Daha önce başka bir konuda sorulmuş ancak cevaplanmamış.
Headless mode nedir?
Biliyorsunuz, özellikle helikopterde "nose-in" dediğimiz bir kavram bulunmaktadır. "Burun sana bakarken" diye çevirebileceğimiz bu kavram, modelin burun-kuyruk istikametinin kullanıcıdan 180 derece dönmesi ile oluşmaktadır.
RC helikopterleri zaten kullanması bu kadar zor kılan durum da budur. Helikopter havada döndükçe, kontroller modelin konumuna göre değişecektir.
Örneğin, kuyruk size bakarken, sağa cyclic vermek, modeli gerçek hayatta sağ istikamette götürür. Ancak kuyruk karşıya bakıyorsa, model bu sefer kendi sağına "sizin solunuza" doğru hareket edecektir.
İşte headless mode, yeni başlayanlar için bu karışıklığı ortadan kaldırmayı hedefliyor. Headless mode açtığınızda, modelin bir burnu / başı / önü olmaz. Model ne kadar sağa sola dönerse dönsün, sağ stick ile verdiğiniz kontroller hep aynı kalacaktır.
Headless mode destekleyen cihazlar bunu içlerindeki uçuş kontrol kartı üzerindeki manyetik / pusula benzeri sensörler ile sağlamaktadır.
Avantajları:
-Bu hobiye yepyeni başlayanlar için kullanım kolaylığı
-Modelin herhangi bir nedenle kuyruk hareketinin bozulması / kontrolsüz dönmesi durumunda (Örn: helide kuyruk servo bozulması, multide tek rotorun arızalanması) modeli kontrol etmek çok daha kolay olacaktır.
Dezavantajları:
-Manyetik alanlardan etkilenebilecek, bozulabilecek ekstra bir elektronik sistem daha.
-"Nose" mantığı ile bir kere uçuş öğrenildikten sonra, headless mode "bu model kafasına göre gidiyor" hissi oluşturuyor.
-Aerobasi uçuşları için pek uygun olmayabilir
murat özkan' Alıntı:kendi kendime alıntı yapmısımcx 10 ile cx 10 A arasındakı farkı gözlemlediğiniz kadarı ile yazabilirmisiniz
Headless mode nedir?
Biliyorsunuz, özellikle helikopterde "nose-in" dediğimiz bir kavram bulunmaktadır. "Burun sana bakarken" diye çevirebileceğimiz bu kavram, modelin burun-kuyruk istikametinin kullanıcıdan 180 derece dönmesi ile oluşmaktadır.
RC helikopterleri zaten kullanması bu kadar zor kılan durum da budur. Helikopter havada döndükçe, kontroller modelin konumuna göre değişecektir.
Örneğin, kuyruk size bakarken, sağa cyclic vermek, modeli gerçek hayatta sağ istikamette götürür. Ancak kuyruk karşıya bakıyorsa, model bu sefer kendi sağına "sizin solunuza" doğru hareket edecektir.
İşte headless mode, yeni başlayanlar için bu karışıklığı ortadan kaldırmayı hedefliyor. Headless mode açtığınızda, modelin bir burnu / başı / önü olmaz. Model ne kadar sağa sola dönerse dönsün, sağ stick ile verdiğiniz kontroller hep aynı kalacaktır.
Headless mode destekleyen cihazlar bunu içlerindeki uçuş kontrol kartı üzerindeki manyetik / pusula benzeri sensörler ile sağlamaktadır.
Avantajları:
-Bu hobiye yepyeni başlayanlar için kullanım kolaylığı
-Modelin herhangi bir nedenle kuyruk hareketinin bozulması / kontrolsüz dönmesi durumunda (Örn: helide kuyruk servo bozulması, multide tek rotorun arızalanması) modeli kontrol etmek çok daha kolay olacaktır.
Dezavantajları:
-Manyetik alanlardan etkilenebilecek, bozulabilecek ekstra bir elektronik sistem daha.
-"Nose" mantığı ile bir kere uçuş öğrenildikten sonra, headless mode "bu model kafasına göre gidiyor" hissi oluşturuyor.
-Aerobasi uçuşları için pek uygun olmayabilir