Video 19 Mayıs 2020 Bayrak Uçuşu

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
2,472
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
Geçmiş olsun, günün anlam ve önemine istinaden güzel bir gösteri olmuş..:saygilar:
Patlarcı arkadaşların motorları stop edince modelleri niye çakılıyor ki, Süzülme özellikleri yokmu? :eek:
Gerçekten ciddi olarak soruyorum.
 

M. Ozan ÖZALTUNOĞLU

Çalışkan Uye
Katılım
31 May 2018
Mesajlar
246
Tepkime puanı
514
Yaş
42
Konum
Sivas
İlgi Alanı
Uçak
Patlarcı arkadaşların motorları stop edince modelleri niye çakılıyor ki, Süzülme özellikleri yokmu? :eek:
Gerçekten ciddi olarak soruyorum.
Eğer genel bir elektrik kesintisi değil de, sadece motorun durduğu bir durum ise tabii ki var hocam. Servoları yine kontrol edebiliyorsunuz. Ama kalkış anında değilseniz ve süzülecek yeterli irtifada iseniz...
Diğer türlü modelin düştüğü yere giderken yanımıza bir çöp torbası alırız biz, adettendir...:lol:
"Tuzu biberi" de olsa maalesef sıkça karşılaştığımız bir handikap:(
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,667
Tepkime puanı
16,300
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Geçmiş olsun, günün anlam ve önemine istinaden güzel bir gösteri olmuş..:saygilar:
Patlarcı arkadaşların motorları stop edince modelleri niye çakılıyor ki, Süzülme özellikleri yokmu? :eek:
Gerçekten ciddi olarak soruyorum.
O gün sayısız uçuş yapıldı. Toplam üç motor stopu yaşandı. Benim motor stopumda iniş takımının dört yayından ikisi esnedi ve değiştirildi. Deniz'in stopunda stopun çok saçma bir yerde oluşu nedeniyle azıcık hasarlı bir iniş oldu. Hasar Deniz'in iddia ettiğinden çok az. Bir diğer arkadaşımızın stopunda da normal bir iniş yapıldı. Yani patlarcı arkadaşlar motor stopunda emercensi usullerini kullanarak uçaklarını kurtarabiliyor! :D :D :D
İçten yanmalı motorlarda en önemli sorun uzun süre çalışmayan motorlar. Uzun süreli bekmele sonrasında ilk uçuşlar oldukça riskli olabiliyor. Karbüratör membranı kuruyor (benzinli motorda) ya da silindir ve karbüratörde hintyağı katılaşıyor (glow motorda). Bunlar da sıkıntı yaratabiliyor. Tabii pilli motorlarda bu sorun yok. :p :D
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
2,472
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
O gün sayısız uçuş yapıldı. Toplam üç motor stopu yaşandı. Benim motor stopumda iniş takımının dört yayından ikisi esnedi ve değiştirildi. Deniz'in stopunda stopun çok saçma bir yerde oluşu nedeniyle azıcık hasarlı bir iniş oldu. Hasar Deniz'in iddia ettiğinden çok az. Bir diğer arkadaşımızın stopunda da normal bir iniş yapıldı. Yani patlarcı arkadaşlar motor stopunda emercensi usullerini kullanarak uçaklarını kurtarabiliyor! :D :D :D
İçten yanmalı motorlarda en önemli sorun uzun süre çalışmayan motorlar. Uzun süreli bekmele sonrasında ilk uçuşlar oldukça riskli olabiliyor. Karbüratör membranı kuruyor (benzinli motorda) ya da silindir ve karbüratörde hintyağı katılaşıyor (glow motorda). Bunlar da sıkıntı yaratabiliyor. Tabii pilli motorlarda bu sorun yok. :p :D
Açıklamalar için teşekkürler. :saygilar:
Anladığım kadarı ile uzun süre uçmayınca uçuş öncesi sağlam bakım gerekiyor.
Diğerlerini göremedik ama sizin iniş biraz sert olsa da yinede pilotaj ve sukunetin faydası olmuş.:thumbup:
Bizim elektrikliler olası durumlarda (bir kez tono yaparken pil kompartman kapağı açılıp pili düşürmüstüm) tüm elektrik gidince yinede modeller süzülme temayülünde oluyor. Elbet elekt. gidince servolar basılı kalmadıysa... Motor stop etmesi zaten sorun değil yeterki elekt. enerjisi olsun.
Tekrar geçmiş olsun ve tebrikler.:thumbup:
Naçizane öneri: Hepiniz aynı benzinciden alıyorsanız, değiştirin. ;D
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,667
Tepkime puanı
16,300
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Açıklamalar için teşekkürler. :saygilar:
Anladığım kadarı ile uzun süre uçmayınca uçuş öncesi sağlam bakım gerekiyor.
Diğerlerini göremedik ama sizin iniş biraz sert olsa da yinede pilotaj ve sukunetin faydası olmuş.:thumbup:
Bizim elektrikliler olası durumlarda (bir kez tono yaparken pil kompartman kapağı açılıp pili düşürmüstüm) tüm elektrik gidince yinede modeller süzülme temayülünde oluyor. Elbet elekt. gidince servolar basılı kalmadıysa... Motor stop etmesi zaten sorun değil yeterki elekt. enerjisi olsun.
Tekrar geçmiş olsun ve tebrikler.:thumbup:
Naçizane öneri: Hepiniz aynı benzinciden alıyorsanız, değiştirin. ;D
Bir keresinde Zagi'nin ESC - alıcı arasındaki kablosu pervane tarafından biçilmişt. Zagi en az 3 belki 5 dakika döne döne süzülüp indi! :) :D
Kesinlikle motor sorun değil çoğu zaman. Yeter ki kumanda bende kalsın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Sarıkaya

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,303
Tepkime puanı
2,472
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
Bir keresinde Zagi'nin ESC - alıcı arasındaki kablosu pervane tarafından biçilmişt. Zagi en az 3 belki 5 dakika döne döne süzülüp indi! :) :D
Kesinlikle motor sorun değil çoğu zaman. Yeter ki kumanda bende kalsın.
Zagi güzel yapılmış. 👍
Patlarlıda motor stop etse de elektrikler kesilmiyor. Kumanda da ustadaysa. Yeterki deniz üstünde olmasın. :)
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,667
Tepkime puanı
16,300
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Zagi güzel yapılmış. 👍
Patlarlıda motor stop etse de elektrikler kesilmiyor. Kumanda da ustadaysa. Yeterki deniz üstünde olmasın. :)
Valla bizim az ilerimiz göl ve birkaç senede bir sular çekildiğinde bayram ediyoruz! :D
 

Benzer konular