Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Elektrikli ve Nitro Helikopter Modellerinin Artı ve Eksileri

Arkadaşlar,

ben farklı bir noktadan yaklaşayım, 6 kanallı heli de fırçasız motorun o ince sesini ve pallerin ötmesini hiç bir şeye değişmem, nitrolu bir helide motorun sesi pallerin sesini bastırıyor gibi sanki, ve pallerin sesini tam duyamıyorsunuz, hemde fırçasız motorun o güzel seside yok, ayrıca elektrikliler sanki daha ekonomik gibi. bu sebeple şahsi düşüncem elektrikli olup, ömür boyu nitroluları düşünmeyen biri olacağım sanırım...
 
Konu hortlanmadan önce yani 6 sene önce de aslında tam olarak bitmemiş diye düşünüyorum. Herkes birşeyler söyleyecekmiş ama fırsatını bulamadan araya yıllar girmiş. :D Birde 6 sene önceki dolar kuru ile şimdiki dolar kuru birbirinden çok farklı :(

Mesela şöyle ufak tefek bakındım. 700 lük bir helikopter alacak olsak 12s güzel bir esc ile motor alana kadar neredeyse bir nitro motor alabiliyoruz. Align süper kombo paketlerinde elektrikliler biraz daha ucuza geliyor tabi.
12s setup için en az 4 tane 6s pile ihtiyacımız olacak. Hatta belki 6. Aynı zamanda Jeneratör ve güzel bir şarj cihazı vede güzel bir güç kaynağına ihtiyacımız olacak. Ve 2 Max 3 sene sonra pilleri yenilememiz gerekecek.
3 senelik pil masrafı 4 tane alınsa 4000 lira. Elektrik olarak ne yakar bilmiyorum :D Hazır nitroda 5 litresi 200 lira desek 3 sene içinde sadece pil masrafı ile 100 litre yakıt alabiliyoruz.
Şimdi ben bunları düşününce nitro daha ucuza geliyor gibi düşünüyorum. Biryerlerde hata mı yapıyorum. İşin içine kişinin kendi yakıtını yapması girince biraz daha ucuza geliyor.
Üstadlardan hem nitro model hemde elektrikli model toplayıp bol bol uçanlar var. Onlar maliyetleri daha iyi bilir ve kıyaslamayı daha doğru ve detaylı bir şekilde yaparlar. Birde bizimle paylaşırlarsa sevinirim :D
Mesela @Ali Yalçın abi. Senden şöyle güzel detaylı bir mesaj çok hoş olur :)
 
Ülkemizde dolar kuru değişse de yurtdışında fiyat artışları belli. Buna göre eski yorumlar bence hala güncel ☺

Motor+ESC yaklaşık eşittir nitro motor + Eksoz

Yakıt ve pille gelirsek. Helide ben şahsen hiç bir zaman kendi yaptığım yakiti kullanmam. Kullanana da saygı duyarım ama bana göre değil.

Hal böyle olunca normal sayıda düzenli uçuş yapan kişi için hatırladığım kadarıyla nitro ve pil maliyeti açısından öyle aman aman bir fark yok. Ama az ve Ender uçuluyorsa nitro daha mantıklı. En azından piller gibi durduğu yerde ömrünü tamamlama ihtimali yok :)
 
Düzenli uçuş yapabilen hala var mı bilmiyorum da , yapabilen de bir elin parmak sayısı kadar kaldı onu biliyorum :embarras:
Hart hurt uçmayı seven arkadaşlarımızı tatmin etmez belki ama en azından sport uçuş için benzin gasser modellerin , ekonomik bir seçenek olduğunu görüyorum.Uçuş süresi ve litre fiyatı hesaba katılırsa gerçekten ekonomik , lakin scale uçuşa o ses hiç yakışmadığı için de , benim başından elediğim bir seçenek.Scale olayını sevmemiş , normal uçuş yapan biri olsaydım , mutlaka benzinli.bir makinem olurdu , o da bir gerçek :saygilar:
 
Kendi yakıtını yapıp uçmuş bir insan olarak bir yorum katayım,
Konuyu şöyle değerlendirmeli; sıfırdan modelciliğe giriş yaparken nitro vs elektrikli mi karar veriyoruz ?
Yoksa uzun süredir modelci biri mi kullanacak ? :D

Eğer sıfırdan giriş ise şarj aleti vs giderler değerlendirmeye alınabilir ama zaten bende 1200watt bir şarj aleti var mesela. Pillerim de var 4x5000mah.
Şimdi benim için nitro vs elektrikli heli toplamak denilince nitro inanılmaz pahalıya geliyor. Her uçuşta para harcıyor hissiyatı yoruyor insanı.
Ama pilleri paylaşabilen modeller varsa 550 ve 700 sınıfları gibi, bu durumda piller de heliye özel olmuyor. yani tam olarak maliyet hesabına eklemek çok doğru sonuç vermiyor.
Nitro heliyi toplamak da daha maliyetli oluyor bence eğer elektriklide motor-esc konusunda abartılı seçimlerde bulunulmazsa.

Ama sıfırdan başladığımızı varsayalım ( nasıl 700 nitro ile başlarız orası ayrı bir konu :lol::lol: ) bu durumda 2. el bir nitro heli alıp yakıtı koyup gazlamak tabi ki daha ucuz görünüyor.

Kısacası bu hesap biraz neyi nasıl yaptığınıza göre değişiyor ;)
 
Toplama maliyeti sadece heli olarak bakildiginda ayni oluyor hemen hemen. Ama secim konusunda en onemli parametre isletme maliyetiyse, ve her hafta duzenli ucusa cikiliyorsa, nitro kesin pahaliya gelir.

Bugun mesela 6 elektrikli ucusa karsi 3 nitro ucus yaptim, bu sekilde araya serpistirilirse cok keyifli oluyor. Veya gecen hafta onden hazirlik yapacak zamanim olmamisti, modeli, yakiti aldim, alici pilini sahada doldurup, bastim startere. O da ayri bir guzellik.

Maliyetten ziyade kullanim esnekligine ve keyfine bakmak lazim. Elektrikliden de, nitrodan da vazgecmem ben mesela.
 
O zaman şöyle oluyor, hem elektrikli hem nitro modelimiz oluyor. Zamanlık keyfimize göre bazen nitro, bazen elektrikli modellerimiz ucuza geliyor. Hatta elektriğe zam gelince nitroyu uçurup bir süre kar ettiğimizi düşünüyoruz, tam tersi durumda da pilleri şarj edip yakıttan tasarruf ettiğimizi. Modelciliğe uygun çılgın bir düşünce değil mi ama :evil:
 
Bunca yıl sonra bana deseler ki " Özgürsün, ekonomi falan yok :laugh: Kendine en ideal filoyu kur. " ne yapardım diye düşündüm.

1) 700 sınıfı bir nitro modelim olsun isterdim. Sport uçuş, duman ve ses rolünde olurdu,
2) 700 sınıfında 12S 5000mah bir makinam agresif uçuş keyfi 3D için filoya girerdi,
3) 520 - 580 pal çeviren 6S 5000mah (yukarıdaki makinanın pili ile kullanılacak elbette) genel uçuş için hazır olurdu.
4) 6S 5000mah uçan mümkün olduğunca büyük bir Low RPM makinesi isterdim. (Logo 690 mesela:laugh: )Piller elbette aynı;)
5) Son olarak safkan bir mikro ile listeyi tamamlardım.

Şöyle bir bakıyorumda bir servetten mi bahsediyoruz acaba :embarras:

Minimum 4 adet 6S 5000mah pil gerekiyor zaten bu durumda, onu bile çözmek zor iş. :(
 
Son düzenleme:
Bunca yıl sonra bana deseler ki " Özgürsün, ekonomi falan yok :laugh: Kendine en ideal filoyu kur. " ne yapardım diye düşündüm.

1) 700 sınıfı bir nitro modelim olsun isterdim. Sport uçuş, duman ve ses rolünde olurdu,
2) 700 sınıfında 12S 5000mah bir makinam agresif uçuş keyfi 3D için filoya girerdi,
3) 520 - 580 pal çeviren 6S 5000mah (yukarıdaki makinanın pili ile kullanılacak elbette) genel uçuş için hazır olurdu.
4) 6S 5000mah uçan mümkün olduğunca büyük bir Low RPM makinesi isterdim. (Logo 690 mesela:laugh: )Piller elbette aynı;)
5) Son olarak safkan bir mikro ile listeyi tamamlardım.

Şöyle bir bakıyorumda bir servette mi bahsediyoruz acaba :embarras:
Maalesef abi, nerden baksan 20-25 bin TL'lik bir bütçe gerekiyor. Tabii modellere göre artacak. :embarras:
 
Bunca yıl sonra bana deseler ki " Özgürsün, ekonomi falan yok :laugh: Kendine en ideal filoyu kur. " ne yapardım diye düşündüm.

1) 700 sınıfı bir nitro modelim olsun isterdim. Sport uçuş, duman ve ses rolünde olurdu,
2) 700 sınıfında 12S 5000mah bir makinam agresif uçuş keyfi 3D için filoya girerdi,
3) 520 - 580 pal çeviren 6S 5000mah (yukarıdaki makinanın pili ile kullanılacak elbette) genel uçuş için hazır olurdu.
4) 6S 5000mah uçan mümkün olduğunca büyük bir Low RPM makinesi isterdim. (Logo 690 mesela:laugh: )Piller elbette aynı;)
5) Son olarak safkan bir mikro ile listeyi tamamlardım.

Şöyle bir bakıyorumda bir servette mi bahsediyoruz acaba :embarras:

Minimum 4 adet 6S 5000mah pil gerekiyor zaten bu durumda, onu bile çözmek zor iş. :(

Türker,zaten sende bu filonun yarısı mevcut .Geriye sadece uçmak kalıyor.:laugh::laugh::lollol::lollol: