Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
36,417
Tepkime puanı
43,398
Yaş
51
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
6 kanal bir helinin fiziksel montajı sırasında dikkat edilmesi gereken detayları ve püf noktaları paylaşmaya devam ediyoruz. Bu yazımızda "Bearing" (Rulman) değişimi, montajı sırasında pek de bilinmeyen bir detay olan "Bearing Thread Lock- Loctite" kullanımı sizlere açıklamaya çalışacağız.

Bu bilgileri küçük parçalar halinde internet üzerinden bulup, yorumlayıp bizimle paylaşan Türker akgün kardeşime teşekkür ederiz :bravo: O olmasa bundan haberimiz bile olmayacaktı. Sağolsun ALIGN kendisi bile bu önemli konuyu manuallerde küçüçük bir satır olarak geçmiş :-\

You must be registered for see images attach


NOT: Her ne kadar anlatım sırasında kullanılan model TREX 450 PRO olsa da, anlatımların çoğu temel prensip olduğu için büyük çoğunluğu diğer modeller için de geçerlidir.

Her zaman olduğu gibi önce konu ile ilgili videomuz :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı
Öncelikle bu konuda anlatılanlar özellikle büyük sınıf nitro modeller için çok önem arz etmektedir. Elektrikli küçük modellerde uygulanmaması çok da büyük bir sıkıntı teşkil etmez, ama dikkat edilmesini tavsiye ederiz.

1- Zaman içerisinde kullanılan rulmanların bozulması nedeni ile değiştirilmesi gerekebilmektedir. Ya da bazen tamir sırasında söküp takmaya bağlı olarak rulmanlar yerlerinden çıkabilmektedir.
2- İşte bu tür durumlarda yeniden rulmanların yataklarına çok sıkı bir şekilde monte edilmesi gerekir. Dikkat ederseniz aldığınız yedek parçalarda bulunan tüm rulmanlar fabrikada bu şekilde monte edilmiş halde gönderilir.
3- Rulmanın yatağında oynamadan sabit kalabilmesi için montaj sırasında YEŞİL renkte "Bearing (Rulman) Loctite" kullanılmalıdır.
4- Şayet bu dikkat edilmez ise, zaman içerisinde rulmanlar yatakları içerisinde hareket etmeye başlayacak ve gerek kendi dış yüzeylerini gerekse de yataklarını aşındıracaklardır.
5- Bu aşınma büyüklüğüne bağlı olarak da ilerleyen zamanlarda tespiti oldukça zor olan "VIBRASYON" problemleri ortaya çıkabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengizhanyurdalan
Ynt: Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Benim kuyruk yönü videosundan sonra şimdi de bu video, hani anlaşmıştık böyle şeyleri anlatmıyacaktık kimseye, aramızda kalacaktı diye. ;D
Şu çok gizli olanları anlatmayalım bari. :lollol:

O zaman neden mi video çekiyorum ? :rolleyes: Öyle makine soğumasın diye, kimseye anlatacağımdan değil yoksa. :laugh:
 
Ynt: Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Teşekkürler güzel anlatım olmuş %p
 
Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Evet konuyu canlandıralım :)
Öncelikle değerli video için teşekkürler. :saygilar:
Arkadaşlar 450 modelimin tail boom unu değiştireceğim. Kuyruk dişlisi rulmanını yeni boom a aktaracağım. Sorum şu : bearing thread lock ı vidalarda olduğu gibi sadece metal metale olan yerlerde mi kullanıyoruz. Plastik yataklarda da kullanımı gerekir mi ?
Tşk, herkese iyi forumlar.
 
Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Thread lock, retaining compound gibi arkadaşlar sadece metal-metale olan durumlarda işe yarar. Kürleşmesi için ortamda metal bulunması gerekir ve plastiğe tutunmazlar. 450'nin o rulmanları zaten yeterince sıkı oluyordu, herhangi birşey kullanmana gerek yok. İlla kullanmak istiyorsan ince bir japon kullanabilirsin Şafak.
 
Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Teşekkür ederim Emre abi. Dediğin gibi zaten yataklar kenarlardan kapatıyor rulmanları, ve gayet sıkı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Şafak ALTINTAŞ' Alıntı:
... yataklar kenarlardan kapatıyor rulmanları, ve gayet sıkı.

Emre'nin de söylediği gibi thread lock metale metalde çalışıyor diye biliyorum bende Şafak. %p

Yatakların kenarlardan kapalı olması bir avantaj tabi ama bence asıl önemli olan rulmanın yatağında dönmeyecek kadar sıkı oturuyor olması. ;) Eğer akisi bir durum varsa japonla olabilir veya bally ile yapıştırmanı öneririm bende. Bally sanki biraz daha iyi çünkü çıkarmak istediğinde yatağa zarar vermiyor ve kalıntısı daha kolay temizlenebiliyor.

Fakat eğer ciddi bir gevşeklik yoksa ben yapıştırıcı birşey kullanmamaya çalışıyorum çünkü ne kadar dikkat etsemde illaki rulmana bulaştırıyorum. :eek:f:
 
Heli Fiziksel Montaj Detayları -2: Bearing (Rulman) Loctite Kullanımı

Arkadaşlar heliden anlamam ama bende yatakta boşluk varsa bally 'yi parmağıma sürüp yatağa iyice yediriyorum. Fazla kurumadan rulmanı yerleştiriyorum


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bu videoyu bir kaç sene önce izlemişdim ancaq o zamanlar elimde yeşil loctite olmadığından kırmızı olanını sürmüşdüm bearinglere. 2 sorum olacak: 1) Yeşilmi daha kuvvetli, kırmızımı ? 2) kırmızı loctite sürülmüş rulmanın yatağından çıkma ihtimali varmı?
 
Esasen loctite’i rengine gore degil, numarasina gore degerlendirmek lazim. Ornegin rt-38 de, tl270 de yesil renkli. Ancak bunlarin ikisi tamamen farkli urunler. Bir de degisik markalarin urunlerinin degisik renkleri ve nuaralari da oluyor. Benzer urunler olsa bile biraz farkliliklari bulunabiliyor.

Ferid senin soruna gelirsek, kirmizi loctite dedigin eger tl271 ise, bu rulman yataginda kullanilmaz. Vidalar icindir. TL (tread locker) on kodlu. Rulman yataklari icin ise rt (retainer compound) kullanmak gerekir ki kendisinin loctite kodu rt38’dir.

Kirmizi mi yesil mi sorusuna da soyle cevap vereyim, eger rulman icin kirmizi tl271 veya vida icin yesil rt38 kullanirsan ikisi de hic dayanim saglamaz.

Vidalar icin kirmizi-yesil karsilastirmasi yaparsak, yesil (tl270) kirmizidan (tl271) daha kuvvetlidir. Ancak kirmizi yaklasik 15-30 dk’da kullanilabilir duruma gelirken, yesil icin 3-4 saat beklenilmesi gerekir. İkisinin de tam sertlige ulasmasi 24 saattir. Kirmizinin sokulebilmesi icin yaklasik 200 derece, yesilin sokulmesi icin ise 250 derece isi gerekir.

Modellerimizin hicbir parcasinda kirmizi yada yesil treadlocker kullanilmasina gerek yoktur. Canimiz cigerimiz mavi herseyimize yeter :)
 
Ferid senin soruna gelirsek, kirmizi loctite dedigin eger tl271 ise, bu rulman yataginda kullanilmaz. Vidalar icindir. TL (tread locker) on kodlu. Rulman yataklari icin ise rt (retainer compound) kullanmak gerekir ki kendisinin loctite kodu rt38’dir.

Kirmizi mi yesil mi sorusuna da soyle cevap vereyim, eger rulman icin kirmizi tl271 veya vida icin yesil rt38 kullanirsan ikisi de hic dayanim saglamaz.

Net bir şekilde soruyu cevabalandırdığın için çok teşekkür ederim Emre abi :saygilar: O zaman en kısa zamanda bir tane rt38 edinmem şart oldu bana :)
 
Net bir şekilde soruyu cevabalandırdığın için çok teşekkür ederim Emre abi :saygilar: O zaman en kısa zamanda bir tane rt38 edinmem şart oldu bana :)

Aslina bakarsan ben cogu rulmanda kullanmiyorum :D Kafa ve kuyruk rotoru rulmanlarinda zaten kullanmamak daha iyi bence. Ana saft, aktarma organlari ve kuyruk saftinda kullanilabilir, ancak ben sadece kuyruk safti rulmanlarinda kullaniyorum. Bir de oneway rulmani destekleyen rulmanlarda. Ana saftta kullanmiyorum genelde.