IG-100, IG-200 ve IG-350 Mikro Türbin Motor Üretim ve Servis

Katılım
17 Ara 2021
Mesajlar
39
Tepkime puanı
101
Yaş
30
Konum
Ankara
Web sitesi
www.devrezlimakina.com.tr
İlgi Alanı
Uçak
Merhabalar ,

Devrezli Makina Motor Sanayi firmasını temsilen aranızda bulunmaktayım. Firmamız 1993 yılında Tusaş personeli olan babamız Yavuz Pehlivanoğlu tarafından kurulmuştur. Kuruluş amacımız Havacılık, Uzay ve Savunma sanayi sektörlerine ait ürünler üretmektir.

Dünya pazarında hobi, sivil ve savunma amaçlı olarak bir çok platform üretilmekte ve ülkemize ithal edilmektedir. Ülkemizde Türbin motorlarının güç sağladığı platform sistemleri kullanılmakta olup eksik kalan konumuz belirtilen güç sistemlerinin ülkemiz içerisinde üretilmemesidir. Türbin motorlarının hobi amaçlı ev yapımı üretimi sosyal kanallar yardımı ile anlatılmaktadır. Fakat herkesin bildiği üzere bu durumu seri üretmek, ürünler arasındaki doğruluğun sağlanması ve kullanıcıya ait maliyeti azaltmak uzun süren çalışmalar sonucunda meyvesini vermektedir. Ayrıca tüm bu kriterlerin toplanıp doğru ve kaliteli bir ürünün yapılabilmesi için Tasarım, analiz, üretim, ölçüm ve montaj bölümlerinde kullanılacak personel ve cihazların yetenekleri son derece önem taşımaktadır.

Devrezli Makina olarak başta hammadde bilgisi olmak üzere, çoklu (multi) eksen talaşlı imalat, döküm, dövme, hidrolik ve hassas montaj konularında 30 yıllık savunma sanayi tecrübemizi kullanarak ve ayrıca üniversitelerimizden ve kurumlarımızdan edindiğimiz bilgi ve araştırmalar doğrultusunda, geliştirmiş olduğumuz 100, 200 ve KOSGEB desteği ile geliştirmekte olduğumuz 350 Newton itki gücüne sahip motorlarımızı, başta ülkemizin siz değerli hobi kullanıcılarına benimsetmek ve ardından sizlerle birlikte platform ve motorlarımızı geliştirip uluslararası pazarda, ürünlerimizi rekabetçi olarak sunmaktır.

Firmamız bünyesinde ithal motorlara servis hizmeti vermekteyiz. Sunmuş olduğumuz hizmetler:

-Rulman değişimi,
-Mekanik bakım,
-Tesisat bakımı,
-ECU değişimi ( her motora göre ayrı programlanabilir )
-Buji değişimi,
-Hall Effect değişimi,
-Marş ve pompa motoru değişimi,
-Veri görüntüleme.
-Motor itki testi,
-Thermocouple değişimi.
Değerli RC Kolik ailesi, amacımız sizlerin fikirlerini almak, doğru sonuçlar çıkarmak ve el ele vererek yeni nesillere havacılık sektörünü sevdirmektir.

Teşekkürler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Firmamız bünyesinde ithal motorlara servis hizmeti vermekteyiz. Sunmuş olduğumuz hizmetler:

-Rulman değişimi,
-Mekanik bakım,
-Tesisat bakımı,
-ECU değişimi ( her motora göre ayrı programlanabilir )
-Buji değişimi,
-Hall Effect değişimi,
-Marş ve pompa motoru değişimi,
-Veri görüntüleme.
-Motor itki testi,
-Thermocouple değişimi.

Kingtech icin 25 saat bakimi fiyatiniz guncel olarak nedir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Celalettin Yazkan
Merhabalar,
Hangi modeli için sormaktasınız ? Rulman değişimi dışında tespit etmiş olduğunuz başka bir problem var mıdır ?

Problemim yok, verdiginiz hizmetin detayini merak ettigim icin sordum. Kingtech 25 saatlik bakimlarini sabit rakamdan yapiyor (motor boyutundan bagimsiz). Garanti suresince bakima gelmezse motor, garanti disi kaliyor vs... Bir nevi pazarlama stratejisi...

Yerli imkanlarla bunu hizmeti ne mertebede bir ucretle aliyoruz onu merak ettim...
 
Problemim yok, verdiginiz hizmetin detayini merak ettigim icin sordum. Kingtech 25 saatlik bakimlarini sabit rakamdan yapiyor (motor boyutundan bagimsiz). Garanti suresince bakima gelmezse motor, garanti disi kaliyor vs... Bir nevi pazarlama stratejisi...

Yerli imkanlarla bunu hizmeti ne mertebede bir ucretle aliyoruz onu merak ettim...
25 saatlik bakım hizmeti 500 Euro'dur. Motor modelini sormamızdaki neden motor çaplarına göre rulmanların farklılık göstermesidir. Hatırlatmak isterim ki belirtilen markaların bayisi değiliz. Sadece kullanıcıların mağduriyet yaşamamaları için böyle bir hizmet vermekteyiz.
 
25 saatlik bakım hizmeti 500 Euro'dur. Motor modelini sormamızdaki neden motor çaplarına göre rulmanların farklılık göstermesidir. Hatırlatmak isterim ki belirtilen markaların bayisi değiliz. Sadece kullanıcıların mağduriyet yaşamamaları için böyle bir hizmet vermekteyiz.

Euro... Yerli ve Milli... Bir terste bir islik var sanki... Verdiginiz rakam, ureticinin garanti kapsaminda talep ettigi rakamin tam iki katina tekabul ediyor...


Konu disinda, ulke sinirlari icerisinde uretim yapma yurekliligini gostermeniz takdire sayan... Simdiden basarilar...
 
Euro... Yerli ve Milli... Bir terste bir islik var sanki... Verdiginiz rakam, ureticinin garanti kapsaminda talep ettigi rakamin tam iki katina tekabul ediyor...


Konu disinda, ulke sinirlari icerisinde uretim yapma yurekliligini gostermeniz takdire sayan... Simdiden basarilar...
Merhabalar,
Sizlere durumu anlatmak isterim,
1-) Euro-yerlilik çelişkisi için açıklama yapmak gerekirse, bakım yapmak istediğimiz motorlar ithal motorlardır ve bakımda kullanılacak rulman, hammadde gibi ihtiyaçlar ithal olarak gelmektedir. Yerlilik ve Milli konusu, ithal motorlar konusunun kapsamı dışındadır. Kur farkları ülkemiz şartlarında sürekli olarak değişiklik gösterdiği için döviz olarak fiyat sunmaktayım. Fakat, döviz olarak belirlenen bakım hizmet tutarı teslimat sırasında TL olarak alınmaktadır.

2-)
Tekrardan söylemek isterim ki, belirtilen firmaların bayisi değiliz. Bu nedenle fiyat farkının olması doğal karşılanmalıdır ve tercih tamamen kullanıcıya bırakılmıştır. Fiyat karşılaştırması sırasında gümrük, nakliye ve zaman gibi durumları dahil ettiniz mi? Şuan için firmamızı tercih eden ithal motor kullanıcılarının yaşadıkları sıkıntıları biliyoruz ve bu nedenle yardımcı olmak istiyoruz. Kendi ürünlerimizin satışı başladığında belirtilen ithal motorlara bakım hizmeti verilmeyecektir.

Göstermiş olduğunuz ilgi için çok teşekkür ederim .:saygilar:
 
Değerli RC Kolik ailesi, amacımız sizlerin fikirlerini almak, doğru sonuçlar çıkarmak ve el ele vererek yeni nesillere havacılık sektörünü sevdirmektir.

Konu disinda, ulke sinirlari icerisinde uretim yapma yurekliligini gostermeniz takdire sayan... Simdiden basarilar...
İnşallah hedeflediğiniz yerlere en kısa süre içerisinde gelirsiniz.%p Bizlerden birilerinin bu işlere girdiğini görmek bizlere ayrı bir keyif veriyor. :bravo:
 
Mustafa Bey, öncelikle forumumuza hoş geldiniz :RCKolik:

Ülkemizde sizin gibi üreticilerin varlığından haberdar olmak ve aynı zamanda bizim hobi alanımıza ilgi gösterdiklerini görmek çok sevindirici. Endüstriyel alanda başarılarınızın devamını yürekten diliyorum, ki bu sayede bizim bu forumdaki ilgi alanımız olan RC modelcilik için de faydalı ürünler üretme ve hizmet sunma imkanınız olsun :thumbup:

Devrezli Makina olarak başta hammadde bilgisi olmak üzere, çoklu (multi) eksen talaşlı imalat, döküm, dövme, hidrolik ve hassas montaj konularında 30 yıllık savunma sanayi tecrübemizi kullanarak ve ayrıca üniversitelerimizden ve kurumlarımızdan edindiğimiz bilgi ve araştırmalar doğrultusunda, geliştirmiş olduğumuz 100, 200 ve KOSGEB desteği ile geliştirmekte olduğumuz 350 Newton itki gücüne sahip motorlarımızı, başta ülkemizin siz değerli hobi kullanıcılarına benimsetmek ve ardından sizlerle birlikte platform ve motorlarımızı geliştirip uluslararası pazarda, ürünlerimizi rekabetçi olarak sunmaktır.

Merak ettiğim bir konu var, bahsettiğiniz üzere 100, 200 ve 350N luk motorlar geliştirmiş durumdasınız. 100 newtondan daha küçük motorlar da geliştirme ve ürün yelpazenize katma konusunda bir planınız var mı?

Küçük motorların üretim açısından daha komplike olduğunun farkındayım ama anlattığınız kadarıyla hem üretim imkanları hem de "know-how" açısından gereken unsurlara sahipsiniz. Ben jet motorlu RC model uçaklar alanında nispeten yeni bir kullanıcıyım, bir adet K100 bir adet de X-45 motora sahibim, ikinci X-45im de önümüzdeki aylarda elimde olacak. Çok tecrübeli olmasam da özellikle yurtdışındaki piyasayı ve eğilimleri yakından takip ediyorum. Yeni nesil teknolojiler ile inanılmaz küçük boyutlarda ve hafif motorlar üretilebiliyor, ve bu da 30-45N civarı motorların pratik olarak kullanılabilirliğinde hatırı sayılır bir artış sağlıyor. Küçük motorlu uçaklar aynı zamanda daha geniş kitlelere de hitap ediyor. Motorun kendisi maliyet olarak çok fark etmese de küçük motorlu bir uçağın ve gereken elektronik, mekanik ekipmanın maliyeti büyük motorlu uçaklara nazaran çok daha uygun oluyor. Bunun için kendi çalışmamdan örnek verebilirim, aslen 90mm EDF ile uçurulacak şekilde tasarlanmış olan, 3D baskı bir modeli X-45 ile uçurulacak şekilde dönüştürebildim. Benzer şekilde EDF için üretilmiş ARF uçakların türbin dönüşümü örnekleri de var, ve her geçen gün artıyor. Bu uçakların, motor hariç maliyetleri 80N ve üzeri modellere nazaran çok daha düşük. Örneğin yukarıda bahsettiğim 3D baskı modelimin motor harici maliyeti yaklaşık 900 avro civarına geldi. Üstelik bunda benim kendi "garantici" seçimlerimin etkisi var, aynı modeli farklı ekipman seçimiyle 400-450 avroya da maledebilirdim. Öte yanda, K100 ile uçurduğum modelim, modelin inşaatını kendim yapmış olmama rağmen, motor hariç 2000 avroya yaklaşan bir rakama maloldu bana. 200lük 350 lik motorlarla uçurulacak modellerin maliyeti de üstel olarak artacaktır. Kısacası, küçük motorlarla uçurulabilecek modeller çok daha ulaşılabilir toplam rakamlara malolabiliyor, haliyle de daha fazla satış imkanı sağlıyor. Dahası, küçük modellerin uçururulabileceği alanlar daha fazla, taşıma problemleri daha kolay çözülebiliyor vs vs.

Sonuç olarak, benim şahsi görüşüm, ticari açıdan, özellikle yurtdışı piyasası için büyük motorlar yerine küçük motorlara ağırlık vermek daha mantıklı olacağı yönünde. Tabi burada RC hobi piyasası için konuşuyorum, diğer alanlar bilgim dışında.

Verdiginiz rakam, ureticinin garanti kapsaminda talep ettigi rakamin tam iki katina tekabul ediyor...

Abi daha bu kış benim K100ü fabrikaya bakıma yolladım malumun. Adamların bakım fiyatı 300 usd, ama o motorun gitmesi gelmesi 500 doları geçti. Üstelik burda gümrük sorunları da yok malumun. Üstelik adamlarla anlaşabilmek başlı başına bir mücadele gerektiriyor! Türkiyedeki gümrük durumlarını da denkleme ekleyince maliyet daha da artacaktır yüksek ihtimalle. Kısacası istenilen fiyat gerçekte kingtechin fiyatının iki katı değil. Evet daha pahalı doğru ama aradaki fark düşünmeye değer dedirtecek seviyede olur bence. Tabi şunu da unutmamak gerek, Kingtech biraz özel bir konumda, adamlar hem ömür boyu garanti veriyor hem servis ücretleri diğer üreticilere nazaran biraz daha düşük. O yüzden Türkiye'de olsam biraz da garantiyi düşünerek yine fabrikaya yollamayı tercih edebilirdim. Ama başka üreticilerin motorlarına bakınca, hem ücretler daha yüksek hem garantiler belirli bir süreyle sınırlı. Garanti kapsamı sona erdikten sonra, eğer güvenebildiğim bir yerli bakım imkanı olursa açıkçası onu tercih ederdim. Hem maliyet olarak yakın olur, hem de motoru yolla, geri gelsin, nakliye gümrük vs stresi olmaz. :saygilar:
 
İnşallah hedeflediğiniz yerlere en kısa süre içerisinde gelirsiniz.%p Bizlerden birilerinin bu işlere girdiğini görmek bizlere ayrı bir keyif veriyor.
Merhabalar Mehmet Bey,

Tüm RC KOLİK ailesine göstermiş oldukları ilgiden ve desteklerinden dolayı çok teşekkür ederim. :saygilar:
 
Mustafa Bey, öncelikle forumumuza hoş geldiniz :RCKolik:

Ülkemizde sizin gibi üreticilerin varlığından haberdar olmak ve aynı zamanda bizim hobi alanımıza ilgi gösterdiklerini görmek çok sevindirici. Endüstriyel alanda başarılarınızın devamını yürekten diliyorum, ki bu sayede bizim bu forumdaki ilgi alanımız olan RC modelcilik için de faydalı ürünler üretme ve hizmet sunma imkanınız olsun :thumbup:



Merak ettiğim bir konu var, bahsettiğiniz üzere 100, 200 ve 350N luk motorlar geliştirmiş durumdasınız. 100 newtondan daha küçük motorlar da geliştirme ve ürün yelpazenize katma konusunda bir planınız var mı?

Küçük motorların üretim açısından daha komplike olduğunun farkındayım ama anlattığınız kadarıyla hem üretim imkanları hem de "know-how" açısından gereken unsurlara sahipsiniz. Ben jet motorlu RC model uçaklar alanında nispeten yeni bir kullanıcıyım, bir adet K100 bir adet de X-45 motora sahibim, ikinci X-45im de önümüzdeki aylarda elimde olacak. Çok tecrübeli olmasam da özellikle yurtdışındaki piyasayı ve eğilimleri yakından takip ediyorum. Yeni nesil teknolojiler ile inanılmaz küçük boyutlarda ve hafif motorlar üretilebiliyor, ve bu da 30-45N civarı motorların pratik olarak kullanılabilirliğinde hatırı sayılır bir artış sağlıyor. Küçük motorlu uçaklar aynı zamanda daha geniş kitlelere de hitap ediyor. Motorun kendisi maliyet olarak çok fark etmese de küçük motorlu bir uçağın ve gereken elektronik, mekanik ekipmanın maliyeti büyük motorlu uçaklara nazaran çok daha uygun oluyor. Bunun için kendi çalışmamdan örnek verebilirim, aslen 90mm EDF ile uçurulacak şekilde tasarlanmış olan, 3D baskı bir modeli X-45 ile uçurulacak şekilde dönüştürebildim. Benzer şekilde EDF için üretilmiş ARF uçakların türbin dönüşümü örnekleri de var, ve her geçen gün artıyor. Bu uçakların, motor hariç maliyetleri 80N ve üzeri modellere nazaran çok daha düşük. Örneğin yukarıda bahsettiğim 3D baskı modelimin motor harici maliyeti yaklaşık 900 avro civarına geldi. Üstelik bunda benim kendi "garantici" seçimlerimin etkisi var, aynı modeli farklı ekipman seçimiyle 400-450 avroya da maledebilirdim. Öte yanda, K100 ile uçurduğum modelim, modelin inşaatını kendim yapmış olmama rağmen, motor hariç 2000 avroya yaklaşan bir rakama maloldu bana. 200lük 350 lik motorlarla uçurulacak modellerin maliyeti de üstel olarak artacaktır. Kısacası, küçük motorlarla uçurulabilecek modeller çok daha ulaşılabilir toplam rakamlara malolabiliyor, haliyle de daha fazla satış imkanı sağlıyor. Dahası, küçük modellerin uçururulabileceği alanlar daha fazla, taşıma problemleri daha kolay çözülebiliyor vs vs.

Sonuç olarak, benim şahsi görüşüm, ticari açıdan, özellikle yurtdışı piyasası için büyük motorlar yerine küçük motorlara ağırlık vermek daha mantıklı olacağı yönünde. Tabi burada RC hobi piyasası için konuşuyorum, diğer alanlar bilgim dışında.



Abi daha bu kış benim K100ü fabrikaya bakıma yolladım malumun. Adamların bakım fiyatı 300 usd, ama o motorun gitmesi gelmesi 500 doları geçti. Üstelik burda gümrük sorunları da yok malumun. Üstelik adamlarla anlaşabilmek başlı başına bir mücadele gerektiriyor! Türkiyedeki gümrük durumlarını da denkleme ekleyince maliyet daha da artacaktır yüksek ihtimalle. Kısacası istenilen fiyat gerçekte kingtechin fiyatının iki katı değil. Evet daha pahalı doğru ama aradaki fark düşünmeye değer dedirtecek seviyede olur bence. Tabi şunu da unutmamak gerek, Kingtech biraz özel bir konumda, adamlar hem ömür boyu garanti veriyor hem servis ücretleri diğer üreticilere nazaran biraz daha düşük. O yüzden Türkiye'de olsam biraz da garantiyi düşünerek yine fabrikaya yollamayı tercih edebilirdim. Ama başka üreticilerin motorlarına bakınca, hem ücretler daha yüksek hem garantiler belirli bir süreyle sınırlı. Garanti kapsamı sona erdikten sonra, eğer güvenebildiğim bir yerli bakım imkanı olursa açıkçası onu tercih ederdim. Hem maliyet olarak yakın olur, hem de motoru yolla, geri gelsin, nakliye gümrük vs stresi olmaz. :saygilar:
Merhabalar Özgür Bey,
Öncelikle ilginiz ve desteğiniz için çok teşekkür ederim . Boyutsal olarak daha küçük mikro motorlar hakkında cevap vermem gerekirse;
kesinlikle bahsetmiş olduğunuz tüm konularda haklısınız. Öz kaynaklar ile 100 ve 200 Newtonluk mikro motorlarımızı üretmemizdeki neden sistemdeki hataları daha net görebilmek adına geliştirilmiştir. Sizin de bahsetmiş olduğunuz gibi motor küçüldükçe üretmek için gereken teknoloji o kadar fazla artmaktadır. 350 Newtonluk motorumuz KOSGEB desteği ile beraber geliştireceğimiz bir motordur. Üretim hedeflerimizde 60, 80 ve 150 Newton şeklinde alt ve ara gruplar kesinlikle var. Tüm çalışmaları belli bir süreliğine ayrı ayrı işleme alıyoruz. Sonrasında RC piyasası için tüm mikro motor ürünlerini ve servis hizmetini kullanıcı odaklı olarak gerçekleştireceğiz.

Tekrardan çok teşekkür ederim :saygilar:
 
Tabi şunu da unutmamak gerek, Kingtech biraz özel bir konumda, adamlar hem ömür boyu garanti veriyor hem servis ücretleri diğer üreticilere nazaran biraz daha düşük. O yüzden Türkiye'de olsam biraz da garantiyi düşünerek yine fabrikaya yollamayı tercih edebilirdim.
Sorma amacim buydu zaten... Bir cazibe olusmuyor mali bakimdan su an icin garanti konusundan oturu... Ama bunu yerli olarak yapan bir firmanin varligi bile cok cok onemli... Basarili ve kalici olmalarini cani yurekten dilerim... Yarin Kingtech yerine Devrezli turbin kullanmaya baslandiginda zaten problem otomatik olarak ortadan kalkmis olacak...

350 Newtonluk motorumuz KOSGEB desteği ile beraber geliştireceğimiz bir motordur
Konu disi sayilabilir ancak modelcilikle de ilgili olan bir urun oldugu icin urettiginiz, sorma ihtiyaci hissettim. KOSGEB ile ilgili yasiyor oldugunuz surecinizden biraz bahsedebilirmisiniz, ne-nasil baslar, nasil isler, hangi kosullarla Kosgeb destegi alinir, ne kadarlik bir destektir, sonucunda neler beklenmektedir, suresi vb ?
 
Sorma amacim buydu zaten... Bir cazibe olusmuyor mali bakimdan su an icin garanti konusundan oturu... Ama bunu yerli olarak yapan bir firmanin varligi bile cok cok onemli... Basarili ve kalici olmalarini cani yurekten dilerim... Yarin Kingtech yerine Devrezli turbin kullanmaya baslandiginda zaten problem otomatik olarak ortadan kalkmis olacak...


Konu disi sayilabilir ancak modelcilikle de ilgili olan bir urun oldugu icin urettiginiz, sorma ihtiyaci hissettim. KOSGEB ile ilgili yasiyor oldugunuz surecinizden biraz bahsedebilirmisiniz, ne-nasil baslar, nasil isler, hangi kosullarla Kosgeb destegi alinir, ne kadarlik bir destektir, sonucunda neler beklenmektedir, suresi vb ?
Merhabalar ,
burada KOSGEB'in kapsadığı destek programlarını görebilirsiniz. Bizim durumumuz Ar-ge, Ür-ge ve inovasyon desteğini kapsadığı için o bölümden başvuru işlemini gerçekleştirdik. Bu yüzden bu durumu anlatmam daha mantıklı olacaktır.

Ar-ge, Ür-ge ve inovasyon destek programında,

a) KOSGEB ve diğer kamu kurum ve kuruluşları, kanunla kurulan vakıflar veya uluslararası fonlar tarafından desteklenen Ar-Ge veya yenilik projeleri sonucunda ortaya çıkan veya
b) Patent belgesi ile koruma altına alınan veya
c) Doktora çalışması neticesinde ortaya çıkan veya
ç) Teknolojik Ürün (TÜR) Deneyim belgesi alınan veya
d) Yurt içi Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde (TGB) yer alan işletmelerin, bölgede sonuçlandırdıkları veya TEKMER'lerde yer alan işletmelerin başarılı tamamladıkları ar-ge ve yenilik projeleri sonucunda ortaya çıkan ürün veya
e) Kamu/üniversite araştırma enstitülerinde/merkezlerinde ar-ge faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan veya
f) 28/2/2008 tarihli ve 5746 sayılı Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanunu kapsamında destek ve teşviklerden yararlanan Ar-Ge Merkezlerinde ar-ge faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan veya
g) Orta-yüksek veya yüksek teknoloji alanlarında yer alan veya
ğ) Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayınlanan ve son mali yıl verilerine göre ithalat tutarı ihracat tutarından fazla olan ürünler için başvuru yapılması esastır.

1-) Belirtilen programdan destek alabilmek için yukarıdaki seçeneklerden en az 1 tanesinin sağlanması gerekmektedir.
2-) Projeler dönemsel olarak alınmaktadır. 1 dönem 4 ayı kapsar. Her dönem sonunda projenin ilerleyişi raporlanmaktadır.
3-) Projeyi anlatan bir proje dosyası hazırlanmalıdır. Yapılış amacının ne olduğu, teknik verilerin içinde bulunduğu, Takvimsel planlamalar, proje kapsamında alınacak cihaz hammadde vb. unsurların net olarak proforma sunulması gerekmektedir. Projenin etkili olabilmesi için 1 tane doktora seviyesinde akademisyenin danışmanlık yapması gerekmektedir. Yani üniversiteler ile birlikte çalışılması gerekiyor.

***** Projeyi yazdınız, giderlerinizi belirttiniz, süreçlerinizi belirttiniz, ve dönemsel analizinizi yaptıktan sonra KOSGEB'e sunuyorsunuz onlar inceledikten sonra ya ret ediyorlar ya da onaylıyorlar . İlk onayı aldıktan sonra kurul karşısına çıkıyorsunuz ve projenin hakkında daha detaylı olarak anlatım gerçekleştiriyorsunuz . Onay süreçlerinden sonra projenin başlangıç tarihi belirlenir ve çalışmalara başlanır.
KOSGEB'in öncelik verdikleri konular listesi ana sayfasında mevcuttur. Yani hangi projelere destek verir veya öncelik verir adlı çalışma.
-KOSGEB'in beklentisi ürünün belirlenen dönem tarihlerinde veya öncesinde bitmesi ve raporlanmasıdır. Ürün tamamlanırsa (işlevsel hal) ek desteklere başvurunuz kolaylaşır. Ürün belirlenen tarihlerde tamamlanmaz ise geri ödemelerin yapılması gerekmektedir.
Destek oranları değişmektedir. Limit sınırlar vardır. O yüzden net bir cevap vermem doğru olmaz açıkçası.

Umarım verdiğim bilgiler faydalı olur.
 
Merhabalar,

Türbin motor kullanıcıları olarak rica etsem servis süreçleriniz hakkında bilgi verebilir misiniz ?
Sorma amacim buydu zaten... Bir cazibe olusmuyor mali bakimdan su an icin garanti konusundan oturu... Ama bunu yerli olarak yapan bir firmanin varligi bile cok cok onemli... Basarili ve kalici olmalarini cani yurekten dilerim... Yarin Kingtech yerine Devrezli turbin kullanmaya baslandiginda zaten problem otomatik olarak ortadan kalkmis olacak...


Konu disi sayilabilir ancak modelcilikle de ilgili olan bir urun oldugu icin urettiginiz, sorma ihtiyaci hissettim. KOSGEB ile ilgili yasiyor oldugunuz surecinizden biraz bahsedebilirmisiniz, ne-nasil baslar, nasil isler, hangi kosullarla Kosgeb destegi alinir, ne kadarlik bir destektir, sonucunda neler beklenmektedir, suresi vb ?
Mustafa Bey, öncelikle forumumuza hoş geldiniz :RCKolik:

Ülkemizde sizin gibi üreticilerin varlığından haberdar olmak ve aynı zamanda bizim hobi alanımıza ilgi gösterdiklerini görmek çok sevindirici. Endüstriyel alanda başarılarınızın devamını yürekten diliyorum, ki bu sayede bizim bu forumdaki ilgi alanımız olan RC modelcilik için de faydalı ürünler üretme ve hizmet sunma imkanınız olsun :thumbup:



Merak ettiğim bir konu var, bahsettiğiniz üzere 100, 200 ve 350N luk motorlar geliştirmiş durumdasınız. 100 newtondan daha küçük motorlar da geliştirme ve ürün yelpazenize katma konusunda bir planınız var mı?

Küçük motorların üretim açısından daha komplike olduğunun farkındayım ama anlattığınız kadarıyla hem üretim imkanları hem de "know-how" açısından gereken unsurlara sahipsiniz. Ben jet motorlu RC model uçaklar alanında nispeten yeni bir kullanıcıyım, bir adet K100 bir adet de X-45 motora sahibim, ikinci X-45im de önümüzdeki aylarda elimde olacak. Çok tecrübeli olmasam da özellikle yurtdışındaki piyasayı ve eğilimleri yakından takip ediyorum. Yeni nesil teknolojiler ile inanılmaz küçük boyutlarda ve hafif motorlar üretilebiliyor, ve bu da 30-45N civarı motorların pratik olarak kullanılabilirliğinde hatırı sayılır bir artış sağlıyor. Küçük motorlu uçaklar aynı zamanda daha geniş kitlelere de hitap ediyor. Motorun kendisi maliyet olarak çok fark etmese de küçük motorlu bir uçağın ve gereken elektronik, mekanik ekipmanın maliyeti büyük motorlu uçaklara nazaran çok daha uygun oluyor. Bunun için kendi çalışmamdan örnek verebilirim, aslen 90mm EDF ile uçurulacak şekilde tasarlanmış olan, 3D baskı bir modeli X-45 ile uçurulacak şekilde dönüştürebildim. Benzer şekilde EDF için üretilmiş ARF uçakların türbin dönüşümü örnekleri de var, ve her geçen gün artıyor. Bu uçakların, motor hariç maliyetleri 80N ve üzeri modellere nazaran çok daha düşük. Örneğin yukarıda bahsettiğim 3D baskı modelimin motor harici maliyeti yaklaşık 900 avro civarına geldi. Üstelik bunda benim kendi "garantici" seçimlerimin etkisi var, aynı modeli farklı ekipman seçimiyle 400-450 avroya da maledebilirdim. Öte yanda, K100 ile uçurduğum modelim, modelin inşaatını kendim yapmış olmama rağmen, motor hariç 2000 avroya yaklaşan bir rakama maloldu bana. 200lük 350 lik motorlarla uçurulacak modellerin maliyeti de üstel olarak artacaktır. Kısacası, küçük motorlarla uçurulabilecek modeller çok daha ulaşılabilir toplam rakamlara malolabiliyor, haliyle de daha fazla satış imkanı sağlıyor. Dahası, küçük modellerin uçururulabileceği alanlar daha fazla, taşıma problemleri daha kolay çözülebiliyor vs vs.

Sonuç olarak, benim şahsi görüşüm, ticari açıdan, özellikle yurtdışı piyasası için büyük motorlar yerine küçük motorlara ağırlık vermek daha mantıklı olacağı yönünde. Tabi burada RC hobi piyasası için konuşuyorum, diğer alanlar bilgim dışında.



Abi daha bu kış benim K100ü fabrikaya bakıma yolladım malumun. Adamların bakım fiyatı 300 usd, ama o motorun gitmesi gelmesi 500 doları geçti. Üstelik burda gümrük sorunları da yok malumun. Üstelik adamlarla anlaşabilmek başlı başına bir mücadele gerektiriyor! Türkiyedeki gümrük durumlarını da denkleme ekleyince maliyet daha da artacaktır yüksek ihtimalle. Kısacası istenilen fiyat gerçekte kingtechin fiyatının iki katı değil. Evet daha pahalı doğru ama aradaki fark düşünmeye değer dedirtecek seviyede olur bence. Tabi şunu da unutmamak gerek, Kingtech biraz özel bir konumda, adamlar hem ömür boyu garanti veriyor hem servis ücretleri diğer üreticilere nazaran biraz daha düşük. O yüzden Türkiye'de olsam biraz da garantiyi düşünerek yine fabrikaya yollamayı tercih edebilirdim. Ama başka üreticilerin motorlarına bakınca, hem ücretler daha yüksek hem garantiler belirli bir süreyle sınırlı. Garanti kapsamı sona erdikten sonra, eğer güvenebildiğim bir yerli bakım imkanı olursa açıkçası onu tercih ederdim. Hem maliyet olarak yakın olur, hem de motoru yolla, geri gelsin, nakliye gümrük vs stresi olmaz. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi