EXTREME FLIGHT EXTRA 300 91" V1

3dholicpilot

Tecrübeli Uye
Katılım
9 Mar 2019
Mesajlar
1,001
Tepkime puanı
2,105
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Konu Indexi:
1-Ana Baslik:
2-Ucus Videosu:
3-Kuyruk takimi yenilemesi:
4-Mejzlik 22x10 3 Palli pervane ve Spinner montaji:
5-Mejzlik 22x10 3 Palli pervane ucus degerlendirmesi:
6-GP-76 Orta Devir Bandında çatırtılı çalışmanın cowling blokajı ile giderilmesi:


Dostlar selam,

Uzunca bir süredir yapımla ilgili paylaşım yapmamıştım... 2020 yılından beri birlikte olduğumuz ve geçen sezon aktif olarak uçurduğum; kapsamlı bir elden geçirmeye ihtiyaci olan modelimle geçirdiğim süreci paylaşmak istedim...


Öncelikle geçen sezona hazırlık için neler yaptığımı hızlıca özet geçeyim:

1. Sezon
Modeli yakın bir dostumdan ikinci el olarak aldım. Pandeminin yoğun olduğu döneme rast gelince, mecbur kaldım ikinci el modele desem yeridir. Herhangi bir hasarı olmamasına rağmen toz toprak içerisinde kalmış olduğundan dolayı malesef kaplaması ve boyası içler acısı durumda idi... Modelin üzerinde MKS servolar, uzatma kabloları ve kill switch vardı yalnızca, diğer ekipmanları başka bir modelimde kullanacağını söyledi dostum... Yanında yedek olarak sıfır wheel pants ve cowling var, onları da vereyim diyince, hadi dedim olur bu iş, toparlarız bir şekilde, kervan yolda dizilir hesabı...

Uçağı operasyonel hale getirmek için gereken motor, alıcı, bataryayı temin edip modeli ayağa kaldırdım... Kabloları gördüğümde içim ürperiyordu, hızlıca bir kutu tasarlayıp 3 boyutlu yazıcıda bastırtıp obsesyonu kontrol altına almayı başardım ?

Motor için tercihimi, o zaman piyasaya yeni çıkmış ve yalnızca ilk serisi dağıtılmış, buna karşın kolay ulaşılabilir olmasından dolayı iyi bir alternatif olan GP-76'dan yana kullandım, tam da o sıralarda 3 arkadaşım ilk seriden almışlardı ve memnundular. GP'nin sahibi olan Taiwanli Fergus agayla da konuşup, merak etme güzel makineler teyidini aldıktan sonra siparişi geçtim... Yanına Falcon 24x9 karbon pervane ile...

Alıcı olarak tercihim, klasik Spektrum 12 Kanal Powersafe 12120 modelinden yana oldu. Hem çift besleme, hem soft switch'i var, hem de 30amp continous / 50amp surge akıma müsade ediyor. Önceki modellerimde de defalarca kullandım, tak ve unut...

Alıcı 2'li besleme olunca, 2 adet de Pulse 2S 2550 mah batarya ile eksikleri tamamladım

Modelin biraz sağını solunu toparlayıp, temizlik ve mini tamiratları da aradan çıkardıktan sonra o sezonu çıkaracağına inanarak uçuşlara başladım. 250 civarinda uçuş ile geçen sezon icin olan misyonunu başarı ile tamamladı. Motorun ilk 20 litresini dikkatlice rodajla geçirdim, sonrasında allah ne verdiyse...

Sezon boyunca iki problem yaşadım, birincisi elevatordeki kaplamalar rezil durumda idi, kalkma vs. yapan yerleri vardı, kaplama sipariş edip beklesem sezonu kaçıracaktım, bir set yedek elevator sipariş edeyim diye düşündüm, ikinci konu ise Rudder'in üst bölgesinde taşıma sırasında bir kırık oldugunu söylemişti arkadaşım, çok önemsemedim, kırılırsa bakarız icabina diyip yoluma devam ettim, lakin sert bir snap tonodan sonra tamirli bolgeden (rudder kirişi) rudder koptu. Her iki parçayı da tek kargo olacak sekilde sipariş edip modele montajlarını yaptım ve sezonu tamamlamış oldum.

İlk sezondan fotoğraflar:

Görüldüğü üzere kapalı ve korunaklı da olsa hangar içerisindeki tozlu ortam akıl alır gibi değil. Tabi bunda sürekli olarak rüzgar alan bir konumda oluşu ve toz için yeterli izolasyonun olmayışı da etken...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin üzerinde, arkadaşımın elektronikleri ve motoru ile eve getirdim. Alıcı, motor ve pervaneyi söktükten sonra kendi ekipmanımı beklemeye koyuldum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şu görüntüde bir kablo yığını benim açımdan kabul edilir birşey değil, adına ister obsesyon ister titizlik diyin...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kutuyu tasarlarken birkaç temel prensipe sadık kaldım. 12120 alıcının satellite çıkışları sağ ve solda, 2 li batarya beslemesi burun tarafında, servo girişleri de kuyruk tarafında...

Dolayısıyla aşağıdaki fotoğrafa baktığımızda sağ ve soldaki elipsler satellite' lar için, öndeki elips batarya kabloları ve soketleri için, arkadakiler de servo fişleri için düşünüldü...

Bataryalar alıcıya bağlı iken her iki beslemenin de aktif olduğunu gösteren mavi ledler var, onları da görünür kılmak adına ölçüsüne göre minik bir pencere açtım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motor geldi, mal boncuk mal tandır :))))
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ve herşey yerli yerinde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sıcakların bastırmasıyla uçuşlar kesintiye uğrayınca, hadi dedim restorasyon başlasın artık...

2,5 ay civarı bir sürede bitmesini umuyordum restorasyonun, lakin günlük ancak ve ancak 1,5-2 saat civarı vakit ayırmam ve diğer koşturmacalarım nedeniyle 4 ayda tamamlanmış oldu süreç. Adam-saat hesabında problem yok :)

2.Sezon

Öncelikle yapılacakları listeledim:

1-Kaplama sökülecek
2-Kaplama altında kalan tamirat vs varsa yapılacak ve model yeniden kaplanacak
3-Menteşeler sökülüp, yenilenecek
4-Fiber parçalardaki kırıklar tamir olacak, boyaları sökülecek ve yeniden boyanacak
5-Kanopinin boyası sökülecek, arkasındaki minik kırık bolge tamir olacak ve yeniden boyanacak
6-Matlaşmış durumda olan karbon iniş takımı için zımpara sonrası yeniden vernik uygulanacak
7-Ön ve arka iniş takımındaki lastikler değişecek
8-MKS servoların boşluk yapan dişlileri yeni dişli setleri ile değişecek

1)Kaplamayı sökmek için bana en uygun yöntem şu şekilde oldu. Ütüyü 105 derece ayarlayıp kaplamanın üzerinde gezdirince alttaki yapışkan tabakası yumuşayıp kolayca ayrılıyor, bu sırada delamine olmuş boya katmanı da genelde yeniden üstteki şeffaf tabakaya tutunup ahşap yüzeyden ayrılıyor. Nadiren de olsa (eğer geçmişte kaplama altına yapıştırıcı sızmışsa, çok yüksek ısı uygulanmışsa, ya da kimyasalla temas durumu varsa) kaplama ahşap üzerinde boya katmanını bırakabiliyor. Bu durumda Goo-off adıyla satılan yapışkan sökücüyü başarı ile kullandım. Çok sonralarında boyada kullanılan tinerle de benzer sonuçlar alındığını farkettim, lakin tiner daha yağlı, Goo-off daha kuru bir sıvı (nası yaaa), sanırım içeriğindeki Aseton muhtevasından kaynaklı. Aseton temin etme imkanı varsa, aseton ile tiner karıştırılarak da güzel sonuç alınabilir diye düşünüyorum...

Kaplama olarak Chinakote tabir edilen kaplamalardan kullandım. Beyaz ve turuncu renklerin koruma naylonları kolaylıkla ayrılabilirken, siyah rengin koruma naylonunu ayırmak cinnet sebebiydi... Zorluklarına rağmen kaplama malzemesinin genel performansı Ultracote'u aratmadı diyebilirim...

Modelin alt kısmında, cowlingin gerisinde kalan kaplama yağdan dolayı kendinden geçmişti, ben de tedbiren altındaki ahşap yağ emmesin ve en azından sezonu çıkarsın diye dikkatlice ve potluk yapmayarak kolı bandıyla bantladım o bölgeyi. Sonrasında söküp altına baktığımda ahşabın tertemiz çıkması sevindirici oldu.

Ben modeli standart susturucu ile kullanıyorum, dolayısıyla canister tüneli benim için birşey ifade etmiyor. Lakin, arkadaşım modeli toplarken, gövde altındaki canister kapağının havalandırma ızgaralarını havya ile açmıştı, üstüne bir de kapağın kaplaması kenarlardan açma yapınca, alttaki kapak fena yağ emmiş durumdaydı. Dedim ki, madem canister yok, kaplarım alt tüneli, kapağı da hiç kullanmam olur biter... Hem modelin altı dümdüz olur, hem ağırlıktan tasarruf...

Yine firewalldaki açık olan (sebebini halen anlamadığım) canister tünel penceresini ince bir sünger ile kapatmıştım, ancak o da ömrünü doldurmuştu. Orayı da fotoblok ile kapatırım diye düşünüp söküp attım...

Model oldukça üst seviyede tasarım bakımından, son jenerasyon değil, ancak kanat kirişleri karbon kutu profilden, ek olarak gövde boyunca uzanan 6 adet gergi de yine karbondan, kanat borusu da 120 cc lik modelinkine çok yakın. Hal böyle olunca havada dağılır korkusu yaşamıyorum, sert snapler, crankshaftlar, pop-toplar vs çok keyifli... Motor da kendi segmentinin tartışmasız en güçlüsü, dolayısıyla performans olarak asla yarı yolda bırkmadı şu ana kadar. Uçak icin bir sözüm yok, lakin benim başka bir derdim var idi... Model çok hoppidi görünüyordu, orda yıldız, burda çapraz bant, başka yerde çıkartma, kanat altları garip gurip kırmızı renkte vb...Benim açımdan tam bir panayır alanı... Hazır el atmışken, çok sevdiğim klasik Carden tasarımı olan Turtledeck çizgisinin üstü bir renk, altı da başka bir renk olacak şekilde yapayim diyip kafamda şekillendirdim konuyu... Kanat altlarına ise favorim olan Checkered scheme (damalı desen) için karar verdim....

Kaplama söküm işlemi sonrasında asıl sevindigim konu, modelin herhangi bir yapısal komponentinde bir hasar ya da gerilmeye bağlı deformasyon olmayışı idi... Ne kadar dikkatli de taşısak, araca bindirip indirirken, bina içerisinde taşırken kenara köşeye temas ediyor model uzun vadede ister istemez, buna mukabil uçuş esnasında da ani ve yüksek enerjili manevralar da oldukça yüksek mertebede bir gerilme ile zorluyorlar uçağı yapısal olarak. Hal böyle iken yoğun bir uçuş sezonunun sonunda gördüğüm manzara yüz güldürdü...

2)Kaplama için özel birşey yaptım desem yalan olur, yalnızca alttaki yapışkan artıklarını Goof-off ile temizledim, temiz ahşap yüzeye erişene kadar üşenmeyip tekrarladım temizlik işlemini. Firewall'da yağdan koruyucu epoksi uygulaması vardı, baktım, alt tarafi da temiz kalmış. Yine de tedbir amaçlı yoklama temizliği yapıp (o ne bee) kaplamayı yaptım. Bindirme yerleri hava yoluna bakacak şekilde ayarladım kaplamaları, o biraz uğraştırdı ancak genel anlamda problem yaşamadım.

Kaplamadaki tek stratejim modelin altını girintisiz çıkıntısız olarak tamamlamaktı. İniş takımı için olan boşluk, bildiğimiz yağ kapanı gibi çalışıyor, zamanla hem toz toprak tutuyor oraya yapışan yağlar, hem de uzun vadede yağın bir zaafiyet noktasından ahşaba nüfuz etme ihtimali beliriyor. Hal böyle olunca, iniş takımını da örtecek şekilde kapladım o bölgeyi. Olur da tamirat ya da söküm gerektiğinde ütüyle açıp gereken müdahaleyi yapmak kolay.

3) Menteşeler yenilenecek dedim ama bu kadar uzun süreceğini planlamamıştım. Rudder'da 14 delik, kanatta 28 delik olduğunu düşününce, toplam 42 tane deliği lehim havyasının ucuyla sabırlı şekilde boşaltıp, kalıntılar varsa işlemi tekrar ederek yeni menteşeler için hazır hale getirdim. Elevatörlerin menteşeleri yeni olduğu için (ilk sezon sipariş ettiğimde yeni menteşelerle geldi elevatörler) onlara dokunmadim (Allahtan :) ). Kaplama sonrasında klasik olarak 30 dakika epoksi ile menteşe montajlarını yaptım.

4)Fiber parçalar için eldeki 80gram/m2 kumaşı kullanarak mini tamirleri yaptım, sonrasında ikinci korkulu ruyam ise boyanın sökümü oldu. Önce 600 kum zımpara ile deneme yaptıysam da başarılı olmayınca bu sefer 80 lik kaba ile girişip kaldırdım boyayı, tabi yüzey de bolca zımpara çizikleri ile doldu, yine astar zımpara, astar zımpara şeklinde temiz yüzey elde edene kadar işleme devam ettim. Keşke anlatıldığı kadar akıcı yapabilseydim :) Ardından da boya ve vernik işlerini hallettim...

5)Kanopide de yukarıdakine benzer bir uygulama yaptım, lakin renkli bölümle şeffaf bölüm yanyanalardı, çizmemek için baya bir uğraştım. Başka bir problem de plastik ve ahşap birlikte oldugu için sulu zımparanın çok ama çok zor olması idi. Mecburen havlular, geçici bantalamalar vs kullanmak durumunda kaldım. Ama sonucuna değdi :)

6) İniş takımını 400 kum zımpara ile zımparaladıktan sonra verniğe hazır hale getirdim. Diğer parçalarla birlikte verniklendi. Ilk günkü gibi parıl parıl oldu :)

7) Önler:
Sipariş ettiğim ön lastiklerin şaft çapları 6mm yazılı olmasına rağmen gelenlerin çapı 5mm idi. Güzelce genişletip monte ettim, ama sezonu çıkarırlar mı emin değilim, bakalım, olmadı eski alüminyum olanların içerisine burc çaktıracağım. Şimdilik idare ediyor yeniler.
Arka iniş takımı:
Tamamen dağıttım, yağ kir içindeki parçaları güzelce temizledikten sonra şaftta olan eğriliği düzelttim, karbon parça ile şaft arasındaki boşluğa da dolgu yaparak boşluksuz hale gelmesini sağladım (Bkz. Kalın capon) ve geri topladım sistemi...

8)Servolardan yana dişli boşluğundan dolayı şikayetim vardı, ancak yenilemek için olmayacak bir maliyet çıkıyordu ortaya. Elimdeki servoların boşluk dışındaki performanslarından oldukça memnundum, dişli fiyatlarının da rakip firmalarinkinin altında ve kısmen makul olduğunu görünce sipariş ettim ve değişimlerini yaptım.

Bu kadar laf salatasından sonra, sizleri Klüp 2. Sezon, pardon 3Dholic Extra 300 2. Sezon ile başbaşa bırakıyorum :p.

Not: Halen stickerlar konusunda karara varamadım, birkaç tasarımım var, arkadaşımın cricut'i ile kesmeyi planlıyoruz, o da meraklı sticker işlerine. Bir tane IMAC stickeri bastı, ama takım olmazsa yapıştırmam dedim :coolxf: İkincisini basacak şimdi. Süreci paylaşırım ilerleme oldukça...

Keyifli seyirler:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gövde boyunca uzanan siyah renkle görülen karbon kutu profillerden 6 adet mevcut. Bu, ahşap kesitlerden ciddi bir ağırlık tasarrufu ve uzun vadede yorulmaya karşı başarılı bir performans anlamına gelmekte
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yakın muayenede gördüm ki profillerde herhangi bir deformasyon yok, üstüne üstlük eklem yerlerinde de kopan eden bir nokta yok. Sevindirici bir durum...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Rudder için servoyu kuyruğa alma imkanı da mevcut ancak servo gövde içerisindeyken ağırlık merkezi istediğim noktada olduğundan ayrıca da uçuş sırasındaki yağ egsoz vs gibi dış etkenlere maruz kalmadığından bir değişiklik yapma ihtiyacı hissetmedim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Balsa kaplama (sheeting) lerde zamana bağlı minik deformasyonlar vardı, bunları da hazır açılmışken minik minik onardım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Frankestein Extra' nın motivasyon şeysi...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ufak tefek kalıntılar olsa da oldukça başarılı bir şekilde sökmeyi başarmış oldum kaplamayı kanattan
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sağ kanatta biraz daha iyi sonuçlar aldım. Bahsettiğim gibi daha önce stickerlar iyi yapışşın diye yüksek ısı uygulanan bölgelerde boya katmanı malesef balsa üzerinde kalabiliyor, hoş bir durum kabul ediyorum ancak çözümü mevcut
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kanat altında çok sevdiğim Checkerboard / Dama desenini kullandım.

Basit görünmesine rağmen can sıkan bir uygulama şekli var...
Sırası ile önce kanadın dışındaki alt siyah parca öndeki kirişe kadar kaplandı, daha sonra kanadın iç kısmındaki beyaz parça ön kirişe kadar kaplandı, ardından kanadın iç kısmındaki siyah parca hücum kenarından kirişi de kapsayacak şekilde firara doğru olması gereken çizgiye kadar kaplandı, en son parça da kanadın dışındaki beyaz parça, yine hücumdan firara dogru kirişi de kapsayacak şekilde kaplandı... Amaç kaplama bindirmelerinin hep hava yönüne bakması (hücumdan firara doğru)... Baya bir uğraştırmış olsa da bitirebildim. Daha sonrasında çizgileri hizalayarak aileronları da kaplayarak kanatları tamamladım
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kaplama ütüsünün oluşturduğu kılcal çizikleri de önleyecek şekilde çalıştım, öyle olunca çiziksiz bir finiş elde etmiş oldum, buyrunuz reflection pozu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat üstünde de benzer uygulama, önce beyaz kısım firardan kirişe kadar (sanırım 1 cm bindirme yaptım) sonra da kanadın altından başlayarak kirişi de kapsayacak şekilde turuncu parçayı kapladım, yine hava yoluna bakacak şekilde bindirmeler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kanat yere bırakıldığında sanki Taper yokmuş gibi görünebilir (Edge 540 kanadı gibi), lakin gövde ile açılı olarak bağlandığını düşününce bu görüntü normal...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Elevatordeki menteşeleri sökmeden kapladığım için aralardaki detaylarla baya bir boğuşmak icab etti ama menteşe değişiminden daha kolay olduğunu söyleyebilirim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Aman da zımpara deymiş boyalar sökülmüşşşş müüüü.... Aman da aman.... Ben o boyanın ta....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İlk astar hamlesi depoda gerçekleşti
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şerit olarak eskiden damacılarda satılan şeritlerden sipariş ettim, uygulaması gayet kolay....
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Spinner anodized aluminyum idi, her boş vaktimde elime alıp üzerindeki sert kaplamayı zımpara ettim ve uzunca bir uğraş sonunda temiz bir yüzey elde etmiş oldum, balans yapmaması açısından da çok ama çok ince bir baz kat atıp vernikledim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Cikle için pushrod kullanmıyorum, alttaki radyatör açıklığından parmağımı sokunca kolaylıkla ulaşabildiğim bir yeri var...
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Fuel dot da yine mavi anodized idi, matkap ucuna bir aparatla bağlayıp Brushed effect verdim ona da, hem de bu haliyle çok daha uyumlu oldu modelin yeni renkleri ile
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yeni sezona yeni civatalar yakışır :)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

EC5 soketler için yüzey montaj adaptörlerinin tasarımlarını gördüm thingiverse'de. Bastırıp kullandım, gayet sorunsuz görevlerini yapıyorlar
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Hesaba kattığım lakin pratik bir çözüm bulamadığım bir ufak detay da kanopi vidalarının gövdedeki çiftli şeritle çakışması oldu, sök tak sırasında bir süre sonra deformasyon olacak muhtemelen buralarda, ya minik bir şeridi oradan çıkaracağım ya da üzerine bir koruma malzemesi (telefon cam koruması gibi) bir malzeme düsüneceğim, var mı tavsiyesi olan ?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazir yukarida bahsi gecmisken, MKS servolarin disli degisimleri icin cektigim videoyu da suraya birakayim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Bravo ????
Bir soru: menteşeleri nasıl yenilediğini biraz daha detaylandırarak anlatır mısın? Havya olayını kafamda canlandıramadım (galiba).
Bir tavsiye:
Chinacote'taki koruyucu filmi gerçekten başa bela! Adamı delirtir.
Ben şöyle bir yöntem uyguluyorum: tam köşeden, her iki taraftan ama yapışkan tarafları birbirine yapışmayacak şekilde birer kısa selobant yapıştırıyorum. Bantları birbirinden ayırıyormuş gibi çekince bantın bir tanesinde kaplama, diğerinde koruyucu film yapışık kalıp ayrılıyor.
 
Not: Halen stickerlar konusunda karara varamadim, birkac tasarimim var, arkadasimin cricut'i ile kesmeyi planliyoruz, o da merakli sticker islerine. Bir tane IMAC stickeri basti, ama takim olmazsa yapistirmam dedim :coolxf: Ikincisini basacak şimdi.
Yazık olmuş garibime. Kiminle dans ettiğini bilmiyor. ?
 
Dur üstad, resimleri koyamadim ki daha...

Bir soru: menteşeleri nasıl yenilediğini biraz daha detaylandırarak anlatır mısın? Havya olayını kafamda canlandıramadım (galiba)

Tabii, ne demek, zevkle...

Menteşe 5mm, havya başı 5mm, havya sıcaklığı menteşenin plastiğini eritebiliyor... Önce hali hazirdaki mentesenin ortalarıni eriterek sabit ve oynar yuzeyleri birbirinden ayiriyoruz (aileronu kanattan ayırdığımızı dusunelim bir an). Daha sonra ailerondaki menteşeleri sabırlı şekilde, baskı uygulamadan, havyanın plastiği eritmesini bekleyerek ve eridikce ilerleyerek, malzeme de kenardan taşarak dışarı cikararak ( bazılarının arkası açık olabiliyor, bu durumda açık olan taraftan eriyip akıyor) tamamliyoruz. Kaplama değiştirmiyor olsaydım, eriyip arkadan akan plastikler donduktan sonra kaplama icinde kalarak tikir tikir ses yapacağı için obsesyonum kabarabilirdi belki ama, aynı anda menteselerle birlikte kaplamaları da yeniledigim için problem olmadi :saygilar:

Chinacote'taki koruyucu filmi gerçekten başa bela! Adamı delirtir.
Birkaç rengini kullandım, problem olmadı ama siyahhhhh, aman tanrımmmmm....

Ben şöyle bir yöntem uyguluyorum: tam köşeden, her iki taraftan ama yapışkan tarafları birbirine yapışmayacak şekilde birer kısa selobant yapıştırıyorum. Bantları birbirinden ayırıyormuş gibi çekince bantın bir tanesinde kaplama, diğerinde koruyucu film yapışık kalıp ayrılıyor

Ben de aynı yöntemi kullanıyorum ustad...

Mesela, Ultracote'da yağlı fırın kağıdı gibi birşey koymuşlar. Kutuda sağda solda kalmış olsa tozlanma ihtimali var yapışkan katmanının. Cinlinin mantığı daha güzel açıkçası, film guzelce yapisik halde... Ama işte kalite kontrolde başarısızlık var... Beyaz rengi korumadan ayirmak kolayken, siyahta böyle bir problem olmasının başka bir açıklaması varmıdır bilemiyorum... Ama uygulama ve sonrasında herhangi bir kalite problemi yaşamadım. Geçen hafta yine bol yağlı 8 sorti yaptım. Hızlı bir temizlikle tertemiz oldu altı uçağın...
 
Son düzenleme:
Detaylı anlatım için teşekkür ederim. Aslında tam da tahmin ettiğim gibiymiş. Fakat ben kaplamanın sökülmüş olduğunu atladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Rica ederim, kaplama sokulmeden de yapilmaz degil ama malzeme iceriye kacinca rahatsizlik verebilir.

Ikinci cekince ise menteselerin icine girdigi bolgelerde, kirislerin arkasinda (balsa kiris 20 mm, ama mentese boyu 45 mm gibi canlandiralim kafamizda bir an icin) mentese boyunu karsilayacak kadarlik ek kutukler koymus Extreme Flight. Boylece, mentesenin ilk karsilastigi kiris 20mm, arkasinda da 25mm lik kutuk var, toplam 45 mm lik bir tunele girmis oluyor mentese ve her yuzeyi ahsapa dokunmus oluyor...

Acaba isiyla o kutuklere zarar verirmiyim diyordum ki bir tanesinde catlama oldu, yani korkumda haksiz degilmisim. Kaplama sokuk oldugundan dolayi cok basitce yeniden yapistirip deligini tazeleyerek olmasi gerektigi sekilde bitirdim. Ama kaplama uzerinde iken mentese degissem ne yapardim emin degilim. Muhtemelen suphelendigim yerlerde tekrar mudahaleye izin vermeyecegini goze alarak kurlenirken genlesen denizci tutkali/grilla glue benzeri birsey uygulardim. Omurluk olurdu ama yeniden mentese degistirmek imkansiza yakin olurdu...

Menteselerin su anki hallerine oldukca guveniyorum. Zira takozlari yerli yerinde, delik caplari orjinali ile ayni kaldi, aileron icin konusayim, govde tarafinda yan yana 2 adet, kanat ucunda yanyana 2 adet, ortada da 3 adet, toplamda 7 tane mentese var, yani koparmaya calisacak bir pilotun tum iskencesine dayanacak sekilde ongoru yapilmis tasarimci tarafindan... Duzgunce yapistirilmis olaninin, havada koptugunu firladigini da duymadim su ana kadar... Umarim yanilmam...
 
Bu kadar güzel bir konuyu bir uçuş videosuyla bağlamak harika olurdu

Remaiden'i çektim aslında 360 derecelik kamera ile... De işte, fazlasıyla sıkıcı gelecektir, zira yalnızca trim uçuşları yaptım...

Geçen yıldan keyifli bir uçuş videosu mevcut, onu şuraya bırakayım:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Dostlar selam,

Uzunca bir suredir yapimla ilgili paylasim yapmamistim... 2020 yilindan beri birlikte oldugumuz ve gecen sezon aktif olarak ucurdugum; kapsamli bir elden gecirmeye ihtiyaci olan modelimi, gecen yaz ortasinda, sicaklari da firsat bilerek guzelce restore etmek icin servisten cektim ve projeye basladim...

2,5 ay civari bitmesini umuyordum restorasyonun, lakin gunluk anca 1,5-2 saat civari vakit ayirmam ve diger kosturmacalarim nedeniyle 4 ayda tamamlanmis oldu. Adam-saat hesabinda problem yok :)

Oncelikle gecen sezona hazirlik icin neler yaptigimi hizlica ozet geceyim:

1. Sezon
Modeli yakin bir dostumdan ikinci el olarak aldim. Pandeminin yogun oldugu doneme rast gelince, mecbur kaldim ikinci el modele desem yeridir. Herhangi bir hasari olmamasina ragmen toz toprak icerisinde kalmis oldugundan dolayi malesef kaplamasi ve boyasi icler acisi durumda idi... Modelin uzerinde MKS servolar, uzatma kablolari, kill switch vardi yalnizca... Bir de yedek olarak sifir wheel pants ve cowling var elimde, onlari da vereyim diyince, hadi dedim olur bu is...

Toparlamak icin gereken motor, alici, bataryayi temin edip modeli ayaga kaldirdim... Kablolari gordugumde icimi urpertiyordu, bir kutu tasarlayip 3 Boyutlu yazicida bastirtip obsesyonu kontrol altina almayi basardik...

Motor olarak tercihimi piyasaya yeni cikmis ve yalnizca ilk serisi dagitilmis, buna karsin kolay ulasilabilir durumda olan GP-76'dan yana kullandim, tam da o siralarda 3 arkadasim ilk seriden almislardi ve memnundular. GP'nin sahibi olan Taiwanli Fergus agayla da konusup, merak etme guzel makineler teyidini aldiktan sonra siparisi gectim... Yanina Falcon 24x9 carbon pervane ile...

Alici olarak tercihim, klasik Spektrum 12 Kanal Powersafe 12120 modelinden yana oldu. Hem cift besleme, hem soft switch'i var, hem de 30amp continous / 50amp surge akima musade ediyor. Onceki modellerimde de defalarca kullandim, tak ve unut...

Alici 2'li besleme olunca, 2 adet de Pulse 2S 2550 mah batarya ile modeli tamamladim

Modelin biraz sagini solunu toparlayip, temizlik ve mini tamiratlari da aradan cikardiktan sonra o sezonu cikaracagina inanarak ucuslara basladim. 250 civarinda ucus ile gecen sezon icin olan misyonunu basari ile tamamladi. Motorun ilk 20 litresini dikkatlice rodajla gecirdim, sonrasinda allah ne verdiyse...

Sezon boyunca iki problem yasadim, birincisi elevatordeki kaplamalar rezil durumda idi, kalkma vs. yapan yerleri vardi, kaplama siparis edip beklesem sezonu kaciracaktim, bir set yedek elevator siparis edeyim diye dusundum, ikinci konu ise Rudder'in ust bolgesinde tasima sirasinda bir kirik oldugunu soyemisti arkadasim, cok onemsemedim, kirilisa bakariz icabina diyip yoluma devam ettim, lakin sert bir snap tonodan sonra tamirli bolgeden (rudder kirisi) rudder koptu. Her iki parcayi da tek kargo olacak sekilde siparis edip modele montajlarini yaptim ve sezonu tamamlamis oldum.

Ilk sezondan fotograflar:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarida da bahsettigim gibi sicaklarin bastirmasiyla, ucuslar kesildi ve hadi dedim yenileme baslasin...

2.Sezon

Oncelikle yapilacaklari listeledim:

1-Kaplama sokulecek
2-Kaplama altinda kalan tamirat vs varsa yapilacak ve model yeniden kaplanacak
3-Menteseler sokulup, yenilenecek
4-Fiber parcalardaki kiriklar tamir olacak, boyalari sokulecek ve yeniden boyanacak
5-Kanopinin boyasi sokulecek, arkasindaki minik kirik bolge tamir olacak ve yeniden boyanacak
6-Matlasmis durumda olan karbon inis takimi icin zimpara sonrasi yeniden vernik uygulanacak
7-On ve arka inis takimindaki lastikler degisecek
8-MKS servolarin bosluk yapan dislileri yeni disli setleri ile degisecek

1)Kaplamayi sokmek icin bana en uygun yontem su sekilde oldu. Utuyu 105 derece ayarlayip kaplamanin uzerinde gezdirince alttaki yapiskan tabakasi yumusayip kolayca ayriliyor, bu sirada delamine olmus boya katmani da genelde yeniden ustteki seffaf tabakaya tutunup ahsap yuzeyden ayriliyor. Nadiren de olsa (eger yapistiric varsa, cok yuksek isi uygulanmissa, ya da kimyasalla temas ettiyse) kaplama ahsap uzerinde boya katmanini birakabiliyor. Bu durumda Goo-off olarak satilan yapiskan sokucuyu basari ile kullandim. Cok sonralarinda boyada kullanilan tinerle de benzer sonuclar alindigini farkettim, lakin tiner daha yagli, Goo-off daha kuru bir sivi, sanirim icerigindeki Aseton iceriginden kaynakli. Aseton temin edilebiliorsa sanirim, aseton ve tiner karisimlari da guzel is yapacaktir diye dusunuyorum...

Kaplama olarak Chinakote tabir edilen kaplamalardan kullandim. Beyaz ve turuncu renklerin koruma naylonlari kolaylikla ayrilabilirken, siyah rengi koruma naylonundan ayirmak cinnet gecirtecek sevideydi... Genel performansi Ultracote'u aratmadi diyebilirim...

Modelin alt kisminda, cowlingin gerisinde kalan kaplama yagdan dolayi kendinden gecmisti, ve ben de altindaki ahsap yag emmesin ve sezonu cikarsin diye onlem olarak deliyi bantlar gibi dikkatlice ve potluk yapmayarak koli bandiyla bantlamistim o bolgeyi. Sonrasinda sokup altina baktigimda ahsabin tertemiz cikmasi sevindirici oldu.

Ben modeli standart susturucu ile kullaniyorum, dolayisiyla canister tuneli benim icin birsey ifade etmiyor. Lakin, arkadasim modeli toplarken, govde altindaki canister kapaginin havalandirma izgarlarini acmis havya ile, ustune ustluk kaplama da kenarlardan acma yapinca, alttaki kapak fena yag emmisti. Dedim ki, madem canister yok, kaplarim alt tunel kapagini, kapagi da kullanmam olur biter... Hem modelin alti dumduz olur, hem agirliktan tasarruf...

Yine firewalldaki acik olan (sebebini halen anlamadigim) canister tunel penceresini ince bir sunger ile kapatmistim, ancak o da omrunu doldurmustu. Orayi da fotoblok ile kapatirim diye dusunup sokup attim onu da..

Model oldukca ust seviyede tasarim bakimindan, son jenerasyon degil, ancak kanat kirisleri karbon kutu profil, ustune govde boyunca uzanan 6 adet gergi de yine karbondan, kanat borusu da 120 cc lik modelinkine cok yakin. Hal boyle olunca havada dagilir korkusu yasamiyorum, sert snapler, crankshaftlar, pop-toplar vs cok cok keyifli... Motor da kendi segmentinin en guclusu, dolayisiyla performans olarak asla yari yolda kalmadim. Ucak icin sozum yok, lakin benim baska bir derdim var idi... Model cok hoppidi gorunuyordu, orda yildiz, burda capraz bant, baska yerde cikartma, kanat altlari garip gurip kirmizi renkte idi...Benim acimdan tam bir panayir alani... Hazir el atmisken, cok sevdigim klasik Carden tasarimi olan Turtledeck cizgisinin ustu bir renk, alti bir renk olacak sekilde yapayim diyip kafamda sekillendirdim konuyu...

Kaplama sokum islemi sonrasinda asil sevindigim konu, modelin herhangi bir yapisal komponentinde bir hasar ya da gerilmeye bagli deformasyon olmayisi idi... Ne kadar dikkatli de tasisak, araca bindirip indirirken, bina icerisinde tasirken kenara koseye temas ediyor model uzun surecte, buna mukabil ucus esnasinda da ani ve yuksek enerjili manevralar da oldukca yuksek mertebede bir gerilme ile zorluyorlar ucagi yapisal olarak. Hal boyle iken yogun bir ucus sezonunun sonunda gordugum manzara yuz guldurdu...

2)Kaplama icin ozel birsey yaptim desem yalan olur, yalnizca alttaki yapiskan artiklarini Goof-off ile temizledim, temiz ahsap yuzeye erisene kadar usenmeyip tekrarladim temizlik islemini. Firewall'da yagdan koyucu epoksi uygulamasi vardi, baktim, alt tarafi da temiz kalmis. Yine de tedbir amacli yoklama temizligi yapip kaplamayi yaptim. Bindirme yerleri hava yoluna bakacak sekilde ayarladim kaplamalari, o biraz ugrastirdi ancak genel anlamda problem yasamadim.

Kaplamadaki tek stratejim modelin altini girintisiz cikintisiz olarak tamamlamakti. Inis takimi icin olan bosluk bildigimiz yag kapani gibi calisiyor, zamanla hem toz toprak tutuyor orada yapisan yaglar, hem de ahsaba nufuz etme ihtimali beliriyor. Hal boyle olunca, inisi takimini da ortecek sekilde kapladim o bolgeyi, tamirat ya da sokum gerektiginde utuyle acip gereken mudahaleyi yapmak kolay.

3)Menteseler yenilenecek dedim ama bu kadar uzun surecegini planlamamistim. Rudder'da 14 delik, kanatta 28 delik oldugunu dusununce, toplam 42 tane deligi lehim havyasinin ucuyla sabirli sekilde bosaltip, kalintilar varsa islemi tekrar ederek yeni menteseler icin hazir hale getirdim. Elevatorlerin menteseleri yeni oldugu icin onlara dokunmadim (Allahtan :) ). Kaplama sonrasinda klasik olarak 30 dakika epoksi ile mentese montajlarini yaptim.

4)Fiber parcalar icin eldeki 80gram/m2 kumasi kullanarak mini tamirleri yaptim, sonrasinda ikinci korkulu ruyam olan boyanin sokumu oldu. Once 600 kum zimpara ile deneme yaptirsam da basarili olmayinca bu sefer 80 lik kaba ile girisip kaldirdim boyayi, tabi yuzey de bolca zimpara cizikleri ile doldu, yine astar zimpara, astar zimpara seklinde temiz yuzey elde edene kadar isleme devam ettim. Keske anlatildigi kadar akici yapabilseydim :) Ardindan da boya ve vernik islerini hallettim...

5)Kanopide de yukaridakine benzer bir uygulama yaptim, lakin renkli bolumle seffaf bolum yanyanalardi, cizmemek icin baya bir ugrastim. Baska bir problem de plastik ve ahsap birlikte oldugu icin sulu zimparanin cok ama cok zor olmasi idi. Mecburen havlular, gecici bantalamalar vs kullanmak durumunda kaldim. Ama sonucuna degdi :)

6)Inis takimini 400 kum zimpara ile zimparaladiktan sonra vernige hazir hale getirdim. Diger parcalarla birlikte verniklenmis oldu. Ilk gunku gibi paril paril oldu :)

7)Onler:
Siparis ettigim on lastiklerin saft caplari 6mm yazili olmasina ragmen gelenlerin capi 5mm idi. Guzelce genisletip monte ettim, ama sezonu cikarirlar mi emin degilim, bakalim, olmadi eski aluminyum olanlarinin icerisine burc caktiricam. Simdilik idare ediyor yeniler.
Arka inis takimi:
Tamamen dagittim, yag kir icindeki parcalari guzelce temizledikten sonra saftta olan egriligi duzelttim, karbon parca ile saft arasindaki bosluga da dolgu yaparak bolsuksuz hale gelmesini sagladim (Bkz. kalin capon) ve geri topladim

8)Servolardan yana disli boslugundan dolayi sikayetim vardi, ancak yenilemek icin olmayacak bir maliyet cikiyordu ortaya. Elimizdeki servolarin bosluk disindaki performanslarindan oldukca memnundum, disli fiyatlarinin rakip firmalarinkinin altinda oldugunu gorunce siparis ettim ve degisimlerini yaptim.

Bu kadar laf salatasindan sonra, sizleri Klup 2. Sezon, pardon 3Dholic Extra 300 2. Sezon ile basbasa birakiyorum :p.

Not: Halen stickerlar konusunda karara varamadim, birkac tasarimim var, arkadasimin cricut'i ile kesmeyi planliyoruz, o da merakli sticker islerine. Bir tane IMAC stickeri basti, ama takim olmazsa yapistirmam dedim :coolxf: Ikincisini basacak simdi. Sureci paylasirim ilerleme oldukca...

Keyifli seyirler:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazir yukarida bahsi gecmisken, MKS servolarin disli degisimleri icin cektigim videoyu da suraya birakayim:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Uçak sevmeyen biri olarak söylüyorum,muhteşem çalışma olmuş :bravo:
 
Ben uçağın yeni renklerini daha çok sevdim :thumbup:

Detaylı ve yine harika bir anlatım olmuş kardeşim. :bravo: Yine zevkle bir solukta okudum. Resim yükleme konusunda bu sefer epey bir zahmet verdik. ;) Tekrar ellerine, emeklerine sağlık %p

Bu arada konuyu ileride daha kolay bulunabilsin diye aşağıdaki bölüme taşıdım. :saygilar:

 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Ben uçağın yeni renklerini daha çok sevdim :thumbup:
Memleketimizin renkleri malum. turuncu beyaz candır...
Detaylı ve yine harika bir anlatım olmuş kardeşim. :bravo:
Detaylı değil aslında, telefonda kalanları şöyle bir toplayınca bir konu açacak kadar görsel olduğunu farkettim, hadi dedim açayım madem :)
Yine zevkle bir solukta okudum
Ne mutlu bana
Resim yükleme konusunda bu sefer epey bir zahmet verdik. ;)
Olur öyle şeyler, gülü seven dikene aşık ola...:saygilar: