Elektronik ekipmana göre uçak kit seçimi

Katılım
20 Ağu 2018
Mesajlar
99
Tepkime puanı
40
Yaş
28
Konum
İstabul
İlgi Alanı
Hepsi
Merhaba, fotoblok ile yaptığım uçaklarda yaşadığım stabilite problemin den dolayı hazır eğitim uçağı almak istiyorum. Fakat sürekli kullandığım aliexpres ve banggood sitelerinde neredeyse hiç model kalmamış ve eski yıllara oranla artık elektronik aletler bile yok denecek kadar az.

Elimdeki ekipmanlara uygun sizin öneride bulunabileceğiz uçak modeli ve o uçağı temin edebileceğim bir yer var mı?

(Başlangıç konularının neredeyse hepsini okudum, önerilen modellerin satışını bulamadım :( )

Elektronik ekipmanlar;

Set:1
Motor: 2212br 2450kv
ESC: 30a
Pil: 3S 1500 mah lion (140gr geliyor)

Set: 2
Motor: 2216 2200kv
ESC: 40a
 
Merhabalar.
Fotoblok veya deprondan gayet stabil güzel trainer uçaklar yapılabilir diyerek başlamak istiyorum.

Genelde trainer tarzı fabrikasyon uçaklar elektroniği üzerinde olacak şekilde geliyor. Haliyle elinizdeki motorları kullanmanız pek mümkün olmaz. Mesela şöyle bir trainer model gördüm THKda.
EPP olması avantaj. Büyük bir uçak olduğu için uçuşu da rahat olur.

Belki balsa kit satın almak isteyebilirsiniz. Satanlar var sahibindende veya bu forumda da. Elinizdeki motorlar küçük pervane çevirecek tarz motorlar. Uçağa takılmaz değil ama verimli olmayabilir.

En iyisi depron veya fotoblok ile dikkatli bir şekilde plana sadık kalarak yaptığınız uçaktır diye düşünüyorum. Forumda detaylı paylaşırsanız herkes güzel uçan bir uçak yapabilmeniz için yardımcı olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Motordan kaynaklı olabilir o zaman, modeli gayet nizami ve yapım planına uyacak şekilde yaptım. Fakat kalkış sırasında sürekli olarak sola yatarak devrildi ve kalkış yapamadım. Sonrasında uçağı incelediğim de buna sebep olacak bir durum göremedim. 2216 yerine 2212 motoru takarak tekrardan denedim uçak kalktı fakat kalkar kalmaz sola yatarak tekrar düştü. Sola yatmayı çok seviyorlar :D.

Balsa kit Amazon üzerinden baya buldum, fakat ilk düşmede elimde kalmasından korktuğum için hiç bulaşmadım. Düştüğünde hemen kırılmaz mı?

Aktif olarak quadcopter kullanıyorum onları da kendim yaptım fakat bu kadar zorluk çekmedim. Uçak uçurması zormuş :D

Yaptığım trainer modeli:

Yeni uçağı glider tarzı düşünüyorum daha rahat uçuklarını okudum ve en azından motor üstüne düşmüyorlar.
 
Uçağın sola yatması çok normal bişey. Trimleyene kadar o sola yattığında siz sağa yatırmak için kontra vermeniz lazım :) Ve motorun sağa açılı şekilde monte edilmesi lazım.

Uçağın yatışına göre kontrol etmediğiniz sürece her türlü uçağı uçururken sorun yaşarsınız. Ayrıca quadlarla uçakların uçuş mantığı çok farklı. Eğer ben zaten quad uçurabiliyorum ne var ki uçakta diyerek sim çalışması vs yapmadıysanız uçağın size küsüp düşmesi de normaldir. O kadar çok etken var ki. Hani ben yaptım olmadı o zaman olmuyordur diye birşey yok.
Şu uçağı tavsiye ederim. Yerli ve milli


Ve bir konu açıp detaylı paylaşım yapın. Ne yaptığınızı neyi planladığınızı adım adım anlatın. Yoksa 1 paragrafla ben bu uçağı yaptım ama stabil uçmuyor dediğinizde sebebini anlamamız mümkün olmuyor :)
 
Elinizdeki motorların gücü düşük yanlış görmediysem.KV değerleri ise Trainer Uçak için çok çok yüksek.1000 - 1300 KV aralığındaki motorlar Trainer için daha uygun olur.KV(Rpm/Volt yani motorun her bir Voltta çevirebildiği Rpm değeri) ne kadar yüksek olursa hız artar ancak Tork düşer.Kısacası Trainer bir modelde Tork ön planda olması gerekmektedir aerodinamik koşullardan dolayı isteseniz de hızlı uçuş yapamazsınız.Bu konuya daha fazla girmeyeceğim uzatmamak adına.Fotoblok/Maket Kartonu ile yapılan modeller genelde uzun ömürlü olmuyor.En ufak darbede,sürtünmede,...vs çabucak deforme oluyor.Size önerim Facebookta bir satıcının imalat yapıp ilana koyduğu Soaraction modeli var.Balsa'dan imal edip ARF olarak satışa sunuyorlar.Siz sadece elektronikleri monte ediyorsunuz.Diğer önerim ise Thk'da balsa lazer kesim kitler var.Onlardan satın alıp inşa etmeniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: N.Ahmet SANDIKLI
Benimde araştırdığım ve izlediğim videolardan gördüğüm hep yaklaşık 3 derecelik sağa açı verilmesiydi fakat flite test videosun da herhangi bir açı verilmiyor motora.

"Eğer ben zaten quad uçurabiliyorum ne var ki uçakta diyerek sim çalışması vs yapmadıysanız uçağın size küsüp düşmesi de normaldir." Aslında sim çalıştım, hala çalışıyorum iyiyimde fakat normal uçuşta bir türlü istediğimi yapamadım ve evet bu cümlenin bire bir aynısını kurup ağzımın payını aldım.

Kendin yap kanalı uzun süredir takip ediyorum fakat modelleri yapabilmek için bence biraz bilgi ve fazlasıyla el becerisi gerekiyor. Çünkü flite test gibi bir şeması yok.

Aslında yaptığım uçağın yapım aşaması detaylarını ilk uçuşların falan video ve resimlerini çektim. Fakat fazlasıyla kötü oldukları için bilerek paylaşmadım. Fakat haklısız yeni modele karar verir vermez o model için konu açıp detayları paylaşacağım.

Yorumlarınızdan sonra yeni motor bakmaya başladım :)

Facebook'ta ki satıcıyı bilmiyorum paylaşabilir misiniz?
Uçarken her denemem de uçak motor üstüne düştü ve dön taraftan param parça oldu.

Balsa model alıp yapmak istesem, düşüşlerden sonra gerçekleşen kırımları onarabiliyor muyuz? Yoksa direk fotoblokta olduğu için çöp mu oluyor?

Tr de bulduğum balsa kitler,



Karar verme konusunda ki destekleriniz için çok teşekkürler.
 
Benimde araştırdığım ve izlediğim videolardan gördüğüm hep yaklaşık 3 derecelik sağa açı verilmesiydi fakat flite test videosun da herhangi bir açı verilmiyor motora.

"Eğer ben zaten quad uçurabiliyorum ne var ki uçakta diyerek sim çalışması vs yapmadıysanız uçağın size küsüp düşmesi de normaldir." Aslında sim çalıştım, hala çalışıyorum iyiyimde fakat normal uçuşta bir türlü istediğimi yapamadım ve evet bu cümlenin bire bir aynısını kurup ağzımın payını aldım.

Kendin yap kanalı uzun süredir takip ediyorum fakat modelleri yapabilmek için bence biraz bilgi ve fazlasıyla el becerisi gerekiyor. Çünkü flite test gibi bir şeması yok.

Aslında yaptığım uçağın yapım aşaması detaylarını ilk uçuşların falan video ve resimlerini çektim. Fakat fazlasıyla kötü oldukları için bilerek paylaşmadım. Fakat haklısız yeni modele karar verir vermez o model için konu açıp detayları paylaşacağım.

Yorumlarınızdan sonra yeni motor bakmaya başladım :)

Facebook'ta ki satıcıyı bilmiyorum paylaşabilir misiniz?
Uçarken her denemem de uçak motor üstüne düştü ve dön taraftan param parça oldu.

Balsa model alıp yapmak istesem, düşüşlerden sonra gerçekleşen kırımları onarabiliyor muyuz? Yoksa direk fotoblokta olduğu için çöp mu oluyor?

Tr de bulduğum balsa kitler,



Karar verme konusunda ki destekleriniz için çok teşekkürler.
Şimdi kontrol ettim "Rc Red Arrow" isimli satıcı satıyor Facebookta modelin ismi "Soaraction".Çok güzel bir model, bizim modelci derneğinde uçuran büyüklerim var.Hatta bir ağabeyime kurulumunu bizzat ben yapmıştım.Gövde,kanatlar,yatay&dikey stabilizer ve mekanik parçalar inşa edilmiş olarak geliyor.Size sadece birleştirip elektroniği takmak kalıyor.Yamaç Trainer'i de şimdi inceledim bana kalırsa Soaraction ile birebir aynı tek fark kit halinde satılması.Yani lazer kesim parçaları sizin birleştirip uçuşa hazır hale getirmeniz gerekiyor.Bir de @Yasin_Yanık hocamızın kendi tasarlayıp ürettiği Sedona Trainer modeli var onu da tercih edebilirsiniz bütçenize göre.

Elbette balsa modelleri de kırım durumunda onarabiliyorsunuz.Balsa modeller Fotoblok modellerden daha dayanıklıdır.Dayanıklı derken roket gibi yere burunüstü çakılan her model kırılır,demek istediğim o değil.:lollol: Zaten o tür bir kazada hangi model olursa olsun kırılır sonuçta Çelikten üretim değil hiçbiri...Modelciliğe ilk başladığım yıllarda ben de Fotoblok ve köpük Uçaklarımla uçuş yapıyordum.Sıfırdan model inşa edecekseniz Fotoblok ve köpük modeller de elbette tercih edilebilir tabi model çabuk deforme olursa tekrar tekrar yaparım üşenmem diyorsanız.Ben Balsa modellere geçtim hem mukavemeti daha yüksek hem de daha çok seviyorum.Karar sizin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
İlk uçağımı hatırlıyorum :D 2 tane 450lik heli motorları vardı 3000kvlık. Motorların şaftlarını ters takıp ayarlayıp 3 palli 5*3 quad pervanesi ile çift motorlu bir uçak yapmıştım. Helicilikten uçakçılığa ilk adımım ve orada şöyle bir postum da var :D
ama heli uçurmayı bırakacağımı hiç sanmıyorum :D
Şuan elimde hiç heli yok :lol::lol: Ama 2024 yılı, helici ruhum açısından umut vaadediyor :laugh:

Her neyse mevzuya dönersek 3000kvlık heli motorları ve quad pervaneleri ile çift motorlu bir uçak yapıp uçurmuştum. Tabi uçmuştu ama kullanılabilir/sürdürülebilir değildi. Ama aslında bu başından beri belliydi.


Sonunda uçak bitti. Mehmet abi yardımların için çok teşekkür ediyorum. Hala uçmadı ama yinede eskisine göre güzel bi uçak yaptım. Tabi ki yine bir sürü hatamız vardır.
Sadede gelirsek toplam yine 1.350-1.400g civarı bir uçak oldu. İniş takımı çok sağlam oldu. Bi tane kovanın sap kısmı ile yaptım. Kanatların aileron dışındaki fazlalıklarını kanadın alt tarafı ile aynı hizaya gelecek şekilde düzleyip yapıştırdım. Son durum bu:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi iki önemli sorum var :)
Birincisi bu uçak uçar mı? :D
İkincisi escleri soğutmak amaçlı burunun yan taraflarına iki tane delik açıp bi konik şekil yapıştırıp içeri hava akımı sağlamak problem oluşturur mu?
Aradan 3 sene geçmiş. Konuda yazdığım her mesajda ne kadar acemi olduğumu haykırmışım :lol::lol: Ama bu uçak uçtu :D Rüzgara, ilk uçak uçurmama ve motorların pervanelerin tamamen uygunsuz olmasına rağmen.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Şimdi senin olaya gelirsek; motorların kullanılabilir özelliklerde. Belki ilk tercih edilecek motorlardan değil. Ama uçağının uçmama sebebi motorların değil. Küçük uçak yapmak büyüklere göre daha zordur. Dikkatli olmak gerekir. Ama benim gibi kendini forum ahalisine bırakırsan yukarıdaki uçak bile uçabilir :D Bu yüzden önerdiğim uçağı veya farklı bir trainer uçağı forumda paylaşarak yaparsanız sonuç keyifli olacaktır.

Balsa uçak tavsiye etmem. Çünkü yanınızda bilen biri yok. Çok basit hatalarla balsa uçağı çöp etme şansınız var. Onun tamiri yapılamaz değil ama uçak düştüğünde gidip bir tekme de siz atıp yenisini veya farklı bir tanesini, tecrübeli ellerle daha güzel şekilde yapmak varken balsa uçağı tamirle uğraşmak... Bilemedim...
 
Son düzenleme:
Ali Haydar hocam ne yazık ki Balsa model konusundaki yaklaşımınız destekleyici olmamakla beraber size katılmıyorum.Balsa modelin tamiri düşündüğünüz gibi ütopik bir şey değil.Fotoblok modeli yapıp yapıp kırıp yaptığınız harcama ve emekle güzel bir Balsa model sahibi olunabiliyor.En ufak bir darbede ve sürtünmede Fotobloğun bisküvi gibi dağıldığı da bilinmelidir.Bir de Fotoblok modeller Balsa modeller gibi uzun ömürlü olmuyorlar.Ha kırılsada sorun değil ben 20 defa da kırsam yenisini yaparım üşenmem deniyorsa pekala tercih edilebilir.Bahsini ettiğim modellerle modelciliğe başlayıp, uçmayı ve tamiri öğrenen bir çok tanıdığım insan var.Motor seçimi sizin de bahsettiğiniz gibi sürdürülebilirlik ve verimlilik açısından büyük önem taşımakta.F16 gibi hızlı uçan modellerde düşük Torklu yüksek KV'li motor tercih edilir ki daha yüksek hızlar elde edilebilsin.Çünkü o motor bunun için tasarlanmıştır.Daha düşük KV değerine sahip motorlarda Tork ön planda tutularak amacına uygun olarak diğer modellerde kullanılabilecek şekilde tasarlanmışlardır.Tabi diğer önemli parametre ise güç değeridir(Watt ile ifade edilir).Günlük yaşamımızda da geçerli olan bir şey var ki bir ekipman amacının dışında kullanılmamalıdır.Bu yaklaşımı modelcilikte de uygulursak çok daha sağlıklı sonuçlar elde ederiz.Bu konuda hem forumda hem diğer sitelerde çok güzel bilgilendirici içerikler var.Elimden geldiğince bunlara uygun olarak özetlemeye çalıştım.
 
Fotoblok modeli yapıp yapıp kırıp yaptığınız harcama ve emekle güzel bir Balsa model sahibi olunabiliyor.
Uçmayı bilmeyen, yanında tecrübeli biri de olmayan bir kişi için konuştuğumuzda yukarıda cümleniz durumu açıklıyor. İlk uçuşumda balsa uçak kırdım belki kafa dikleme piste çaktım denilmek isteniyorsa denenebilir...

Ahşap modellerin bir çok noktada iyi olmasını kabul ediyorum. Ama konu ahşap vs köpük değil ki...

THK'daki yamaç trainer üzerinden gidersek sadece iniş takımı ve ahşap parçalar için 1300tl isteniyor. Kaplaması, ütüsü, yapıştırması, inşaat tecrübesi, gerekli alet edevat vs vs.

Diğer tarafta 5 tane büyük boy 5mm fotobloğun 500 tl olduğu gerçeği var :D Bir maket bıçağı. Sıcak slikon. Ve birkaç parça kontrplak. Şimdi ahşap model iyidir, güzel uçar, candır ama durum ortada.

Velhasıl en azından birkaç köpük kırmadan balsa uçağa geçmek için eşantiyon olarak tecrübeli bir modelci veriliyorsa sana katılabilirim :) Aksi takdirde uçak uçurmaya balsa modelle başlamayı ben istemezdim. İsteyene saygı duyuyorum :)

Motor seçimi sizin de bahsettiğiniz gibi sürdürülebilirlik ve verimlilik açısından büyük önem taşımakta.F16 gibi hızlı uçan modellerde düşük Torklu yüksek KV'li motor tercih edilir ki daha yüksek hızlar elde edilebilsin.Çünkü o motor bunun için tasarlanmıştır.Daha düşük KV değerine sahip motorlarda Tork ön planda tutularak amacına uygun olarak diğer modellerde kullanılabilecek şekilde tasarlanmışlardır.Tabi diğer önemli parametre ise güç değeridir(Watt ile ifade edilir)
Kabul ediyorum ama elde böyle bir motor varken tekrar motor almayı konuşacak kadar absürt bir motor olduğunu düşünmüyorum Uçaklarda pekala kullanabilir. 10*4.5 pervane ile 1300g çekişi olduğunu görüyorum malum sarı motorların. Tercih etme şansımız olmadığı için gayet kullanılabilir duruyor.
 
Son düzenleme:
İyice kafam karıştı iyi mi :D
Ne sandın? Öyle quad uçurmakla uçak yapmak birbirne benzemez. Daha yapmaya başlamadan bir sürü tecrübeler saçıldı buralara :lol::lol:
İşin şakası bir yana kafanın karışmasına gerek yok. Hangisi daha çok hoşuna gidiyorsa onu yap. Balsa uçak tavsiye etmememle birlikte adımını sağlam attığında ve dikkatli olduğunda sorun yaşaman minimuma iner.
 
Son düzenleme:
İkinizde kendi bakış açınızdan haklısınız :D
2 yaşında oğlum var o yüzden model yapmaya çok vakit ayıramıyorum (2 defa yaptım ikisinde kırıldı:D) Bundan dolayı da hazır kitlere yöneldim. Balsa uzun ömürlü olması adına bana da mantıklı gelen seçenek fakat maliyeti yüksek olduğu için ilk uçuşta kırmaktan çekiniyorum. İyice düşünüp karar vermem lazım.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK