Dihedral açı ne kadar verilmelidir? (Verilmeli midir?)

Çok doğru, zamanla alışırım inşallah. Ters tur atılır da dihedralli uçak düzlemeye uğraşmaz mı? Bir başka problem de terste burnu aşağıya vermesi. Tam dediğiniz gibi terse geçiyorum uçak aşağıya yöneliyor. Tam yukarı elevatör bassam bile bir türlü burun kaldıramıyor uçak.
Bu videoda 1.47 - 2.20sn ler arası size fikir verebilir belki. Terse geçtiğimiz anda gaz kontrolü de önemli bir rol oynuyor. Bu videoda yeni motoru denediğim için uçuş çok nizami sayılmaz, uçuşa takılmayalım :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rudder lobisinin sevgili başkanı ve yardımcısının rudder konusunda yazdıklarının muhtemelen tamamını daha önceden okuduğum için en baştan beri rudder kullanımına önem verdim. Genellikle kombine şekilde aileronla kullandım özellikle son yaklasmada ve kalkışta ağırlıklı olmak üzere sol elimi hiç alıştırmadım tembelliğe. Bu sayede bir uçağımı kırmaktan kurtardım:halay:.

Uçuş alanında kalabalık bir gün benim uçağın sağına soluna bakarken uçağı da getir toplu fotoğraf cekinelim dediler. Tamam dedim taktım kanadın lastiklerini koyduk yere çektirdik fotoğrafı. O arada başka uçakların hazırlanmasına da ufak ufak yardım ettim. Kalkış için sıra gelince uçağın switchini açtım motoru çalıştırıp verdim gazi uçak havalandı. Pistte rudderla tutuyorum tabi. Kalkıştan sonra hafif sola yatan uçağı düzeltmek için sağ aileron verdim ama o da ne? Aileronda kimse yok. İlk önce alıcıyla ilgili bir sorun olduğunu düşündüm ama tabi biraz yükseliş verdim refleks olarak güvenli sayılabilecek bir irtifaya tırmandı orada da gazı yarıya aldım ben tabi kontrolün geri geldiğini düşünüyorum:lol:. Tekrar aileronu yokladım tabi yine kimse yok. O anda üstte yazdıklarım gözümün önünden hızlıca geçti ve hatırladım ki fotoğraf çekeceğiz diye aileron servosunu alıcıya bağlamadan sadece görsel olarak kanadı takmıştım. Araya başka işler de girince unutmuşum.:rolleyes: Neyse ki hala çalışan rudder vardı ve üstten kanatlı, dihedrali bir trainer olduğu için de rudderla ilk meydan turunun sonunda sağ salim inişe gelebildim.
Gerçekten ucuz atlatmışsınız. Kalkıştan önce gazı açmadan bütün hareketli yüzeyleri hızlıca oynatma alışkanlığım var. İyi ki böyle bir alışkanlık edinmişim :D
 
Gerçekten ucuz atlatmışsınız. Kalkıştan önce gazı açmadan bütün hareketli yüzeyleri hızlıca oynatma alışkanlığım var. İyi ki böyle bir alışkanlık edinmişim :D
O olaydan sonra aynı alışkanlığı edindim ben de :lol:
 
Arkadaşlar, kalkış öncesi tüm hareketli yüzeyleri HIZLICA hareket ettirmek çok kötü bir alışkanlık. Bir an önce kurtulmaya çalışın.
Neden HIZLICA? Nereye yetişiyorsunuz?
Uçağa enerji verildiğinde ve motor çalıştıktan sonra, TÜM HAREKETLİ YÜZEYLER YAVAŞ VE SAKİN BİR ŞEKİLDE TÜM HAREKET ALANLARI BOYUNCA HAREKET ETTİRİLİRLER.
Burada amaç, uçağın sağının solunun oynadığını görmek değil, her komuta ilgili yüzeyin doğru yönde ve doğru miktarda cevap verdiğinden emin olmaktır.
 
Aynen öyle, o kendini düzeltmeye çalışacak pilot "hayır pilot benim ve benim dediğim olacak, ters kalacaksın" diyecek. Tabi bunu yapmak için çok hızlı ve proaktif tepkiler gerekir, uçak daha azıcık bile bir tarafa yatmışken pilotun hemen müdahele edip düzeltme komutu vermesi gerekir yoksa o ters uçuştaki meydan turu nizami olmaz sarhoş yürüyüşüne döner. İşte bu yüzden de bunu yapabildiğiniz zaman pişmişsinizdir diyebiliyorum :)
Çok doğrusunuz. Düz uçuşta artık meydan turunu kolayladım ciddi manada. Birkaç sorunum var ama onu sonra ayrı bir konuda soracağım. Düzü hallettikten sonra tersi de deneriz inşallah:). Çok teşekkürler tavsiyeleriniz için.:saygilar:
Bu uçaktan uçağa değişir, normalde iyi ayarlanmış, ağırlık merkezi doğru konumda olan bir uçak bir miktar aşağı elevatör ile burnunu tutabilmelidir ters uçuşta. Elevatör yetmiyorsa o zaman ya kontrol yüzeylerinin atımları yetersizdir ya ağırlık merkezi çok fazla önde demektir.
Mutabık :thumbup:.
Rudder lobisinin sevgili başkanı ve yardımcısının rudder konusunda yazdıklarının muhtemelen tamamını daha önceden okuduğum için en baştan beri rudder kullanımına önem verdim. Genellikle kombine şekilde aileronla kullandım özellikle son yaklasmada ve kalkışta ağırlıklı olmak üzere sol elimi hiç alıştırmadım tembelliğe. Bu sayede bir uçağımı kırmaktan kurtardım:halay:.

Uçuş alanında kalabalık bir gün benim uçağın sağına soluna bakarken uçağı da getir toplu fotoğraf cekinelim dediler. Tamam dedim taktım kanadın lastiklerini koyduk yere çektirdik fotoğrafı. O arada başka uçakların hazırlanmasına da ufak ufak yardım ettim. Kalkış için sıra gelince uçağın switchini açtım motoru çalıştırıp verdim gazi uçak havalandı. Pistte rudderla tutuyorum tabi. Kalkıştan sonra hafif sola yatan uçağı düzeltmek için sağ aileron verdim ama o da ne? Aileronda kimse yok. İlk önce alıcıyla ilgili bir sorun olduğunu düşündüm ama tabi biraz yükseliş verdim refleks olarak güvenli sayılabilecek bir irtifaya tırmandı orada da gazı yarıya aldım ben tabi kontrolün geri geldiğini düşünüyorum:lol:. Tekrar aileronu yokladım tabi yine kimse yok. O anda üstte yazdıklarım gözümün önünden hızlıca geçti ve hatırladım ki fotoğraf çekeceğiz diye aileron servosunu alıcıya bağlamadan sadece görsel olarak kanadı takmıştım. Araya başka işler de girince unutmuşum.:rolleyes: Neyse ki hala çalışan rudder vardı ve üstten kanatlı, dihedrali bir trainer olduğu için de rudderla ilk meydan turunun sonunda sağ salim inişe gelebildim.
Geçmiş olsun.. Kötü bir durum gerçekten.
Bu videoda 1.47 - 2.20sn ler arası size fikir verebilir belki. Terse geçtiğimiz anda gaz kontrolü de önemli bir rol oynuyor. Bu videoda yeni motoru denediğim için uçuş çok nizami sayılmaz, uçuşa takılmayalım :D
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gerçekten tebrikler%p:bravo: gayet stabil uçuyor hem ters hem düzde. Gaz kontrolü konusunda ne tavsiye edersiniz? Terste burun kaldırırsam stall riski oluyor mecbur gaz veriyorum, verince de burun aşağı yatıyor. Ters uçuş için gaz kolunu ortada tutmak mıdır en iyisi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
Arkadaşlar, kalkış öncesi tüm hareketli yüzeyleri HIZLICA hareket ettirmek çok kötü bir alışkanlık. Bir an önce kurtulmaya çalışın.
Neden HIZLICA? Nereye yetişiyorsunuz?
Uçağa enerji verildiğinde ve motor çalıştıktan sonra, TÜM HAREKETLİ YÜZEYLER YAVAŞ VE SAKİN BİR ŞEKİLDE TÜM HAREKET ALANLARI BOYUNCA HAREKET ETTİRİLİRLER.
Burada amaç, uçağın sağının solunun oynadığını görmek değil, her komuta ilgili yüzeyin doğru yönde ve doğru miktarda cevap verdiğinden emin olmaktır.
Mesaj alınmıştır :saygilar:Aslında hızlıca yaparken yönleri de kontrol ediyorum. Tabi hızlıca olduğundan hata yapma ihtimalim var, haklısınız.
...

Gerçekten tebrikler%p:bravo: gayet stabil uçuyor hem ters hem düzde. Gaz kontrolü konusunda ne tavsiye edersiniz? Terste burun kaldırırsam stall riski oluyor mecbur gaz veriyorum, verince de burun aşağı yatıyor. Ters uçuş için gaz kolunu ortada tutmak mıdır en iyisi?
Teşekkürler. Düz uçuşta modeli hızlandırıp biraz burnu yukarı verdikten sonra tam aileron ve ardından ters elevatör ile modeli dengede tutmaya çalışıyorum. Artık bu esnada gaz kolu önemli. Eğer tam gaz açıksa sadece elevatör ile dengeyi sağlarsınız ama o kadar hızlı uçmaya gerek yok. Hata yaparsanız düzeltmeye zaman olması lazım :D Gaz kolu tam ortada olmalı diyemeyiz. O yüzden en azından %50 - %100 aralığında gaz kolunu oynatarak optimum noktayı bulabilirsiniz.
Tabi bu yazdıklarım benim uçak gibi trainerler için geçerli olabilir. Modelden modele değişiklik gösterir. Hatalarım varsa tecrübeli abilerim düzeltirler :saygilar:
 
Terste gaz verince burun aşağı gidiyorsa motor açınızda sorun var demektir.
Gaz verince aşağı gidiyordan kastım normalde aşağı gitmeye meyilli, gaz verince hızlanıyor. Sim'de modeller "kusursuz" olduğu için modelde sorun olduğunu sanmıyorum. Kumanda kalibrasyonu veya pilotajımda da problem olabilir bittabii. Zamanla düzeltirim:thumbup::saygilar:
Teşekkürler. Düz uçuşta modeli hızlandırıp biraz burnu yukarı verdikten sonra tam aileron ve ardından ters elevatör ile modeli dengede tutmaya çalışıyorum. Artık bu esnada gaz kolu önemli. Eğer tam gaz açıksa sadece elevatör ile dengeyi sağlarsınız ama o kadar hızlı uçmaya gerek yok. Hata yaparsanız düzeltmeye zaman olması lazım Gaz kolu tam ortada olmalı diyemeyiz. O yüzden en azından %50 - %100 aralığında gaz kolunu oynatarak optimum noktayı bulabilirsiniz.
Tabi bu yazdıklarım benim uçak gibi trainerler için geçerli olabilir. Modelden modele değişiklik gösterir. Hatalarım varsa tecrübeli abilerim düzeltirler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Tamamdır, uygularım en kısa zamanda. Çok sağ olun.:saygilar::)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Geçmiş olsun hocam.:embarras:

Neden bilmiyorum şimdiye kadarki simülatör deneyimimde rudder bana pek güven vermedi, bazı uçaklarda özellikle sık kullanıyorum ama bazen (özellikle yön karıştırdığımda, yeni olduğum için oluyor) rudder ile uçağı çaktığım oluyor. Yine de Sümer abinin tavsiyeleriyle elden geldiğince hakim olmaya çalışıyorum. Aileronsuz uçurmaya gelince, bana pek uymaz. Uçak öyle dizayn edilmişse belki denerim (simülatörde onu da beceremedim:lol:) ama kasıtlı olarak salt rudder bence sakat iş.
Benim ilk uçağım bundan 21 sene önce kitten yapıp uçurduğum Robbe Charter modeliydi. Bildiğim kadarıyla bu trainer o zamanlar için dünyanın en çok satılmış trainer modeliydi ve tabiki aileronu yoktu :) Sweepback Fin ve Rudder'ı ve bolca dihedrali vardı. Hatta polyhedral bile diyebilirim. Elbette salt rudder ile yapılan dönüşler aileronlar yapılanlar kadar çevik ve hızlı değil ama kesinlikle daha gerçekçi (yavaş ve yumuşak) ve daha planlama gerektiren bir dönüş tarzı (dönüşe başlama ile dönüşün bitişi arasında rudder'ın kademeli arttırılması, azaltılması ve ters komut). Ben böyle bir modelle uçuşlarıma başladığım için kendimi hep şanslı hissettim. Sadece rudder'ı olan bir modelle meydan turu atıp iniş yapmayı deneyin, irtifayı sabit tutarak mükemmel yatay çember (aynı noktada başlayıp biten) ve yatay sekiz çizmeyi deneyin, ne demek istediğimi o zaman anlayabilirsiniz.
Rüzgaraltı bacaktan, son yaklaşmaya yapılan o 180 derecelik dönüşü rudder kullanarak bir yandan irtifa kaybedip bir yandan da pisti hizalamaya çalışmak müthiş zor birşeydi mesela ama çok şey öğretti. Genelde tutturamayıp pas geçiyordum, bir yandan yakıtım bitiyordu, bazen denk geliyor iniyordum, bazen motorum stop ediyor daha büyük bir heyecan yaşıyordum. Herkese tavsiye ederim.
Emin değilim ama o zaman sanki Hezarfen'in pisti daha dardı ya da bana öyle geliyordu beceremeyince :D
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Sümer abi rudder lobisi başkanıdır, ama o başkansa ben de başkan yardımcısıyım, hatta "öz rudder lobisi" başkanı bile olabilirim :)

Bir uçak pilotunun rudderın işlevine ve kullanımına hakim olması gerektiğine şiddetle inanırım. Malesef pek çok uçak hiç rudder kullanmadan da öyle veya böyle uçurulabildiği için genel olarak uçal pilotlarında bir sol el tembelliği başgösterir, hatta pek çoğunda daha eğitim sırasında, hiç kullanılmayan öylesine estetik bir kontrol yüzeyi halinde oturur beyine. Oysa ki öyle durumlar vardır ki modeli kurtaracak tek şey doğru kullanılan bir rudder olur... O yüzden rudder tembelliğine girmeyin derim...

Buarada, sadece rudder ile uçacak şekilde tasarlanan ve yapılan, aileronu olmayan 2 metre sınıfı yarışma planörlerimizle tonolar ters uçuşlar dahil olmak üzere hayli akrobatik uçuşlar da yapabiliyoruz, bunu da gözden çıkarmamak lazım.

Ha bir de, bolca dihedrali olan üstten kanatlı bir eğitim uçağıyla (ister 3 ister 4 kanallı) eğitim uçuşu yapan herkese tavsiyem bir sonraki uçağa geçmeden önce buuçakla ters olarak tam ve nizami bir meydan turu atabiliyor olduklarını görmek olur :) Bunu yapabiliyorsanız yeterince pişmişsiniz demektir :)
Rudder lobisinin eşbaşkanlarıyız diyelim kavga çıkmasın :) Rudder benim özüme işlemiş bir kere :)
Ben hala 2m RES uçururken hem sol stick'ten hem de sağ stick'ten komut veriyorum. Hatta bu komutlar bazen ters yönlü bile olabiliyor, yerine göre. :D
Son dediğine bir örnek vereyim. Uzun bir süre uçmayıp 2009'da tekrar uçuşlara başlarken Cap232 ile devam etmeyeyim dedim ve gidip MMY'den bir tane Phoenix Dolphin aldım. Bu uçak alttan kanatlı, yarı simetrik profilli, tail dragger, tatlı dihedralli spor bir modeldi. Tam elinin pası atmalık, tail dragger'a başlamalık bir modeldi. Elimin pasını attıktan sonra bu modelin canını çıkarttım. Ters, düz, çarpaz, yandan, ortadan her şekilde uçtum ve bunları artık pist üstünden 1-2 metre yükseklikte yapabildiğim hatta ters yüksek hücum açısıyla rüzgara karşı taakatli gelip hızlı bir tono atıp iniş yapıyordum. Tabi bunları yaparken model hiç çizik almadı değil ama benim tecrübe haneme de bir sürü çizik attı. O modelde piştikten sonra Cap232'i gibi uçurması zor, rudder'ı çok agresif bir uçağı keyifli ve güvenle uçurabilir hale gelmiştim.
Arkadaşlar, kalkış öncesi tüm hareketli yüzeyleri HIZLICA hareket ettirmek çok kötü bir alışkanlık. Bir an önce kurtulmaya çalışın.
Neden HIZLICA? Nereye yetişiyorsunuz?
Uçağa enerji verildiğinde ve motor çalıştıktan sonra, TÜM HAREKETLİ YÜZEYLER YAVAŞ VE SAKİN BİR ŞEKİLDE TÜM HAREKET ALANLARI BOYUNCA HAREKET ETTİRİLİRLER.
Burada amaç, uçağın sağının solunun oynadığını görmek değil, her komuta ilgili yüzeyin doğru yönde ve doğru miktarda cevap verdiğinden emin olmaktır.
Sümer abi çok doğru ve önemli bir noktaya değinmiş. Sahada çok kişi gördüm böyle. Hiç kontrol etmeden planörle kalkış yapıp uçağı açmamış olanları (planör olunca düşmüyor da meret, özgürlüğüne uçuyor), kontrol yüzeylerini hızlıca kontrol edip kalktıktan sonra çakılan ve kumandalar tersmiş diyeni :) Buna ben de dahilim bu arada. Cap 232'imle uçtuğum bir günün akşamı ufak bir tamirat için aileron servosunu söküp takmıştım. Ertesi gün sahaya gittim, kalkış öncesi kontrol yüzeylerini kontrol ettim, kalktıktan hemen sonra soldan döneyim dedim, uçak sağa yattı, ben de daha çok sol aileron verdim, daha çok sağa yattı ve yerden 1 metre yükseklikte filan olduğum için kanat ucu yere sürtüp ters yere çakıldı. Bana daha büyük tamirat işi çıktı. Ben aileron servosunu söküp (ortadan tek servo, torque rod aileron bağlantıları) pushrod'ları kısaltıp servoyu 180 derece çevirip takmıştım. Tabi servoyu reserve yapmayı unuttum. Saha da da sağ yatış gerçekten sağ yatış mı diye kontrol etmedim. Ders oldu. O günden beri checklistim şu şekilde: sol-sol, sağ-sağ, up-up, down-down...
 
Benim ilk uçağım bundan 21 sene önce kitten yapıp uçurduğum Robbe Charter modeliydi. Bildiğim kadarıyla bu trainer o zamanlar için dünyanın en çok satılmış trainer modeliydi ve tabiki aileronu yoktu Sweepback Fin ve Rudder'ı ve bolca dihedrali vardı. Hatta polyhedral bile diyebilirim. Elbette salt rudder ile yapılan dönüşler aileronlar yapılanlar kadar çevik ve hızlı değil ama kesinlikle daha gerçekçi (yavaş ve yumuşak) ve daha planlama gerektiren bir dönüş tarzı (dönüşe başlama ile dönüşün bitişi arasında rudder'ın kademeli arttırılması, azaltılması ve ters komut). Ben böyle bir modelle uçuşlarıma başladığım için kendimi hep şanslı hissettim. Sadece rudder'ı olan bir modelle meydan turu atıp iniş yapmayı deneyin, irtifayı sabit tutarak mükemmel yatay çember (aynı noktada başlayıp biten) ve yatay sekiz çizmeyi deneyin, ne demek istediğimi o zaman anlayabilirsiniz.
Rüzgaraltı bacaktan, son yaklaşmaya yapılan o 180 derecelik dönüşü rudder kullanarak bir yandan irtifa kaybedip bir yandan da pisti hizalamaya çalışmak müthiş zor birşeydi mesela ama çok şey öğretti. Genelde tutturamayıp pas geçiyordum, bir yandan yakıtım bitiyordu, bazen denk geliyor iniyordum, bazen motorum stop ediyor daha büyük bir heyecan yaşıyordum. Herkese tavsiye ederim.
Emin değilim ama o zaman sanki Hezarfen'in pisti daha dardı ya da bana öyle geliyordu beceremeyince

Rudder lobisinin eşbaşkanlarıyız diyelim kavga çıkmasın Rudder benim özüme işlemiş bir kere
Ben hala 2m RES uçururken hem sol stick'ten hem de sağ stick'ten komut veriyorum. Hatta bu komutlar bazen ters yönlü bile olabiliyor, yerine göre.
Son dediğine bir örnek vereyim. Uzun bir süre uçmayıp 2009'da tekrar uçuşlara başlarken Cap232 ile devam etmeyeyim dedim ve gidip MMY'den bir tane Phoenix Dolphin aldım. Bu uçak alttan kanatlı, yarı simetrik profilli, tail dragger, tatlı dihedralli spor bir modeldi. Tam elinin pası atmalık, tail dragger'a başlamalık bir modeldi. Elimin pasını attıktan sonra bu modelin canını çıkarttım. Ters, düz, çarpaz, yandan, ortadan her şekilde uçtum ve bunları artık pist üstünden 1-2 metre yükseklikte yapabildiğim hatta ters yüksek hücum açısıyla rüzgara karşı taakatli gelip hızlı bir tono atıp iniş yapıyordum. Tabi bunları yaparken model hiç çizik almadı değil ama benim tecrübe haneme de bir sürü çizik attı. O modelde piştikten sonra Cap232'i gibi uçurması zor, rudder'ı çok agresif bir uçağı keyifli ve güvenle uçurabilir hale gelmiştim.

Sümer abi çok doğru ve önemli bir noktaya değinmiş. Sahada çok kişi gördüm böyle. Hiç kontrol etmeden planörle kalkış yapıp uçağı açmamış olanları (planör olunca düşmüyor da meret, özgürlüğüne uçuyor), kontrol yüzeylerini hızlıca kontrol edip kalktıktan sonra çakılan ve kumandalar tersmiş diyeni Buna ben de dahilim bu arada. Cap 232'imle uçtuğum bir günün akşamı ufak bir tamirat için aileron servosunu söküp takmıştım. Ertesi gün sahaya gittim, kalkış öncesi kontrol yüzeylerini kontrol ettim, kalktıktan hemen sonra soldan döneyim dedim, uçak sağa yattı, ben de daha çok sol aileron verdim, daha çok sağa yattı ve yerden 1 metre yükseklikte filan olduğum için kanat ucu yere sürtüp ters yere çakıldı. Bana daha büyük tamirat işi çıktı. Ben aileron servosunu söküp (ortadan tek servo, torque rod aileron bağlantıları) pushrod'ları kısaltıp servoyu 180 derece çevirip takmıştım. Tabi servoyu reserve yapmayı unuttum. Saha da da sağ yatış gerçekten sağ yatış mı diye kontrol etmedim. Ders oldu. O günden beri checklistim şu şekilde: sol-sol, sağ-sağ, up-up, down-down...
Kumanda yüzeyi konusuna katılıyorum, simülatör dahi olsa ben de uçuştan önce bahsettiğiniz kontrolleri hep yapıyorum. Rudder konusunda da sizin kadar ustalaşabilirim inşallah bir gün.. En büyük problemim şu oluyor. Rudderla dönüş yapıyorum ancak uçak yatış da alıyor (dihedral kaynaklı) sonra rudderı bıraktığımda yatış düzel(e)miyor. Aileron da kullanmamaya çalışıyorum. İş çetrefilleniyor benim gibi bir acemi için.

En yakın zamanda hem Özgür abinin dediği ters meydan turunu hem de sizin bahsettiğiniz salt rudder uçuşunu deneyip Phoenix çalışmalarım kısmına eklerim, yanlışlarımı zamanla düzeltiriz inşallah.

Çok sağ olun bilgiler için. :saygilar:
 
Kumanda yüzeyi konusuna katılıyorum, simülatör dahi olsa ben de uçuştan önce bahsettiğiniz kontrolleri hep yapıyorum. Rudder konusunda da sizin kadar ustalaşabilirim inşallah bir gün.. En büyük problemim şu oluyor. Rudderla dönüş yapıyorum ancak uçak yatış da alıyor (dihedral kaynaklı) sonra rudderı bıraktığımda yatış düzel(e)miyor. Aileron da kullanmamaya çalışıyorum. İş çetrefilleniyor benim gibi bir acemi için.

En yakın zamanda hem Özgür abinin dediği ters meydan turunu hem de sizin bahsettiğiniz salt rudder uçuşunu deneyip Phoenix çalışmalarım kısmına eklerim, yanlışlarımı zamanla düzeltiriz inşallah.

Çok sağ olun bilgiler için. :saygilar:
Rudder ile uçağı yatırdığınızda ters yönde rudder vererek düzeltmelisiniz.