Cessna 140 1/4 Scale 96"

Kaldığımız yerden devam

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Harika gidiyor...
Bir yer beni rahatsız etti. Her ne kadar gerçeği buna benzer olsa da modelde sıkıntı olabilir. Elevatör!
Görünen o ki elevatör tek parça. Daha da kötüsü iki parça inşa edilip birleştiriliyor. Bu boyutt bir uçakta iki yarım elevatörü iki ayrı servo ile kontrol etmek benim içimi rahatlatır... (Yanılıyorsam bu mesajımı yok sayın lütfen).
 
Ben de aynı görüşte olduğumu belirtmek isterim. Elevatör ya iki servo ile kontrol edilmeli, ya da en azından elevatör yarıları esnemeyecek (kırılmayacak) şekilde sağlamlaştırılmalı mutlaka.
Bu boyutta bir uçağın kontrol yüzeyleri epey kuvvete maruz kalır.
...
Şimdi farkettim: 20cc bir motor yetecek mi? En azından 30-35'lik bir motor hem güç hem de ağırlık bağlamında daha uygun olmaz mı?
 
Son düzenleme:
Motora dikkat etmemiştim ama 2.44 kanatlı bir Cessna 20 cc motorla... Hezarfen'de konuşuyor olsak "bununla sen olsa olsa taksi yaparsın" derdim ama şimdi Emrah Bey'i kızdırmayayım... :D

Dün 20cc'lik motorun ayarlarını yapınca bu motorun çok da güçsüz olduğunu düşünmüyorum, bu boyutta bir uçağa scale bir uçuş için yeterli gücü sağlar. Benim bu şekilde düşünmemin sebebi daha ziyade ağırlığı dengeli bir şekilde oturtmak.
 
Dün 20cc'lik motorun ayarlarını yapınca bu motorun çok da güçsüz olduğunu düşünmüyorum, bu boyutta bir uçağa scale bir uçuş için yeterli gücü sağlar. Benim bu şekilde düşünmemin sebebi daha ziyade ağırlığı dengeli bir şekilde oturtmak.

DLE 20 performanslı bir motor hesaplarıma ve daha önceki deneyimlerime göre rahatlıkla uçurabilir. Goldwing in extra300 ünü uçuruyoruz DLE20 ile kanat açıklığı 1680 mm uçağı gayet iyi uçuruyor ve dikey olarak çok hızlı tırmandırabiliyor. Fakat motor konusunda daha karar vermiş değilim çünkü elimde bir DLE20 var ve extra300 de takılı bunun için motor alma durumu olursa ilerideki projeleri de göz önünde bulundurup DLE30 alınabilir.
 
kaldığımız yerden.......


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
DLE 20 performanslı bir motor hesaplarıma ve daha önceki deneyimlerime göre rahatlıkla uçurabilir. Goldwing in extra300 ünü uçuruyoruz DLE20 ile kanat açıklığı 1680 mm uçağı gayet iyi uçuruyor ve dikey olarak çok hızlı tırmandırabiliyor. Fakat motor konusunda daha karar vermiş değilim çünkü elimde bir DLE20 var ve extra300 de takılı bunun için motor alma durumu olursa ilerideki projeleri de göz önünde bulundurup DLE30 alınabilir.
2.44 kanadı olan bir Cessna'dan söz ederken 1.68 kanatlı bir Extra ile karşılaştırmak ne kadar doğru bilemedim. Bu uçağın hakkı 55cc. Ben uyarmış olayım da...
Bu arada bir fikir vermesi için, aynı marka ve model 50 ve 100 cc olarak üretilmiş uçakların kanat açıklıklarının arasındaki farkları bir inceleyin. Farkların ne kadar küçük olduğunu görünce 1.68 ile 2.44 karşılaştırmasını bir de o gözle yapın
 
DLE 20 performanslı bir motor hesaplarıma ve daha önceki deneyimlerime göre rahatlıkla uçurabilir. Goldwing in extra300 ünü uçuruyoruz DLE20 ile kanat açıklığı 1680 mm uçağı gayet iyi uçuruyor ve dikey olarak çok hızlı tırmandırabiliyor. Fakat motor konusunda daha karar vermiş değilim çünkü elimde bir DLE20 var ve extra300 de takılı bunun için motor alma durumu olursa ilerideki projeleri de göz önünde bulundurup DLE30 alınabilir.

Hemen bir tavsiye vereyim. Eğer DLE 30'a niyetlenirsen DLE 35'i tercih etmeni öneririm. Ağırlık farkı yok denecek kadar az, bir tık daha güçlü. Fiyat farkı da %5-%10'dan fazla değil. Bazı forumlarda belirtildiğine göre de ateşleme ünitesi güncelleştirilmiş. Bunu teyit edemem, bendekilerde şimdilik bir sıkıntı yaşamadım (DLE 30'um hiç olmadı).
 
2.44 kanadı olan bir Cessna'dan söz ederken 1.68 kanatlı bir Extra ile karşılaştırmak ne kadar doğru bilemedim. Bu uçağın hakkı 55cc. Ben uyarmış olayım da...

Yukarıda yazdıklarıma rağmen kesinlikle hem fikirim. Ama SCALE bir uçuş için yeterli olur görüşündeyim. Kalkış koşusu çok uzun olur, havada sıkıntılı durumlarda da gerekli güç eksik kalır. Sürekli yüksek devirle uçmak zorunda kalmak da bence akılcı değil.
 
2.44 kanadı olan bir Cessna'dan söz ederken 1.68 kanatlı bir Extra ile karşılaştırmak ne kadar doğru bilemedim. Bu uçağın hakkı 55cc. Ben uyarmış olayım da...
Bu arada bir fikir vermesi için, aynı marka ve model 50 ve 100 cc olarak üretilmiş uçakların kanat açıklıklarının arasındaki farkları bir inceleyin. Farkların ne kadar küçük olduğunu görünce 1.68 ile 2.44 karşılaştırmasını bir de o gözle yapın

Modelleri fark etmediniz herhalde biri 4 kg ağırlığında akrobasi diğeri ise 6 kg agırlığında üsten kanatlı bir model
Planın çizimini yapan "Burnis" modelin verilerini aşağıda paylaştığım üzere planda ve manuelde belirtmiş

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


uçaklarınızdan "akrobasi ve üsten kanatlı modellerde" kanat açıklığı aynı olan uçaklarda aynı motoru mu kullanıyorsunuz??

20cc akrobası modelleri genel olarak kanat açıklığı 160-170 cm dir.(tabi modelin ağırlığı da etkili)
20cc üsten kanatlı modellerde genel olarak kanat açıklığı 200-240 cm (tabi modelin ağırlığı da etkili)