Dikey Stabilizer Ve Yatay Stabilizerin Yapısı

halimcan4261

Yeni Uye
Yasaklı
Katılım
22 Ağu 2018
Mesajlar
16
Tepkime puanı
1
Yaş
35
Konum
Konya
İlgi Alanı
Uçak
Arkadaşlar merhaba cahilliğimi mazur görün yeni heveslendim bu işe sormak istediğim bazı şeyler var. Dikey ve yatay stabilizerin yapısî nasıl olmalı biz şimdi kanadı flat battom tabir ettikleri yapıda yapacağız fakat yatay stabilizerin yapısı nasıl olmalı yüzey alani olarak oranlamayi biliyoruz sadece kanat yapısı nasıl olmalı bazi ingilizce forumlarda flat battom kanadın ters cevirilmis sekli halinde yapilacagi soylendi yardiminıza ihtiyacim var tesekkurler
 
Yatay ve dikey stabın herhangi bir özel profile sahip olması şart değil. Eğer inşaat kolaylığını tercih ederseniz Deniz’in de dediği gibi düz bir yapı yapabilirsiniz. Ama aerodinamik performans ve/veya estetik sizin için önemli ise o zaman simetrik herhangi bir profili seçebilirsiniz. Bu tür inşaatın daha zor ve karmaşık olacağını hesaba katmak lazım ama.

Eğer aerodinamik performans çok önemliyse o zaman yatay stabda altı düz profilin ters kullanımı da söz konusu olabilir. Benzer şekilde, eğer uçak burundan pervaneli bir uçaksa dikey stabın da pervanenin yana çekiş etkilerini azaltacak şekilde asimetrik olması mümkündür.

Uzun lafın kısası, model nedir, ne amaçla yapılacak ve uçurulacak, hangi yöntemlerle imal edilecek gibi değişkenlere bağlı olarak dikeyin ve yatayın farklı şekillerde yapılması mümkündür.
 
Yatay ve dikey stabın herhangi bir özel profile sahip olması şart değil. Eğer inşaat kolaylığını tercih ederseniz Deniz’in de dediği gibi düz bir yapı yapabilirsiniz. Ama aerodinamik performans ve/veya estetik sizin için önemli ise o zaman simetrik herhangi bir profili seçebilirsiniz. Bu tür inşaatın daha zor ve karmaşık olacağını hesaba katmak lazım ama.

Eğer aerodinamik performans çok önemliyse o zaman yatay stabda altı düz profilin ters kullanımı da söz konusu olabilir. Benzer şekilde, eğer uçak burundan pervaneli bir uçaksa dikey stabın da pervanenin yana çekiş etkilerini azaltacak şekilde asimetrik olması mümkündür.

Uzun lafın kısası, model nedir, ne amaçla yapılacak ve uçurulacak, hangi yöntemlerle imal edilecek gibi değişkenlere bağlı olarak dikeyin ve yatayın farklı şekillerde yapılması mümkündür.
hoca aslında mugin 4450 isimli modeli elektronikçe geliştirerek yeni bir ucak ortaya cıkaracagiz 4450mm kanat acıkliği dle 170 motor 19hp... 58 cm kanar chordu ilgilenmeniz mumkunse tum plani atabilirim
 
İHA ların kuyruk sinir profilleri genellikle NACA 0012 veya NACA 0015.