Fırçasız motoru geri çevirme

Katılım
13 Ara 2022
Mesajlar
13
Tepkime puanı
26
Yaş
53
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar kolikler,

zıpır bir fikrim var, hem yapılır mı yapılmaz mı düşüncelerinizi, hem de ayarlar nasıl yapılır yardımınızı rica edeceğim.

Bir metre kanat açıklığı olan bir Cessna modelim var. Yaklaşık 20 defa kırıp yapıştırdıktan sonra fırçalı motorunu değiştirip fırçasız taktım, yavaş inebilmek için flaperon ve flap ekledim. Uçurduğum yer geniş bir yeşil alan ama zemin iniş kalkışa müsait değil. Kalkışta elden atıyorum, inişte yüksekçe otlar veya ince çalılar bulup tepelerine yavaşça kontrollü düşüyorum :)
Mevsim nedeniyle artık çalıdır ottur kalmadığından her yer taş toprak, kısa bir asfalt yola inmeye çalışıyorum, genelde her iniş bir macera oluyor. Yoldaki çakıl, çalı çırpı tekerleklere denk gelirse ki %90 geliyor, uçağı yol kenarında artık ne denk gelirse altından üstünden topluyorum.

Son yaklaşmada veya "flare" aşamasında sorun yok, yere teker vurduğumda da sorun yok, ancak durana kadar pistte koştuğum mesafeyi kısaltmam lazım, macerayı o aşamada yaşıyorum.

Zıpır fikrim şu, teker koyduğum anda hatta yere bir karış kala motoru ters çevirip fren yapabilir miyim? Durana kadar gereken mesafenin kısalması bir yana, yeteri kadar güçlü bir motorla havada el frenini çekip bir karış yükseklikten pat diye olduğu yere çökertebilirim belki.

Vericim Radiolink AT9S Pro II, ayarları kurcaladım ama gazı ters çeviremedim.

Ne dersiniz?

Kırımsız keyifli uçuşlarınız olsun...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Kullandığınız ESC nedir? ESC'nin Datasheet'ine baktınız mı? Belki bununla ilgili bir yöntem olabilir.
 
Uçak için kullanığımız esclerde bazılarında geri özelliği açılabiliyor. ESC nin kılavuzunda(manual) programlama kısmında nasıl yapılacağı yazıyordur muhtemelen. O kısımdan açabilirsiniz.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Misal burada yapılmış ve 4d akrobasi için indoor olarak kullanılmış gaz belli bir yerden sonra açılıyor ESC nin gaz range ayarını yaparken aşağıdan %10 civarı (veya daha fazla) bir pay bırakarak yapıp kalanını geri için kullanabilirsin bence. En azından fikir olsun..
 
Teşekkürler bilgiler için. Reverse throttle diye arayınca çeşitli videolara ulaştım. Vericiden önce ESC tarafını çözmem gerekiyormuş. ESC nin bilgilerine ulaşıp deneyeceğim.
 
Birçok güncel ESC'de bu özellik yok. Daha çok indoor modellerde kullanılır bu tür sistemler. Küçük modellerde mekanik olarak pervane hatvesini ters çevirip frenleme sağlıyorlar temelde.
Bu arada, bir kontrol devresi ve çift kontaktlı bir röle ile istenilen sonuç elde edilebilir.
 
zıpır bir fikrim var, hem yapılır mı yapılmaz mı düşüncelerinizi, hem de ayarlar nasıl yapılır yardımınızı rica edeceğim.
Benim uçağımın birinde bu özellik var. Havada kullanmadım. Dönen pervaneyi önce durduruyor ve sonrasında geriye dönmeye başlıyor. Ve bu ileri geriyi bir stick yardımı ile yapıyorum. Modelle bol bol uçuş yaptığım ve modele alışık olduğum halde iniş yaklaşmasında yere 1 karış kala sticki aktif edip pervanenin tersine dönmesini sağlayıp "daha az hasarlı bir iniş yapmayı" hedeflemektense; tekerleri yere koyduğumda uçağın tamamen stall olacak kadar ataletini kaybetmesi için iniş yaklaşmasında uçağı tutmayı denerdim :) Bunu yapmak tabi ki kolay değil. Fakat iniş gibi en stresli ve dar bir zamana motoru geri çevirme işini de yüklenmek ve bunun da faydalı olmasını istemek ve yapmak da tabi ki kolay olmayacaktır :)

Belki iniş takımınızla alakalı bir problem olabilir. Belki doğru uçak seçimi yapmamış olabilirsiniz. Belki uçuş süreniz yetersiz olabilir. Belki sadece böyle bir şeyi deneyerek keyif almak istiyor olabilirsiniz. Benim tecrübelerim bu şekilde :saygilar:
 
Benim uçağımın birinde bu özellik var. Havada kullanmadım. Dönen pervaneyi önce durduruyor ve sonrasında geriye dönmeye başlıyor. Ve bu ileri geriyi bir stick yardımı ile yapıyorum. Modelle bol bol uçuş yaptığım ve modele alışık olduğum halde iniş yaklaşmasında yere 1 karış kala sticki aktif edip pervanenin tersine dönmesini sağlayıp "daha az hasarlı bir iniş yapmayı" hedeflemektense; tekerleri yere koyduğumda uçağın tamamen stall olacak kadar ataletini kaybetmesi için iniş yaklaşmasında uçağı tutmayı denerdim :) Bunu yapmak tabi ki kolay değil. Fakat iniş gibi en stresli ve dar bir zamana motoru geri çevirme işini de yüklenmek ve bunun da faydalı olmasını istemek ve yapmak da tabi ki kolay olmayacaktır :)

Belki iniş takımınızla alakalı bir problem olabilir. Belki doğru uçak seçimi yapmamış olabilirsiniz. Belki uçuş süreniz yetersiz olabilir. Belki sadece böyle bir şeyi deneyerek keyif almak istiyor olabilirsiniz. Benim tecrübelerim bu şekilde :saygilar:
Katılıyorum.
 
Hobbywing skywalker 40a v2 ESC'mde bu özellik var, frenleme ayarlarının içindeki seçeneklerden biri. ESC'den çıkan bir kanalla forward ve reverse ayarlanabiliyor. Yada Stick konumuna görede ileri geri yapılabiliyor. Ben ise sadece frenleme özelliğini kullanıyorum, stick %0'dayken güzel bir frenleme sağlıyor ESC. Bu sayede yaklaşma hızımda güzel bir düşüş sağlıyorum.



Linkte 6. bölümde, "Brake Type" başlığı altında görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Topakoğlu