Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Emre Yolcu' Alıntı:
Deniyecegim Dogukan inşallah heli parçalanmaz ;D
Doğukan helinin sınırlarını zorlamayı seviyor uçuşundan anladığım kadarıyla. Sık sık overspeed yapmasından da belli [emoji4]
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

ali yanlız' Alıntı:
Doğukan helinin sınırlarını zorlamayı seviyor uçuşundan anladığım kadarıyla. Sık sık overspeed yapmasından da belli [emoji4]
+1 Ayrıca Yeni imzasında da bunu açıkça belirtmiş zaten :kol:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Mustafa Hacılar' Alıntı:
Başımı döndürüyorsun Doğukan ;D ;D Eline sağlık kardeşim.

Mavi kanopi daha şık göründü gözüme, güle güle kullan.

Çok teşekkür ederim Mustafa abi :thumbup:

ali yanlız' Alıntı:
Doğukan helinin sınırlarını zorlamayı seviyor uçuşundan anladığım kadarıyla. Sık sık overspeed yapmasından da belli [emoji4]

Sık overspeed demeyelim de uçuş başına max 2 kere yapıyorum :)

Öncelikle sınırlarını zorlamak haddime değil benden kat kat iyi pilotlar var henüz kendimi o seviyede görmüyorum :D

Ama herkese göstermek, öğretmek istediğim bir şey var ki Türkiye standartlarında ki pilotların belli markalara (Gaui,Goblin,Align,TSA,KDS vs vs..) orası koptu, burası kırıldı, bu marka dandik, şu marka kötü diye çamur atılmaması. Kitabına, usulüne uygun toplanmış çoğu modelin ben kolay bir şekilde kırılıp kopacağına asla ve asla inanmıyorum. Bizim hatamız, bir şey bozulduğu zaman suçu direk karşı tarafta aramak... Belki modeli toplarken sen hata yaptın? Neden ÖNCE kendin de hata aramıyorsun da markayı suçluyorsun, öyle değil mi?
Ben ilk başladığım zamanlar da Aligncılar ve Goblinciler diye camia ikiye ayrılmıştı resmen. Facebook'da çok tartışırdık belki hatırlayanlar vardır. :) Bence çok gereksiz tartışmalardı, eğri oturup doğru konuşalım... Align eski ve köklü bir firma, sen bu seviyelere gelmek için ne align'lar heba etmişsin... Sonra gobline geçip Align kötülüyorsun, suç Align markasının oluyor. Gelin görün ki Goblinin kronik ''Boomstrike'' hastalığını kimse ağzına almıyordu. Bu sadece vermek istediğim bir örnek, lütfen kimse şahsi olarak üstüne alınmasın :)

Özetlemek istediğim, elinizde ki modeli kitabına uygun şekilde topladıktan sonra korkmadan uçurun. Zevk almaya bakın, orası çıkacak mı burası kırılacak mı diye endişe etmeyin.. Bu bile pilotaja doğrudan etki ediyor.. Bizim gibi model helikopter pilotlarının ben veya başkası dahil hiç birisinin limitini ya da sınırını zorladı diye kırabileceğini, koparabileceğini zannetmiyorum. Bu modeller elimize gelmeden önce kim bilir ne tür testlerden geçip de geliyor. Bir somunun veya vidanın eksiği bile nelere mal oluyor. Emin olun, modeliniz böyle darbelere karşı dayanabiliyorsa bir vida dahi sıkmadan 10-20 uçuş yapabiliyorsa modelden önce kendinizle gurur duyun, modeli kusursuza yakın toplayabilmişsiniz demektir benim gözümde :)

Konu çok farklı yerlere geldi ama bu camiadaki insanlarla benim de paylaşıp öğretmek istediğim şeyler var. Öyle konusu gelmişken yazmak istedim, bu yazının üzerine illaki ters çıkarımlar yapan olacaktır. Çekinmesin herkes yazsın, paylaşalım tartışalım.

EDIT;
Öncelikle güvenliği de hiç bir zaman elden bırakmayın. Model her zaman sizden uzakta olsun
2 hafta önce başıma geldi, sık sık lehimlerinizi kontrol edin,
Vida sıkmama bile gerek yok uçuyor işte demeyin, 8-10 uçuşta bir özellikle feathering şafttan başlayarak tüm vidaları kontrol edin. Bunlarda ek bilgi olarak dursun ki limitini zorladım da kırıldı demeyin :laugh:

Yok hala bu marka kötüdür, şu marka dandiktir diyen varsa aşağıda ki videoyu tekrar izlesin :coolxf:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Doğukan uçuş için eline sağlık.Yazdıklarına saygı duyuyorum fakat genel olarak katılmıyorum.

Neden ?

-A veya B modelinin kronik noktalarını tartışmak,söylemek,tecrübeleri aktarmak markayı kötülemez.

Senin bu konuda kriter alman gereken kişiler modelcilik tecrübesine sahip kişilerin yorumları ve değerlendirmeleri olmalı.Eğer bu söz konusu değilse zaten boş konuşan insanlara sen istediğin kadar overspeed videosu koysanda sonuç değişmez.

Bilinçli modelci zaten gaui kötü markadır demez.Fakat seninde " Yok hala bu marka kötüdür, şu marka dandiktir diyen varsa aşağıda ki videoyu tekrar izlesin.. " Bu kadar keskin cümle kullanmayı ben çok doğru bulmuyorum.. Arkadaşlıkların önüne geçen markacılık anlayışını hiç doğru bulmuyorum.

-Modelin limitlerine ulaşmadan pilotajın limitlerine ulaşarak harika uçuşlar yapmak mümkün.

Bu açıdan modellerin limitleri ile ilgilenmiyorum.Bunu kullanıcılar değil zaten takım pilotları test ediyor.

Overspeed gibi ufak bir oryantasyon çalışması ve bir kaç deneme ile yapılabilen, sadece modeli gereğinden fazla yoran bir hareketi gereksiz buluyorum.


Kullanıcı kendisini sorgulayacak tabiki ama, firmalar daha fazla sorgulayacak.

Ben, X7'nin tail hubunda kronik problem olduğunu ve neden binlerce dolara satılan kite güncel hub koymadıklarını söyleyince, bizim pilotlarımız çılgın uçuşlar yapıyor onlar sorun yaşamıyor gibi bir cevap gelmişti.Sanarsın ki firmayı müşteriler değil takım pilotları için kurmuşlar. Bende kendisine bu linki atmıştım ( )Senin bu yazdıkların tamamen onu hatırlattı.

- Goblin kullanısı olarak Goblinin kronik ''Boomstrike'' yorumum şöyle ki

Ben Goblin 700'le şartlar uygundu nerdeyse her gün uçabiliyordum.2400 civarı kafa devri ile overspeed saçmalığını yapıyordum.Benimde bu durumda goblin dfc bile yapmıyorsa kesinlikle competition boom strike yapmaz demem gerekiyor. Fakat görmemezlikten gelmedim.Neden boom strike yaptığını araştırdım.Forumda goblin sahibi arkadaşların yorumlarını almak için konu bile açtım.

Dişli sıyırdı aynı şekilde konu açtım ve herkesle paylaştım.İnsanlara bildiğin, tecrübe edindiğin ne kadar çok şeyi anlatırsan o kadar iyi olur. Fakat Türkiye'de kimse parça problemi yaşayacak kadar pilotaja sahip değil, modeli toplayamamışsın gibi bir cevap ile bu mümkün olmaz. :saygilar:
 
Arda Erkan' Alıntı:
Doğukan uçuş için eline sağlık.Yazdıklarına saygı duyuyorum fakat genel olarak katılmıyorum.

Neden ?

-A veya B modelinin kronik noktalarını tartışmak,söylemek,tecrübeleri aktarmak markayı kötülemez.

Senin bu konuda kriter alman gereken kişiler modelcilik tecrübesine sahip kişilerin yorumları ve değerlendirmeleri olmalı.Eğer bu söz konusu değilse zaten boş konuşan insanlara sen istediğin kadar overspeed videosu koysanda sonuç değişmez.

Bilinçli modelci zaten gaui kötü markadır demez.Fakat seninde " Yok hala bu marka kötüdür, şu marka dandiktir diyen varsa aşağıda ki videoyu tekrar izlesin.. " Bu kadar keskin cümle kullanmayı ben çok doğru bulmuyorum.. Arkadaşlıkların önüne geçen markacılık anlayışını hiç doğru bulmuyorum.

-Modelin limitlerine ulaşmadan pilotajın limitlerine ulaşarak harika uçuşlar yapmak mümkün.

Bu açıdan modellerin limitleri ile ilgilenmiyorum.Bunu kullanıcılar değil zaten takım pilotları test ediyor.

Overspeed gibi ufak bir oryantasyon çalışması ve bir kaç deneme ile yapılabilen, sadece modeli gereğinden fazla yoran bir hareketi gereksiz buluyorum.


Kullanıcı kendisini sorgulayacak tabiki ama, firmalar daha fazla sorgulayacak.

Ben, X7'nin tail hubunda kronik problem olduğunu ve neden binlerce dolara satılan kite güncel hub koymadıklarını söyleyince, bizim pilotlarımız çılgın uçuşlar yapıyor onlar sorun yaşamıyor gibi bir cevap gelmişti.Sanarsın ki firmayı müşteriler değil takım pilotları için kurmuşlar. Bende kendisine bu linki atmıştım ( )Senin bu yazdıkların tamamen onu hatırlattı.

- Goblin kullanısı olarak Goblinin kronik ''Boomstrike'' yorumum şöyle ki

Ben Goblin 700'le şartlar uygundu nerdeyse her gün uçabiliyordum.2400 civarı kafa devri ile overspeed saçmalığını yapıyordum.Benimde bu durumda goblin dfc bile yapmıyorsa kesinlikle competition boom strike yapmaz demem gerekiyor. Fakat görmemezlikten gelmedim.Neden boom strike yaptığını araştırdım.Forumda goblin sahibi arkadaşların yorumlarını almak için konu bile açtım.

Dişli sıyırdı aynı şekilde konu açtım ve herkesle paylaştım.İnsanlara bildiğin, tecrübe edindiğin ne kadar çok şeyi anlatırsan o kadar iyi olur. Fakat Türkiye'de kimse parça problemi yaşayacak kadar pilotaja sahip değil, modeli toplayamamışsın gibi bir cevap ile bu mümkün olmaz. :saygilar:

Yorumlar için teşekkürler :saygilar:

Öncelikle " Yok hala bu marka kötüdür, şu marka dandiktir diyen varsa aşağıda ki videoyu tekrar izlesin.. " cümlesinde doğruluk aramaya kesinlikle gerek yok, tamamen espri anlamında yazılmış bir cümle... Doğruluk aranırsa zaten doğru bir şey yok, öyle bir şeyi ciddi manada yazarsam kendimi beğenmişlikten başka bir şey olmaz ve bu benim karakterime tamamen ters bir durum, abilerim arkadaşlarım bu durumu çok iyi bilir...

Benim söylediğim tartışmalar, ciddi tartışmalardı. Tecrübe aktarmak değil doğrudan kötülemekti. Tecrübe aktarmakla, tartışmayla birlikte çamur atmak arasında fark olduğunu düşünüyorum. Bu kulaklarım neler duydu.. 2 sayfalık yazı çıkartırım valla :)

Yazdıklarım tartışmaya açık, herkes dilediğini yazabilir yorumlayabilir demiştim ancak yanlış yorumlandığını düşünüyorum söylediklerimin... Sanki büyük bir şey yapmışım da size beğendirmeye çalışıyormuşum gibi bir durum oluştu. bkz. Overspeed vs. :) Ya da ben yanlış anladım, affola... Kesinlikle böyle bir şey söz konusu değil ;)

''Arkadaşlıkların önüne geçen markacılık anlayışını hiç doğru bulmuyorum. '' ben de bunu savunuyorum, anlatmak istediğim bu.. Herkes beğendiğini istediğini kullansın, ama kendi kullandığının haricindeki diğer markalara modellere durduk yere çamur atmasın.. Tabi ki tecrübesini paylaşsın, bizlere doğrusunu göstersin. Ama orası burası bozuk çıktı diye kaldırıp atmasın...

Overspeed gibi ufak bir oryantasyon çalışması ve bir kaç deneme ile yapılabilen, sadece modeli gereğinden fazla yoran bir hareketi gereksiz buluyorum.
Model için pek sağlıklı olmadığına katılıyorum ancak ''ufak bir oryantasyon çalışması ve deneme ile yapılabilir'' ibaresine kesinlikle katılmıyorum. Teori de bu hareketi kafama sokmam yaklaşık 2 sene önce falandır, 2015 Yozgat Funfly'da Dunkan'ı canlı izledikten sonra bunu ben de yapacağım diye kendime şart koydum. Hatta forumda nasıl yapıyor diye konu da açmıştım... O zamandan bu zamana kadar çalışarak kademe kademe ilerlettim. Bunun yüzünden kaç tane Autoration ve Torque tube dişlisi değiştirdiğimi bilmiyorum. Şu anda son nokta burada, isterseniz yaz başında ki videoları da paylaşırım. Farkı siz izleyip yorumlarsınız. Baktığınız zaman cebime de zarar ''modele de zarar'' ama aldığım zevki ikiye katlıyor. Benim içinde bu yeterli hatta fazla bile...
Gereksiz olup olmadığı tartışmaya açık, herkesin beğenisi farklı.. Ama bunun beğenip beğenilmeyeceği bir nebze ölçülebilir.. Yine 2015 Yozgattan örnek vereceğim, overspeedlerden sonra herkesin bir anda coşkuyla bağırması, herkesin dilinde dolanması sanırım açıklayıcı olacaktır :) Tabi ki biz her zaman kalabalık önünde uçmuyoruz ama bu gereksiz hareketi yapıp uçuşu bitirdikten sonra arkamı döndüğümde ''O ses neydi'' gibi yorumlar benim yüzümü güldürüyor. :)

HUB olayına bir şey diyemem, Gaui ya da başka bir markanın da ne tepki vereceğine de asla bir şey diyemem. Goblin kronik hatalı diye tüm kullancılarına one-way dağıtmıştı sanırım geçende. Takdir edilir bir davranış, hatalarının farkındalar. Orda bence sana karşı tutumları kullanıcı hatası olarak yorumlamaları. Kendi insaflarına kalmış ona da sözüm yok. Bana da istiyorum diye ''Formula Rotor'' seti hediye etmişti Gaui.. Şahsen ben ilk aldığım X7 de eski tip hub vardı, hala da o var.

Boomstrike olayına gelirsek, Goblin kullancısı değilim. Aktif olarak da kullanmadım (ama kullanmak istiyorum :laugh: ) ama ilk çıkan modellerinde böyle kronik bir problem olduğunu biliyorum. Sadece DFC kafa ile alakalı değil, pal ve kuyruk borusunun yakınlığıyla alakalı bir durumdu sanırım. Sonradan DFC üzerine yıkıp HSP kafaya geçtiler hala da öyle devam ediyorlar.. Şuan aşılmış bir durum sanırım. Bu dediklerim de çamur atmak değil, yanlış anlaşılmasın. :)

Türkiye'de parça problemi yaşayacak kadar pilotaja sahip değil demişsin ancak, pilotajı etkileyen en önemli faktörlerin yanında ( dolar, sosyal, siyasi, imkan ) bu saydıklarımız tartıştıklarımızın da payı çok büyük. Ben A markasını kullanacağıma hiç kullanmam diyeni bile duydum, gördüm. Ülkemiz için de belki bu karşıt görüşler yüzünden bile pilotajın gelişmediğini düşünüyorum. Seçiciyiz, seçiyoruz ve ayırıyoruz... Bir diğer konu, herkes bu hobi ile uğraşıyor diye pilotajını elbette ilerletmek zorunda değil. İsteyen alır güzel, yakışıklı modelini vitrinine koyar geçer karşısına izler.. Saygım sonsuz... Ama benim bu hobi içinde kendime koyduğum hedeflerim var; ülkemizde pek gelişmeyen hobiye karşı olup egolarımı bir kenara bırakıp sadece pilotaja odaklanmak ve kendimi ilerletmek, çevremden tecrübeler edinmek, tecrübe etmek,tecrübeleri paylaşmak, kırmak, parçalamak ve en önemlisi öğrenmek ve öğretmek istiyorum... Bu yüzden de çevremizde ki insanların gereksiz muhabbetleri bırakıp böyle şeylere odaklanmasını istiyorum. İlk başladığım zamanlar muhabbetler cidden çok kötüydü, facebookda ki muhabbetler gruplarda hala duruyordur ki bunların yanında yüz yüze yapılan tartışmalarda vardı.

Neyse konuyu fazla uzatarak gereksiz yerlere çekmeyelim, dilerim herkes dilediğini yapar amacına ulaşır. Konu yön değiştirdiğinden dolayı kafanızı şişirdiğim için ve saygıda kusur ettiysem, affola :saygilar:

Ek olarak, şuan kullandığım tüm modeller Gaui diye Gaui savunduğum falan yok, sevdiğim için kullanıyorum. Yaz başında reklam yaptığım için ufak tefek hediyeleri olmuştu başka da bir hayırları dokunmadı :laugh: Belki bu konuda yanlış yorumlanabilir, açıklamak istedim :)
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Eline sağlık doğu. Çok güzel uçuyorsun.
Sanslıyız. uçuşları canlı canlı sürekli seyrediyoruz.
ve gainun ne kadar sağlam bir model olduğunu her uçuş sonrası anlıyoruz.
Türkiyedeki bulunan helicilerin güncel seyrettiğim videolarında.
şuan için en çok risk alan ve kareografisini tam ve bilinçli yapan seyrinde ise mükemmel bir heyecan ve tad veren bu genci buradan da bir kez daha alkışlıyorum
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Haa bu ara ben goblinciyim. Goblin seviyorum. Evlad gibi bakıyorum.
5 dak. Havada kalma süresince. Her defasında 25 dak. Silip tozlandı diye sevip temizliğini yapıyorum. ;)

Bu genç adam ise her uçuşunda gaui x7 daha ne yapabilir dercesine veriyor çoşkuyu. Göremediğiniz çok seyler var nasıl anlatılırki.
Velhasıl kelam biz zevk noktasında doğukan + gaiu tavan arasındayız. :thumbup:
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

tacettin sahin' Alıntı:
Eline sağlık doğu. Çok güzel uçuyorsun.
Sanslıyız. uçuşları canlı canlı sürekli seyrediyoruz.
ve gainun ne kadar sağlam bir model olduğunu her uçuş sonrası anlıyoruz.
Türkiyedeki bulunan helicilerin güncel seyrettiğim videolarında.
şuan için en çok risk alan ve kareografisini tam ve bilinçli yapan seyrinde ise mükemmel bir heyecan ve tad veren bu genci buradan da bir kez daha alkışlıyorum

Değerli yorumların için çok teşekkür ederim Tacettin abi :thumbup: Sürekli simülasyon çalışmaya devam, hala da devam %p
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Bahsi gecen yaygın olarak kullandığımız helikopter firmalarının hepsi cok koklu firmalardır ve bünyelerinde alanları hakkında cok tecrübeli tasarımcılar bulundurmaktadırlar.
buyuzden o kotu bu iyi diyerek marka fanatizmini de hiç desteklemiyorum ve bunun bir haksızlık olduğunu düşünüyorum.
ayrıca azınlıkta kaldığımız su günlerde bazılarımızı da bölüyor bu durum.

kendim bu zamana kadar kullandığım modellerde havada helikopterin mekaniğinden kaynaklanan teknik problem çok sık yaşamasamda , yaşadığım problemler modelden kaynaklanan birer teknik problemler değillerdi
ve yaşayanlarında direkt modeli suçlamalarını da doğru bulmuyorum.
Arada istisnalar olabilir tabiki üretimde bazı serilerde olan hatalar gibi ama bu durumunda genellenmemesinden yanayım sonuç olarak dünyada birçok endüstri devinin başına
bile gelebiliyor böyle problemler ornegin otomotiv firmalari gibi .


Dogukan kardesim oncelikle yazdıklarının bir çoguna katılıyorum özelliklede durumun pilotaja olan etkisi kısmına:laugh:
ne yani patlayıp catlıcak diye uçmayalım mı zevk meselesi tabiki herkesin gorusu farklı olabilir bu konuda ama buda benim gorusum.
katılmadığım sadece kısmı limitler (oda yanlış anlaşılmasın bildiğim bir gerceği paylaşmak amaçlı yazıyorum)

Unutmayalım ki dunya uzerindeki her makinenin limitleri vardir .
bu gercek, helikopterlerimiz içinde gecerlidir . bu limitlerden kastım omür ve dayanım limitleridir.
helikopterlerimizde kullanılan karbonfiber alüminyum pilastik birde çeşitli çelik aksamlar(genelde civataları) maddelerinden uretilmiş parçalarından
çogu seri bağlamda uçuş için kritik onemler taşıyorlar. Evet karbon aksam için konuşacak olursak omur ve dayanım limitlerinin dışına pek çıkaramıyoruz
vurup kırmadıkca tabi:laugh:
fakat özellikle metal aksam ve plastik aksam için konuşursak bu durum çok farkli aynı zamanda da çok öznel.
yani;
plastik aksamlar sıcak soguk gorur, yamur camur gorur, yag gorur, çeşitli temizleyici kimyasallar gorur, güneş ışıgı gorur o olur bu olur
cok kısa zamanda dayanımını ve omrunu kaybedebilir ve zamansız bir şekilde işe yaramaz hale gelebilir
ama zaten cok hayati parçalar da artık plastik tercih edilmiyor cok onemi yok diyelim.

asıl sozum (genelde hayati onemi mekaniksel açıdan onlar taşıdığı için)metal aksamlara ozelliklede hard 3D de
malzemelerin omur ve yuk grafiklerinde sırasıyla elastik ve plastik esneme alanları vardır malzemeye binen yuk bu alanların her ikisinden fazla ise malzeme direkt
kırılır. elastik alanda kalırsa nerdeyse sonsuz omur diyebiliriz
ama binen yuk zaman zaman plastik esneme alanına geciyor ise ki en sinsi durum bu işte ozaman çeşitli hesap kitaptan sonra ona bir kırılma omru biçebiliyoruz.



Örnegi ele over speed hareketi için alıyorum yanlış anlaşılmasın sadece açıklaması daha kolay olacak diye

hareketin başlangıcın sonuna dogru helikopterin parcalarına binen yukler ozellikle kafa rotoru için (pal tutucuları pal tutucuları tutan civatalar paller vs...)
git gide artıyor hatta hareketin sonunda ani bir pitch hareketi ile ciddi bir peak yapıyor. bu peak yaptıgı stress değerinin plastik esneme alanına girip girmediğini test edemiyoruz
Giriyor olması da büyük ihtimal.

Özetle bu demek olmuyorki : bir helikopter 100 kere over speed yaptı bişi olmadı dahada bişi olmaz.
101ci seferde o helikopterin patlamıcagının hiçbir garantisi yok hatta gorüşümce patlamaya daha yakın:laugh:





karbon aksamı cıkardım cunku elastıkten sonra gelen plastik alanı cok dar genelde elestik alanı gecildiğinde bir anda kırılırlar.
oyuzden hareket içinde pallerden çokta korkulmamalı bu zamana kadar dayandıysa bundan sonrada bişi olamazz bence:laugh:

bunların yanında bir husus ta şu gozlemlediğim yanlışlardan biri
modeli toplarken sıkılan civataların dogru tork oranlarından cogu zaman fazla sıkılıyor olması
buradakı kastım yalama etmek değil. o fazla sıkılan civatalarında yuk taşıma ve omur durumu yukarda bahsettiğimle aynı
fazla sıkılan civatanın zaten neredeyse plastik esneme sınırana kardar sıkıldıktan sonra üzerine binen dinamik yukler
zamanla civatalarımızı kırabiliyor olması. tabiki elimizde tork sınırlamalı allen takımlarımız yok bu iş için ama
bu konudada tavsiyem sıkılan vidanın görevi icabıyla doğru locktite cinsini kullanılması ve bilen bilir ama bilmeyende olabilir diye soyluyorum civataların başlarında
6.8, 8.8, 10.9, 12.9 gibi sayılar yazar bunlar cıvatanın dayanım standartlarını belirler.
özellikle yuke binen yerlerde
bunlardan dayanımı fazla olan 12.9 yazanlarının tercih edilmesidir . bazen kitleri toplarken farkında olmadan aynı boyutta diye
cıvataları farklı kombinasyonlarla sıkıbiliyoruz ama civata fiyatlarının farklı oldugu için kitlerde farklı yerlerde
farklı standartlarda civatalar kullanılıyor gozden kacırmamamız lazım.


farketmeden fazla uzatmışım bayada bi konu dışı kalmısım şimdi farkettim
ama inşallah bilgilendirici olmuştur:laugh:
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Overspeed ve outorotasyon en sevdiğim hareketler arasında geliyor, cesareti ve parası olan acımadan yapsın bence [emoji4]

Modelin sınırlarının zorlanması ve risk içerikli hareketler, beni hem heyecanlandırıyor, hem çok eğlendiriyor.

O yüzden Doğukan ın uçuşları keyifle izliyorum.
Allah modeline ve cüzdanına zeval vermesin, bizde keyifle izlemeye devam edelim.

Emre sanada katılıyorum kesinlikle riskli ve stres binen yerlerde uygun vida kullanımı ve doğru torkla sıkılması hayati önem taşıyor mutlaka dikkat edilmeli.
 
Emre Yolcu' Alıntı:
Bahsi gecen yaygın olarak kullandığımız helikopter firmalarının hepsi cok koklu firmalardır ve bünyelerinde alanları hakkında cok tecrübeli tasarımcılar bulundurmaktadırlar.

Bu yuzden o kotu bu iyi diyerek marka fanatizmini de hiç desteklemiyorum ve bunun bir haksızlık olduğunu düşünüyorum.

Ayrıca azınlıkta kaldığımız su günlerde bazılarımızı da bölüyor bu durum.

+1 %p
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Emre kardeşim, söylediklerine tek tek katılıyorum çok güzel yazmışsın %p

Dediğin gibi 101. seferde dağılmayacak gibi bir ihtimal yok, hatta dağılma oranı daha da yükseliyor her seferinde. Yukarıda yazmıştım; 10-20 uçuş vida sıkmadan uçabiliyorsan korkma uç dedim ancak o 10-20 uçuştan sonra yine de o vidalarını kontrol et :laugh:
Hatta vidayla da kalma, yüke binen ne varsa elden geçir. Ben rutin olarak helikopterleri belli bir süre sonra gereken yerlerini değiştiriyorum, kontrol ediyorum. Ki zaten yapılması lazım. Nasıl sıfır aldığın arabayı 10.000 - 30.000 vs.. bakıma götürüyorsan kullandığımız bu mekanik aletlerinde %100 belli bir süre sonra kontrolden geçirilmesi lazım... Yağına, suyuna bakmak lazım :laugh: :laugh:
Zaten bunları yapıyorsan korkma, doya doya uç :laugh:

Vida konusunda da çok haklısın Emre, benimde tecrübesizliğimden kaynaklı başıma bir kaç olay gelmişti. Çok sıkmak kesinlikle çözüm değil, bunun yüzünden çok içeride kalan vida oldu hatta başka yerin kırılmasına sebebiyet verdi...


ali yanlız' Alıntı:
Overspeed ve outorotasyon en sevdiğim hareketler arasında geliyor, cesareti ve parası olan acımadan yapsın bence [emoji4]

Modelin sınırlarının zorlanması ve risk içerikli hareketler, beni hem heyecanlandırıyor, hem çok eğlendiriyor.

O yüzden Doğukan ın uçuşları keyifle izliyorum.
Allah modeline ve cüzdanına zeval vermesin, bizde keyifle izlemeye devam edelim.

Emre sanada katılıyorum kesinlikle riskli ve stres binen yerlerde uygun vida kullanımı ve doğru torkla sıkılması hayati önem taşıyor mutlaka dikkat edilmeli.

Ali abi yorumların için çok teşekkürler, beğenmene sevindim :saygilar:

Genelde her alanda riskli olan şeyler insanların gözüne,kulağına daha hoş geliyor. Her ne kadar risk olsa da önce güvenliği elden bırakmamak lazım. :thumbup:
 
Gaui X7 / Eski Canopy'e Veda, Yenisine Merhaba :)

Doğukan, paylaşım için teşekkürler. Ben ikisini de beğeniyorum bu kanopilerin, sarı kırmızı belki bir tık daha fazla (alevli bir algı yaratıyor bende) :)

Uçuş her zamanki gibi adrenalini yüksek, seyir zevki üst düzeyde... Arkadaşlar işin mekanik tarafındaki yorumları yapmışlar. Estetik tarafında ben de overspeed ve piro tictocları çok beğeniyorum. İki yönlü elevator tictoclar da güzel olmuş, çeşitlilik katmış.



Modellerin kronik noktalarını söylemek, tartışmak, tecrübeleri paylaşmak; markayı kötülemek anlamına gelmez. Bunun yanında, eğer markalar bu kronik noktaları çözecek upgradeler yapmışlarsa bunları göz ardı etmek de bence yanlış bir davranıştır.

Örneğin, Goblin 570 modelinde ana dişli göbekten kırılıyordur. Sonradan heavy duty ana dişliler çıkarmışlar ve bir noktadan sonra kitlere eklemeye başlamışlardır. İlk kitlerden biri ele geçtiğinde, doğrudan bu upgrade'i yapmak doğru bir davranış şekli olur, illa kırılmasını beklemek yanlıştır.

Goblin Nitro modelinde veya Logo690sx modelinde OWB upgrade edilmiştir. One way bearing eski versiyon gelmişse, bunu temin etmeden uçmaya ısrar etmemek gerekir.

Gaui x7, ilk versiyonlarda kuyruk hubı faturalı gelir, yüksek devirlerde kırılıp kuyruğu tamamen kaybetmemize yol açıyordur. Sonradan buralarda çapta düşme yapmamışlar, burayı upgrade etmişlerdir. Eğer elimizdeki kit eski versiyon gelmişse, burayı "kırımı beklemeden" upgrade etmek daha doğru bir davranış olacaktır. Kullanıcı bunun farkında olmayabilir, forumlar arkadaşlıklar burada yardımcı olabilir. Kuyrukta bu upgrade bilinmesine rağmen yapılmamışsa, kuyruktan olağandışı bir tıkırtı vb. ses geliyorken uçulmaya devam ediliyorsa, "her ne kadar firmanın tutumunu tasvip etmesem de", kusura bakılmasın ama hatayı önce kullanıcıda ararım.



Arkadaşlıkların önüne geçen markacılık anlayışını ben de doğru bulmuyorum. Ama arkadaşlıkları asıl bitirenin bu markacılık anlayışı değil, kişisel hırslar ve egolar olduğunu düşünüyorum.

Yoksa hepimiz bir markayı diğerinden daha çok severiz, zaman zaman fanboyluk/avukatlık seviyelerine de çıkarız, ama bu bizim arkadaşlığımıza engel olmaz. Her birimiz diğerine karşı saygısını korur. Kimse araya duvar örmez, imalı mesajlarla saldırmaz.