- Katılım
- 17 Eyl 2013
- Mesajlar
- 9,148
- Tepkime puanı
- 23,841
- Yaş
- 62
- Konum
- İstanbul
- Web sitesi
- www.sumeryamaner.com
- İlgi Alanı
- Uçak
Şimdi önce flap... Haşırtt diye flap konulması hoş değil. Uçağı oldukça destabilize edebilir. Gerçi 0.60 P51'de bir sorun olmaz ama yine de yavaşlatmak en iyisi.
AT9 madem ki Futaba klonu (ki anlattıkların tipik Futaba 9C) o zaman istenirse Futaba'nın FAQ sayfasında bu kanal aktarmanın detayı anlatılıyor. Ancak... Phoenix P51'de flap servoları simetrik. Yani ya iki ayrı kanal, ya servo reverser ya da programlanabilir servonun reverse edilmesi lazım ki doğru yönde çalışsınlar. İki ayrı kanal kullanırsan kanalı yavaşlatmış olmanın bir anlamı yok çünkü sadece bir kanalı yavaşlatabilirsin.
Senin durumunda Mehmet Abi'nin linkini verdiği ürün ideal. Aynı uçakta ben de onu kullanmıştım. Ama bugün olsa bir servo reverser ve yavaşlatıcıyı kendim yapardım. İstersen sana da yaparım.
Kısaca benim önerim ya bu linkteki modülü ya da benim yapacağım modülü kulanıp flapları tek kanala bağlayarak ikisini ters yönde çalıştırmak ve yavaşlatmak.
Flap için ek bir önerim daha var: Eğer alışılabilirse bir potansiyometre kanalı kullanılarak da flaplar çalıştırılabilir. O durumda istenilen yavaşlık kolayca sağlanabilir.
İlgili diğer konular :
RC Model Uçak Flap Kullanımı :
Flap Turleri nedir ? Flaperon nedir ? Futaba 7c ile nasil yapilir ?
RETRACT Çeşitleri
Gelelim retractlara... Sandığın gibi kanalı yavaşlatınca retractlar yavaşlamaz. Olası senaryoları görelim:
1- Mekanik retract ve retract servosu: Bu servo sinyal belirli bir değere gelene kadar hareket etmez. Sonra kendi en yüksek hızı ile tam 180 derece döner. Zaten o nedenle özellikle retract servosu adı verilir. Burada yapabileceğin tek şey servoyu bir Y kablo üzerinden ayrı ve düşük voltajlı (4.8 V gibi) bir pille besleyerek olabildiğince yavaşlatmak.
2- Pnömatik retract: Standart pnömatik sistemler aynen mekanik gibi çalışırlar. Servo bir yere geldiğinde "şakkk" diye açar ya da kaparlar. Bilinen en hızlı sistem budur. Doğal olarak pek hoş görünmez. Gelişmiş ama pahalı sistemler var. Onlarda bir vida ile hız ayarlanabiliyor. Hatta öyle ki hızlı açılış yavaş kapanış bile mümkün. Ama hiç kullanmadım. Ayrıca ek bilgi olarak iki tip pnömatik retract var. Birisi iki yöne de basınçla gidiyor. Daha gelişmişleri ise yayla açılıyor basınçla kapanıyor. Yani havada bir şekilde basınç giderse otomatik olarak açılıyor.
3- Elektrikli servosuz retract: Bunların linkini vermiştim. Kanalı yavaşlatmanın aynen retract servosundaki gibi hiç bir anlamı yok. Kendi belirlenmiş hızları ile açılıp kapanırlar. Zahmetsizlik, düşük maliyet ve scale görünüm açısından ideal seçimdirler. Ayrıca bazen kapalı kalıp heyecan da yaşatırlar ve pilotaj geliştirirler.
4- Klasik servolu mekanik retract: Klasik servolar genellikle mekanik retractların güvenle kilitlenmelerine yetecek kadar dönemiyorlar. Ama Hitec'in digital programlanabilir servolarının çoğu 180 derece dönüşe ayarlanabiliyor. İniş takımlarının güvenle kilitlenebilmesi için bu 180 derece çok önemli. Mekanik retractlar ile böyle bir servo kullanılırsa kanalı yavaşlatarak hatta iki ayrı kanal kullanıp ayrı ayrı yavaşlatarak en gerçekçi görünümü elde etmek mümkün.
AT9 madem ki Futaba klonu (ki anlattıkların tipik Futaba 9C) o zaman istenirse Futaba'nın FAQ sayfasında bu kanal aktarmanın detayı anlatılıyor. Ancak... Phoenix P51'de flap servoları simetrik. Yani ya iki ayrı kanal, ya servo reverser ya da programlanabilir servonun reverse edilmesi lazım ki doğru yönde çalışsınlar. İki ayrı kanal kullanırsan kanalı yavaşlatmış olmanın bir anlamı yok çünkü sadece bir kanalı yavaşlatabilirsin.
Senin durumunda Mehmet Abi'nin linkini verdiği ürün ideal. Aynı uçakta ben de onu kullanmıştım. Ama bugün olsa bir servo reverser ve yavaşlatıcıyı kendim yapardım. İstersen sana da yaparım.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kısaca benim önerim ya bu linkteki modülü ya da benim yapacağım modülü kulanıp flapları tek kanala bağlayarak ikisini ters yönde çalıştırmak ve yavaşlatmak.
Flap için ek bir önerim daha var: Eğer alışılabilirse bir potansiyometre kanalı kullanılarak da flaplar çalıştırılabilir. O durumda istenilen yavaşlık kolayca sağlanabilir.
İlgili diğer konular :
RC Model Uçak Flap Kullanımı :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Flap Turleri nedir ? Flaperon nedir ? Futaba 7c ile nasil yapilir ?
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
RETRACT Çeşitleri
Gelelim retractlara... Sandığın gibi kanalı yavaşlatınca retractlar yavaşlamaz. Olası senaryoları görelim:
1- Mekanik retract ve retract servosu: Bu servo sinyal belirli bir değere gelene kadar hareket etmez. Sonra kendi en yüksek hızı ile tam 180 derece döner. Zaten o nedenle özellikle retract servosu adı verilir. Burada yapabileceğin tek şey servoyu bir Y kablo üzerinden ayrı ve düşük voltajlı (4.8 V gibi) bir pille besleyerek olabildiğince yavaşlatmak.
2- Pnömatik retract: Standart pnömatik sistemler aynen mekanik gibi çalışırlar. Servo bir yere geldiğinde "şakkk" diye açar ya da kaparlar. Bilinen en hızlı sistem budur. Doğal olarak pek hoş görünmez. Gelişmiş ama pahalı sistemler var. Onlarda bir vida ile hız ayarlanabiliyor. Hatta öyle ki hızlı açılış yavaş kapanış bile mümkün. Ama hiç kullanmadım. Ayrıca ek bilgi olarak iki tip pnömatik retract var. Birisi iki yöne de basınçla gidiyor. Daha gelişmişleri ise yayla açılıyor basınçla kapanıyor. Yani havada bir şekilde basınç giderse otomatik olarak açılıyor.
3- Elektrikli servosuz retract: Bunların linkini vermiştim. Kanalı yavaşlatmanın aynen retract servosundaki gibi hiç bir anlamı yok. Kendi belirlenmiş hızları ile açılıp kapanırlar. Zahmetsizlik, düşük maliyet ve scale görünüm açısından ideal seçimdirler. Ayrıca bazen kapalı kalıp heyecan da yaşatırlar ve pilotaj geliştirirler.
4- Klasik servolu mekanik retract: Klasik servolar genellikle mekanik retractların güvenle kilitlenmelerine yetecek kadar dönemiyorlar. Ama Hitec'in digital programlanabilir servolarının çoğu 180 derece dönüşe ayarlanabiliyor. İniş takımlarının güvenle kilitlenebilmesi için bu 180 derece çok önemli. Mekanik retractlar ile böyle bir servo kullanılırsa kanalı yavaşlatarak hatta iki ayrı kanal kullanıp ayrı ayrı yavaşlatarak en gerçekçi görünümü elde etmek mümkün.
Bu konu, Yönetim tarafından aşağıdaki mesaj taşınarak açılmıştır.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol