Ayrılabilen Portatif Kanatlı Başlangıç Modelim (Foam Cup)

Katılım
8 Şub 2015
Mesajlar
87
Tepkime puanı
25
Yaş
38
İlgi Alanı
Uçak
Değerli dostlar meraba, 2-3 hafta kadar önce model uçak yapmaya niyetlendim konu akkında hiç bilgim yoktu, öncelikle forumda sorularıma cevap veren tecrübelerini paylaşan dostlara teşekkür ederim.
140 santim kanat açıklığına sahip bir eğitim uçağı yapmaya karar verdim model olarak foam cup modelini baz aldım, uçağın rahat taşınabilmesi için kanadın iki parçaya bölünmesi benim için önemliydi kanat ortasına 10 milimlik alüminyum boru koyarak içerisine de 8 milimlik balsa çıta girecek şekilde tasarladım. Kanadı XPS malzemeden rezistans teli kullanarak kestim ilk kestiğim kanat güzel olmadı yapacağım ayrılabilir sistemi önce bunun üzerinde denedim sistemin sağlam olduğunu da görmüş oldum İlk kanadı ıskartaya ayırdım resimde görünen kavanoz bir buçuk kilo civarı kavanozu kanadın ortasında elimle bastırarak zıplattım kanat esedi ama kırılma falan olmadı gayet sağlam olmuş.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada bazı tecrübelerimi işlemi yapacak olan arkadaşlar için aktarmak isterim XPS levha 3-4 santim kalınlığında bulamamıştım 2 santim ve 1 santim aldım 2 tane 2 santim levhayı tutkalla yapıştırarak birleştirdim kanadı bu şekilde kestim ancak tutkal olan kısımlarda rezistans teli ilerlemedi takılma yaptı bozuk kesimler oldu daha sonra 4 santimlik XPS levha bulup tekrardan kanat kestim rezistans telinin yeterli sıcaklığa ulaşması için mümkünse voltajı yüksek vermek gerekiyor benim trafom 12 voltluk biraz zayıf kaldı teli kısa tuttuğumda yeterli sıcaklığa ulaştım kullandığım rezistans teli 0.5 milim kalınlığında. xps malzeme alırken pembe olanı tercih etmenizi öneririm yeil olankarın mukavemeti birazdaha düşük, pembe olanlar daha sert bende alınca bunu öğrenmiş oldum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sunny sky 2814 900 kw motor kullandım ESC skywallker 40 amper. Sunnysky 2216 v3 x series motor ile bunun arasında kalmıştım x serileri daha güçlü ve boyutlarına göre nispeten yüksek itki gücü üretiyor ancak bunu yüksek akım çekerek yaptığı görülüyor bu sebeple 2814 motor tercih ettim. Sunyskyusa sitesinde detaylı özellikleri incelediğimde 2216 1250kv x series motor 11.1V ta 42.7A akım çekerek 1750 gr itki retiyor, 2814 900kv motor 11.1V ta 32,5A akım çekerek 1770 gr itki üretiyor.
Kendi çapımda yaptığım test verileri ise şu şekilde:

13x6,5 prop
25A- 1400 gr
20A- 1250 gr
15A- 1000 gr
10A- 800 gr
5,5A- 600 gr

12x6 prop
22A- 1580 gr
20A- 1500 gr
15A- 1130 gr
10A- 820 gr
7A- 600 gr
5A- 480 gr

11x7 prop
22A- 1360 gr
15A- 990 gr
10A- 730 gr
5A- 430 gr
Testleri yaparken 11.1 volt sabit akım uyguladım (trafo kullandım).

Uçağımın bitmiş hali bu şekilde, bakalım uçurabilecekmiyim sim çalışmaya vaktim olmadı önce bi hevesle uçağı bitirmek istedim şimdi bi köşede bekleyecek. Bir süre sim çalışacağım. Bataryasız ağırlık 1030gr oldu.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni başlayan biri olarak güzel ve doğru adımlarla ilerliyorsunuz.Ellerinize sağlık gayet güzel olmuş.Eğer çevrenizde bu işle uğraşan modelci toplulukları varsa şiddetle aralarına katılmanızı öneririm.Böylece bu hobiden daha çok keyif alırsınız hem de diğer insanlardan yardım alırsınız.Bol bol Simülatör çalıştıktan sonra Uçağın ayarlarını da doğru yaparsanız uçmaması için bir neden yok.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Yeke pozisyonlarınızda hata var... Menteşe hattıyla hizalı olması gerekir...

Elinize sağlık, güzel olmul model...
Hocam teşekkür ederim, yeke pozisyonun nasıl olması gerektiğini tam anlayamadım ve menteşeden kastınız duck tape bantmı acaba ben menteşe kullanmadım bu bantı çektim boydan boya.
 
Elinize sağlık. Kanat tespiti konusunda bir hatırlatma: kanat tespiti uçağın uzun eksenine paralel lastiklerle yapılır. En son birer çapraz lastik atılır. Bunun görevi düz lastiklerin yerinden çıkmasını önlemektir.
Hocam bilgilendirme için teşekkürler, gördüğüm kadarıyla siz bu alanda gerçekten ciddi bir değersiniz bilgi deryası demek istiyorum size :saygilar:
Lastikleri şimdilik fotoğraf çekmek için 2 adet takmıştım ancak söylediğiniz detayı şimdi öğrenmiş oldum.
 
Hocam teşekkür ederim, yeke pozisyonun nasıl olması gerektiğini tam anlayamadım ve menteşeden kastınız duck tape bantmı acaba ben menteşe kullanmadım bu bantı çektim boydan boya.
Hayır Control Horn(Yeke) delikleri Menteşe ekseniyle(Fiziksel menteşe değil,Duct Tape'i de menteşe olarak kabul edebilirsiniz) eş merkezli olması gerekiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Yeni başlayan biri olarak güzel ve doğru adımlarla ilerliyorsunuz.Ellerinize sağlık gayet güzel olmuş.Eğer çevrenizde bu işle uğraşan modelci toplulukları varsa şiddetle aralarına katılmanızı öneririm.Böylece bu hobiden daha çok keyif alırsınız hem de diğer insanlardan yardım alırsınız.Bol bol Simülatör çalıştıktan sonra Uçağın ayarlarını da doğru yaparsanız uçmaması için bir neden yok.:)
Hocam doğru adımlarla ilerlemek sizlerin ve forum sayesinde oldu, fikir veren herkese tekrar teşekkür etmek isterim. Çevremde hiç bu alanla ilgili tanıdığım yok.
Kanatçıkların pozisyon ve çalıma aralıklarını kendinyap kanalındaki videoda anlatıldığı şekilde yaptım tabi sahada deneyip ince ayar yapmak gerek belki motor açısı bile uygun olmamıştır bakıp göreceğim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer Öztürk
Hocam bilgilendirme için teşekkürler, gördüğüm kadarıyla siz bu alanda gerçekten ciddi bir değersiniz bilgi deryası demek istiyorum size :saygilar:
Lastikleri şimdilik fotoğraf çekmek için 2 adet takmıştım ancak söylediğiniz detayı şimdi öğrenmiş oldum.
Uzun zamandır uçak uçuruyorum ve bende bugün öğrendim :lol::lol: Taşlar yerine oturdu ve dedim ki: Baya mantıklıymış hee 😁
 
Değerli dostlar merhaba, aylardır yatan uçağımın ilk uçuşunu bugün yaptım. Similasyon çalışmak çok kolaymış onu anladım gerçek uçuş gerçekten zordu, uçak sürekli sağa çekti sola aileron komutu verdiğimde sadece düzleşiyor sola hiç döndüremedim resmen inat ediyor ikinci uçuştan önce ailerona sola trim verdim biraazdağa iyi oldu ancak yine sola döndüremedim acaba motorun montaj açısı fazlamı oldu ondanmı çok sağa çeker ?
Motor bağlantı yeri düşüşlerde kırıldı parçalandı yarın tamir edebilirsem tekrar uçmayı deneyeceğim.
Birde bu YouTube kendinyap kanalındaki abinin gösterdiği ayarları yaptım tüm yön komutlarına. Mesela elevatör verince tam kapasite hareket ermiyor servo az bi açı hareket ettiriyor.
Videonun sonlarında sola dönmeye çalıştım cebelleştim resmen ama olmadı bide çok heyecanlıydı 😁 ellerim titredi hep.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Uçak hakikaten güzel uçuyor. Sizde gayet iyi kontrol etmişsiniz. Motor açısı bir sebep olabilir. Çünkü gaz verdikçe uçak daha fazla sağa yatıyor gibi. Fotoğraf atarsanız tamir sonrası daha isabetli birşeyler söylenebilir. Rudderın düz olduğundan emin olun. Pushrodları bir kontrol edin. Esneme vs var mı diye. Tamir sonrası uçuşunu merak ediyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Uçak hakikaten güzel uçuyor. Sizde gayet iyi kontrol etmişsiniz. Motor açısı bir sebep olabilir. Çünkü gaz verdikçe uçak daha fazla sağa yatıyor gibi. Fotoğraf atarsanız tamir sonrası daha isabetli birşeyler söylenebilir. Rudderın düz olduğundan emin olun. Pushrodları bir kontrol edin. Esneme vs var mı diye. Tamir sonrası uçuşunu merak ediyorum :)
Hocam pushord lar Çelik telden yapmıştım pek sıkıntı olduğunu sanmıyorum ama ben hep suçu aileronda aradım eve gelince aklıma geldi rudder da sıkıntı olabilir zaten biraz yan duruyordu onada menteşe koyup daha dik yapmaya çalışıcam sanırım rudder pek düz değil. Motor açısını da azaltıcam biraz.
 
Ben açıları şöyle ayarlıyorum bu tarz köpük modellerde.

Sağa verilen açıda motorun sağa dönük olduğundan emin olacaz. Ama çok aşırı belli olmamalı. Sadece dikkatli bakıldığında 'evet, sağa dönük bu motor' demek lazım.

Aşağı verilen açıda ise motorun aşağı baktığını fark ediyorsak fazla demektir. Aşağı baktığını hissetmemiz gerekir. Yukarı bakmadığından emin olmak gerekir..

Motor açılarını bu şekilde ayarlayıp rudderın da düz olduğundan emin olup diğer kanatçıkların doğru çalıştıklarını da kontrol ederseniz rahat bir uçuş olacaktır diye düşünüyorum. Kalkışta tam gazın etkisiyle uçağın sola yatma ihtimaline karşı hazırlıklı olun.
 
Ben açıları şöyle ayarlıyorum bu tarz köpük modellerde.

Sağa verilen açıda motorun sağa dönük olduğundan emin olacaz. Ama çok aşırı belli olmamalı. Sadece dikkatli bakıldığında 'evet, sağa dönük bu motor' demek lazım.

Aşağı verilen açıda ise motorun aşağı baktığını fark ediyorsak fazla demektir. Aşağı baktığını hissetmemiz gerekir. Yukarı bakmadığından emin olmak gerekir..

Motor açılarını bu şekilde ayarlayıp rudderın da düz olduğundan emin olup diğer kanatçıkların doğru çalıştıklarını da kontrol ederseniz rahat bir uçuş olacaktır diye düşünüyorum. Kalkışta tam gazın etkisiyle uçağın sola yatma ihtimaline karşı hazırlıklı olun.
Anladım hocam bu durumda benim sağa verdiğim açı oldukça fazla olmuş bakıldığında resmen yamuk duruyor, aşağı verdiğim açıyıda şöyle tespit etmiştim kanatsız gövdeyi ortadan tutup gaz verdiğimde uçak kafa kaldırıp yukarı doğru giderse açı olmamıştı biraz açı verdim ileri doğru ve hafif aşağı çekti dedim tamam şimdi oldu.
 
Bu gün 3 saat te tamir ettim akşam üstü çıktım biraz rüzgar vardı 😁

Gerçekten sabır istiyor.
Bu seferki hatam şu oldu denemek için farklı ebatlarda pervaneler almıştım küçük olanı takayım o kırılsın dedim düşünce (11x7) aslında büyük pervane (13x6,5)rüzgarda daha rahat uçuyordu yaklaşık 1 dk lık bi uçuş oldu sonuç olarak.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol