[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Akan Tekin

acemi helici
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
1,701
Tepkime puanı
873
Yaş
51
İlgi Alanı
Heli
Arkadaşlar dün f1 de yine yalnızdım. :( Daha önce düşürdüğüm excel 2000 yerine tekrar aynı kitten aldım üzerindeki ekipmanı kullandım fakat motor stop etmesi sonucu
tekrar kırım yaşadım. :( Trex 450 ile 1 pil uçtum 2. pilde heli yerde iken paller mermi gibi fırladı. :( Allahtan bir kaza olmadı. Feathering şaftın vidası atmış olduğunu gördüm sonra 8 pil mcpx bl ile uçtum. :D Ayrıca v922 ile invert denemesi yaptım ama beceremedim. :( Trojan t-28 micro uçağımı daha önce f1 uçuramayıp anakartını yakmıştım onu brushhless'e çevirip ilk uçuşunu yaptım bence mükemmel uçtu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

ve uçağım ağacın tepesinde
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

kırım sonrası
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Brushless'e çevirdiğim ultra micro trojan t-28
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

trex 450
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

excel 2000
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Öncelikle uçak için üzüldüm Akan Bey :-\ Ama esas helide allah resmen korumuş :embarras: Benim de her daim korktuğum yerdir şu feathering Shaft. Neyse ki bir şey olmamış :thumbup:

Tek kişi de olsa gayet güzel bir buluşma olmuş. Önemli olan zevk almanız ki görüldüğü kadarı ile tek başınıza bile çok keyif almışsınız :thumbup: Bu arada videoyu izledim heli işi tamamdır, tebrik ediyorum gayet başarılı bir uçuş olmuş :bravo:

Bu arada V922 invertte geçiş sonrası hemen toparlama biraz zordur. Ama eminim ki hemen alışırsınız. Bu arada simde bolca ters uçuş çalışması yapmayı ihmal etmeyin ;)

Paylaşım için ellerinize sağlık :RCKolik:
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Akan Abi süpersin, modelcilik bu olsa gerek tek başına bile olsa uçmalı insan. :bravo:

Uçak için bende üzüldüm, sorunu tespit edebildin mi abi neden motor sustu acaba ?

Helide Allah korumuş gerçekten. ???
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Türker Akgün' Alıntı:
Akan Abi süpersin, modelcilik bu olsa gerek tek başına bile olsa uçmalı insan. :bravo:

Uçak için bende üzüldüm, sorunu tespit edebildin mi abi neden motor sustu acaba ?

Helide Allah korumuş gerçekten. ???
Sorunun ne olduğunu anlamadım. heralde bir önceki düşmede hasar aldı düştükten sonra denemek için çalıştırdım full gazda1 dk kadar sonra sustu
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

akan tekin' Alıntı:
Sorunun ne olduğunu anlamadım. heralde bir önceki düşmede hasar aldı düştükten sonra denemek için çalıştırdım full gazda1 dk kadar sonra sustu
Motoru çalıştırdıktan sonra elinize alıp, motor yukarıda duracak şekilde iken motorun stop etmediğini kontrol ediyorsunuz değil mi her uçuş öncesi Akan Bey ??
 
Ynt: Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Motoru çalıştırdıktan sonra elinize alıp, motor yukarıda duracak şekilde iken motorun stop etmediğini kontrol ediyorsunuz değil mi her uçuş öncesi Akan Bey ??
Model elektrikli olduğu için kontrol etmedim.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Arkadaşlar sorun esc deymiş motor da bir sorun yok anladığım kadarıyla.Düşen uçaktaki esc ile yeni motor denedim çalışmadı. sonra esc yi değiştirdim eski motor ve yeni denediğim motor sorunsuz çalıştı.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

akan tekin' Alıntı:
Arkadaşlar sorun esc deymiş motor da bir sorun yok anladığım kadarıyla.Düşen uçaktaki esc ile yeni motor denedim çalışmadı. sonra esc yi değiştirdim eski motor ve yeni denediğim motor sorunsuz çalıştı.
Keşke hiç olmasaydı :-\ ama en azından sorun bulundu %p
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

akan tekin' Alıntı:
Arkadaşlar sorun esc deymiş motor da bir sorun yok anladığım kadarıyla.Düşen uçaktaki esc ile yeni motor denedim çalışmadı. sonra esc yi değiştirdim eski motor ve yeni denediğim motor sorunsuz çalıştı.
Akan Abi sorunu net bir şekilde tespit edebildiğine sevindim. En azından yeni toplayacağın modelde içinde bir şüphe olmayacak. :)

Bazen kırımın neden kaynaklandığı tam olarak anlaşılamıyor bu sefer de insanın içine kurt düşüyor. :rolleyes:
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Akan Bey öncelikle geçmiş olsun. sizin buluşmalar da benimki gibi bir kişilik :)
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam



Merhaba Akan kardeş, önçelikle çok büyük geçmiş olsun,üzüldüm :( Ne mutlu yalnızda olsa bu işe gönül vermiş biri olarak uçuş faliyetlerini sürdürüyorsunuz.
Kutlarım %p
TRAİNER Modelin motorunun havada susmasına, gelinçe yerde uçuştan önçe model burnu 87 derce havaya doğru tutarak motor ti ayarı yapıyormusunuz yerdeki
hava ve yukardaki hava ayarı değiştiğinden, gaz kapama ve tekrar gaza yüklendiğinizde motor kesinlikle susacaktır,( nedelvalve) yerde, rolanti iğneli vana ayarını çok
hassas ayarlamalısınız.hani bazen zengin karışım yada fakir karışım derizya. Benim nacizane fikrim budur modellerin en çok kırımı bu sebepten dolayı yaşandığını
biliyoruz.
Tekrar geçmiş olsun , kırımsız uçuşlar dilerim :saygilar:
 
Ynt: [Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

SIRRI TABAKOĞLU' Alıntı:
Merhaba Akan kardeş, önçelikle çok büyük geçmiş olsun,üzüldüm :( Ne mutlu yalnızda olsa bu işe gönül vermiş biri olarak uçuş faliyetlerini sürdürüyorsunuz.
Kutlarım %p
TRAİNER Modelin motorunun havada susmasına, gelinçe yerde uçuştan önçe model burnu 87 derce havaya doğru tutarak motor ti ayarı yapıyormusunuz yerdeki
hava ve yukardaki hava ayarı değiştiğinden, gaz kapama ve tekrar gaza yüklendiğinizde motor kesinlikle susacaktır,( nedelvalve) yerde, rolanti iğneli vana ayarını çok
hassas ayarlamalısınız.hani bazen zengin karışım yada fakir karışım derizya. Benim nacizane fikrim budur modellerin en çok kırımı bu sebepten dolayı yaşandığını
biliyoruz.
Tekrar geçmiş olsun , kırımsız uçuşlar dilerim :saygilar:
Teşekkürler sırrı bey modelin orjinali yakıtlı fakat biz elektrikli ye çevirdik.
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam


Slm. Akancığım :saygilar:

Öcelikle , özür dilerim bir ara Mehmet beyin yorumunu okudum, bende nitro yakıtlı motor kullanıyorsunuz diye yorum yaptım, tekrar özür dilerim, bundan sonra daha dikkatli okuduktan
sonra yazarım. %p
 
[Foto]: 25.05.2014 F1 buluşmam

Arkadaşlar kırılan excel 2000 trainer uçağımı elimden geldiğince balsada parçalar keserek tamir ettim.Şu anda sadece kaplamanın yırtılan yerleri var oraları ne ile ve ne şekilde kaplamam lazım.

kırılan bazı yerler
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

kaplama yapılcak kanat
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

tamirden sonraki hali
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol