Benzinli Uçak Motorlarında Sıcaklık Ne olmalı ?

Celalettin Yazkan

RcFanatik
Katılım
11 Ocak 2013
Mesajlar
3,614
Tepkime puanı
3,131
Yaş
59
Konum
istanbul/çekmeköy
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar Yavuz abi sordu ben de merak ediyordum şöyle yerli yabancı forumara baktım br bilgi bulamadım bilen veya tecrübe yaşamış arkadaşların mesajlarını bekliyorum.


Benzin motorlarda hararet maksimum/minimum ne olmalıdır?

Üyelerimizden Gelen Cevaplar
- Sümer Yamaner- Uçak Motorlarında Sıcaklık Takibi :
- Celalettin Yazkan- RC Ekipmanlarda Sıcaklık Takibi :
 
Benzin motorlarında sıcaklık ne olacak

Celalettin Yazkan' Alıntı:
Benzin motorlarda hararet maksimum/minimum ne olmalıdır?
Abi sanki bu bilgi daha önce paylaşıldı ama arattım ben de bulamadım :rolleyes:
 
Benzin motorlarında sıcaklık ne olacak

Bulabildiğim yazılardan birisi

Operating Temperature

Introduction

In all powered forms of Radio Control Modeling, the operating temperature of the main driving motor or engine is an important factor to consider for longevity and performance. Depending on the load or conditions the motor/engine must face will determine the correct operating temperature.

The operating temperature for a gas, nitro or electric motor/Engine has different characteristics and impacts on overall performance. We will now look into these separately.

Electric Operating Temperatures

In all electric powered models can be found 3 main components. These commonly are the motor, ESC, and Battery. Each component has different heat characteristics and specific operating temperature ranges.

Electronic Speed Control

The general maximum temperature for an ESC ranges from 60C (140F) to 74C. (165F) In general the lower the temperature is, the safer or more reliable your system tends to be. Higher quality ESC's will tend to be able to operate on the higher end of the safest maximum range.

LiPo Battery

A LiPo battery tends to be the odd component of the 3 main components in an electric system. The reason being is the LiPo battery does not perform its best at colder conditions. However, the LiPo Battery does still have a maximum recommended temperature. This maximum recommended temperature is 60C. (140F) It is recommended to have your LiPo at temperatures above 21C (70F) for optimal performance. Many racers will target higher start off temperatures.

Motor

The motor is critical in the sense that the correct temperature range is followed. It is recommended to keep the motor as cool as possible for optimal performance. As temperatures increase, as does resistance. If the motor were to get too hot, possible magnet demagnetization may set in. This will permananetly damage the motor magnets.

The maximum recommended motor temperatures range between 60C (140F) to 75C. (165F) A water cooled motor should stay on the lower end of this range and a higher quality motor may achieve a higher value. Keep in mind it is best to keep the motor as cool as possible for maximum reliability and performance.

Gas and Nitro Engines

Gas and nitro engines operate best within a specific range. The internal temperature of an internal engine has a large impact on the thermal efficiency of the engine. A nitro engine temperature range typically exists between 82C (180F) and 115C. (240F)

A Gas engine operating temperatures typically exist between 100C (212F) and 155C. (310F)

It is critical to understand that the operating temperatures should not be used as a tuning tool. They are just more of a reference point and to not alarm you if you are experiencing higher temperatures than you thought was safe. Use these temperatures as a guide. Keep in mind that operating temperatures will change through the course of one tank of fuel.

Google translate ile türkçesi

Çalışma Sıcaklığı

Giriş

Radyo Kontrol Modelleme tüm güç formları, ana itici motor veya motor çalışma sıcaklığı uzun ömür ve performans için dikkate alınması gereken önemli bir faktördür. Motor / motor bakmalıdır yük veya koşullara bağlı olarak doğru çalışma sıcaklığını belirler.

Bir gaz, nitro veya elektrik motor / Engine için çalışma sıcaklığı, farklı özellikleri ve genel performansı üzerinde etkileri vardır. Biz şimdi ayrı ayrı bu bakacağız.

Elektrik Çalışma Sıcaklıkları

Tüm elektrikli modellerinde 3 ana bileşenleri bulunabilir. Bunlar genellikle, motor, ESC ve pil vardır. Her bileşen farklı ısı özelliklerini ve belirli çalışma sıcaklığı aralıkları vardır.

Elektronik Hız Kontrolü

Bir ESC için genel maksimum sıcaklık 60C (140F) dan 74C arasında değişmektedir. (165F), genel olarak, daha düşük sıcaklık, daha güvenli ve daha güvenilir bir sistem olma eğilimindedir. Yüksek kalite ESC en güvenli maksimum aralığının yüksek ucunda çalıştırmak mümkün eğiliminde olacaktır.

Lipo Pil

Bir Lipo batarya bir elektrik sisteminde 3 ana bileşenlerin tek bileşen olma eğilimindedir. Varlık nedeni Lipo batarya soğuk koşullarda en iyi yapmaz değildir. Ancak, Lipo Pil hala önerilen maksimum sıcaklık var. Bu tavsiye edilen maksimum sıcaklık 60C olduğunu. (140F) Bu optimum performans için 21C üzerindeki sıcaklıklarda (70F) adresinden lipo olması tavsiye edilir. Birçok yarışçılar sıcaklıkları başlamak daha yüksek hedef alacaktır.

Motor

Motorun doğru sıcaklık aralığı takip anlamda kritik öneme sahiptir. Bu optimum performans için mümkün olduğunca serin motoru tutmak için tavsiye edilir. Direnç yaptığı gibi sıcaklıkları arttıkça. Motor çok sıcak olsaydı bu permananetly motor mıknatısları zarar içeri, olası mıknatıs demagnetization ayarlayabilirsiniz.

Maksimum motor sıcaklıkları 75 ° C'ye kadar 60 ° C (140F) arasında değişmektedir önerilir. (165F) Bir su motoru bu aralığın alt ucunda kalmaları ve yüksek kaliteli motor daha yüksek bir değer elde edebilir soğutulur. Maksimum güvenilirlik ve performans için mümkün olduğunca serin motoru tutmak için en iyi aklınızda tutun.

Gaz ve Nitro Motorlar

Gaz ve nitro motorları, belirli bir aralık içinde iyi çalışır. Bir iç motorun iç sıcaklığı, motorun termal verimliliği üzerinde büyük bir etkisi vardır. Bir nitro motor sıcaklık aralığı genellikle 82C (180F) ile 115C arasında var. (240F)

Bir Gaz motoru işletim sıcaklıkları genellikle 100C (212F) ile 155C arasında var. (310F)

Bu çalışma sıcaklıkları, bir ayarlama aracı olarak kullanılabilir gerektiğini anlamak önemlidir. Eğer güvenli olduğunu düşündüm daha yüksek sıcaklıklara yaşıyorsanız, onlar sadece bir referans noktası daha için değil ve alarm vardır. Bir kılavuz olarak bu sıcaklıklara kullanın. Işletim sıcaklıkları yakıtın bir tankın kurs sayesinde değişeceğini unutmayın.


Not: linkinden alınmıştır.
 
Benzin motorlarında sıcaklık ne olacak

Bu sıcaklık konusu her yerde sonsuz tartışma ve bazen de kavgaların temelini oluşturur. Gerçekten de uçak motorlarında sıcaklık takibinin pek bir anlamı olmadığına inanırım. Hele ki motor düzgün ayarlanmış ise sıcaklık umurumda bile olmaz. Haa derseniz ki motoru sıcaklığa göre ayarlayacağım. Ona da şiddetle itiraz ederim.
Sıcaklık konusunda bir türlü sulh sağlanamamasının birçok sebebi vardır ama bence en önemli sebep sıcaklık ölçme metodudur. Temassız ölçüm yapan hemen tüm sistemler aluminyum kafa nedeniyle hatalı ölçüm yaparlar. Bunu çok rahatlıkla test edebilirsiniz. Aynı motoru aynı koşullarda peşpeşe beş kere ölçün. Beşinde de sonuçların acayip fark edeceğini göreceksiniz. Bizim motorlar için tek güvenli ölçüm temaslı sensörlerdir. Eğer böyle bir sensör kullanılırsa sıcaklıkları gerçek anlamda karşılaştırmak ve tartışmak mümkün olur. Ama her durumda bu bir akademik meraktan öteye geçmeyecek ve pratikte herhangi bir katkı sağlamayacaktır.
 
Benzin motorlarında sıcaklık ne olacak

Celalettin ve Sümer abi sayenizde bu konuyu da öğrenmiş olduk :RCKolik: