Bandid F3P model uçak yapım çalışmam

İbrahim ÜNAL

Çalışkan Uye
Katılım
5 Mar 2016
Mesajlar
267
Tepkime puanı
107
Yaş
39
Konum
Çankırı
İlgi Alanı
Multikopter
Selam arkadaşlar indoor modele merak sarmış biri olarak ilk f3p modelimi yapmaya karar verdim ve bu hobiye gönül veren arkadaşlarımın da faydalanması için yapım aşamasını, karşılaştığım sorunları ve sizlerden de bilgi almak için bu konuyu açmaya karar verdim.

Malesef türkçe kaynak bulmak neredeyse imkansız f3p alanında umarım bu konu kaynak arayan arkadaşlarada yardımcı olur.

İlk olarak yabancı bir siteden uzun uğraşlarım sonucu Bandit f3p autocat cizimi bir plan buldum ve bunu A0 kağıdına bastırdım. Planı da yakında konuya ekleyeceğim.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bastırdığım plandan şimdilik bi kaç küçük parça çıkartma şansım oldu onlarında resimlerini yakında paylaşacağım.
Elektronik seçimini modelin kaplaması karbon çubuk ve fleksilerin yapıştırma işlemi bittiği zaman sipariş vermeyi düşünüyorum.

Bu aşamada türkiyeden satın alabileceğim 0.5mm karbon fiber çubuklara ve 3x0.3mm karbon flexi ye ve mylar şeffaf kaplama malzemesine ihtiyacım var. Satın alabileceğim bir yer varsa paylaşırsanız sevinirim.
Mylar kaplamayı modele 3m super 77 sprey yapıştırıcı ile yapıştırmayı planlıyorum. Şimdilik bu kadar :thumbup::RCKolik:

Devam ediyoruz....

Kesme işleminide tamamladım. Kesme işleminden bir kaç resim...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Keşke lazer kesim yaptırabileceğim yer olsaydı, falçata ile kesim işi biraz meşakatli oluyor, Falçatanın takılıp kesimi bozduğu yerler oluyor bu da doğal olarak insanın moral motivasyonunu olumsuz yönde etkiliyor. Yapmayı düşünen arkadaşlar aşağıya ekleyeceğim autocat çizimi planı direk lazer ile kestirebilir.

Plan linki:



 
Son düzenleme:
Kolay gelsin. İnşallah güzel bir model olur. Ama şunu belirtmeliyim f3p dışarıdan kolay görünen ama içine girince kendine has zorlukları olan bir alan. Ben iki sezon uçurduğum index modelini bir ay önce kırdım. Daha önce bu bandit modelini 3mm deprondan kesmiştim.Ama ben içlerini boşaltmadım. Hala montajı bekliyor. Türkiye'de facebookta mylar ve karbon satanlar var ama biraz tuzlu geldi bana.
Yurt dışında şu anda karbon parçaları kendisi hazırlayıp yapanlar var birde onların videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
F3p işinde maliyetler biraz fazla olabiliyor.
Bu nsiteyi bir inceleminizi tavsiye ederim.
 
Özellikle yarışmalara katılan ve derece yapmış insanların uçaklarını incelerseniz, kullandıkları ekipmanları görebilirsiniz. Genelde çok hafif oldukları için biraz tuzlu oluyor. O nedenle bende inddor akrobasi uçakarlına yöneldim.
 
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Acelem yok uzun bir zamana yaymayı planlıyorum yavaş yavaş eksik olduğum konuları da iyice araştırarak ortaya güzel bir uçak çıkartmak istiyorum o yüzden malzemelerini hepsini birden değil de ayda bir kaç adet alarak maliyeti yayarsam o zaman fazla etkilemez diye düşünüyorum. Bende 3mm lik beyaz bir inşaat malzemesi kullanıyorum ama isminin ne olduğunu bilmiyorum açıkçası. Şu mevlitlerde pilav tatlı koydukları köpük tabakların yapıldığı malzemeye çok benziyor. Eğer karbon çubukları kendimiz üretme şansımı varsa o konuyuda bi araştırayım ? kompozit nette bende görmüştüm 1mm karbon çubukları eğer 0.5 mm bulamazsam ordan alacağım muhtemelen.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
Elinize sağlık İbrahim Bey, çok faydalı bir konu olacak eminim. :bravo: :bravo: :bravo:

Zor bir branş, gram gram modelin üzerine titremek gerekiyor ama yer çekimine inat yapılan manevraları yapabilince eminim herşeye değiyordur. :RCKolik:
 
İndoor model için simülasyon çalışıyor musunuz? Çünkü indoor model uçururken o kocaman saha birden bitiyor :).
 
Malesef türkçe kaynak bulmak neredeyse imkansız f3p alanında umarım bu konu kaynak arayan arkadaşlarada yardımcı olur.
Kesinlikle yardımcı olacaktır :thumbup: Öncelikle düşünüp, konu açman bile bizler için yeterince değerli :RCKolik:

Bakalım forumumuzun ilk Indoor F3P uçağı nasıl olacak :hoppa:
 
İbrahim bey , aslen bir uçak modelcisi olamasam da , bir zamanlar köpük uçaklar ile hem uçurmak hem imalat ile haşır neşir olmuşluğum vardır.Naçizane birkaç öneri vereyim kabul ederseniz.
Seçtiğiniz alan öyle zor bir alan ki , cesaretinizi takdir etmemek ayıp olur.Çünkü artık gramları geçip, mikro gramlar ile uğraşmak gerekiyor.Bu ilk modelimiz olacağı için, görsel kısımlara ya da sağlamlık için ekstra takviye maddelere dikkat etmeyelim.Pas geçin, boyamayın,kaplamayın, sadece kesin ve mümkün olan en az yapıştırıcı ile toplayın, varsın ilk modelimiz renksiz ve dayanıksız olsun.
Bu keratalar hafif olunca süzülerek ve çok kontrollü aynı zamanda süper zevkli uçuyor.Ancak hadi şurası da azcık daha sağlam olsun, şurasına da biraz takviye atayım, kaplama yapayım sağlam olsun diyerek mikro gramları gram ağırlığa dönüştürürsek uçuşu daha hızlı, stabilitesi zor, dolayısıyla uçuşu da stresli bir model sahibi oluruz.
Şimdiden kolaylıklar diliyorum ve aşamaları sabırla takip ediyorum :saygilar:
 
Özetle amaç mümkün olan en düşük hızla uçabilen bir akrobasi uçağı yapabilmek diyebilir miyiz ? İstiyoruz ki bu uçak kapalı bir alanda bizi daraltmayacak kadar ağır çekim uçsun ve bu uçuşu sırasında hızlı uçan uçakların yapabildiği bütün manevraları da rahatlıkla yapabilsin, hatta fazlasını. :)

Kolay değil ama yapılabildiğini biliyoruz. Niyette olduğuna göre neden olmasın, kolaylıklar İbrahim Bey takipteyiz. :RCKolik:
 
Kolay gelsin. İnşallah güzel bir model olur. Ama şunu belirtmeliyim f3p dışarıdan kolay görünen ama içine girince kendine has zorlukları olan bir alan. Ben iki sezon uçurduğum index modelini bir ay önce kırdım. Daha önce bu bandit modelini 3mm deprondan kesmiştim.Ama ben içlerini boşaltmadım. Hala montajı bekliyor. Türkiye'de facebookta mylar ve karbon satanlar var ama biraz tuzlu geldi bana.
Yurt dışında şu anda karbon parçaları kendisi hazırlayıp yapanlar var birde onların videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
F3p işinde maliyetler biraz fazla olabiliyor.
Bu nsiteyi bir inceleminizi tavsiye ederim.
Teşekkürler umarım sonuç güzel olur bende hem uğraşıyorum hemde sonuca varabilecekmiyim acaba diye merak ediyorum açıkçası. Verdğiniz link i de inceledim çok faydalı bilgiler var içinde teşekkür ederim. az önce facebook tan mylar ı nerden alıyorsunuz diye sorduğum bir arkadaş ta bana sizin verdiğiniz sitenin linkini verdi. 1m2 si 6 eruro biraz pahalı geldi açıkçası banada. siz daha önce mylar filmini görmüş biri olarak muadil bir ürün tavsiye edebilirmisiniz acaba.

Elinize sağlık İbrahim Bey, çok faydalı bir konu olacak eminim. :bravo: :bravo: :bravo:

Zor bir branş, gram gram modelin üzerine titremek gerekiyor ama yer çekimine inat yapılan manevraları yapabilince eminim herşeye değiyordur. :RCKolik:
Teşekkürler. yapımı gerçekten zormuş o kadar hafif ve kırılgan parçaların birleşip sağlam bir şekilde uçabileceğine hala ihtimal veremiyorum :)

İndoor model için simülasyon çalışıyor musunuz? Çünkü indoor model uçururken o kocaman saha birden bitiyor :).
Burak bey Önerebileceğiniz bir simulasyon varmı acaba. Daha önce realflight 4.5 kullanmıştım ama orda bu model dikkatimi çekmemişti hiç.


Kesinlikle yardımcı olacaktır :thumbup: Öncelikle düşünüp, konu açman bile bizler için yeterince değerli :RCKolik:

Bakalım forumumuzun ilk Indoor F3P uçağı nasıl olacak :hoppa:
Bende en az sizin kadar merak ediyorum sonucu abi :) Birde ilk konuya resim yüklemek istedim abi, sonra resimlerin yönlerini değiştirmem gerektiğini gördüm ve ilk eklediğim resimlerin linklerini sildim konudan. Şimdi yönü değiştirmiş resmi tekrar yüklemek istediğimde resim çift yüklendi hatası alıyorum. Resmin ismini değiştirdim ama sonuç yine aynı. Nasıl çözebilirim bu problemi. Kesim aşamasının resimlerini yüklemek istiyorum ilk mesajıma.


İbrahim bey , aslen bir uçak modelcisi olamasam da , bir zamanlar köpük uçaklar ile hem uçurmak hem imalat ile haşır neşir olmuşluğum vardır.Naçizane birkaç öneri vereyim kabul ederseniz.
Seçtiğiniz alan öyle zor bir alan ki , cesaretinizi takdir etmemek ayıp olur.Çünkü artık gramları geçip, mikro gramlar ile uğraşmak gerekiyor.Bu ilk modelimiz olacağı için, görsel kısımlara ya da sağlamlık için ekstra takviye maddelere dikkat etmeyelim.Pas geçin, boyamayın,kaplamayın, sadece kesin ve mümkün olan en az yapıştırıcı ile toplayın, varsın ilk modelimiz renksiz ve dayanıksız olsun.
Bu keratalar hafif olunca süzülerek ve çok kontrollü aynı zamanda süper zevkli uçuyor.Ancak hadi şurası da azcık daha sağlam olsun, şurasına da biraz takviye atayım, kaplama yapayım sağlam olsun diyerek mikro gramları gram ağırlığa dönüştürürsek uçuşu daha hızlı, stabilitesi zor, dolayısıyla uçuşu da stresli bir model sahibi oluruz.
Şimdiden kolaylıklar diliyorum ve aşamaları sabırla takip ediyorum :saygilar:
Teşekkürler yazdıklarınıza dikkat edeceğim ama elimde tutarken bile kırılacak bir tarafı kopacak gibi geliyor. Kaplamadan uçması biraz zor gibi çünkü havanın kaldırma kuvvetinden kaplamadan faydalanmak imkansız. Boya konusunda haklısınız ama biraz da göze hitap etmeli, gerçi bu kadar uğraşıp emek verip ilk uçuşta kırılması da muhtemel bakalım zaman ne gösterek.

Özetle amaç mümkün olan en düşük hızla uçabilen bir akrobasi uçağı yapabilmek diyebilir miyiz ? İstiyoruz ki bu uçak kapalı bir alanda bizi daraltmayacak kadar ağır çekim uçsun ve bu uçuşu sırasında hızlı uçan uçakların yapabildiği bütün manevraları da rahatlıkla yapabilsin, hatta fazlasını. :)

Kolay değil ama yapılabildiğini biliyoruz. Niyette olduğuna göre neden olmasın, kolaylıklar İbrahim Bey takipteyiz. :RCKolik:
Teşekkürler türker bey. Amaç dediğiniz gibi hafif havada balık gibi süzülen ama akrobasi konusunda da iddalı bir model yapmak. İyi dilekleriniz için çok teşekkürler.
umarım iyi bişey yapabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Resmin ismini değiştirdim ama sonuç yine aynı. Nasıl çözebilirim bu problemi. Kesim aşamasının resimlerini yüklemek istiyorum ilk mesajıma.
Yanlış resmî silme durumum olur diye dokunmadım. Sorunlu resimleri RCKOLIK yükle ile diğer server kopyalayabilirsin. Sadece linkleri elle mesaj içine kopyalaman gerekiyor.
 
Yanlış resmî silme durumum olur diye dokunmadım. Sorunlu resimleri RCKOLIK yükle ile diğer server kopyalayabilirsin. Sadece linkleri elle mesaj içine kopyalaman gerekiyor.
Hallettim abi teşekkürler. Arama resim yükle butonu ile resim yüklendiğinde aynı resmi ikinci defa yüklemeye izin vermiyor sistem. resmin isminide değiştirdim ama nereden tanıyorsa resmi ona da müsade etmedi :) rckolik yükle butonundan yükleyip mesaja kopyaladım bende linkleri o şekilde oldu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
İbrahim bey bende real flight 4.5 kullanıyorum. Bende ki programda f3p uçağı yok ama indoor akrobasi denilen 150-300 gram arası yavaş uçan modeller var. Şu an ordaki modelin ismini hatırlamıyorum ama uçakları incelediğinizde anlatmak istediğim uçağı bulabilirsiniz.Ama burda önemli olan çalışmanın yapılacağı alan. Real flightta iki tane harita var bir tanesi kapalı amerikan futbolu sahası bir taneside normal okul kapalı salonlarına benzeyen (yanlış hatırlamıyorsam- athletic club adlı bir salon-) bir salon var bu haritalarda çalışabilirsiniz. Ben özellikle ikinci haritayı çok kullanıyordum çünkü okulumdaki salona alan olarak çok benziyordu. Ben simülasyonda mekan algısı ve dönüşleri nasıl ve nerden yapacağımı kafama yerleştirmek için yapıyordum. Ve bunun faydasını gerçek uçuşlarımda çok gördüm. En son iki yıldır uçurduğum bir modeli küçük bir hata sonucu kırdım. İnşallah darısı yeni modellere.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
İbrahim bey bende real flight 4.5 kullanıyorum. Bende ki programda f3p uçağı yok ama indoor akrobasi denilen 150-300 gram arası yavaş uçan modeller var. Şu an ordaki modelin ismini hatırlamıyorum ama uçakları incelediğinizde anlatmak istediğim uçağı bulabilirsiniz.Ama burda önemli olan çalışmanın yapılacağı alan. Real flightta iki tane harita var bir tanesi kapalı amerikan futbolu sahası bir taneside normal okul kapalı salonlarına benzeyen (yanlış hatırlamıyorsam- athletic club adlı bir salon-) bir salon var bu haritalarda çalışabilirsiniz. Ben özellikle ikinci haritayı çok kullanıyordum çünkü okulumdaki salona alan olarak çok benziyordu. Ben simülasyonda mekan algısı ve dönüşleri nasıl ve nerden yapacağımı kafama yerleştirmek için yapıyordum. Ve bunun faydasını gerçek uçuşlarımda çok gördüm. En son iki yıldır uçurduğum bir modeli küçük bir hata sonucu kırdım. İnşallah darısı yeni modellere.
Peki burak bey bende bi inceleyim bakalım simulatörü orda uçurmak bile ayrı keyifli oluyor. Sağolun