Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

blackwell

Yeni Uye
Katılım
16 May 2013
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Yaş
35
Türkiye'nin ilk uçak fabrikasını kuran adam kimdir ?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk Türk yolcu uçağı. Modeli Türk mühendisleri tarafından çizilmiş, motorlar hariç tüm aksam Türk teknisyen ve işçileri tarafından yapılmıştır. Nu.D-38 adıyla anılan ve saatte 325 km sürat yapabilen bu uçak 6 kişilik olup, çift kumandalı, 2200 devirli 2 adet 160 beygir gücünde motorla donatılmıştı.
Boş ağırlığı 1200 kg. Dolu ağırlığı ise 1900 kg.dır. Tam depo yakıt ile 1000 km. olup 325 km. menzile sahiptir. 3,5 saat havada kalabilmektedir. Tavan irtifası 5500 metredir.
İlk denemeleri pilotlar Basri Alev ve Mehmet Altunbay tarafından yapılmış ve devam eden uçuşlarında Galip Demirağ'da katılarak bu uçakla Ankara ve İzmir’in yanı sıra Atina ve Selanik’e de gitmiştir.
Deneme uçuşlarından olumlu sonuçlar alınması üzerine 26 Mayıs 1944 tarihinde yapılan "Nu.D-38" uçağı İstanbul-Ankara seferine başladı. Uçakta 2 pilot, Tasviri Efkar gazetesi sahibi Ziyat Ebuzziya , Vatan gazetesi muhabiri Faruk Fenik ve sahibi Nuri Demirağ vardı. Uçağı Ankara Havaalanına başarı ile indi.
Atölyede yapılan Nu.D-38 uçaklarının testlerinde kullanılmak üzere Yeşilköy'de, şu anda Atatürk hava limanı olarak kullanılan, Elmas Paşa Çiftliği satın alınarak, 1559 dönümlük geniş bir arazi üzerinde, (1000 x 1300) metre ölçülerinde bir uçuş sahası yaptırıldı. Bu saha üzerine Nuri Demirağ Gök Uçuş Okulu, uçak ve tank tamir atölyesi, hangarlar ile deniz tayyareleri için sahilde bir kızak yapıldı.
Almanya'ya sipariş edilen ancak bedeli ödenmesine rağmen savaşın başlamasıyla Türkiye'ye gelmeyen hangar Türk teknik personelince inşa edildi. Yeşilköy tesisleri 17 ağustos 1941'de törenle hizmete açıldı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Türkiye'nin ilk yolcu uçağı nud38

Kaynak
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası

Gerçekten harika bir paylaşım olmuş Kemal, eline sağlık :thumbup:

Ben dahil çoğu arkadaşımızın bilmediği şeyleri çok güzel anlatan bir konu olmuş. Rahmetli "Nuri Demirağ" gerçekten dönemine aşan girişimci müthiş bir insanmış.

Fakat ne yazık ki bu ülkenin hep başına gelen şeyler, zamanında onunda başına gelmiş. Türk milleti olarak bizim bir şeyleri yanlış başımıza yapmamamızı istemeyen güçler her daim olduğu gibi onun da sık sık önüne ve hayallerine engel olmuş.

Önce uçak fabrikası sonrasında araba fabrikası. Hep yanı senaryo hep aynı oyun :-\

İnşallah bundan sonra farklı olur da, millet olarak gerçekten hak ettiğimiz yerlere gelebiliriz.

Bu arada ben de zamanında merak edip araştırdığım "Nuri Demirağ" kimdir ile ilgili bir belgesel paylaşayım. Bu video beğenen arkadaşlara "Nuri Bey"i ve kişiliğini daha net anlama imkanı sunuyor, aşağıdaki belgesel.

Ne diyelim, ruhu şad, mekanı cennet olsun. Allah bu millete daha nice "Nuri Bey" ler yetiştirmek nasip etsin inşallah.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

İnsanın aklına hemen "Devrim Arabaları" filmi geliyor. :(
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

Türker Akgün' Alıntı:
İnsanın aklına hemen "Devrim Arabaları" filmi geliyor. :(
Aynen Türker'im. Uçak farikası zaten bu oyunun ilk versiyonu. Hattı hatırlarsan bu filimde, kapanan uçak fabrikasına atıfta vardı :-\
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

Aşağıdaki videolarda anlatılanları Nuri Demirağ'ın hayatını anlatan bir kitapta okumuştum. Adamın yaptıkları gerçekten büyük başarı. Ve tabii her başarı gibi onunkilerde cezasız kalmıyor. Sanırım 1975 idi. THK'nin İnönü kampına planör kursuna gitmiştim. Orada, bir zamanlar ülkemizde yapılan ve saatte 400 Km hıza ulaşabilen bir planörün, hangarın tavan arasında durduğunu söylerlerdi. Tabii devamı yok. :'(

Keşke bugün, ataları Nuri Demirağ'ın yaptığı uçaklar olan uçaklarımız olsaydı!... Keşke bugün, ataları Devrim arabaları olan arabalarımız olsaydı!...
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

Omer Erkan' Alıntı:
Keşke bugün, ataları Nuri Demirağ'ın yaptığı uçaklar olan uçaklarımız olsaydı!... Keşke bugün, ataları Devrim arabaları olan arabalarımız olsaydı!...
Keşke abi, keşke :'(
 
Sadece o degil ki, Sakir zumre var mesela. Halicte Turkiyenin ilk bomba fabrikasini kuruyor. Ucaklar icin 300-600-900 kg lik bombalar uretiyor ve bir kismini yurt disina ihrac etmeye bile basliyor. Bi zaman sonra Turkiye Amerikadan ucretsiz silah ve savas gereci alinmaya baslaniyor ve Sakir Umre nin isleri kotulesiyor. Fabrikayi batirmamak icin Sakir zumre ayni fabrikada tarim aletleri uretmeye basliyor, bu seferde yine Amerikadan tarim tesvigi icin ucretsiz aletler, para yardimlari aliniyor Sakir zumrenin isleri tekrar bozuluyor. En sonunda elinde kalan malzemelerle Turkiye is bankasinin actigi kumbara ihalesini kazaniyor ve bi donem cok meshur olan Turkiye is Bankasi logolu kumbaralari fabrikasinda uretiyor fakat kurtulusu icin yeterli olamiyor, batiyor. Birde yerli silah ureticisi var,fabrikasinda dunyanin ilk yari otomatik tabancasini uretir, adini hatirlayamiyorum telefondan yazdigim icin linkte veremiyorum ama eve gidince bulacagim. Bu zat 2. Dunya savasinda nazi almanyasini destekliyor, silahlarini almanyaya satiyor ve hitler olunce ulkemizdeki nazi karsitlari bir gece adamin fabrikasini atese verirler gece bekcisi ve birkac isci hayatini kaybetti diye hatirliyorum ama yalnis olabilir, aksam bulup koyacagim.Hepimizin bildigi birde devrim arabalari var, son kalan araba suan eskisehirde bir muzede sergileniyor ve hala yurur durumda. Malesef ki bu ornekleri cogaltmak mumkun, okudukca uzuluyorum. Kahrolsun bagzi seyler dememek icin cogu zaman kendimi tutamiyorum. Memleketin bizden once yetistirdikleri bos insanlar degildi bizlerde bos insanlar degiliz, olmamaliyiz.
 
Beşiktaş'ta bir teyyare fabrikası - Nuri Demirağ

Mesaj taşındı ;)