- Katılım
- 29 May 2014
- Mesajlar
- 1,494
- Tepkime puanı
- 2,511
- Yaş
- 48
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- www.drilkersonmez.com
- İlgi Alanı
- Heli
Son yıllarda RC helikopter dünyasında elektrikli modellere doğru büyük bir göç vardır. Hemen hemen herkes patlar motorlu modellerini elektrikli modeller ile değiştirmektedir. Bana göre bunun sebebi , pil ve elektrik motorlarında gelişen teknoloji ile ayar , bakım ve masraf olarak elektrikli sistemlerin avantajlı hale gelmesidir.
Elektrikli modellerde motorun gücü watt olarak ölçülür. Helikopterin çevirdiği pal boyuna göre gerekli motor gücü değişir. Büyük palleri çevirmek için daha gülü motorlar gereklidir , güçsüz motorlar pallere yük bindiğinde devir kaybederler.
Motor - ESC - Pil üçlüsü ayrılmaz bir üçlüdür ve birbirine uygun olmalıdır. Bu üçlüden herhangi biri darboğaz oluşturursa performans kaybı yaşanır.
Modellerde pal boyuna göre öncelikle Motor seçilmeli , esc seçimi motora göre yapılmalıdır. Pil seçimi ise modelin motorun akım ihtiyacına göre (C değeri) , modelin ağırlığına , istenen uçuş süresine (mah değeri) göre seçilir. Pillerin mah ve C değerleri büyüdükçe ağırlıkları da artmaktadır , o yüzden ne kadar büyük pil o kadar iyi demek değildir. Aşırı ağır piller aksine uçuş süresini kısaltır modelin atikliğini azaltır. Bu yüzden optimum pil seçimi denen bir kavram vardır. Bütün bu konulara kabaca değineceğiz.
Öncelikle her modelin yapısal olarak çevirebileceği belli bir pal boyutu vardır ve kuyruk boyu ile sınırlıdır. Önerilen palden uzun pal kullanımı kuyruk borusunun uzatılmasını gerektirir. Aksi halde ana pervane kuyruk pervanesine çarpabilir ve kırıma sebep olur. Ayrıca pal boyu büyüdükçe motoru ve pilleride büyütmek gereklidir o yüzden büyütmeyle uğraşmak yerine daha büyük model almak daha akıllıcadır. Genede büyütmek ve modifikasyon için planlanmış modeller vardır. Başarılı bir şekilde modifiye edilebilirler.
Standart kullanıcı için helikopterin kullanım kılavuzunda önerilen pal boyları en idealidir.
300 mm ile 425 mm pal ceviren 450 ve 500 sınıfı helikopterler genelde standart motor esc ile gelmektedir o yüzden bu yapıları upgrade etmek masrafa değmez zira çoğu zaman modelin toplam değerinden fazla tutmaktadır. Genede ufak modellerini upgrade etmek isteyenlerin merak ettiği noktalar olursa cevaplayabilirim.
Burada asıl amaç kit olarak (elektroniksiz) gelen modeller için motor esc ve pil seçimine yardımcı olmaktır. Bunun dışında bu kitler için Servolar , FBL ünitesi , BEC seçimleri ayrı bir başlıktır.
1- Motor Seçimi
Yanlış motor seçimi, özellikle pilotaj olarak seviyeniz iyileştikçe , motora daha çok yük verdikçe, modelde devir düşmesine ve hareket kesintilerine neden olacaktır. Düşük pilotaj seviyelerinde de düşük collective management (helikoptere gereğinden fazla büyüklükte komutlar vererek gereksiz yük bindirme) nedeniyle gene motor devir kaybedecektir. Her türlü yetersiz motor kendini gösterir. Genelde ekonomik yönden uygun motor seçilmeye çalışılsa da motorlar kolay bozulan parçalar değildir. Bir defa alınca her modelde kullanılmaya devam edilebilir.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi öncelikle motor seçiminden başlarız , pallere göre gerekli motor güçleri yaklaşık olarak şöyledir:
- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt civarı
- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
- 570 mm pal için kde direct 600xf serisi 3000 watt
- 600-630 mm pal için 4035 serisi 3500-4000 watt
- 690-700 mm pal için 4525-4530 serisi 4500-5000 watt civarı
Motor seçiminde kesin bir çizgi yoktur uçuş sitili genelde motorun güç ihtiyacını belirler , yani aslında modelin ayağını yerden kesmek için bir çok mtor kullanılabilir , burada amacımız ideal motoru belirlemektir. Bu yüzden motorları iki grupta inceleyebiliriz , düşük performans (sport flight) motorlar ve yüksek performans 3D motorlar.
2- Motora Göre ESC Seçimi
ESC seçimi motorun çektiği ampere göre ve modelin kullandığı pillerdeki hücre sayısına (motorun voltajına) göre belirlenir.
Motorların üreticileri tarafından verilen özelliklerinde devamlı olarak kaç amper çektikleri ve anlık olarak maksimum ne kadar amper çekebilecekleri belirtilir. Örneğin devamlı 100 amper çeker , anlık 120 amper çekebilir diyen bir motora 80 amperlik bir ESC takmak olmaz. Bu motora 100 amper veya üzeri bir ESC takmak gerekir. Çoğu esc üzerinde yazan değerin 1.5 katı kadar anlık amper ihtiyacını karşılayabilmektedir. Yani 100 amper ESC 150 amper anlık akımları verebilir. Genede kendini güvende hissetmek isteyenler (benim gibi) genelde motorun anlık maksimum amper değeri kadar esc kullanabilir. Yani yukarıdaki motor örneği için 120 amper ESC tercih edebilir.
Genel olarak helikopterlerde 6S = 6 HÜcre = 22V ve 12S = 12 Hücre = 44V piller kullanılır. Bu iki türün kullandığı motorlar farklıdır. Voltaja göre motor seçimi derken bu değerlerden bahsediyorduk. Büyük helikopterler yüksek voltajda çalışan güçlü ve torklu motorlar kullanırlar. ora boy modeller 22v ile çalışan motorlar kullanırlar. Burada motorun değişme noktası 600 mm pal kullanan modellerdir. Yani 550 mm palli modeller 6S , 600 ve üzeri modeller 12S setup gerektirir. Bu sınırlar esnetilebilir ancak 600 bir modele 6S setup kurmak modelin uçuş performansını düşürecektir.
Hep kullacağımız formül watt = volt x amper olacaktır. Bunu bir kenara not edelim. Watt motorun gücü , volt pilin hücre sayısı , amper ise geçen akımı gösterir.
Şimdi 6S 22volt bir motorda 2200 watt güç almak için 100 amper akım geçmesi gerekirken , 12 S 44volt motorda aynı gücü 50 amper ile alabiliriz. Anlaşılır olması için basitleştirdiğimiz bu örnekte tabiki verimlilik ısı ile kaybedilen güç vs hesaba alınmamıştır. Özetle 6S motorlar 12 S motorlardan daha fazla amper çekerler. Bu elektroniklere , pillere , bağlantı kablolarına daha çok yük bindirir ve daha fazla ısınmasına sebep olur. 6S uygulamalarda kaliteli pil , esc ve konnektör kullanmak daha önemlidir. Bu yüzden iki tür ESC vardır : Low voltage (LV) 30 volta kadar olan ESC ler ve High Voltage (HV) 50-60 volta kadar olan ESC ler. Gene ESC'mi,zi motora göre seçeceğiz.
ILAVE Bilgi: CC Cap denen devre aslen ESC ile pil arasına eklenen bir kapasitör. Belli oranlarda elektrik depolayıp pillerden gelen voltajda dalgalanma olduğunda ESC'nin bu voltaj dalgalanmalarından (ripple) zarar görmesini engelliyor. Data kayıtlarına baktığımızda CC cap kullanımının ripple düzeyini devamlı olarak güvenli sınırlarda tuttuğunu görebiliyoruz. Voltaj dalgalanmalarının en büyük sebebi genelde pilin kalitesidir. Modellerimizde zaten Pulse ultra series kullandığımız için düşük olan dalgalanmayı sıfıra yakın düzeye getirebiliyoruz.
3- Motora Göre Pil Seçimi
Pil Seçimine gelince modele göre seçmek gereklidir , aslında pil fiyatları ve kargo ücretleri göz önüne alınca artık modellerimizi elimizdeki pillere göre seçiyoruz. Gene motorun çektiği akıma göre pilin akım verebilmesi gereklidir. Burada pilin üzerindeki C değeri önemlidir. C değeri deşarj , akım verme hızını gösterir. Yükse C li piller daha çok akım verebilir. Gene örneklemek gerekirse Motorumuz 120 amper güç çekebiliyorsa pilin bunu verebilmesi gerekir. Pİllerin ne kadar akım verebileceği şöyle hesaplanır:
(Mah değeri /1000) x C = Amper , yani 5000 mah 30 C bir pil 5x30= 150 amper akım verebilir. Pillerin üzerindeki C değerleri her zaman gerçeği yansıtmayabilir. Bu yüzden kaliteli pil tercih etmek daha sağlıklıdır. Pillerin yeterli akım vermediğini aşırı ısınmasından anlayabiliriz. Pillerin 50 derecenin üzerine çıkması ve şişmesi akımı yeterli veremediğinin göstergesidir.
Pillerin hangi modele göre hangi mah aralığında ve ağırlıkta olacağı genelde model üreticisinin önerilerinde vardır. Her modele göre ufak değişiklikler gösterebilir.
Örnekler:
Örneklemeleri modeller üzerinden yapmak isterim bu şekilde daha açıklayıcı olacaktır. Çeşitli pal boylarında elektrikli modeller örnekleyerek bunlara kullanılması gereken motor - esc kombinasyonlarını belirteceğiz
500 mm pal çeviren modeller için örnekler Goblin 500 , 520 mm pal çeviren modeller için örnek Gaui X5
- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt
Scorpion HKIII-4020-1350KV :
Max Lipo Cell 6s
Motor Kv 1350KV RPM/Volt
Max Continuous Current 90 Amps
Max Continuous Power 1890 Watts
Uygun ESC : 90 -120 Amper LV ESC
550mm Pal Çeviren Modellere Örnekler Titan X50, Synergy E5 , Logo 550
- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
Scorpion HKIII-4025-1100KV :
Max Lipo Cell 6s
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 2200 Watts
Uygun ESC: 100-130 amp LV ESC
570 mm pal çeviren modellere örnek Goblin 570
6S setup için kde direct 600xf serisi 3000 watt
KDE DIRECT 600XF-1100 HP :
Voltage Range :22.2 V (6S) - 29.6 V (8S)
Kv :1,100 RPM/V
Maximum Current : 250+ A (2 sec)
Maximum Power :5,500+ W (2 sec)
Continuous Current :139+ A
Continuous Power :3,050+ W
Uygun ESC : 130-150 amper LV ESC
12S Setup için Scorpion HKIII 4025-550 KV
Max Lipo Cell 12S
Max Continuous Current 65 Amps
Max Continuous Power 2850 Watts
Uygun ESC : 80 amp HV ESC
600-630 Sınıfı modellere örnekler: Goblin 630 , Align Trex 600 , Compass 6HV
600-630 mm için 3500 watt
Scorpion HKIII-4035-500KV (3500 watt) yada HKIII-4035-560 (4200watt)
4035-560 Özellikleri:
Stator Diameter 40 mm (1.57 in)
Stator Thickness 35 mm (1.024 in)
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 560KV RPM / Volt
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 4200 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 120A (5 seconds)
Peak Power 5200 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 120 amper HV ESC
4035-500 KV Özellikleri:
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 500KV RPM / Volt
Max Continuous Current 84 Amps
Max Continuous Power 3500 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 104A (5 seconds)
Peak Power 4600 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 80 amp HV ESC
700 Sınıfı Örnekler: Align Trex 700 , Goblin 700 , Gaui X7
690 - 720 paller için 4500-5000 watt
Scorpion HK-4530-540KV (Limited Edition)
Özellikler:
Stator Diameter 45 mm (1.77 in)
Stator Thickness 30 mm (1.18 in)
No. of Stator Arms 12
No. of Stator Poles 10
Motor Wind 9 Turn Wye
Motor Wire 1-Strand 1.5 mm
Motor Kv 540KV RPM/Volt
No-Load Current (Io/10V) 2.11 Amps
Motor Resistance (RM) 0.010 Ohms
Max Continuous Current 115 Amps
Max Continuous Power 4800 Watts
Weight 565 Grams (17.25 oz)
Outside Diameter 56.7 mm (2.23 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.24 in)
Body Length 60.6 mm (2.39 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.94 in)
Max Lipo Cell 12s
Max Peak Current 250A (2 seconds)
Max Peak Power 11000 Watts (2 seconds)
Motor Timing 15deg to 24 deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 160 amper HV ESC
QUANTUM OUTRUNNER BRUSHLESS HELI MOTOR(4530- 500KV )
Özellikler:
Stator Diameter 45MM
Stator Thickness 30MM
No. of Magnetic Poles 10
No. of Stator Arms 12
Motor Kv 500 RPM/Volt
Max Continuous Current 125 Amps
Max Continuous Power 5000 Watts
Weight 556 Grams
Overall Shaft Length 102.85mm
No-Load Current (lo) 2.0 Amps@10V
Motor Resistance (Rm) 0.010 Ohms
Outside Diameter 56.8MM
Shaft Diameter 8MM to 6MM
Body Length 60.7MM
Uygun ESC : 160 amper HV ESC
İsmi geçen motorlar arasında misal Kontronik yok , işçilik ve ağırlık olarak en başarılısı onlar ancak fiyatlar yüksek olduğu için elit bir tabakaya hitap ediyor. Benimde hiç kullanma şansım olmadı.
KDE motorları ise performans setuplarda görülüyor , değerleri scorpiona göre daha üstün daha sorunsuz fiyatları scorpiondan biraz daha yüksek yada aynı seviyelerde
Scorpion motorlar , sadece motor-esc üretiyor olmanın getirdiği çeşitlilik ve stok avantajına sahip. Güç olarak kullanıcıların %99 una yetecek güce sahip , çoğu kişinin tercihi olması doğal.
Quantum motorları ise kalite olarak üst düzey ancak 6S motorları güçsüz kalıyor , 4125 serisinin goblin 570 çıkana kadar çıkmaması bence hataydı. Scorpionunda güçsüz motorları var ama aynı boyda güçlü alternatifleride var. O yüzden çeşit çokluğu önemli.
Bir başka husus motorların üzerine konan kar payı , scorpion ve quantum motorlarda fabrika satıcıya daha çok kar payı marjı veriyor , o yüzden herkes bunları satmak taraftarı , yaygınlaşmanın belkide en önemli sebebi bu.
İlgili diğer konuları bakmak için :
RC Helikopter Sınıfları - Size Classification
Üst Seviye Heli Toplama Rehberi :
Yeni bir 700 seçmek için araştırmadayız
RC Helikopterlerde 6S ve 12S Elektronik Konfigurasyon Seçimi, Artı ve Eksileri
Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard
Governor Nedir Nasıl Ayarlanır? (ESC dahili governorları)
Helilerde Doğru Batarya Konnektör Seçimi
Elektrikli modellerde motorun gücü watt olarak ölçülür. Helikopterin çevirdiği pal boyuna göre gerekli motor gücü değişir. Büyük palleri çevirmek için daha gülü motorlar gereklidir , güçsüz motorlar pallere yük bindiğinde devir kaybederler.
Motor - ESC - Pil üçlüsü ayrılmaz bir üçlüdür ve birbirine uygun olmalıdır. Bu üçlüden herhangi biri darboğaz oluşturursa performans kaybı yaşanır.
Modellerde pal boyuna göre öncelikle Motor seçilmeli , esc seçimi motora göre yapılmalıdır. Pil seçimi ise modelin motorun akım ihtiyacına göre (C değeri) , modelin ağırlığına , istenen uçuş süresine (mah değeri) göre seçilir. Pillerin mah ve C değerleri büyüdükçe ağırlıkları da artmaktadır , o yüzden ne kadar büyük pil o kadar iyi demek değildir. Aşırı ağır piller aksine uçuş süresini kısaltır modelin atikliğini azaltır. Bu yüzden optimum pil seçimi denen bir kavram vardır. Bütün bu konulara kabaca değineceğiz.
Öncelikle her modelin yapısal olarak çevirebileceği belli bir pal boyutu vardır ve kuyruk boyu ile sınırlıdır. Önerilen palden uzun pal kullanımı kuyruk borusunun uzatılmasını gerektirir. Aksi halde ana pervane kuyruk pervanesine çarpabilir ve kırıma sebep olur. Ayrıca pal boyu büyüdükçe motoru ve pilleride büyütmek gereklidir o yüzden büyütmeyle uğraşmak yerine daha büyük model almak daha akıllıcadır. Genede büyütmek ve modifikasyon için planlanmış modeller vardır. Başarılı bir şekilde modifiye edilebilirler.
Standart kullanıcı için helikopterin kullanım kılavuzunda önerilen pal boyları en idealidir.
300 mm ile 425 mm pal ceviren 450 ve 500 sınıfı helikopterler genelde standart motor esc ile gelmektedir o yüzden bu yapıları upgrade etmek masrafa değmez zira çoğu zaman modelin toplam değerinden fazla tutmaktadır. Genede ufak modellerini upgrade etmek isteyenlerin merak ettiği noktalar olursa cevaplayabilirim.
Burada asıl amaç kit olarak (elektroniksiz) gelen modeller için motor esc ve pil seçimine yardımcı olmaktır. Bunun dışında bu kitler için Servolar , FBL ünitesi , BEC seçimleri ayrı bir başlıktır.
1- Motor Seçimi
Yanlış motor seçimi, özellikle pilotaj olarak seviyeniz iyileştikçe , motora daha çok yük verdikçe, modelde devir düşmesine ve hareket kesintilerine neden olacaktır. Düşük pilotaj seviyelerinde de düşük collective management (helikoptere gereğinden fazla büyüklükte komutlar vererek gereksiz yük bindirme) nedeniyle gene motor devir kaybedecektir. Her türlü yetersiz motor kendini gösterir. Genelde ekonomik yönden uygun motor seçilmeye çalışılsa da motorlar kolay bozulan parçalar değildir. Bir defa alınca her modelde kullanılmaya devam edilebilir.
Yukarıda da belirttiğimiz gibi öncelikle motor seçiminden başlarız , pallere göre gerekli motor güçleri yaklaşık olarak şöyledir:
- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt civarı
- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
- 570 mm pal için kde direct 600xf serisi 3000 watt
- 600-630 mm pal için 4035 serisi 3500-4000 watt
- 690-700 mm pal için 4525-4530 serisi 4500-5000 watt civarı
Motor seçiminde kesin bir çizgi yoktur uçuş sitili genelde motorun güç ihtiyacını belirler , yani aslında modelin ayağını yerden kesmek için bir çok mtor kullanılabilir , burada amacımız ideal motoru belirlemektir. Bu yüzden motorları iki grupta inceleyebiliriz , düşük performans (sport flight) motorlar ve yüksek performans 3D motorlar.
2- Motora Göre ESC Seçimi
ESC seçimi motorun çektiği ampere göre ve modelin kullandığı pillerdeki hücre sayısına (motorun voltajına) göre belirlenir.
Motorların üreticileri tarafından verilen özelliklerinde devamlı olarak kaç amper çektikleri ve anlık olarak maksimum ne kadar amper çekebilecekleri belirtilir. Örneğin devamlı 100 amper çeker , anlık 120 amper çekebilir diyen bir motora 80 amperlik bir ESC takmak olmaz. Bu motora 100 amper veya üzeri bir ESC takmak gerekir. Çoğu esc üzerinde yazan değerin 1.5 katı kadar anlık amper ihtiyacını karşılayabilmektedir. Yani 100 amper ESC 150 amper anlık akımları verebilir. Genede kendini güvende hissetmek isteyenler (benim gibi) genelde motorun anlık maksimum amper değeri kadar esc kullanabilir. Yani yukarıdaki motor örneği için 120 amper ESC tercih edebilir.
Genel olarak helikopterlerde 6S = 6 HÜcre = 22V ve 12S = 12 Hücre = 44V piller kullanılır. Bu iki türün kullandığı motorlar farklıdır. Voltaja göre motor seçimi derken bu değerlerden bahsediyorduk. Büyük helikopterler yüksek voltajda çalışan güçlü ve torklu motorlar kullanırlar. ora boy modeller 22v ile çalışan motorlar kullanırlar. Burada motorun değişme noktası 600 mm pal kullanan modellerdir. Yani 550 mm palli modeller 6S , 600 ve üzeri modeller 12S setup gerektirir. Bu sınırlar esnetilebilir ancak 600 bir modele 6S setup kurmak modelin uçuş performansını düşürecektir.
Hep kullacağımız formül watt = volt x amper olacaktır. Bunu bir kenara not edelim. Watt motorun gücü , volt pilin hücre sayısı , amper ise geçen akımı gösterir.
Şimdi 6S 22volt bir motorda 2200 watt güç almak için 100 amper akım geçmesi gerekirken , 12 S 44volt motorda aynı gücü 50 amper ile alabiliriz. Anlaşılır olması için basitleştirdiğimiz bu örnekte tabiki verimlilik ısı ile kaybedilen güç vs hesaba alınmamıştır. Özetle 6S motorlar 12 S motorlardan daha fazla amper çekerler. Bu elektroniklere , pillere , bağlantı kablolarına daha çok yük bindirir ve daha fazla ısınmasına sebep olur. 6S uygulamalarda kaliteli pil , esc ve konnektör kullanmak daha önemlidir. Bu yüzden iki tür ESC vardır : Low voltage (LV) 30 volta kadar olan ESC ler ve High Voltage (HV) 50-60 volta kadar olan ESC ler. Gene ESC'mi,zi motora göre seçeceğiz.
ILAVE Bilgi: CC Cap denen devre aslen ESC ile pil arasına eklenen bir kapasitör. Belli oranlarda elektrik depolayıp pillerden gelen voltajda dalgalanma olduğunda ESC'nin bu voltaj dalgalanmalarından (ripple) zarar görmesini engelliyor. Data kayıtlarına baktığımızda CC cap kullanımının ripple düzeyini devamlı olarak güvenli sınırlarda tuttuğunu görebiliyoruz. Voltaj dalgalanmalarının en büyük sebebi genelde pilin kalitesidir. Modellerimizde zaten Pulse ultra series kullandığımız için düşük olan dalgalanmayı sıfıra yakın düzeye getirebiliyoruz.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
3- Motora Göre Pil Seçimi
Pil Seçimine gelince modele göre seçmek gereklidir , aslında pil fiyatları ve kargo ücretleri göz önüne alınca artık modellerimizi elimizdeki pillere göre seçiyoruz. Gene motorun çektiği akıma göre pilin akım verebilmesi gereklidir. Burada pilin üzerindeki C değeri önemlidir. C değeri deşarj , akım verme hızını gösterir. Yükse C li piller daha çok akım verebilir. Gene örneklemek gerekirse Motorumuz 120 amper güç çekebiliyorsa pilin bunu verebilmesi gerekir. Pİllerin ne kadar akım verebileceği şöyle hesaplanır:
(Mah değeri /1000) x C = Amper , yani 5000 mah 30 C bir pil 5x30= 150 amper akım verebilir. Pillerin üzerindeki C değerleri her zaman gerçeği yansıtmayabilir. Bu yüzden kaliteli pil tercih etmek daha sağlıklıdır. Pillerin yeterli akım vermediğini aşırı ısınmasından anlayabiliriz. Pillerin 50 derecenin üzerine çıkması ve şişmesi akımı yeterli veremediğinin göstergesidir.
Pillerin hangi modele göre hangi mah aralığında ve ağırlıkta olacağı genelde model üreticisinin önerilerinde vardır. Her modele göre ufak değişiklikler gösterebilir.
Örnekler:
Örneklemeleri modeller üzerinden yapmak isterim bu şekilde daha açıklayıcı olacaktır. Çeşitli pal boylarında elektrikli modeller örnekleyerek bunlara kullanılması gereken motor - esc kombinasyonlarını belirteceğiz
500 mm pal çeviren modeller için örnekler Goblin 500 , 520 mm pal çeviren modeller için örnek Gaui X5
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
- 500-520 mm pal için 4020 serisi 1800 watt
Scorpion HKIII-4020-1350KV :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Max Lipo Cell 6s
Motor Kv 1350KV RPM/Volt
Max Continuous Current 90 Amps
Max Continuous Power 1890 Watts
Uygun ESC : 90 -120 Amper LV ESC
550mm Pal Çeviren Modellere Örnekler Titan X50, Synergy E5 , Logo 550
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
- 550 mm pal için 4025 serisi 2300 watt
Scorpion HKIII-4025-1100KV :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Max Lipo Cell 6s
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 2200 Watts
Uygun ESC: 100-130 amp LV ESC
570 mm pal çeviren modellere örnek Goblin 570
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
6S setup için kde direct 600xf serisi 3000 watt
KDE DIRECT 600XF-1100 HP :
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Voltage Range :22.2 V (6S) - 29.6 V (8S)
Kv :1,100 RPM/V
Maximum Current : 250+ A (2 sec)
Maximum Power :5,500+ W (2 sec)
Continuous Current :139+ A
Continuous Power :3,050+ W
Uygun ESC : 130-150 amper LV ESC
12S Setup için Scorpion HKIII 4025-550 KV
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Max Lipo Cell 12S
Max Continuous Current 65 Amps
Max Continuous Power 2850 Watts
Uygun ESC : 80 amp HV ESC
600-630 Sınıfı modellere örnekler: Goblin 630 , Align Trex 600 , Compass 6HV
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
600-630 mm için 3500 watt
Scorpion HKIII-4035-500KV (3500 watt) yada HKIII-4035-560 (4200watt)
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
4035-560 Özellikleri:
Stator Diameter 40 mm (1.57 in)
Stator Thickness 35 mm (1.024 in)
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 560KV RPM / Volt
Max Continuous Current 100 Amps
Max Continuous Power 4200 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 120A (5 seconds)
Peak Power 5200 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 120 amper HV ESC
4035-500 KV Özellikleri:
No. of Stator Arms 12
Magnet Poles 10
Motor Kv 500KV RPM / Volt
Max Continuous Current 84 Amps
Max Continuous Power 3500 Watts
Weight 460 Grams (16.22 oz)
Outside Diameter 49.98 mm (1.97 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.235 in)
Body Length 61.8 mm (2.43 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.93 in)
Max Lipo Cell 12s
Peak Current 104A (5 seconds)
Peak Power 4600 Watts (5 seconds)
Motor Timing 5deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 80 amp HV ESC
700 Sınıfı Örnekler: Align Trex 700 , Goblin 700 , Gaui X7
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
690 - 720 paller için 4500-5000 watt
Scorpion HK-4530-540KV (Limited Edition)
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Özellikler:
Stator Diameter 45 mm (1.77 in)
Stator Thickness 30 mm (1.18 in)
No. of Stator Arms 12
No. of Stator Poles 10
Motor Wind 9 Turn Wye
Motor Wire 1-Strand 1.5 mm
Motor Kv 540KV RPM/Volt
No-Load Current (Io/10V) 2.11 Amps
Motor Resistance (RM) 0.010 Ohms
Max Continuous Current 115 Amps
Max Continuous Power 4800 Watts
Weight 565 Grams (17.25 oz)
Outside Diameter 56.7 mm (2.23 in)
Shaft Diameter 5.98 mm (0.24 in)
Body Length 60.6 mm (2.39 in)
Overall Shaft Length 100.0 mm (3.94 in)
Max Lipo Cell 12s
Max Peak Current 250A (2 seconds)
Max Peak Power 11000 Watts (2 seconds)
Motor Timing 15deg to 24 deg
Drive Frequency 8kHz
Uygun ESC: 160 amper HV ESC
QUANTUM OUTRUNNER BRUSHLESS HELI MOTOR(4530- 500KV )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Özellikler:
Stator Diameter 45MM
Stator Thickness 30MM
No. of Magnetic Poles 10
No. of Stator Arms 12
Motor Kv 500 RPM/Volt
Max Continuous Current 125 Amps
Max Continuous Power 5000 Watts
Weight 556 Grams
Overall Shaft Length 102.85mm
No-Load Current (lo) 2.0 Amps@10V
Motor Resistance (Rm) 0.010 Ohms
Outside Diameter 56.8MM
Shaft Diameter 8MM to 6MM
Body Length 60.7MM
Uygun ESC : 160 amper HV ESC
İsmi geçen motorlar arasında misal Kontronik yok , işçilik ve ağırlık olarak en başarılısı onlar ancak fiyatlar yüksek olduğu için elit bir tabakaya hitap ediyor. Benimde hiç kullanma şansım olmadı.
KDE motorları ise performans setuplarda görülüyor , değerleri scorpiona göre daha üstün daha sorunsuz fiyatları scorpiondan biraz daha yüksek yada aynı seviyelerde
Scorpion motorlar , sadece motor-esc üretiyor olmanın getirdiği çeşitlilik ve stok avantajına sahip. Güç olarak kullanıcıların %99 una yetecek güce sahip , çoğu kişinin tercihi olması doğal.
Quantum motorları ise kalite olarak üst düzey ancak 6S motorları güçsüz kalıyor , 4125 serisinin goblin 570 çıkana kadar çıkmaması bence hataydı. Scorpionunda güçsüz motorları var ama aynı boyda güçlü alternatifleride var. O yüzden çeşit çokluğu önemli.
Bir başka husus motorların üzerine konan kar payı , scorpion ve quantum motorlarda fabrika satıcıya daha çok kar payı marjı veriyor , o yüzden herkes bunları satmak taraftarı , yaygınlaşmanın belkide en önemli sebebi bu.
İlgili diğer konuları bakmak için :
RC Helikopter Sınıfları - Size Classification
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Üst Seviye Heli Toplama Rehberi :
Yeni bir 700 seçmek için araştırmadayız
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
RC Helikopterlerde 6S ve 12S Elektronik Konfigurasyon Seçimi, Artı ve Eksileri
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Helilerde Kullandığınız BEC Unite Tavsiyeleri
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Helilerde Kullandığımız LV ve HV ESC Unite Tercihlerimiz
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Alıcılarımız için Yedek Güç Sistemleri : Scorpion Backup & Optipower ULTRA Guard
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Governor Nedir Nasıl Ayarlanır? (ESC dahili governorları)
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Helilerde Doğru Batarya Konnektör Seçimi
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol