ESC kalibrasyon sorunu

Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
59
Tepkime puanı
36
Yaş
19
Konum
Kayseri
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba. Direkt elimde ki cihazların özelliklerini ve sorunuma geçiyorum.

motor: a2212 1400kv 10t fırçasız motor
esc: 40a (sarı renkli markasız olanlardan)
pil: 3s 25c 1800mah leopard power lipo
4 kanal kumanda ve alıcı

sorunum şu, motoru ilk defa çalıştıracaktım. bu yüzden de kalibrasyon gerektiğini biliyordum. internette baya bir araştırdım ve en sonunda kendimden emin bir şekilde başladım kalibrasyona. İlk yaptığımda hiçbir tepki vs alamadım motordan ve acaba kumandanın throotle kolunda mı sorun var diye kolu birçok defa ileri geri oynattım ve bu esnada motor esc ve alıcı bağlıydı. tekrar kapatıp açtığımda motor çalıştı fakat kolun yönü ters. Yani gazı max yaptığımda hiç çalışmıyor, kolu aşağı çektikçe devir artıyor. Aşağıda ki adımları uygulayarak tekrar kalibrasyon yapmaya çalıştım

esc ye güç vermeden, kumanda da kapalıyken gaz kolunu max a çekiyorum
kumandayı açıyorum
pil-esc bağlantısını yapıp esc ye güç veriyorum
motorun açılış 2 bip sesi geliyor
ardından kalibre modu sesi olan 3s pilden dolayı 3 tane bip sesi geliyor
bu sesten sonra kolu %0 a çekiyorum
tekrar bip sesi geliyor

bu adımları yapıyorum, ama en sonda ki bip sesinden hemen sonra motor %100 de çalışmaya başlıyor. tam tersi olması gerekmiyor mu?
 
Merhaba. Direkt elimde ki cihazların özelliklerini ve sorunuma geçiyorum.

motor: a2212 1400kv 10t fırçasız motor
esc: 40a (sarı renkli markasız olanlardan)
pil: 3s 25c 1800mah leopard power lipo
4 kanal kumanda ve alıcı

sorunum şu, motoru ilk defa çalıştıracaktım. bu yüzden de kalibrasyon gerektiğini biliyordum. internette baya bir araştırdım ve en sonunda kendimden emin bir şekilde başladım kalibrasyona. İlk yaptığımda hiçbir tepki vs alamadım motordan ve acaba kumandanın throotle kolunda mı sorun var diye kolu birçok defa ileri geri oynattım ve bu esnada motor esc ve alıcı bağlıydı. tekrar kapatıp açtığımda motor çalıştı fakat kolun yönü ters. Yani gazı max yaptığımda hiç çalışmıyor, kolu aşağı çektikçe devir artıyor. Aşağıda ki adımları uygulayarak tekrar kalibrasyon yapmaya çalıştım

esc ye güç vermeden, kumanda da kapalıyken gaz kolunu max a çekiyorum
kumandayı açıyorum
pil-esc bağlantısını yapıp esc ye güç veriyorum
motorun açılış 2 bip sesi geliyor
ardından kalibre modu sesi olan 3s pilden dolayı 3 tane bip sesi geliyor
bu sesten sonra kolu %0 a çekiyorum
tekrar bip sesi geliyor

bu adımları yapıyorum, ama en sonda ki bip sesinden hemen sonra motor %100 de çalışmaya başlıyor. tam tersi olması gerekmiyor mu?
eklemeyi unutmuşum, şu videodan bakarak yapıyorum yine aynı
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Kumandann ne olduğunu bilemedim. Mutlaka bir "reverse" ayarı vardır. Fakat kumandayı açarken gaz kolu KAPALI olsun. Kumandayı açtıktan SONRA gaz kolunu tamamen aç, ondan sonra ESC'ye güç vermeyi denedin mi?
 
Kumandann ne olduğunu bilemedim. Mutlaka bir "reverse" ayarı vardır. Fakat kumandayı açarken gaz kolu KAPALI olsun. Kumandayı açtıktan SONRA gaz kolunu tamamen aç, ondan sonra ESC'ye güç vermeyi denedin mi?
kumandam arttech efly-4bıı, analog 4 kanal bir kumanda. dediğiniz gibi yaptım yine olmadı fakat throotle kolunun 3. kanal olduğu aklıma geldi ve reverse ayarı ile yaptım. şuanda yeni bir sorunum doğdu ve bu farklı, bu konu başlığının altına açmayayım. vakit ayırdığınız için teşekkür ederim Deniz hocam
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi