Hobbywing xrotor 2812 900 kv motor verileri.

Ramazan Akın

Yeni Uye
Katılım
28 Haz 2021
Mesajlar
14
Tepkime puanı
2
Yaş
40
Konum
Antalya
İlgi Alanı
Multikopter



Xrotor2812 etiket verilerinde yüksek
sıcaklıklarda çalıştığı belirtiliyor. Yine thrust testlerinde yapmış olduğumuz verilerde 120 130 c derecelere ulaştık. Nedense bu motor Esc nin gereksiz ısınmasına neden oluyor. 55 amper mamba esc kanalalrindan 20 amper cekmeme rağmen sıcaklıkları 110 derecelere ulaşıyor. Bu motorla ilgili tecrübesi olan arkadaşlarım paylaşabilir mi ?
 
20A çektiğini nasıl anlıyorsunuz? ESC üzerinden okuyorsanız sağlıklı olmaz. Eğer amper metre ile okuyorsanız da tek bir motor bağlı olması gerekir o ESC'ye.


Önceki konunuzu da gördüm. O konuda olay motorla alakalı olmasına rağmen motor dışında her bilgiyi vermiştiniz. Şimdi de sadece motorla alakalı olmayan bir konuda, motor hariç hiçbir bilgi yok.

Bir kere 120 derece dediğiniz motor sıcaklığın ise içindeki sargıların yanmasına ramak kalmış. Hangi pervane ile test ediyorsunuz, batarya ne ortam şartları ne? Nasıl bir sisteminiz var?

İlginç gerçekten yani bilgi vermeyip nasıl yardım bekliyorsunuz aklım almıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şakir Polay
Ek olarak 4in1 ESC'ler sürekli yüksek akım çekmek için uygun değil. İlla 4in1 kullanılacaksa da o motor boyutunda maksimum motor başına akımın çok daha üstünde ESC seçmek gerekir. Zira motor büyüdükçe hem akım dalgalanması daha fazla olur hem de ESC üzerindeki MOSFET'lerin ortalama çalışacağı akım yükseleceğinden sıcaklık birikimi artar. Sizin kullandığınız basit bir 5 inç FPV drone ESC'si.

Bu işi bilen insanların 9 - 10 inç dronelarda tekli ESC kullanmasının bir sebebi var. hatta APD gibi tanesi bir mamba esc kadar tutan pahalı ESC kullanıyorlar.
 
20A çektiğini nasıl anlıyorsunuz? ESC üzerinden okuyorsanız sağlıklı olmaz. Eğer amper metre ile okuyorsanız da tek bir motor bağlı olması gerekir o ESC'ye.


Önceki konunuzu da gördüm. O konuda olay motorla alakalı olmasına rağmen motor dışında her bilgiyi vermiştiniz. Şimdi de sadece motorla alakalı olmayan bir konuda, motor hariç hiçbir bilgi yok.

Bir kere 120 derece dediğiniz motor sıcaklığın ise içindeki sargıların yanmasına ramak kalmış. Hangi pervane ile test ediyorsunuz, batarya ne ortam şartları ne? Nasıl bir sisteminiz var?

İlginç gerçekten yani bilgi vermeyip nasıl yardım bekliyorsunuz aklım almıyor.
Hocam üstten cevap vereceksen benim başlıklarıma cevap verme. Linkden datasheet incele motor şargılarının dayanım sıcaklığını görürsün. Böyle artist artist cevap yazıyorsun ilk cevabına ılımlı döndüm bende ılımlı cevap kalmadı. Düzgün cevap vereceksen ver vermeyeceksen bana cevap yazma.
 
Ek olarak 4in1 ESC'ler sürekli yüksek akım çekmek için uygun değil. İlla 4in1 kullanılacaksa da o motor boyutunda maksimum motor başına akımın çok daha üstünde ESC seçmek gerekir. Zira motor büyüdükçe hem akım dalgalanması daha fazla olur hem de ESC üzerindeki MOSFET'lerin ortalama çalışacağı akım yükseleceğinden sıcaklık birikimi artar. Sizin kullandığınız basit bir 5 inç FPV drone ESC'si.

Bu işi bilen insanların 9 - 10 inç dronelarda tekli ESC kullanmasının bir sebebi var. hatta APD gibi tanesi bir mamba esc kadar tutan pahalı ESC kullanıyorlar.
Bu tarz cevaplar daha ılımlı ve yargıdan uzak teşekkürler bu güzel bilgi için.
 
Hocam üstten cevap vereceksen benim başlıklarıma cevap verme. Linkden datasheet incele motor şargılarının dayanım sıcaklığını görürsün. Böyle artist artist cevap yazıyorsun ilk cevabına ılımlı döndüm bende ılımlı cevap kalmadı. Düzgün cevap vereceksen ver vermeyeceksen bana cevap yazma.

Neyin üstten cevabı hocam? Siz hiç motor yaktınız mı? Motor 180 dereceye gelince tak diye yanmıyor. Orada yazan içindeki kablonun maksimum dayanacağı sıcaklık. 120 -130 dereceden sonra sargılar kararmaya başlar, motordan yanmış et kokusu gibi pis kokular gelmeye başlar. Bu motorun zarar görmeye başladığını işaret eder. Normal bir uçuşta motorunuzun sargı sıcaklıklığı bu seviyelere geliyorsa, itkiniz cihazı taşımaya ancak yetiyor demektir. Bu bilgiler datasheette yazmaz. Ancak deneye yanıla öğrenilir, motor yaka yaka limitleri öğrenirsiniz. Ben size burada yardımcı olmaya çalışıyorum ve kritik bir bilgi veriyorum.

Akım olayı da benzer şekilde. Nasıl ölçtüğünüzü, bu değeri nasıl elde ettiğinizi bilmemiz lazım. Aynı ESC'yi ben de kullandım. Kaliteli olsa da tekli ESC'ler kadar soğutması yok ve 40 Amper üstü bu tür ESC'ler için tehlike demek.

Size yardımcı olmaya çalışıyorum ve ne kadar bilgi verirseniz, o kadar yardımcı olabiliriz.

Bu tarz cevaplar daha ılımlı ve yargıdan uzak teşekkürler bu güzel bilgi için.
Bakın bunun yargı ile alakası yok.Eğer bir sorununuz varsa, elinizdeki tüm verileri paylaşmanız gerekiyor. Hatta cihazın resmini dahi paylaşmak fikir verir, yardımcı olur.

Bunun yanında quadcopterin düzgün uçması için onlarca şeyin doğru çalışması gerekir. Çakılması için ise bir arıza / hata / yanlış parça yeterli olur. Hele ki 9 - 10 inç gibi artık X Class seviyesi cihazlarda ciddi yaralanma hatta uzuv kaybı da olabilir. Maalesef böyle tatsız olaylara çokça şahit oldum. Bir 5 inç quadın pervanesi ile 9 10 inç bir quadın pervanesi, esnekliği ve insana verdiği zarar bir değil.

Yanan ESC alınır, kırılan pervane değiştirilir ama kopan bir parmak geri gelmez. Buna dikkat edin.
 
Son düzenleme:
Neyin üstten cevabı hocam? Siz hiç motor yaktınız mı? Motor 180 dereceye gelince tak diye yanmıyor. Orada yazan içindeki kablonun maksimum dayanacağı sıcaklık. 120 -130 dereceden sonra sargılar kararmaya başlar, motordan yanmış et kokusu gibi pis kokular gelmeye başlar. Bu motorun zarar görmeye başladığını işaret eder. Normal bir uçuşta motorunuzun sargı sıcaklıklığı bu seviyelere geliyorsa, itkiniz cihazı taşımaya ancak yetiyor demektir. Bu bilgiler datasheette yazmaz. Ancak deneye yanıla öğrenilir, motor yaka yaka limitleri öğrenirsiniz. Ben size burada yardımcı olmaya çalışıyorum ve kritik bir bilgi veriyorum.

Akım olayı da benzer şekilde. Nasıl ölçtüğünüzü, bu değeri nasıl elde ettiğinizi bilmemiz lazım. Aynı ESC'yi ben de kullandım. Kaliteli olsa da tekli ESC'ler kadar soğutması yok ve 40 Amper üstü bu tür ESC'ler için tehlike demek.

Size yardımcı olmaya çalışıyorum ve ne kadar bilgi verirseniz, o kadar yardımcı olabiliriz.


Bakın bunun yargı ile alakası yok.Eğer bir sorununuz varsa, elinizdeki tüm verileri paylaşmanız gerekiyor. Hatta cihazın resmini dahi paylaşmak fikir verir, yardımcı olur.

Bunun yanında quadcopterin düzgün uçması için onlarca şeyin doğru çalışması gerekir. Çakılması için ise bir arıza / hata / yanlış parça yeterli olur. Hele ki 9 - 10 inç gibi artık X Class seviyesi cihazlarda ciddi yaralanma hatta uzuv kaybı da olabilir. Maalesef böyle tatsız olaylara çokça şahit oldum. Bir 5 inç quadın pervanesi ile 9 10 inç bir quadın pervanesi, esnekliği ve insana verdiği zarar bir değil.

Yanan ESC alınır, kırılan pervane değiştirilir ama kopan bir parmak geri gelmez. Buna dikkat edin.
Önerileriniz için teşekkürler. Bilgilerinizi açıkça paylaşmanız ve guvenlik ile ilgili uyarıları yaptığıniz için ayrıca teşekkür ederim. Deneyim ve tecrübelerimi bilmeden on yargılı yaklaşmaniz rahatsız etti ama niyetiniz ve bilgi paylaşımınız hoş bir davranış teşekkürler.
 
İ fligt xing 2814 880kv motor temin edemedim. Aslında tekli esc ve o flight işimi çözecekti.