Belki bazılarımız için hatırlaması bile zor olacak ama bi bakmak lazım???

  • Konbuyu başlatan mavikaya2011
  • Başlangıç tarihi
  • 1,107
  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.
M

mavikaya2011

Guest
Birbirimizin yaptığı hatalardan ders almak ve kırımlarımızın nedenlerini öğrenmek ve birazda eğlenmek için bu başlığı açıyorum.
Soru 1:İLK KIRIMINIZ'ın nedeni nedir?
Soru 2:Yaşadığınız kırımların nedenlerini kısaca yazar mısınız?

Tabiki ilk cevap benden...
1-Servoların ortasına vida takıldığını bilmediğimden, ilk yaptığım model sadece 2 dk. havada kalma başarısı gösterebilmişti.
2-Öncelikle acelecilik, kanatların katlaması, servonun ters çalışması, kumanda menzilinden çıkma...(Hepsi benim hatalarımdan)

Benim her kırımdan sonra ders olarak çıkarıp, sonra uygulamadığım şey ("Uçuş öncesi kontrolleri unutmamak lazım")
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,972
Tepkime puanı
37,707
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Belki bazılarımız için hatırlaması bile zor olacak ama bi bakmak lazım???

Erkan Bey oldukca enterans ve güzel bir konu olmuş %p 2. Cevaplarda benden gelsin :laugh:

Soru 1:İLK KIRIMINIZ'ın nedeni nedir?:
Heliye başladıktan yaklaşık 3 hafta sonra ilk kırımı yaşadım. Turker gibi bir üstad olunca teknik açıdan model zaten mükemmel toplanmış ve ayarlanmıştı. Ilk kırımımım sebebi tamamen pilotaj. Simulasyon çalışmama rağmen gerçek uçuş korkusu ve buna bağlı olarak modelin kontrollünü kaybetmek.

Hasar cok azdı ama ben moral olarak çok kötü etkilenmiştim. Allahtan yine yanımda Turker kardeşim vardı ve hiç unutmuyorum aynen şunu söyledi : "Mehmet Bey bu kırımdan sayılmaz zira model hala fotograflık" demişti :lol: Ben o günlerde bana moral vermek için öyle söylüyor diye düşünmüştüm :laugh: Ama daha sonra, yaklaşık 1 yıl sonra, ters uçuş denemeleri sırasında yaşadığım ILK ve şu an için TEK büyük kırım sonrası ne demek istediğini çok iyi anladım :lollol:

Soru 2:Yaşadığınız kırımların nedenlerini kısaca yazar mısınız?
Şu ana kadar yaklaşık 15 kırım falan yaşamışımdır. Her 15 uçuş sonrası düzenli olarak tüm modellerimi en küçük vidasına kadar kontrol etmeye çalışırım. Tüm kırımlarım sonrası modeli toplarken, servo dişlilerine kadar her yerini kontrol etmeye çalışırım :D Bu nedenle olsa gerek şu ana kadar çok şükür hiç bir kırımım teknik nedenden olmadı

Yaşadığım kırımların %90 sebebi, o gun günümde olmamama rağmen (fiziki olarak beyin-göz-kol koordinasyon kopuklugu, dikkat dağınıklığı) yeni hareketler denemeye çalışarak ŞANSIMI FAZLA zorlamak.

Burdan çıkarılacak ders çok basit görünebilir ama :rolleyes: o gün gerçekten fiziki olarak uygun mu değilim yoksa yeni hareket denemenin verdiği heyecan mı, bunu hala net olarak tespit edemiyorum ne yazık ki :lol:
 

Ömer Erkan

RcFanatik
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
3,193
Tepkime puanı
4,958
Yaş
62
Konum
Başiskele - Kocaeli
İlgi Alanı
Multikopter
Ynt: Belki bazılarımız için hatırlaması bile zor olacak ama bi bakmak lazım???

İyi bir konu başlığı olmuş. Aslında ilkinin değil bütün kırımlarımın nedenlerini bir fırsat bulduğumda yazmak istiyorum. Ama elim ne zaman erer bilmediğim için şimdilik ilki ile yetinelim.

Soru 1:İLK KIRIMINIZ'ın nedeni nedir?: Tamamen pilotaj. 2000 yılında modelciliğe geri dönüş yaptığımda tam set aldığım eğitim modelinin fiyatına 10 uçuş dersi dahildi. Ama 10 derste "uçak nasıl uçurulur?" değil, ancak "uçak nasıl kırılır?" onu öğrenebiliyorsun. Tabii her sorti uçuş dersinin 10 USD olduğunu ve simülatör falan da olmadığını düşününce cevap gayet açık...

Soru 2:Yaşadığınız kırımların nedenlerini kısaca yazar mısınız? Şu anda herbir kırımı tek tek yazamasamda çoğu pisi pisine. Yani ya pilotaj ya da teknik kendi hatam. Bir tanesi ise frekans karışması nedeni ile olmuştu.
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,386
Tepkime puanı
12,364
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Belki bazılarımız için hatırlaması bile zor olacak ama bi bakmak lazım???

Güzel bir konu gerçekten, teşekkür ederiz. :saygilar: Bende neler var bakalım :laugh:

Soru 1:İLK KIRIMINIZ'ın nedeni nedir?

Muhtemelen 13 yaşlarımda falandım malesef çok net hatırlayamıyorum. Bizim emektar 40cu glow motorlu, kırmızı renk bir training uçağımız vardı. Tıpkı babam ve abim gibi onu kırmışımdır kesin. Yamalı bohça gibiydi garibim kırılıp yapılmaktan :lollol:
Simulatör falan hak getire olduğu için kırım sebebi %99 pilotajdır.

Soru 2:Yaşadığınız kırımların nedenlerini kısaca yazar mısınız?

Hafızamda yer etmiş kırımlar ve sebeplerine gelince :
Uçaklar:
1)Training uçağımızın havada kanadı çıktı. Sebep lastikle tutturulan kanadı bağlamak için kullandığımız lastiklerin özelliğini kaybetmesi ve havada kopmaları.
2)Gayet severek uçurduğum alttan kanatlı uçağımın havada elevator servosu bozuldu ve çaresiz bir şekilde irtifa kaybederek çakılmasını izlemek zorunda kaldım.
3)Scale Mustang P-51D uçağımızı ilk uçusunda kalkışta stole ederek kırdım.
4)Birkaç uçakta alıcı bozulması, pil bitmesi ve frekans karışmasından telef oldu.
5)Elektrikli bir EDGE-540 modelim vardı onuda uçurmamam gereken rüzgarlı bir havada uçurmak istedim rüzgar aldı yere çarptı artık güzel havalarda da uçuramıyorum :lol:

Heliler:
Trex-450 ilk helimdi, muhtemelen pilotaj kaynaklı bir sürü kırımım olmuştur onları hatırlayamıyorum. Diğerlerine gelince

1)Trex-450'min havada kuyruk servosu ball-linkten çıktı.
2)Trex-450'min sağlam Gyro'su ne olduysa havada uçarken bozuldu.
3)Ömrünü tamamlamış, kullanmamam gereken bir lipo pille uçmak istediğim Trex-500'üm gözümün önünde invertte betona çakılıp 1500 parça puzzle oldu.
4)Kumandamı doğru dürüst şarj etmeden uçuş yapmak isteyince Trex-600 havada fail-safe mode'una geçerek düşüp kırıldı.

Hatırlayabildiklerim bunlar. Dahada bir sürü unuttuğum vardır eminim. Tahmin ediyorum toplam uçuş süremle kırdıklarımı tamir etmek için harcadığım süre yaklaşık olarak birbirine eşittir. Belkide bu henüz keşfedilmemiş bir formül olabilir.
Uçuş süresi = Kırdıktan sonra tekrar uçabilmek için harcanan süre :lol: