Sensörün de ateşleme sisteminin de böyle bir becerisi var.
Bizim gibi fanilerin kullandığı DLE vs gibi motorlarda kullanılan sensörler "non-latching Hall sensör". Yani sensör çıkışı High level. Bir mıknatısın S kutbu yaklaştırılınca Low oluyor ve uzaklaştırılınca yine High konumuna dönüyor.
3W gibi havalı motorlar (ve muhtemelen saydığın DA ve GP de böyle olabilir) hiçbir mantığı olmasa da "latching" tipte sensör kullanıyorlar. Birbirine yakın geçen ters kutuplu iki mıknatıs oluyor ve biri çıkışı aktiflerken diğeri sıfırlıyor. Hiçbir mantığı yok dedim ama standart sensör fiyatı 10 dolar iken bu havalı markaların sensörleri 50 - 60 dolar civarında oluyor. Tabii soketler falan da değişik. Biz faniler normal servo soketi ile yaşıyoruz. Her neyse...
Her durumda sensörün oluşturduğu sinyalin uzunluğu doğrudan devir sayısı ile ters orantılı. Dolayısıyla mıknatısın sensörün önünden hangi hızla geçtiğini hesaplamak çok kolay (darbe uzunluğunu ölçerek).
Düşük devirde ateşlememe uygulaması OS ateşlemelerde de var ve tamamen yazılımsal bir şey. Ateşleme açıkken pervaneyi yavaşça çevirdiğinde ateşleme olmaması bir tür emniyet. Ancak biraz eşeleyince aslında olayın altında OS'un kullanıcıyı starter kullanımına itmeye çalışarak pervane risklerini azaltmayı amaçladığı da görülebiliyor. Çünkü OS benzinli motor manualini okuduğunda, adamların önerdiği ayar yönteminin ayaklarının kesinlikle yere basmadığını (motoru çalıştırıp, devri kaydedip, stop edip, iğneyi ayarlayıp tekrar başa dönmek şeklinde) ve bunun da ayar sırasında olabilecek yaralanma riskini azaltmaya yönelik olduğunu görebiliyorsun.
Bu arada backfire olayının en temel sebebi motorun sıkıştırma oranı ve port geometrisi.