İstanbul Park(F-1 pisti) yakınındaki arazi

Erol KANBAK

Yeni Uye
Katılım
26 Nis 2018
Mesajlar
22
Tepkime puanı
14
Yaş
31
Konum
İstanbul
İlgi Alanı
Uçak
Merhaba, dediğim arazi özelikle heli ve hafif elektrikli uçak modelleri için gayet uygun aslında büyük ve ağır modeller içinde gayet uygun ama zemin ağır modellere göre fazla bozuk gerçi ben benim 3,5 kglık p51 uçağımı kaldırdım ama indirirken çok zorluk çektim zeminin bozuk yerine denk getirmemek için, bazı günler gidiyorum ücret vermeden uçtuğum en büyük alan bu şimdilik belki bazı kişilere yardımcı olur diye paylaşayım dedim. Genelde araba öğrenmek için gelenler oluyo 3-5 araba ama arazi herkese yetecek kadar büyük. Gerçi biraz daha yukarıda daha düz ama biraz daha küçük arazi var ama orada hafriyat araçları oluyo bazı zamanlar orası da boş oluyor. Ama dedigim arazilerin shgm tarafından uçuşa elverişli mi değil mi olduklarını bilmiyorum. Benim ölçümlerime göre Sabiha Gökçen'in etrafında izin verilen uçuş yariçapının dışında kalıyor. Uygun gözüküyor yani. Ama uçuş yaparken 24 pistinden kalkış yapıldığı zaman kalkan uçaklar ortalama 700-800 metre üstümüzden geçiyor. Resimlerle birlikte konumlarını da atacağım.Ben ikinci fotodaki arazide uçuş yaptım. İstanbul parkın otoparkı olarak geçiyor haritada. İyi günler.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu pistler aslında özellikle uçakcılar tarafından ve zamanında bolca kullanılan pistler. Yanlışım yoksa ClubRC ekibi, kulüp olmadan önce buralarda uçuyordu. Aynı şekilde "Orhanlı" ekibi de.

Hafta sonu araç eğitim ve motor pisti olarak kullanılmasından ve aşırı kalabalık olmasından şikayet ediyorlar. Anladığım kadarıyla sen hafta içi gidince çok sorun olmuyor ?
ben benim 3,5 kglık p51 uçağımı kaldırdım ama indirirken çok zorluk çektim
Modeli havalandırıp, ilk uçuşu yaptın yani ??
 
Doğrudur Mehmet Bey yanlış anlaşılmak istemem ama 10 yıldır Flight Simulator kullanıyorum bilgisayarda Kabin memuruyum zaten temel uçuş fizik bilgilerini biliyorum. Sadece alttan kanatlı uçağın manevra kabiliyetini tecrübe etmemiştim. Aman kırılırsa kırılsın diyip verdim gazı :D tabi profesyonel değilim kontrollerde ama dönüşlerde çok sorun yaşamadım alcalma ve son yaklasmada da sorun yaşamadım. Ama rüzgara karşı indirmek için gerekli manevra alanı benim kontrol tecrübemi aştığı için tam değilde 45 derecelik açıyla indirmeye çalıştım. Crosswind oldu biraz inişim gün içinde tekrar gitmeyi planlıyorum. Tabi bugün kırıma uğramış şekilde eve dönebilirim orası ayrı :D öğlen 20 km/s gibi bir rüzgar bekleniyor.Rüzgar hamlesine de bakicam. Olursa ucucam ins.
 
Bu pistler aslında özellikle uçakcılar tarafından ve zamanında bolca kullanılan pistler. Yanlışım yoksa ClubRC ekibi, kulüp olmadan önce buralarda uçuyordu. Aynı şekilde "Orhanlı" ekibi de.

Hafta sonu araç eğitim ve motor pisti olarak kullanılmasından ve aşırı kalabalık olmasından şikayet ediyorlar. Anladığım kadarıyla sen hafta içi gidince çok sorun olmuyor ?

Modeli havalandırıp, ilk uçuşu yaptın yani ??
Hafta içi ve sonu çok fark yok genelde 3-5 aracı geçmiyor. Belki ramazan ayında olduğumuz içindir.