Arabam icin Pil tavsiyesi

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
5,789
Tepkime puanı
13,382
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Dur bir şeyler yazayım ben sana...
"Ohm Kanunu"'nu biliyorsundur. Sonuçta lise fizik bilgisi. Bir devreden geçen akım uçlar arasındaki gerilimin toplam dirence bölünmesiyle bulunur. Yani I = V / R
Bir pile bir yük bağladığın zaman bu hesabı yaparken sadece bağladığın yükün direnci değil ona seri olarak bağlı olan pilin "iç direnci" de önem kazanır. Dolayısıyla kaç bin mAh olursa olsun, yapısal özellikler tarafından belirlenen bu iç direnç o pilden çekilebilecek maksimum akımı belirler.
Gel şimdi biraz hesap yapalım...
Örneğin elimizde bir NiMh pil olsun. Tam şarjlı durumda yani uçlarındaki gerilim 5.4 V. Pil 5000 mAh kapasiteli. İç direnci ise 0.5 ohm.
Diğer pilimiz tam şarjlı yani 4.2 V düzeyindeki bir LiPo hücresi. Onun da kapasitesi 5000 mAh. Ama yapısal nedenlerle iç direnci 0.01 ohm.

Şimdi biz her iki pile de iç direnci 1 ohm olan bir tüketici bağlayalım ve hesap yapalım.
İlk pilden akacak akımı şu şekilde buluruz:
5.4V / (1 + 0.5)ohm = 3.6 Amper
Bu akım 1 ohm tüketici üzerinde 3.6 V, pilin kendi içinde ise 1.8 V gerilim oluşmasına yol açar. Tüketici 12.96 Watt güç kullanırken pilin kendi üzerinde yaklaşık 6.48 W gücün ısı enerjisine dönüşmesi söz konusu olur yani pil ciddi derecede ısınır. Sistemin verimi ise yaklaşık % 67 düzeyinde olur.
Aynı tüketiciyi LiPo'ya bağladığımızda 4.2V / (1 + 0.01) = 4.16 Amper akım geçer. Bu akım tüketici üzerinde 4.16 V pil içinde ise 0.04 V gerilim oluşmasına yol açar. Tüketici 17.3 W güç tüketirken pil içinde ısıya dönüşen güç sadece 0.17 W olur. Sistemin verimi ise %99 olur. (Verim hesabı teorik olup kablo ve konnektör kayıpları hesaba katılmamıştır, sadece olayın anlaşılabilmesi için bir örnektir).

Buradan anlaman gereken şey şu: Sadece voltaj değerine ya da kapasitesine bakarak pilleri karşılaştıramazsın. Elektriksel tüketicilerin hemen hepsi voltajla değil akımla çalışırlar. Bir pil ise akım vermeye başladığı anda iç direncine bağlı olarak uçlarında voltaj düşüşü oluşturur.
 
Son düzenleme:

Hasan çelebi

Yeni Uye
Katılım
19 Kas 2019
Mesajlar
10
Tepkime puanı
3
Yaş
28
Konum
Hatay
İlgi Alanı
Hiçbiri
Tamam liponun iç direnci daha düşük ve nimh den daha verimli bi tane lipo var elimde atıl durumda Ama aracın girişi nikel pillerin soketinden nikel pilin soketini soketini keseyim lipoya bağlayayım randıman verirse devam ama vermezse zaten o benimde beğenmediğim nikel pilden geri alacağız ve zannedersem lipoyu da nikelin şarj cihazı şarj etmez nikelin şarj soketini de liponun şarj soketine bağlamak gerek
 
  • Beğen
Tepkiler: efkan kır

efkan kır

Yeni Uye
Katılım
30 Kas 2019
Mesajlar
9
Tepkime puanı
7
Yaş
34
Konum
samsun
İlgi Alanı
Hepsi
Tamam liponun iç direnci daha düşük ve nimh den daha verimli bi tane lipo var elimde atıl durumda Ama aracın girişi nikel pillerin soketinden nikel pilin soketini soketini keseyim lipoya bağlayayım randıman verirse devam ama vermezse zaten o benimde beğenmediğim nikel pilden geri alacağız ve zannedersem lipoyu da nikelin şarj cihazı şarj etmez nikelin şarj soketini de liponun şarj soketine bağlamak gerek
onların şarj devreleri var tp4056 idi sanırım 3-5 lira bişey, arabanın içine monte edeceksen akım korumalı olanından al direk telefonun şarj aletiyle şarj ediyorsun. ben laptop bataryalarından çıkan pilleri 3 yıldır onlarla şarj edip kullanıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Sarıkaya

Benzer konular