İlk uçuşta uçağın havada striptiz yapmaya başlaması sık rastlanan bir durum.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ayrıca metal aksam da paslanmış olabiliyor
İyiya işte, zaten baştan değiştirmen gereken tüm aksamı görebilirsin bu sayede
Bir başka sorun (ne yazık ki Türkiye'de bu da olabiliyor) beklemiş modelin kutusunun defalarca açılmış olması ve içinden bazı kritik parçaların gitmiş olması!!!
Eh, hiç tasvib etmesem de Murad Yücad'ın bir bildiği varmış demek lazım
Geçenlerde sohbet sırasında konu İzmir'deki OK Model'e geldi. OK Model'in en son 2010 yılında uçak getirttiği konuşuldu. Yani şu anda stoklarında bulunan ve dudak uçuklatan fiyat etiketlerine sahip modellerin en yenisinin 8 yıllık olduğu ortaya çıkıyor bu şekilde. Bir arkadaşımız yakın zamanda Fieseler Storch almıştı. Teşhir ürünü diye uygun fiyata vermişlerdi. İkinci inişinde iniş takımı strutlarının dayandığı ahşaplar yerlerinden çıktı. Üreticilerin yapıştırıcı kullanımındaki cimrilikleri düşünüldüğünde, bekleme sırasında o yapıştırıcıların iyice özellik kaybına uğramalarının da söz konusu olduğunu düşünüyorum.
Abim, orda görüp ilgimi çeken şeylerin çoğunluğu CY model üretimi, yani pek matah bir markadan konuşmuyoruz yine, benim sorum o fieseler fabrikadan yeni gelmişken de ilk inişte o dikmeyi bırakmayacağının ispatı nerede şeklinde olurdu
Malum elimden iki tane ESM geçti ki sen de haşır neşir oldun bu meretlerle. O dönem için belki en ama en iyi uzak doğu kompozit model üreticileriydi warbird alanında, ama kaliteleri anca kabul edilebilir seviyedeydi. öncesinde CMP'nin kompozit işçiliği felaketti mesela, CY modelin de ahım şahım bir üretimi olduğunu sanmıyorum (yakından inceleme fırsatım olmadığı için kesin birşey de diyemem) o dudak uçuklatan fiyatları hakettiklerini hiçbir zaman düşünmediğim için de yakın temasım olmadı hiç.
Bu arada kafama takılan bir şey var. Dandik uzakdoğu ARF'lerinden söz etmişsin ya. Uzakdoğu dışında üretilen ARF mi var???
Olmaz olur mu hiç, ama kastettiğim tam olarak net anlaşılmamış olabilir. "Dandik, uzakdoğu üretimi ARFler..." demedim, "dandik uzakdoğu üretimi..." dedim, yani dandik kısmını uzakdoğuya genellemedim uzakdoğuda yapılan dandik üretimleri kastettim
Malum Çin'e bir fabrikaya gittiğinde adam senin istediğin her kaliteyi üretebiliyor, iş paraya bakıyor. Ucuz bir ARF yapmaya kalkarsan ucuz oluyor, 3ç sınıf dahta kullanılıyor, yapıştırıcı su koyveriyor, donanım paslanıyor, vidaların başı daha ilk tornavida temasında eriyip gidiyor vs vs., ama yine çinde yapılıp da gayet kaliteli dahta kullanılan, yapıştırıcılarının olması gereken kalitede ve miktarda kullanıldığı, içinden çıkan donanımın uçakla birlikte yıllarca hizmet verebildiği modeller de var. Ama hitap ettiği kitle az bir nüfusa sahip
Kaplama konusu ise apayrı birşey, en kaliteli film kaplamayı da kullansan, en usta ellerde bile yapılsa periyodik olarak elden geçmesi gerekiyor, gerdirme ihtiyacı, ek yerlerinin kalkması vs rastlanabilen şeyler. Ben niye mümkün mertebe film kaplama yapmıyorum sanıyorsun
Ama kullanılan malzemenin ve işgücünün kalitesi düştükçe sonuçlar da daha kötüye doğru gidiyor.