Basit, ucuz ama efektif bir elektronik switch

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
8,771
Tepkime puanı
23,156
Yaş
61
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Birçok arkadaşımızın benzinli uçaklarında inatla mekanik switchler kullandığını hayretle izliyorum. Mekanik switchler ne kadar kaliteli ve pahalı olurlarsa olsunlar, benzinli motorun titreşimi altında kısa sürede saçmalamaya başlamaları kaçınılmaz. Bu da en hafif durumda ateşleme kesintisi ve motor stopuna, çok daha kötü olarak da alıcı beslemesinin kaybına ve modelin kontrolden çıkmasına yol açabilecek kadar tehlikeli bir durum.
İlke olarak tüm benzinli modellerimde elektronik anahtarlar kullanıyorum. Birçok farklı anahtar modelim var üretim gamımda ve bunlara yeni bir ek geldi. Gördüğünüz anahtar 10 Amperlik ve iki yönlü bir switch ile kumanda ediliyor. Bir tarafa basınca ON diğer tarafa basınca OFF. Bir kez açınca ya da kapatınca switch'i sökseniz bile durumunu muhafaza ediyor. 40 Amperlik sürümü de yakında geliyor...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Birçok arkadaşımızın benzinli uçaklarında inatla mekanik switchler kullandığını hayretle izliyorum. Mekanik switchler ne kadar kaliteli ve pahalı olurlarsa olsunlar, benzinli motorun titreşimi altında kısa sürede saçmalamaya başlamaları kaçınılmaz.
Hayatında bir uçak toplamamış helici ben bile bunu adım gibi biliyorken :D, ucakçı kardeşlerimizden bunu hala bilmeyenlerin olduğunu düşünmek gerçekten ürkütücü :rolleyes:
 
Devrede IRF9540 P kanal MOSFET kullanmıştım. Tam açıkken iç direnci 0.20 ohm civarında idi. Onun yerine bugün IRF4905 kullandım. Onun iç direnci 0.05 ohm. Ayrıca 42 Amper akıma izin veriyor. Alıcı, 2S LiPo ve UBEC, toplam 5 servo bağladım. Sisteme voltaj göstergesi ekledim. Tüm servoları sürekli bir uçtan diğerine hareket ettirdim olabildiğince hızlı olarak. En ufak bir voltaj düşüşü olmadı. İlk uçuş gününde bu switch'i receiver besleme switch'i olarak bir elektrikli uçakta deneyeceğim. Daha sonra daha büyük bir uçakta test edeceğim.

Bu arada yeni bir projeye giriştim. İki aşamalı oluyor. İlkinde toplam üç ayrı 2S LiPo girişi, bir elektronik açma kapama sistemi, devir saati ve ateşleme kill switch bulunuyor. Pillerden birisi alıcı için, ikincisi retract, ışıklandırma gibi aksesuarlar için ve üçüncüsü de ateşleme için (büyük benzinli modellerde zaten en az üç pil kullanıyoruz). Üzerinde 1.3 inch OLED ekran olacak. Sürekli olarak pil voltajları ve çalışma sırasında okunan en düşük voltajlar, motor çalışıyorsa RPM ve ateşlemenin durumu ekranda görülebilecek. Bunun plaketini hazırladım kodunu yazıyorum.

İkinci aşamada bu sisteme üst üste bir plaket daha ekleyip, bir UBEC ilavesi ile alıcıdan tüm servoları alıp, beslemelerini UBEC üzerinden yaparak çifter çıkış verecek hale getireceğim. Yani bir tür PowerBox olacak.

Tüm bunlardan memnun kalırsam dördüncü pil girişini ekleyip, uygun bir algoritma ile yedeklemeli alıcı beslemesi yapmayı da düşünüyorum. Tüm bunlar 2019'u doldurur gibime geliyor. Prototipler istediğim performansı verirse plaketleri profesyonel ürettirip modelci arkadaşlarım kullanımına sunabilirim.
 
Araya küçük bir proje girdi. Bir arkadaşım uçağın alıcı, retract ve ateşleme pillerini tek bir switch ile açıp kapatmak istediğini söyleyince hemen üç kanallı bir elektronik switch tasarlanıp üretildi. :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Diğer iki aşamalı proje için plaket tasarımını rafine ederek daha küçük bir modül oluşturmak istiyorum. O nedenle onun üzerinde biraz daha çalışacağım.
 
Araya küçük bir proje girdi. Bir arkadaşım uçağın alıcı, retract ve ateşleme pillerini tek bir switch ile açıp kapatmak istediğini söyleyince hemen üç kanallı bir elektronik switch tasarlanıp üretildi. :)
Butik Projeleri de aradan çıkarmayı ihmal etmiyorsun abi :thumbup: