonfiber üst gövde, batarya kızağı, dikey fin, kuyruk borusu, destekleri, kontrol rodu, motor kayışı, kuyruk kayışı, ünite yerinin üst plakası ve servo plakaları arasındaki X plakası var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



C kutusunda aşağıdaki parçalar var (isimleri yazılı)...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



D kutusunda sadece pal tutucu sünger ve kılavuzların bulunduğu cd kaldı... Brain2 fbl ünite Emre abiye hayırlı olsun.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



E kutusu boş :) Max v1 zamanları motor olurdu.... F kutusu ise şaftlar, rulmanlar, vidalar, magnetler, servo kolları, linkler, destekler, yataklar vs. birçok parça ihtiva ediyor. Hepsi kurulum kılavuzuna göre harflendirilmiş/numaralandırılmmış poşetlerinde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



G kutusunda ise modelin hareketleri aksamlarını taşıyan ve onlara yataklık eden metal parçalar mevcut...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol




Ek olarak şu an için kuyruk fin sticker, batarya sabitleme için velcro ve kuyruktaki kılavuz makaranın metalini aldım. Her biri 3-5 poundluk parçalar...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sticker fine uygun şekilde kesilmiş durumda, sadece yapıştırması var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: MSH Protos MAX V2 Kutu Açılımı / İnceleme - Rasim Öztürk

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: MSH Protos MAX V2 Kutu Açılımı / İnceleme - Rasim Öztürk

Modelin özelliklerine biraz daha yakından bakalım :)

1- Tek parça iniş takımı: Fiberglass ve elastomerik malzeme ile güçlendirilmiş plastikten... Ana gövdeye sadece iki vida ile sabitleniyor, kırıldığında değişimi kolay ve fiyatı da 14 dolar kadar... Bunun gorilla plastikten olanı da var, çok zor kırılır, o da 20 dolar falan...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



2- Belt tensioner: Bunun da üç farklı gerginlik ayarı var. Beginner, sport/soft3d ve hard 3d olmak üzere... Genel olarak sport/soft3d ayarı en ideali...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



3- Çift kayış güç aktarımı: Motor - ana rotor arası 15mm kayış... Ana rotor - kuyruk rotoru arası 6mm kayış... Uçuşta son derece sessiz, daha az hareketli parçaya sahip (tt ye göre), dişliye göre ani güç değişimlerine daha az hassas...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



4- Batarya kızağı: Bataryalar kolayca çıkarılabilir bir kızağa yerleşmiş durumda. Batarya değişimlerini hızlandıran bir özellik. Ağırlık merkezini değiştirmeyen, son derece net bir sabitleme sistemi.. Bataryalar o-ringlerle sabitleniyor kızağa ama velcroları da var ve aldım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



5- Batarya bölmesi: Model 14s hatta 16s olarak da kullanıldığından, oldukça geniş de bir batarya boşluğu var. Haiyin, zippy.. hepsini alır...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



6- Büyük boyutlu ana kasnak - 190T: Bu boyutta bir kasnak, motor tarafından üretilen gücü mümkün olan en az kayış gerginliği ile aktarmak için ve kayışın mümkün olan en hızlı şekilde dönmesi için gerekli...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



7- Mıknatıslı kanopi sabitleme: Kanopi modele 4 adet neodyum mıknatıs içeren konik çiftlerle sabitleniyor. Kanopi takmak çıkarmak inanılmaz hızlı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



8- Ölçekli rotor kafası: Bir bakışta pal açısı hakkında bir fikir edinebilmek için faydalı olan ölçek mevcuthub üzerinde...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



9- Tek taraflı kuyruk kutusu: Özellikle kayış değişimlerinde faydalı... Kuyruk uç kısmını fazla dağıtmadan kayış çıkarılabiliyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



10- Tek parça alt gövde: Plastik kullanılınca istenilen şekil verilebiliyor rahatlıkla... MSH alt gövdede kalıptan tek parça plastik kullanmış, %60 oranında fiberglass ve bileşimlerle güçlendirilmiş...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



11- Motor ve ESC havalandırma boşlukları

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



12- Spindle şaftı yatağına şekil verilmiş rotor kafası: Gücün pik yaptığı noktalarda spindle şaftı çekmek için gereken kuvvet 300kg lara çıkmaktadır.. Bu kuvvetin sürekli dampenerlara darbede bulunmasından kaçınmak için şekil verilmiş bir yatak bulunuyor kafada... Orta kısımda ise dairesel bir diyafram var. Bu da spindle'ın tamamıyla yukarı aşağı hareketini önleyerek, uygun bir "flapping" hareketi sağlıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



13- Kuyruk pal tutucuları üzerinde balans vidaları

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






TEKNİK ÖZELLİKLER

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol






Madem konunun adında inceleme var, maiden videolarını da burada paylaşayım. Buluşma başlıklarından zaman geçtikçe erişim zor oluyor.


İlk pilde governor store... Hoverda modele şöyle bir bakmaca, kopan çıkan yer yok, tracking yok, herşey normal görünüyor, kafaturu 2080rpm falan %80 throttle'da, gayet iyi... Flipler, kuyruk çevirmeler ve ani kuyruk duruşları... Bir pili öyle böyle derken yedim. (Tam da yememişim, toplam kullanım %53 kadar olmuş, normalde %70 kullanırım.)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İkinci pil anlam veremediğim şekilde ui sensör telemetrisinde havada sorun oldu. Ben de sadece pil kullanım yüzdesine göre timer ayarlamıştım. Uçuşun yaklaşık 40. saniyesinde bu veriyi kaybedince, timer adına bişey kalmadı beni uyaran. Ben yine de uçuşa devam ettim ama fazla uçmadım son damlasına kadar, 3 dk 50 sn uçmuşum sonradan logu incelediğimde... Burda ilk gerçek uçuş olduğu için alışmaya çalıştım (aslında kuyruk dönüş hızı olsun, default ayarlar olsun son derece normal geldi) Fakat sorun bendeydi, sağ rudderda normaldi komutlarım ama sol rudderda baş parmağım titriyordu :D Videosu var sanırım bu uçuşun. Sanki kuyruk gain problemi gibi gelecek belki izleyince ama alakası yok, zaten kuyruk sadece bir yönde yapıyor. Bir miktar heyecan olunca nedense başparmağımı avuç içinden uzaklaştırdığım pozisyonda (sağ rudder) rahat iken avuç içine yaklaştırdığım pozisyonda (sol rudder) bi titreme geliyor ;D Neyse yine de bir miktar heyecanla elimden geleni yaptım. Timer da biraz stres yaptı doğrusunu söylemek gerekirse çünkü cutoff disabled kullanıyorum pil yüzdesini takip ettiğim için. (ama ilk defa bu telemetride bir sorun oldu) -videoda bahsediyorum yer yer anlam veremediğim bu sorundan, sonunda falan-

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



-videosu olmayan- Üçüncü ve son pilimde ise bu sefer dakikada bir uyaran "klasik" timer da ayarladım. Hem her dakika o uyardı, hem her %10 kullanımda bir uyaran ui sensörün timerı ayarlıydı, bu sefer düzgün çalıştı (ki zaten Logo550sx te de bugüne kadar bir sorun olmamıştı 40-45 uçuşun tamamında)... Toplam uçuş süresi 5 dakika... Titreme olayı da gitmişti bu uçuşta, daha rahat bir uçuş gerçekleştirdim. İkinci uçuşta default ayarlarla uçmuştum (mainrotor; paddle sim 10 pitch pump 0), üçüncü uşuşta timerla beraber bunları da normal kullanım şeklime ayarladım (paddle sim 0, pitch pump 30-40 civarı).. Haliyle akşam saatlerine yaklaştığımız bu son uçuşta tictoclar bir miktar daha düzgün ses vermiş olabilir ünitenin de yardımı ile...



Modelin havada görüntüsü ile ilgili hiçbir sıkıntım olmadı. Kuyruk fini sticker da güzel görünüyor, kanopi de son derece turuncu :) Aynı zamanda switch pallerin oluşturduğu rotor diski görüntüsünü de seviyorum, beyazı bol, simit görüntüsü çok net. Videolarda bu dediğim çok anlaşılmıyor çekimin fps olayından ve modelin rpm inden dolayı ama gerçekte net yani...

Anlamadığım bir olay, uçuş için 2080rpm kullandım, autorotation bankına %40 ayarladım yani 1100rpm lere kadar alması gerekiyordu ama ben switchi idle pozisyona alınca esc 2080rpm devam ediyor. switch off pozisyona alınca motor tam susuyor, standart otorotasyonla iniyorum. Oto performansı tabii ki bir 700 model gibi, holddan sonra modelle birkaç saniye daha eğlenmek güzel :) Ama hobbywing %40 ta neden gerekli devre almıyor, bilmiyorum. İnceleyeceğiz o kısmını...

Modelin rtf ağırlığı 5.850kg ... Beklediğim seviyelerde (belki 5.650 falan beklerdim ama buna da çok şaşırmadım) Hazır tartı varken P380 i de ölçtüm, o da daha önceki parçalı ölçümlerimin toplamına uyuyor, 1260gr ....

Ses olarak tabii ki tüm 700 modeller gibi, gür ve tok bir ses veriyor ki bu da ayrı bir tat veriyor :)

Ama şunu da belirtmek isterim ki, 700 olmazsa olmazdır, diğerlerinden o kadar tat almıyorum demiyorum. Her zamanki gibi 380 ile uçuşlarımdan da çok keyif aldım, Logo550sx ile de çok keyif alıyordum. Dün 380 ile sonlara doğru biraz daha kendimi zorlamaya çalıştım, half piroları uç uca eklemeye çalıştığım anlar oldu, hatta bir an sürekliliği de iyi korudum, bir zamanlarki piroflip çalışmalarımızı anımsadım o an ve çok hoşuma gitti. Toplam sekiz uçuş yaptım, en fazla o "an"dan keyif aldım diyebilirim. Toplamı 2-3 saniye sürdü belki ama, aklımda o an kaldı en net :)
 
[Urun]: MSH Protos MAX V2 Kutu Açılımı / İnceleme - Rasim Öztürk

Hayırlı olsun Rasim.. Kırımsız güzel, keyifle uçurman dileğiyle.. Bu arada Canopy' e hasta oldum... Çok şık...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Nihayet beklenen an geldi. Hayırlı olsun. Videoyu izlemedim ama telefona indirdim. Bi ara izleyeceğim.
Paketlemesine bayıldım. Bazı parçaların isimleri de yazılmış. Hoş bir ayrıntı.
 
Hayırlı uğurlu olsun, kırımsız kazasız keyifle uçur. Paylaşım içinde teşekkürler, sayende farklı farklı modelleri tanımış oluyoruz. :thumbup:
 
Unitenin yeni versiyon 2 olması da ayrı bir güzel olmuş :) Tahmini maiden tarihi belli mi ? Biraz da kullanılacak elektronik hakkında bilgi alsak diyorum ;)
 
Çok mantıklı bir seçim en uygun fiyat süper kalite kırımsız uçuşlar
 
Rasim Hayırlı olsun da sen protos 380 siparişi vermemişmiydin :) Yada ben gözden mi kaçırdım.
 
Hayırlı uğurlu olsun Rasim , kırımsız uçuşlar. :saygilar: :halay: