Benzinli Uçak için pil önerisi

Katılım
15 Eyl 2018
Mesajlar
54
Tepkime puanı
8
Yaş
28
Konum
Gaziantep
İlgi Alanı
Uçak
55cc benzin motoru ateşleyicisi için pil önerileriniz neler? Bir de alıcı için powerbox var, ayrıca alıcaya pil gerekir mi? Masraftan kaçmamaya çalışcam her türlü öneriye açığım :)
 
55cc benzin motoru ateşleyicisi için pil önerileriniz neler? Bir de alıcı için powerbox var, ayrıca alıcaya pil gerekir mi? Masraftan kaçmamaya çalışcam her türlü öneriye açığım :)

Ateşleme için eğer ünite uygun ise 2 hücreli “li-fe” pil en iyi seçenek bence, li-fe bulamazsanız lipo da alternatif ama her şarj için modelden çıkarmanız gerekir. Eğer ateşleme doğrudan life/lipo pil kullanımına uygun değilse bir regülatör kullanmanız gerekebilir, yada 4 hücreli nimh pil.

Powerbox’ın hangi modeli var model üzerinde?
 
hocam regülatörü nerden bulabilirim?
Powerbox olarak da Airpower pds-620A var
 
Madem benzinli ilk modelinizi topluyorsun o zaman şu konu içinde yer alan benzinli uçak ile ilgili bölüme mutlaka göz atın derim.



Örnek konular


 
Madem benzinli ilk modelinizi topluyorsun o zaman şu konu içinde yer alan benzinli uçak ile ilgili bölüme mutlaka göz atın derim.



Örnek konular


Çok teşekkür ederim hocam, ben bunlara bir bakayım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Ateşleme için eğer ünite uygun ise 2 hücreli “li-fe” pil en iyi seçenek bence, li-fe bulamazsanız lipo da alternatif ama her şarj için modelden çıkarmanız gerekir. Eğer ateşleme doğrudan life/lipo pil kullanımına uygun değilse bir regülatör kullanmanız gerekebilir, yada 4 hücreli nimh pil.

Powerbox’ın hangi modeli var model üzerinde?
You must be registered for see images attach

Hocam ateşleyici için bu pil uygun mudur?
 
You must be registered for see images attach

Hocam ateşleyici için bu pil uygun mudur?
Kullanabilirsiniz zarar vermez, ama kapasitesi nispeten düşük olduğu için ne kadar götürür bilmiyorum, yine de başlangıç için yeterli olabilir. Regûlatör karmaşasından kurtarır sizi en azından.

Bahsettiğiniz powerbox’ı tanımıyorum, ama powerbox dediğimiz üniteler aslında alıcıya ve servolara güvenilir besleme yapmak için kullanılırlar. Yani powerboxa bağlanmış alıcı için ilave bir pile ihtiyaç yoktur. Ürünün klavuzunu iyice okuyup kullanımına hakim olmanızı, doğru tipte ve adette pil ile beslemenizi öneririm, zira hem alıcı hem servolar bu sistemle besleniyor olacaklar...
 
Kullanabilirsiniz zarar vermez, ama kapasitesi nispeten düşük olduğu için ne kadar götürür bilmiyorum, yine de başlangıç için yeterli olabilir. Regûlatör karmaşasından kurtarır sizi en azından.

Bahsettiğiniz powerbox’ı tanımıyorum, ama powerbox dediğimiz üniteler aslında alıcıya ve servolara güvenilir besleme yapmak için kullanılırlar. Yani powerboxa bağlanmış alıcı için ilave bir pile ihtiyaç yoktur. Ürünün klavuzunu iyice okuyup kullanımına hakim olmanızı, doğru tipte ve adette pil ile beslemenizi öneririm, zira hem alıcı hem servolar bu sistemle besleniyor olacaklar...

Hocam peki ateşleyici için bunu önerir misiniz? 4.8v 1900 mah nimh pil ?
 
Bir kere motorun markası (ya da ateşleme ünitesinin markası) önemli. Örneğin son 3 - 4 yılın imalatı bir DLE ya da bir 3W motor ise doğrudan 2S LiPo kullanılır. Yoksa 4 hücreli NiMh veya UBEC ile kombine 2S LiPo / LiFePo kullanılabilir. Bazı ateşlemeler kesin olarak 6V üstünü kabul etmez ve anında giderler o nedenle ateşlemenin markası çok önemli. Zaten gerilim aralığı ateşleme modülü üzerinde yazılıdır.
Ama tümünü bir yana bırakırsak ben olsam o Power Distribution System'i kullanacaksam ateşlemeyi de ondan beslerdim.
 
Bir kere motorun markası (ya da ateşleme ünitesinin markası) önemli. Örneğin son 3 - 4 yılın imalatı bir DLE ya da bir 3W motor ise doğrudan 2S LiPo kullanılır. Yoksa 4 hücreli NiMh veya UBEC ile kombine 2S LiPo / LiFePo kullanılabilir. Bazı ateşlemeler kesin olarak 6V üstünü kabul etmez ve anında giderler o nedenle ateşlemenin markası çok önemli. Zaten gerilim aralığı ateşleme modülü üzerinde yazılıdır.
Ama tümünü bir yana bırakırsak ben olsam o Power Distribution System'i kullanacaksam ateşlemeyi de ondan beslerdim.

Hocam motorun markası Mintor, italyan markasıymış. 55cc modeli. Alacağım kişi kesinlikle 4.8v 1500 mah kullan dedi. Az önce de 4.8v 1300 mah pil aldım o yeterli olur mu?
 
Hocam motorun markası Mintor, italyan markasıymış. 55cc modeli. Alacağım kişi kesinlikle 4.8v 1500 mah kullan dedi. Az önce de 4.8v 1300 mah pil aldım o yeterli olur mu?

Normalde tamamen yeterli olur. Ancak piyasada iki tip NiMh pil var. Yukarıda linkini vermiş olduğun 1900 mAh pakette Low Self Discharge denilen yani beklemekle şarj kaybı çok az olan NiMh piller var. Bir de endüstriyel piller var ki bunlar şarjlı matkap, şarjlı tornavida vs gibi sürekli "trickle charge" denilen bir şarj altında bulunan sistemlerde kullanılan piller. Bunlar eski nesil oldukları için beklerken çok hızla şarj kaybederler ve hafıza efekti sergilerler. Yani sürekli "trickle charge" altında olmazlarsa ömürleri uzun olmaz. Kısaca bizim uygulamalarımız için tercih edilmemelidirler. Pil seçilirken bu ayrıntı bence çok önemli. Senin fotoğrafını verdiğin pil muhtemelen bu ikinci tipten.
Tek silindirli benzinli motorların ateşlemesi tam gazda ortalama 400 mA akım çeker. Bu da tam kapasiteli 1300 mAh bir pilde 3 saat demektir. Pratik olarak 1-1.5 saat çalışır demektir. Ama tabii "tam kapasiteli" ise (yukarıda yazdıklarım...).
Son olarak, ben hala neden PDS çıkışından ateşlemeyi beslemediğini anlayabilmiş değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Normalde tamamen yeterli olur. Ancak piyasada iki tip NiMh pil var. Yukarıda linkini vermiş olduğun 1900 mAh pakette Low Self Discharge denilen yani beklemekle şarj kaybı çok az olan NiMh piller var. Bir de endüstriyel piller var ki bunlar şarjlı matkap, şarjlı tornavida vs gibi sürekli "trickle charge" denilen bir şarj altında bulunan sistemlerde kullanılan piller. Bunlar eski nesil oldukları için beklerken çok hızla şarj kaybederler ve hafıza efekti sergilerler. Yani sürekli "trickle charge" altında olmazlarsa ömürleri uzun olmaz. Kısaca bizim uygulamalarımız için tercih edilmemelidirler. Pil seçilirken bu ayrıntı bence çok önemli. Senin fotoğrafını verdiğin pil muhtemelen bu ikinci tipten.
Tek silindirli benzinli motorların ateşlemesi tam gazda ortalama 400 mA akım çeker. Bu da tam kapasiteli 1300 mAh bir pilde 3 saat demektir. Pratik olarak 1-1.5 saat çalışır demektir. Ama tabii "tam kapasiteli" ise (yukarıda yazdıklarım...).
Son olarak, ben hala neden PDS çıkışından ateşlemeyi beslemediğini anlayabilmiş değilim.

PDS çıkışından ateşleme nasıl oluyor hocam?
 
PDS çıkışından ateşleme nasıl oluyor hocam?

İnanılmaz derecede basit. Benzinli motor kullandığına göre ateşlemeyi mutlaka bir kill switch ile kontrol edeceğini umuyorum. Kill switch'in güç bağlantısı bir dişi servo konnektörü şeklinde. Bu bağlantı ile PDS-620A'nın boştaki bir servo çıkışı arasına iki ucu da erkek olan bir uzatma kablosu takıyorsun. Kill switch'in alıcı bağlantısını uygun kanala bağlıyorsun. Kill switch'in güç çıkışını da ateşlemeye bağlıyorsun. PDS-620A'nın ayarını da 5 ya da 6 V olarak düzenliyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
İnanılmaz derecede basit. Benzinli motor kullandığına göre ateşlemeyi mutlaka bir kill switch ile kontrol edeceğini umuyorum. Kill switch'in güç bağlantısı bir dişi servo konnektörü şeklinde. Bu bağlantı ile PDS-620A'nın boştaki bir servo çıkışı arasına iki ucu da erkek olan bir uzatma kablosu takıyorsun. Kill switch'in alıcı bağlantısını uygun kanala bağlıyorsun. Kill switch'in güç çıkışını da ateşlemeye bağlıyorsun. PDS-620A'nın ayarını da 5 ya da 6 V olarak düzenliyorsun.

Bilgi için çok teşekkür ederim, ağzınıza sağlık hocam