Gartt Markası Nasıldır ?

Yıldıray Peker

Çalışkan Uye
Katılım
28 Haz 2016
Mesajlar
271
Tepkime puanı
395
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar. Aliexpress'te çokça karşılaştığım Gartt markası var. Sanıyorum ki HK,Tarot gibi markalar gibi klon parçalar üreten bir marka. 600-700 Sınıfı helikopterlerde bu markanın ana rotoru kullanılır mı? Güvenilir midir ? En azından örneğin havada paller fırlar vb. endişesine karşılık feathering şarftı orijinal marka kullanıp geriye kalan kısmı Gartt marka kullanmamız halinde güvenli olur mu?

Düzenleme : DFC'ye çevime gibi bir amaçla kullanılabilir mi?

Teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Markadan çok emin değilim Yildiray ama şurası bir gerçek hic bir klone markası 500 sınıfı üstünde dikiş tutturamadı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Çok teşekkür ederim Mehmet Abi. Sizin de belirtmiş olduğunuz durumla birlikte anladığım, orijinali tercih etmek daha sağlık olacak.

Çok teşekkür ederim ilginiz için.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Gartt : 1 defa YGE klonu olan YPG 60amp esc aldım . ESC ler birebir aynı . Sadece sanırım ayıp olmasın diye kablo renklerini değiştirmişler :evil: . Gartt elektronik üzerine kendini oldukça geliştirmiş UK ve US shopları olan bir trex klon firması . Hatta kendilerine ait gps destekli return home özellikli 450L leri bile var . Heli yedek parça ürünlerinin kalitesini alıp kullanan olmadıkça anlamak imkansız .

Yardımcı olur mu bilemem ama belki biraz fikir verir diye , benim tarot 450 helim ile trex 450 heim arasındaki tecrübemi aktarayım . Trex 450 dfc kafayı tarot taktığımda hem ana şaftın delik hizalarının farklı olduğunu , her iki kafanında aslında rulmanlar dahil feathering şafttan ana şafta kadar hatta ve hatta ağırlık olarak bile birbirlerinden tamamen farklı olduğunu kesin söyleyebilirim . İşin komiği tarot 450 dfc kesinlikle trex 450 dfc den 2 gömlek daha kaliteli :D

Parçalar kısmen uyumla ama kesinlikle %100 uyumlu değiller . Benim heliler 450 olduğu için fiyatlar oldukça makul ama işin içine 500 ve üstü sınıflar girdimi ben orjinal parçayı klon parçayla çok zorda kalmadıkça değiştirmezdim .
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Gartt : 1 defa YGE klonu olan YPG 60amp esc aldım . ESC ler birebir aynı . Sadece sanırım ayıp olmasın diye kablo renklerini değiştirmişler :evil: . Gartt elektronik üzerine kendini oldukça geliştirmiş UK ve US shopları olan bir trex klon firması . Hatta kendilerine ait gps destekli return home özellikli 450L leri bile var . Heli yedek parça ürünlerinin kalitesini alıp kullanan olmadıkça anlamak imkansız .

Yardımcı olur mu bilemem ama belki biraz fikir verir diye , benim tarot 450 helim ile trex 450 heim arasındaki tecrübemi aktarayım . Trex 450 dfc kafayı tarot taktığımda hem ana şaftın delik hizalarının farklı olduğunu , her iki kafanında aslında rulmanlar dahil feathering şafttan ana şafta kadar hatta ve hatta ağırlık olarak bile birbirlerinden tamamen farklı olduğunu kesin söyleyebilirim . İşin komiği tarot 450 dfc kesinlikle trex 450 dfc den 2 gömlek daha kaliteli :D

Parçalar kısmen uyumla ama kesinlikle %100 uyumlu değiller . Benim heliler 450 olduğu için fiyatlar oldukça makul ama işin içine 500 ve üstü sınıflar girdimi ben orjinal parçayı klon parçayla çok zorda kalmadıkça değiştirmezdim .

Çok teşekkür ederim Özgür Abi. Orijinalden bile kaliteli olması ilginç geldi.:) Ancak uyumsuzluk olacağı hiç aklıma gelmezdi. 500 sınıfına kadar klon parçalar ile bir şekilde uyum sağlanıyor anladığım kadarıyla. Aradaki fiyat farkını sineye çekerek orijinal parça alacağım...

Çok teşekkür ederim.:)
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burdaki resmi şimdi kafandaki düşünceler biraz daha netleşsin diye çektim ve yükledim . Şimdi aklıma geldi onuda yazayım hemen . Ben en büyük sıkıntıyı ana dişli setlerinde ve ön kuyruk dişlilerinde yaşadım . Tarotun şaft dişli seti Trexinkinden daha ince , trex şaft dişli setini tarot kuyruk dişlisine hizaladığında , kuyruk dişli seti çok ufak bir iniş çıkış yapıyor .Y ani S yapıyor ve buda helide çok ciddi titreme yapıyor . Uzun lafın kısası klon parça kullanacaksan sete ait bütün parçaları kolon parça ile değiştirmen gerekiyor . Astarı yüzünden pahalıya gelir yani :D

Çok teşekkür ederim.:)
Rica ederim . Faydam olursa ne mutlu bana .
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Bende gartt marka kuyruk hub almıştım trex 500 e oldukça kaliteli görünüyordu.

Tarot dfc nin orjinal dfc den daha kaliteli olduğu kısmına imzamı atarım ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Burdaki resmi şimdi kafandaki düşünceler biraz daha netleşsin diye çektim ve yükledim . Şimdi aklıma geldi onuda yazayım hemen . Ben en büyük sıkıntıyı ana dişli setlerinde ve ön kuyruk dişlilerinde yaşadım . Tarotun şaft dişli seti Trexinkinden daha ince , trex şaft dişli setini tarot kuyruk dişlisine hizaladığında , kuyruk dişli seti çok ufak bir iniş çıkış yapıyor .Y ani S yapıyor ve buda helide çok ciddi titreme yapıyor . Uzun lafın kısası klon parça kullanacaksan sete ait bütün parçaları kolon parça ile değiştirmen gerekiyor . Astarı yüzünden pahalıya gelir yani :D


Rica ederim . Faydam olursa ne mutlu bana .
Tekrardan çok teşekkür ederim Özgür Abi.:) Zahmet verdirdim,gayet faydalı oldu benim için.
Gartt 600 dfc rotor yıllardır kullandım bir sorun olmadı bilgin olsun

Çok teşekkür ederim İshak Abi.:) Fiyatına göre kıyaslama yaparak denemeyi düşünüyorum bakalım.
Bende gartt marka kuyruk hub almıştım trex 500 e oldukça kaliteli görünüyordu.

Tarot dfc nin orjinal dfc den daha kaliteli olduğu kısmına imzamı atarım ?

Çok teşekkür ederim Ali Abi.:) Kalite kısmı hakikaten ilginç geldi. Demek ki Orijinal olması her zaman kalite anlamına gelmiyormuş,şaşırdım doğrusu.
 
Bu tarot kafayi merak ettim simdi. Orijinalinden daha kaliteli oldugunu belirlerken, olcutleriniz neler arkadaslar?

Klon parcalarda simdiye kadar gerek makine isleme hatalari, gerek tasarim hatalari, gerekse kalite kontrol eksikligine isaret eden malzeme hatalari ile karsilastim. Ozellikle bu son soyledigim konu buyuk olculu modeller oldugunda hayati onem tasiyor. Ben kendi adima, model 450 boyut bile olsa, hareketli parcalar basta olmak uzere, ciddi oneme sahip hicbir parcayi klon kullanmiyorum. Klon skid alabilirm, veya klon pil yatagi alabilirim, ama klon vida bile kullanmam.
 
Bu tarot kafayi merak ettim simdi. Orijinalinden daha kaliteli oldugunu belirlerken, olcutleriniz neler arkadaslar?

Klon parcalarda simdiye kadar gerek makine isleme hatalari, gerek tasarim hatalari, gerekse kalite kontrol eksikligine isaret eden malzeme hatalari ile karsilastim. Ozellikle bu son soyledigim konu buyuk olculu modeller oldugunda hayati onem tasiyor. Ben kendi adima, model 450 boyut bile olsa, hareketli parcalar basta olmak uzere, ciddi oneme sahip hicbir parcayi klon kullanmiyorum. Klon skid alabilirm, veya klon pil yatagi alabilirim, ama klon vida bile kullanmam.
Çok teşekkür ederim Emre Abi.:) Fiyat olarak neredeyse yarı yarıya fark var ancak hayati parça olacağı için aradaki farka göz yummak daha iyi olacak...
 
450 boyda klon bence en güzel şey, hobinin gelişmesi adına. Bir sürü farklı marka dfc rotor head kullandım, ancak hiç problem yaşamadım.
Tabi boyutlar büyüdükçe işler biraz değişiyor. Bu sefer risk artıyor, insan ister istemez kendini kanıtlamış ürünlere yöneliyor.
Sadece feathering şaft bence uymaz, çünkü en az toleransı olan parçalardan biridir. Tam uymaması halinde thrust bearingler sıkışır, uzun gelirse ayrı problem, rotor head olarak kullanılabilir ancak sadece şaft ise biraz deneysel olacaktır. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Yıldıray Peker
Bu tarot kafayi merak ettim simdi. Orijinalinden daha kaliteli oldugunu belirlerken, olcutleriniz neler arkadaslar?

Benim denk geldiğim en önemli fark rulman ve pul kalitesi . F4-6 thrust bearing ler hatalı üretim ve pullar 2. uçuşta sıyrıldılar . Ayrıca Trex 450 DFC daha ufak ve feathering shaft daha kısa . Ağırlık olarak avantajlı olsada dayanıklılık açısından maalesef kolları çok daha az dayanıklı . Daha kırılgan diyelim . Ana shaftı tutan vidalar ve somunları bile bence işin ciddiyetini gösteriyor .

Sanki trex dfc kafa ve ekleri kolay kırılsın da satış yapalım dercesine üretim yapmış . Alttaki tarot üsteki de trex in vidası .


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


En rahatsız edici olanda 2. resimdeki bilyelerin yuva kısımlarının birinde açılmış diğerinde ise düz olması . Normalde bu hata bir klon markada olsa sorun yapmam ama orjinal parça olunca ve fiyatı 5 avro olunca , siz ne ayaksınız birader derim firmayı arayıp ki dedim de !
 
450 boyda klon bence en güzel şey, hobinin gelişmesi adına. Bir sürü farklı marka dfc rotor head kullandım, ancak hiç problem yaşamadım.
Tabi boyutlar büyüdükçe işler biraz değişiyor. Bu sefer risk artıyor, insan ister istemez kendini kanıtlamış ürünlere yöneliyor.
Sadece feathering şaft bence uymaz, çünkü en az toleransı olan parçalardan biridir. Tam uymaması halinde thrust bearingler sıkışır, uzun gelirse ayrı problem, rotor head olarak kullanılabilir ancak sadece şaft ise biraz deneysel olacaktır. :D
Çok teşekkür ederim Kaan Abi.:) Materyal kalitesinden şüphelendiğim için pallerin yükünü taşıyan feathering şaftı değiştiririm diye düşündüm ancak yine astarı yüzünden pahalıya gelecek gibi...