Video Bir İnsansız Hava Aracının Hikayesi

İleride inşallah sizler gibi işler yapmak isteyen bir küçüğünüz olarak en içten tebriklerimi iletiyorum. Videoda bahsedilen zorluklara rağmen ortaya çıkan araç harika, arada bir forumdaki başlıklarınızdan ufak tefek bilgi sahibi olmuştuk zaten. Sahil kenarına iniş videoya ve sürece ayrı bir güzellik katmış. Umarım çok çok daha iyi yerlere gelirsiniz de başarılarınızdan yine buradan haberdar oluruz. :saygilar::)
 
Kutlarım sevgili kardeşim! ? Çabalamadan başarmak mümkün değil. Yanıp sönen ışıkları ile itfaiye aracını görünce model yandı zannettim. Yalnız diğer kurtarma işinde model kazada değil, kurtarma işleminde daha çok hasar aldı herhalde... Ama, ne yalan söyleyeyim, acil iniş sonrası modelin peşinden sahile koştuğunuzda modelden çok, bir araca ya da bir kimseye çarptı mı diye endişelendim.
 
Kutlarım sevgili kardeşim! ? Çabalamadan başarmak mümkün değil. Yanıp sönen ışıkları ile itfaiye aracını görünce model yandı zannettim. Yalnız diğer kurtarma işinde model kazada değil, kurtarma işleminde daha çok hasar aldı herhalde... Ama, ne yalan söyleyeyim, acil iniş sonrası modelin peşinden sahile koştuğunuzda modelden çok, bir araca ya da bir kimseye çarptı mı diye endişelendim.

Çok teşekkür ederim. Sahile iniş bizim hiç beklemediğimiz bir şeydi. O sırada uçağa kamera da takılıydı ve görüntüleri ilk izlediğim anı hatırlıyorum da... Gerçekten donup kalmıştım. Arabaların ya da insanların üstüne düşmemiş olması, ağaca acil iniş yapıp sonra tek parça kaldırıma düşmesi. O olaydan sonra 2 - 3 gün uçamadık ama modele zarar geldiğinden değil, birilerine zarar verme korkusundan. Wind Gust 38 kt'ye çıkmış o uçuşta, uçak yer hızı olarak maksimum 130 km/s'yi görmüştü. Tüm güvenlik anlayışımızı değiştirdi o uçuş.

Allah kimseye yaşatmasın. Çünkü böyle bir durum artık modelin düşünüldüğü bir durum değil... "Acaba birine bir şey oldu mu?" sorusuna geliyor sıra. Bize de güzel bir ders oldu ve hem çevre şartlarını daha iyi takip etmeye başladık, hem de uçarken daha da fazla güvenlik payı bıraktık.

Diğer, ağaçtan kurtarma işi ise yarışma haftası, yarışma alanının yakınında, deneme uçuşu yaparken oldu. :D

Azminizi ve kararlılığınızı tebrik ediyorum ??

Sahil kenarına acil iniş, ağaçtan model kurtarmaca… epey heyecanlı günler geçirmişsiniz :thumbup:

İleride inşallah sizler gibi işler yapmak isteyen bir küçüğünüz olarak en içten tebriklerimi iletiyorum. Videoda bahsedilen zorluklara rağmen ortaya çıkan araç harika, arada bir forumdaki başlıklarınızdan ufak tefek bilgi sahibi olmuştuk zaten. Sahil kenarına iniş videoya ve sürece ayrı bir güzellik katmış. Umarım çok çok daha iyi yerlere gelirsiniz de başarılarınızdan yine buradan haberdar oluruz. :saygilar::)

Çok teşekkür ederim. :)
 
Güzel vakit geçirmişsiniz, sonu da güzel olmuş çok şükür. :thumbup:

Emeklerin karşılığını almak çok güzel, tebrik ederim bütün ekibi. %p

Bir şeyi merak ediyorum kabuk ve algoritma dışında yerli olan bir şey var mı bu İHA üzerinde ?

Bu yarışmalarda kullanılan donanımların anonim ve yerli olması gibi bir zorunluluk yok anladığım kadarıyla.

Sanki kullanılan malzemeler bildiğimiz modelcilik malzemeleri gibi.

Tamamen cahilliğimden soruyorum, yanlış anlaşılmasın.
 
Güzel vakit geçirmişsiniz, sonu da güzel olmuş çok şükür. :thumbup:

Emeklerin karşılığını almak çok güzel, tebrik ederim bütün ekibi. %p

Bir şeyi merak ediyorum kabuk ve algoritma dışında yerli olan bir şey var mı bu İHA üzerinde ?

Bu yarışmalarda kullanılan donanımların anonim ve yerli olması gibi bir zorunluluk yok anladığım kadarıyla.

Sanki kullanılan malzemeler bildiğimiz modelcilik malzemeleri gibi.

Tamamen cahilliğimden soruyorum, yanlış anlaşılmasın.

İHA'da özellikle uçuş kontrol kartı, telemetri ve GPS sistemleri, yerlilik noktasında önem arz ediyor. Yani yerli olan ya da olmayan kritik alan bu aslında. Benim bu alanda bir çalışmam var, STM32 tabanlı bir uçuş kontrol kartım var:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ancak kendi yaptığınız kartı kullanmak pek kolay değil.

Zira 2 senedir çip krizi var ve çip yok. Bunun dışında üretimi de tek başına zahmetli.

Kartı ürettik, yazılım da hazır diyelim, bu sefer bomboş ve güvenli bir uçuş alanında, haftalarca deneme uçuşu yapmak gerekiyor. Zira sistemi anlamanın ve tune etmenin en iyi yolu bu.

Ya her şeyden öte, çok iyi bir pilot gerekiyor. Ama uçurmak için değil, geri bildirim vermesi için. Böyle sistemlerde geri bildirim çok kritik. Pixhawk gibi sistemlerin sağlam olmasının sebebi de bu aslında, ne kadar fazla insan o sistemi kullanırsa, o kadar fazla data birikiyor ve sistem daha da fazla gelişiyor

Amacım, bu kartı bir gün uçurmak. Gerçek olur inşallah. : )