İmax b6 şarj cihazı hata veriyor.

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
İmax b6 şarj cihazım ile 2200 mahlık 11.1 voltluk 3s lipo pilimi şarj etmek için şarj cihazının lipo şarj bölümünden 2.2A i seçerek ve 11.1 v 3s i seçerek şarj için komut veriyorum ama connection break hatası alıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
30,884
Tepkime puanı
33,527
Yaş
46
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Bir kaç ihtimal var :

1- Şarj cihazının ana bağlantısında ya da bağlantı kablosunda sorun olabilir.

2- Şarj cihazının balance girişlerinde sorun olabilir. Bu sorunu bir modelci şu şekilde çözmüş mesela.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3- Pillerdeki hücrelerden birisi ölmüş durumda. Lipo pilinizi ölçünce hücreler değer olarak ne gösteriyor ?
 

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
Bir kaç ihtimal var :

1- Şarj cihazının ana bağlantısında ya da bağlantı kablosunda sorun olabilir.

2- Şarj cihazının balance girişlerinde sorun olabilir. Bu sorunu bir modelci şu şekilde çözmüş mesela.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

3- Pillerdeki hücrelerden birisi ölmüş durumda. Lipo pilinizi ölçünce hücreler değer olarak ne gösteriyor ?
Bendeki Sorun 3. Şık herhalde bir tane hücrenin voltajı 2.2voltaja diğerleri 3.6 v, 3.5 voltaja kadar düşmüştü. Baya bi zaman böyle bekledi batarya. Sonra şarja taktım. Normal bir şekilde 5 dk boyunca şarj etti. Hepsi 3.7 voltaja çıktı. Sonra şarjdayken Input Low Voltage hatası verdi. Tekrar takınca da connection break hatası veriyor. Buzzera takınca hepsi 3.7 gibi birşey şuan toplam voltaj 11.0 voltaj. Hücre ölmüş de olabilir dediğiniz gibi ama ilk başta şarj olup sonradan olmaması beni şaşırttı. Sorunun kaynağı nedir anlayamadım.
 

Hakan Ülgenalp

RcFanatik
Katılım
31 Eki 2012
Mesajlar
5,501
Tepkime puanı
6,942
Yaş
44
Konum
Burdur
İlgi Alanı
Heli
Nimah modunda bir dakika kadar şarj et.Ondan sonra normal lipo balance modunda devam et.Bitik hücre 3,70 seviyesini geçince normale dönecektir.
Nimah modu tehlikelidir, evde gerekli güvenlik önlemlerini al, Allah korusun patlayabilir....
 

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
Nimah modunda bir dakika kadar şarj et.Ondan sonra normal lipo balance modunda devam et.Bitik hücre 3,70 seviyesini geçince normale dönecektir.
Nimah modu tehlikelidir, evde gerekli güvenlik önlemlerini al, Allah korusun patlayabilir....
NiMH charge man diye bir mod var denedim yine de connection break hatası veriyor.
 

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
Bi de buzzere bazen takınca 2s gibi okuyor düşük volraj gösteriyor. Sadece 2 hücreyi gösteriyor. Sonra hemen çıkarıyorum takıyorum. 3s algılıyor normal şekilde 11.0 v gösteriyor.
 

Murat Ülger

Yeni Uye
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
12
Tepkime puanı
47
Yaş
43
İlgi Alanı
Uçak
Bi de buzzere bazen takınca 2s gibi okuyor düşük volraj gösteriyor. Sadece 2 hücreyi gösteriyor. Sonra hemen çıkarıyorum takıyorum. 3s algılıyor normal şekilde 11.0 v gösteriyor.
NiMH modunda şarj ederken pillerin balans soketi cihaza takılı olmayacak. 3,7 voltu geçene kadar NiMH modunda şarj et sonrasında balans soketini takarak lipo modunda balanslı şarjına devam edebilirsin.
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,715
Tepkime puanı
10,015
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Bataryam 2200 mah kaç amperle nimh da şarj edeyim
Ne kadar dusuk, o kadar iyi. Ben olsam 500-600 miliamper civarinda yapardim.

Ancak, o pilden fazla beklentiye de girmeyin derim. Hatta ben olsam, pili duzgunce imha eder veya mumkunse geri donusume gonderirdim.
 

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
Ne kadar dusuk, o kadar iyi. Ben olsam 500-600 miliamper civarinda yapardim.

Ancak, o pilden fazla beklentiye de girmeyin derim. Hatta ben olsam, pili duzgunce imha eder veya mumkunse geri donusume gonderirdim.
Az önce nimh moduna girdim balans soketlerini takmadım 0.5 ile şarj etme için komut verdim ama hep connection break hatası veriyor.
 

Emre Kaman

Moderator
Katılım
21 Kas 2013
Mesajlar
5,715
Tepkime puanı
10,015
Yaş
38
Konum
Eskişehir
İlgi Alanı
Heli
Pilin baglantisini, durumunu falan da gorebilsek belki daha net bisey soylenebilir. Videodan hicbir sey anlasilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES ÖRTİMÜR

iscender

Çalışkan Uye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
401
Tepkime puanı
387
Yaş
40
Konum
İstanbul Feriköy
İlgi Alanı
Hepsi
Pilin balance kablolarından bir hücresinin kabloda iç iletken kopmuş dış izole kılıfından sağlam görünüyor olabilir
Genelde balance soketin hemen dibinden olabilir
Aynı durum deans kablosu içinde geçerli
Tabiki chargerin sağlam olduğunu düşünürsek başka pildede yapıyorsa sorun chargerdedir.
 

iscender

Çalışkan Uye
Katılım
24 Tem 2013
Mesajlar
401
Tepkime puanı
387
Yaş
40
Konum
İstanbul Feriköy
İlgi Alanı
Hepsi
İnput low voltage uyarısında chargeri bir power supply ile beslemeyip başka bir pil veya araç aküsü ile besliyor isen bu besledigin pili somurmesin diye menüde input vol değeri var mesela 12 volt ayarlı ise besleme pili 12 volt altına düştüğünde charger uyarı verir ve şarzi durdurur.
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
982
Tepkime puanı
1,914
Yaş
69
Konum
Fethiye / Muğla
İlgi Alanı
Uçak
Bi de buzzere bazen takınca 2s gibi okuyor düşük volraj gösteriyor. Sadece 2 hücreyi gösteriyor. Sonra hemen çıkarıyorum takıyorum. 3s algılıyor normal şekilde 11.0 v gösteriyor.
Buzzer 1 hücreyi görmüyorsa balans kablolarının birinin sorunu var. Bazan görüp bazan görmüyorsa ilgili hücrenin konnektor veya kablosunda temassızlık oluyordur.
Pil kafasındaki lehimden kopmuş olabilir. Soketin o kablo ucunda sorun olabılır.
Ölçü aleti ile pil balans konnektörlerinden her hücreyi tek tek kontrol edince kopuk, yada temas etmeyeni tesbit edip onarmak gerek.
Ancak pil kafasının sökülüp onarım yapılması hayli tecrübe gerektirir. Hatalı bir hareket yangın ve patlamaya neden olabilir.

2 ve daha fazla hücreli lipo pilleri BALANCE modunda hem ana güç konnektörü, hemde balance konnektörü takılı iken şarj etmek gerek.
Şarj başlayınca sağdan ikinci butona basarak her hücrenin tek tek durumunu izleyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: ENES ÖRTİMÜR

ENES ÖRTİMÜR

Yeni Uye
Katılım
28 Nis 2019
Mesajlar
47
Tepkime puanı
19
Yaş
17
Konum
istanbul pendik
İlgi Alanı
Uçak
Buzzer 1 hücreyi görmüyorsa balans kablolarının birinin sorunu var. Bazan görüp bazan görmüyorsa ilgili hücrenin konnektor veya kablosunda temassızlık oluyordur.
Pil kafasındaki lehimden kopmuş olabilir. Soketin o kablo ucunda sorun olabılır.
Ölçü aleti ile pil balans konnektörlerinden her hücreyi tek tek kontrol edince kopuk, yada temas etmeyeni tesbit edip onarmak gerek.
Ancak pil kafasının sökülüp onarım yapılması hayli tecrübe gerektirir. Hatalı bir hareket yangın ve patlamaya neden olabilir.

2 ve daha fazla hücreli lipo pilleri BALANCE modunda hem ana güç konnektörü, hemde balance konnektörü takılı iken şarj etmek gerek.
Şarj başlayınca sağdan ikinci butona basarak her hücrenin tek tek durumunu izleyebilirsiniz.
Şuan temassızlık ile ilgili bir sıkıntı yok. Kablolarla biraz elledim oynadım belki 20 kere buzzera taktım artık hep sıkıntısız tüm hücreleri okuyor. Pilim 2. 5 v civarında baya bir durdu. Herhalde o yüzden bi kafayı yedi sanıyorum. 2.5 v civarındayken yaklaşık 10 dk şarj etmiştim. Input Low Voltage hatası vermişti. Şimdi de ne zaman taksam connection break hatası veriyor. Acaba adaptörüm mü sıkıntılı? Çünkü cihazdan bataryaya giden kabloda sıkıntı yok denedim ve pilin konnektör ucunda bir sıkıntı yok çünkü uçağa takınca sıkıntı olmuyor. Yani hiçbir kabloda girişte temassızlık bulunmuyor. Ya cihazda bir sıkıntı olmalı ya da adaptörde diye düşünüyorum.

Cevaplarınız benim için önemli. Bu işte yeniyim. Daha uçağımı kullanamadım diyebilirim.
 

Benzer konular