Aileron elevatör ayarı hakkında

saab93

Yeni Uye
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
28
Tepkime puanı
0
Yaş
37
İyi akşamlar, eğitim videolarınızı izleyerek bir çok şey öğrenmeye başladım tekrar teşekkür ederim.

Kafama takılan birkaç soru var aileron ve elevatör açı ayarını izledim.

Öğrenmek istediğim subtrim menusunde aile l5 elev d20 gibi çıkan değerler teknik olarak mı ayarlanıyor yoksa heli hoverde nasıl tepki veriyorsa ona göremi ayarlanıyor.(Kısaca heliyi havada sabit durdurmak için gerek mekanik gerekse kumanda üzerinden nasıl ayarlar yapıyorsunuz)

Diğer bir sorum ise Tail Boom Brace (helim trex 450 sport) ben Tail Boom Brace i stabilizerden tam çekip gergin olarak vidalıyorum bunu normal sıklıgında mı vidalamam gerekiyor.
 
Aileron elevatör ayarı hakkında

Merhaba Cem Bey,

Öncelikle aileron ve elevatör açıları, pitch açısından farklı olarak başlangıç aşamasında cok da kritik olan açılar değildir. Hover uçuşuna pek etkileri yoktur.

Diğer taraftan ayarlama kısmına gelir isek, videolarda da göreceğiniz üzere bu açıları "SWASH" menusunden yapıyoruz. Sub-trim menusu ile ilgili bir durum yok.

AILERON ve ELEVATOR Açı Ayarı

6 kanal heliler hiç bir zaman havada sabit durmazlar. Sürekli sizin gerekli komutlar ile beslemeniz gerekir. Stick bıraktığınızda iyi ayarlı ise heli kısa süreline sabit durur ama 4 kanallarda olduğu gibi bu süre uzun değildir. Bu nedenle simulator çalışması gerekmektedir.

6 kanal helinin en ideal ayarlarını ise KISA - HIZLI ayar ve UZUN - DETAYLI ayar şeklinde sizlerle paylaşmaya çalıştık. HIZLI ayar kısmında anlatılanlar ilk etap için yeterli olsa da zaman buldukca UZUN ayar kısmını da yavaş yavaş incelemenizi öneririm ;)

UZUN- Detaylı konu : RC Model Helikopter 6 Kanal CCPM Kumanda ve Elektronik Ayar / Setup Konu Indeksi

HIZLI Ayar : Yeni Başlayanlar RC Heli Hızlı Ayarları - Setup Nasıl Yapılır : HK 450 + Futaba

"Tail Boom Brace" ile ilgili sorunuzu anlayamadım ne yazık ki :embarras:
 
Aileron elevatör ayarı hakkında

Mehmet Bey hızlı cevabınız ve anlayışınız için tesekkur ederim.

Tail Boom Brace konusunu su amacla sordum baska bır helide bu cubuklar metaldi bendekiler carbon sert olması sebebıyle titresımı azaltırmı diye dusunmustum.

Verdiğiniz linkleri şimdi izlemeye baslıyorum.

Youtubede anlamadan hep yabancı dilde izliyorduk sayenızde Türkçe olarak öğrenmeye calısıyoruz, emekleriniz için tekrar teşekkür ederim. :saygilar:
 
Aileron elevatör ayarı hakkında

cem özbayram' Alıntı:
Youtubede anlamadan hep yabancı dilde izliyorduk sayenızde Türkçe olarak öğrenmeye calısıyoruz, emekleriniz için tekrar teşekkür ederim. :saygilar:
Rica ederiz Cem Bey, faydalı olabiliyor isek ne mutlu bize %p

Tail Boom Brace amacı Tail Boom gövde bağlantısını daha kuvvetli olmasını sağlamak. Benim gördüğüm tüm brace karbondu. Bağlantı kuvvetli olunca haliyle titreşim olayını da faydası oluyordur. Bence metal veya karbon olması çokta önemli değil.
 
Aileron elevatör ayarı hakkında

Sayenizde leveler kullanmayida ogrendim yarin birtane siparis vereyim. Burada ciddi anlamda bir emek var ne kadar tesekkur etsem azdir. Lutfen yanlis anlamayin Turk olarak gurur verici boyle kaynaklar genelde ingilizce.
 
Herkese selamlar,

Aileron ve Elevator ile ilgili kafama takılan bir konu var. Çözemedim, eğer bir sorun olmazsa böyle uçurmaya çalışmayı düşünüyorum.

Örneğin aileronu sola verdiğimizde -6 derece okuyoruz ve sağa verdiğimizde ise +7 derece okuyoruz. Diyelim ki aynı örnek elevator için de geçerli. Helikopterin uçuşunda bir sorun yaratır mı? Şimdiden teşekkürler.
 
Güncel FBL cihazlarda bahsettiğin ayarı yapmıyoruz. FBL cihazı senin verdiğin komuta göre helikopteri sağa eğmeye başlıyor ama cihaz masada sabit duruyor. Anlık duruma göre kendini defalarca güncelliyor. Dikkat edeceğin tek şey, pozitif 12 derece negatif 12 dereceyi sadece gaz kolunu kullanarak ayarlamak. Bunu yaparken sakın aileron elevator kullanma.
 
Evet pitch ayarı ayarladım. Fakat aileronu kontrol ettiğimde sağ ve sol komutların arasında 1 derece fark var.