FT Explorer motor seçimi

BİLAL KOÇ

Yeni Uye
Katılım
25 Ağu 2023
Mesajlar
42
Tepkime puanı
65
Yaş
41
Konum
Rize
İlgi Alanı
Uçak
Herkese merhaba FT explorer modeli bir uçak yaptım nihayet bitti fakat elimde emax 2212 980kv motor ve 9x6 pervane var bunlar uygun gelirmi bana biraz yetersiz gibi geliyor henüz uçuş denemesi yapmadım. İlk uçuş da kırmak istemiyorum😃birde markasız 1200kv motor var nasıl bir yol izlemeliyim, uçağın ağırlığı 920gr oldu 2200mah 25c lipo ile beraber. Bişey daha sormak istiyorum, motorun acısı nasıl olmalı tam düz mü yoksa hafif aşağı yada yukarı mı olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Herkese merhaba FT explorer modeli bir uçak yaptım nihayet bitti fakat elimde emax 2212 980kv motor ve 9x6 pervane var bunlar uygun gelirmi bana biraz yetersiz gibi geliyor henüz uçuş denemesi yapmadım. İlk uçuş da kırmak istemiyorum😃birde markasız 1200kv motor var nasıl bir yol izlemeliyim, uçağın ağırlığı 920gr oldu 2200mah 25c lipo ile beraber. Bişey daha sormak istiyorum, motorun acısı nasıl olmalı tam düz mü yoksa hafif aşağı yada yukarı mı olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Planinda motor acisindan bahsedilmiyor mu ?

Katalog verisine gore 800-900 gram arasi bir itki sagliyor sizin motor... Ucagin agirligina yakin 1:1 gibi kabaca, belki biraz daha az... Explorer gibi bir model icin yeterli bir oran...

Keyifli ucuslar...
 
Herkese merhaba FT explorer modeli bir uçak yaptım nihayet bitti fakat elimde emax 2212 980kv motor ve 9x6 pervane var bunlar uygun gelirmi bana biraz yetersiz gibi geliyor henüz uçuş denemesi yapmadım. İlk uçuş da kırmak istemiyorum😃birde markasız 1200kv motor var nasıl bir yol izlemeliyim, uçağın ağırlığı 920gr oldu 2200mah 25c lipo ile beraber. Bişey daha sormak istiyorum, motorun acısı nasıl olmalı tam düz mü yoksa hafif aşağı yada yukarı mı olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ben de de aynı model var. Sizin uçağın kütlesi ile motorun itiş gücü neredeyse aynı, benim uçak 1.2 kg motorun thrustı da 1.2 kg ve genelde %55-65 arası throttle ile sabit irtifada uçabiliyor. Bence emax motorunuzu 9x6 pervaneniz ile kullanabilirsiniz.
Yanlış hatırlamıyorsam emax motorunuzun 1kg dan fazla thrustı vardı.


Benim ilk ft explorer modelimin kanadı ikiye katlanmıştı havadayken, bunu tecrübe ettikten sonra ikinci ft explorer projem de araya iki tane 120 santimlik uçurtma çıtası ve bir adet 50 santimlik kuş tüneğini (orta kısma çok yük binmesin diye) koydum.
Flite testin kanadın orta kısmına koyduğu köprük parçası çok yetersiz kalıyor. Ani hareketler yapmaktan kaçının derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Herkese merhaba FT explorer modeli bir uçak yaptım nihayet bitti fakat elimde emax 2212 980kv motor ve 9x6 pervane var bunlar uygun gelirmi bana biraz yetersiz gibi geliyor henüz uçuş denemesi yapmadım. İlk uçuş da kırmak istemiyorum😃birde markasız 1200kv motor var nasıl bir yol izlemeliyim, uçağın ağırlığı 920gr oldu 2200mah 25c lipo ile beraber. Bişey daha sormak istiyorum, motorun acısı nasıl olmalı tam düz mü yoksa hafif aşağı yada yukarı mı olacak.
Merhabalar,
Uçak fotoğraflarda gayet güzel görünüyor her şey plana uygun inşaa edilmiş gibi. Motor pervane seçimi bence doğru zaten uçağın cevirebilecegi max. pervane boyutu 9 inç. Fazlası kuyruğa sürtüyor tasarimda değişiklik istiyor. Bu motor pervane pil üçlüsüyle 15 dakika uçuş çıkarır. %p

Motor açısı önemli. Bu pervaneyle plandaki şekline sadık kalarak ayarlarsanız sorunsuz ucacaktir. Ağırlık merkezini ayarladıktan sonra havada test edip duruma göre ince ayar yapılabilir motorla motor yatağı arasına pul ilave ederek. Plandaki motor açısı bir şekilde ulaşılmaz durumdaysa, motorun arkası yani pervane tarafı yukarı bakacak şekilde ayarlandığında itki doğrultusu uçağın ağırlık merkezinden geçmeli.

Ek bilgi olarak şuna da değinmiş olayım. Kv motorun gücünü göstermez 1200 kvlik markasız dediğiniz motor 980 kv olan motordan daha güçsüz olabilir. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi forumda bolca var.

Benim ilk ft explorer modelimin kanadı ikiye katlanmıştı havadayken, bunu tecrübe ettikten sonra ikinci ft explorer projem de araya iki tane 120 santimlik uçurtma çıtası ve bir adet 50 santimlik kuş tüneğini (orta kısma çok yük binmesin diye) koydum.
Flite testin kanadın orta kısmına koyduğu köprük parçası çok yetersiz kalıyor. Ani hareketler yapmaktan kaçının derim.
Bu kısma aynen katılıyorum. Kanat ortasina destek yapmak kesinlikle şart. Ben de aynı ebatta pleksi levha kesip dihedral açısı kadar büküp sağa sola 20 cm uzanan "joiner" gibi bir destek kullanmıştım. Çıta da tabi iş görür hangisi kolayınıza geliyorsa bir şekilde kanadı destekleyin derim. Ben bir de gövde ile kuyruk arasına da içerden ekstra fotoblok eklemiştim ama çok şart değil.

Son bir tavsiye daha vereyim uçağın altını renkli koli bandıyla kaplarsaniz inislerde fotobloğun yıpranmasını bir nebze azaltır.:)

Şimdiden iyi uçuşlar diliyorum. Video çekip bizle de paylaşırsanız mutlu oluruz. :thumbup:
 
Sonradan aklıma gelen ufak bir nokta daha var. Bu flite test uçaklarının hepsinin kronik bir sorunu var. Kanadı gövdeye sabitlemek için kullanılan o çöp şişler fotobloğu yırtıyor. Sonra da gevşeme yapıyor. Zaman zaman kırılabiliyorlarda. Gereğinden fazla gergin lastikler kullanmak da bu işi hızlandırıyor. Bulabilirseniz daha kalın 5-6mm yuvarlak çıta kullanıp o kısımları ekstra kontrplak gibi bir şeyle desteklemek modelin ömrünü uzatıyor. :saygilar:
 
uçağın cevirebilecegi max. pervane boyutu 9 inç. Fazlası kuyruğa sürtüyor tasarimda değişiklik istiyor.
Ben 9 inç kullanıyorum buna rağmen sert looplarda kuyruğa bir miktar sürtüyor.
Kuyruğuk ile gövdeye bağlantı kısmını dıştan fotobloklar ile güçlendirmek gerekiyor. Eğer kuyruk bir kere bükülürse her dönüşte pervane fotobloğu kesiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Ben de de aynı model var. Sizin uçağın kütlesi ile motorun itiş gücü neredeyse aynı, benim uçak 1.2 kg motorun thrustı da 1.2 kg ve genelde %55-65 arası throttle ile sabit irtifada uçabiliyor. Bence emax motorunuzu 9x6 pervaneniz ile kullanabilirsiniz.
Yanlış hatırlamıyorsam emax motorunuzun 1kg dan fazla thrustı vardı.


Benim ilk ft explorer modelimin kanadı ikiye katlanmıştı havadayken, bunu tecrübe ettikten sonra ikinci ft explorer projem de araya iki tane 120 santimlik uçurtma çıtası ve bir adet 50 santimlik kuş tüneğini (orta kısma çok yük binmesin diye) koydum.
Flite testin kanadın orta kısmına koyduğu köprük parçası çok yetersiz kalıyor. Ani hareketler yapmaktan kaçının derim.
ceavabınız için teşekkürler pil yeterlmi sizce 2200 mah 3s 25c
 
Merhabalar,
Uçak fotoğraflarda gayet güzel görünüyor her şey plana uygun inşaa edilmiş gibi. Motor pervane seçimi bence doğru zaten uçağın cevirebilecegi max. pervane boyutu 9 inç. Fazlası kuyruğa sürtüyor tasarimda değişiklik istiyor. Bu motor pervane pil üçlüsüyle 15 dakika uçuş çıkarır. %p

Motor açısı önemli. Bu pervaneyle plandaki şekline sadık kalarak ayarlarsanız sorunsuz ucacaktir. Ağırlık merkezini ayarladıktan sonra havada test edip duruma göre ince ayar yapılabilir motorla motor yatağı arasına pul ilave ederek. Plandaki motor açısı bir şekilde ulaşılmaz durumdaysa, motorun arkası yani pervane tarafı yukarı bakacak şekilde ayarlandığında itki doğrultusu uçağın ağırlık merkezinden geçmeli.

Ek bilgi olarak şuna da değinmiş olayım. Kv motorun gücünü göstermez 1200 kvlik markasız dediğiniz motor 980 kv olan motordan daha güçsüz olabilir. Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi forumda bolca var.


Bu kısma aynen katılıyorum. Kanat ortasina destek yapmak kesinlikle şart. Ben de aynı ebatta pleksi levha kesip dihedral açısı kadar büküp sağa sola 20 cm uzanan "joiner" gibi bir destek kullanmıştım. Çıta da tabi iş görür hangisi kolayınıza geliyorsa bir şekilde kanadı destekleyin derim. Ben bir de gövde ile kuyruk arasına da içerden ekstra fotoblok eklemiştim ama çok şart değil.

Son bir tavsiye daha vereyim uçağın altını renkli koli bandıyla kaplarsaniz inislerde fotobloğun yıpranmasını bir nebze azaltır.:)

Şimdiden iyi uçuşlar diliyorum. Video çekip bizle de paylaşırsanız mutlu oluruz. :thumbup:
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler ilk fırsatta uçuş videosu çekeceğim zaten sabırsızlanıyorum. kanadın içine 1x1cm çıta koydum orta kısımada dihedral açısına göre fotoblok katlayıp yerleştirdim, birde nx 3d uçuş kontrol gyro kartı almıştım onu da taktım bu kartın kullanımı hakkında pek bilgim yok yapmam gereken ayar vs var mı acaba
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Koç
verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler ilk fırsatta uçuş videosu çekeceğim zaten sabırsızlanıyorum. kanadın içine 1x1cm çıta koydum orta kısımada dihedral açısına göre fotoblok katlayıp yerleştirdim, birde nx 3d uçuş kontrol gyro kartı almıştım onu da taktım bu kartın kullanımı hakkında pek bilgim yok yapmam gereken ayar vs var mı acaba
Rica ederim :saygilar:. Gyro hakkında maalesef bilgim yok hiç kullanmadım.
 
YouTube a kartın ismini yazın anlamazsanız anladığım kadarıyla yardımcı olurum.
YouTube da hep yabancı anlatımlar var pek anlamadım, üzerindeki trimpotlarla bir ayar yapmalıyım bide 2 modu var birinde ışığı sürekli yanıyor diğerinde yanıp sönüyor hangi mod ne işe yarıyor pek anlamadim
 
YouTube da hep yabancı anlatımlar var pek anlamadım, üzerindeki trimpotlarla bir ayar yapmalıyım bide 2 modu var birinde ışığı sürekli yanıyor diğerinde yanıp sönüyor hangi mod ne işe yarıyor pek anlamadim
Bende aynı gyro olmadığı için ışıkların manasını bilemem ama o trimpotlar atımları ayarlamaya yarıyor. Aslında buna hassasiyet ayarı da diyebiliriz. Atıyorum rüzgar uçağı 50derece yatırsın, eğer o trimpotlar %30 civarında dönük ise uçak yavaş yavaş kendini düz konuma getirir ama %90 gibi bir seviyeye çıkarırsanız hızlı ve daha belirgin tepkiler verir, böylece uçağınız hızlıca düz konuma gelir.
Ama bu demek olmuyor ki %90 ile uçun.

Bence %50 ile uçmaya başlayın, rahatsız edecek derecede hızlı/ yavaş tepki veriyorsa ona göre ayarlayın.

Kablo bağlantıları kısmını yapmışsınızdır sanırım.

Aslında nx3 yanında kullanım kılavuzu ile geliyor diye biliyorum ama yanlış hatırlıyor da olabilirim.
Ben de ilk kurulumda çok uğraşmıştım ama YouTube da 3-4 video izleyince çözdüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ