apm log inceleme..

Katılım
21 Ağu 2016
Mesajlar
185
Tepkime puanı
329
Yaş
36
İlgi Alanı
Multikopter
merhabalar ,

Son uçuşumda bir sorun yaşadım fpv gözlükten quad ın ara ara arka sağ tarafa doğru yattığını anladım iniş yerine yaklaştım rtl yaptım gözle takip mesafesine gelince takip ettim birkaç kez daha yalpalama yaptığını ve arka sağ motorun arada gaz kestiğini ve takla atacakken hemen toparladığını gördüm sağsağlim indi fiziki kontrol yaptım kablo kopuğu gevşeme göremedim, esc kalirasyonu yaptım sonra alçak irtifada deneme yaptım quad gayet stabil ama arada tek motor yine gaz kesti log inlemesi konusunda deneme yapsamda okuduklarmdan soruna dair birşey anlayamadım ve türkçe kaynak bulamadğım için incelemelerimi geliştiremiyorm vakti ve bilgisi olan tecrübeli üyelerden log inceleme konusunda yardım bekliyorum saygılar.. :saygilar:

sorunlu olduğunu düşündüğüm 1 i uzun diğerleri kısa 2-3 uçusa ait loglar ektedir.



konu görüş ve değerlendirmelerinize sunulur..
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kontrol Kartınız
apm 2.8
Model Sınıfı
650 mm tarot clone frame
Motor, Pervane ve ESC
gartt 370 kv motor ready to sky 40 a esc 15,5 carbon prop
Kumanda Alıcı ve Verici
flysky fsia6b alıcı 10 channel
Extra Ekipman
external compass gps
  • Beğen
Tepkiler: İzzet Camcıoğlu
Merhabalar öncelikle çok deneyimli olmasamda bildiğim kadarıyla incelemeye çalışırdım ancak ne yazık ki bir ay kadar mobilden erişim sağlayabileceğim o yüzden inceleme yapamıyorum. Ancak dediğiniz gibi bir durum var ise bence sorun kablo kaynaklıdır özellikle motor esc arası kablolar gerçekten çok hassas. Benim önerim pervaneleri ters takarak mission planner arayüzünden motor test bölümüne gelmek orada motorlara %3-4 'ten başlayarak giderek artan güçler tatbik etmek. Beklentimiz hepsinin aynı güçte örneğin %7 olabilir dönmeye başlaması. Burada eğer dediğiniz motor %15 güçle dönüyor diğerleri %7 de dönmeye başlıyorsa o motorun ya fiziki yani taş toprak kaçması gibi bir sorunu veya ona gelen esc veya kablolarında bir incelme olması muhtemeldir. Bu aşamada testi esc kablolarına yapacağınız kısa uzatma kabloları ile aynı escyi diğer motorlara bağlayarak denemenizi öneririm. Bu sayede sorun motor mu esc mi çözmüş olursunuz. Şimdilik elimden gelen bu kadar eminim en kısa sürede inceleme gerçekleşecektir:)
 
merhabalar, :saygilar:

hocam incelemeler gerçekleşmemiştir kimseyi uğraştırmamışımdır inşallah.. tekrar fiziki kontrol yaptım ve dikkatimden kaçan bir durum olduğunu farkettim banana konnektörlerin lehimlerinde gevşeme olmuş yeni karşılaştım önceden kontrol ettiğim olmuştu sallananan yoktu neyse tekrar lehim yapıldı deneme yapıldı sorunun düzeldiği görüldü:hoppa: şu an donanımsal ve yazılımsal bir sorun yok çok şükür.. bazen çok aceleci olabiliyoruz önümüzdeki sorunlar dikkatlerimzdn kaçabiliyor modelcilik heyecanı hemen uçurma isteği ve gök yüzü sevdasından olsa gerek :RCKolik:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol





Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
sevgili aliosman

göndermiş olduğun logları inceledim. bahsetmiş olduğun uçuştaki garip davranışların belirtileri aynı anda hem roll hem de pitch axisinde olmuş. bu motor-esc ile ilgili sorunlarda olmaktadır. sana postu yazarken sorunu sen zaten saptamış olman fevkalade. log incelemesi ile ile kumanda ve veya alıcı ile ilgili de bazı yerlerde garip kayıtlar bulunmaktadır. bağlantı veya donanım yaşlanmasına bağlı olabileceğini düşündüğüm bu değerlendirme için bilgi vermek istedim

ilgili grafikler aşağıdadır

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


umarım gerekli tamir sonrası sorun tamamen giderilir

sevgi ve saygılarımla

şakir polay
 
merhaba şakir hocam,

incelemeniz emeğiniz ve cevabınız için çok teşekkür ederim.. yazacklrmla ilgisi varmıdır bilmiyorum ama ben kumanda da netten gördüğüm kadarıyla amatörce bir anten modifikasyonu yaptım 5dbi bir anten kullnıyorlrdı bende aynı model kumandam da aynı işi yaptım ve mesafe uzadı gayet güzl verimde aldım bunun dışnda alıcı kablosunda bir keder farkettğmden kabloyu kısaltmıştım onalrıda temin ettim yenileri ile değişteceğim yakında.. yanlış hatırlmıyrsam o loglarda olan uçuş muhtemelen antenin kırılan yerinden dik kaldığı bir uçuştu ve o uçuşta kısa bir mesafede radio failsafe yaşadım sonrasında olması gereken pozisyonda 2 km ye yakın sıkıntı olmadı görüntü aktarma ve radio mesafesi ile ilgili denemelr yapmaktayım kıymetli incelemelrinz ve tavsiyleriniz için çok teşekkürler saygılar hocam :saygilar:

:RCKolik:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay