İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

  • Forumdan daha fazla yararlanmak için buradan ÜYE olunuz

    Eğer eski üyemizseniz, MEVCUT Kullanıcı ADI ve ŞİFRENİZİ aynen kullanabilirsiniz. Eğer girişte sorun yaşıyorsanız, lütfen şu konuya TIKLAYINIZ.

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Merhabalar ben Berkay , İzmir'de ikamet ediyorum , yaşım 17 , Bilişim Teknolojileri Alanında Lise 3. sınıftayım . Bu hobiye yaklaşık 6-7 ay önce oyuncak diye tabir edilen 3 kanallı bir helikopterle başladım tabi o 1 haftaya çöp oldu ama zehrin etkisi bende devam etti ve forumlara üye olarak araştırmaya başladım öneriler doğrultusunda v911 aldım bozdum yenisini aldım tamir ettim simülatör edindim onunla çalıştım fakat bir türlü 6 kanala geçemedim malum öğrencilik sonra bir baktım v922 çıkmış v911 in abisi fiyatı baya uygun sevindim yakın zamanda ondan almayı düşünüyorum anlatıcaklarım bu kadar :) Herkese Selamlar Saygılar Kırımsız Uçuşlar :saygilar:
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Hosgeldin Berkay ;)

İzmir'de tam 10 sene yaşadım, yarı İzmir'li sayılırım :) Öncelikle forumumuza hosgeldiniz. V922 ile ilgili aşağıdaki konulara bakmanızı tavsiye ederim ki zaten youtube üzerinden bir kısmını izledin :)

Yakın zamanda bir değerlendirme konusu açacağız. Şu ana kadar toplam 40 yakın uçuş yapma imkanımız oldu. Bence parasının hakkını sonuna kadar veriyor. Fakat son zamanlarda youtube üzerinden video izleyip cok soru soran var. Bunlardan en çok dikkatimi geçen şey "BEKLENTININ COK YÜKSEK" olması.

Hatta o kadar ki senin gibi hiç 6 kanal uçurmamış birisi 3D ögrenmek için satınalmayı düşünüyor.

Bu nedenle "DURUM Değerlendirme- TAVSIYE" konusunu açmak farz oldu. Istersen o konuyu paylaştıktan sonra nihai kararına ver.

Bu arada yeni başlayan birisi olarak forumumuzdaki şu konuların sana faydalı olacağını düşünüyorum. Zaten büyük bir kısmını başka forumlarda görmüşsündür. Biz biraz daha derli toplu ve görsel destekli yapmaya çalıştık.

Tekrar hosgeldin :saygilar:









 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Hosgeldin Berkay ;)

İzmir'de tam 10 sene yaşadım, yarı İzmir'li sayılırım :) Öncelikle forumumuza hosgeldiniz. V922 ile ilgili aşağıdaki konulara bakmanızı tavsiye ederim ki zaten youtube üzerinden bir kısmını izledin :)

Yakın zamanda bir değerlendirme konusu açacağız. Şu ana kadar toplam 40 yakın uçuş yapma imkanımız oldu. Bence parasının hakkını sonuna kadar veriyor. Fakat son zamanlarda youtube üzerinden video izleyip cok soru soran var. Bunlardan en çok dikkatimi geçen şey "BEKLENTININ COK YÜKSEK" olması.

Hatta o kadar ki senin gibi hiç 6 kanal uçurmamış birisi 3D ögrenmek için satınalmayı düşünüyor.

Bu nedenle "DURUM Değerlendirme- TAVSIYE" konusunu açmak farz oldu. Istersen o konuyu paylaştıktan sonra nihai kararına ver.

Bu arada yeni başlayan birisi olarak forumumuzdaki şu konuların sana faydalı olacağını düşünüyorum. Zaten büyük bir kısmını başka forumlarda görmüşsündür. Biz biraz daha derli toplu ve görsel destekli yapmaya çalıştık.

Tekrar hosgeldin :saygilar:









Hoşbulduk abi . Evet youtubede ki bütün v922 hakkında yüklediğin videoları izledim şimdi de diğer konularda ki videolarını izliyorum gerçekten çok faydalı bilgiler mevcut ve çok emek harcanmış . Ben v922'ye açıkçası pek olumlu bakmıyordum fakat senin videoların doğrultusunda olumlu bakıp almaya karar verdim . Aslında ben ilk 450 lik bir heli düşünüyordum 6 kanallıya geçiş için ama biraz düşündüm ve vazgeçtim hem alıcak paraya ayarlamak zor olucak hem de alınca bitmiyor kırım olucak 35-40 dolar belki daha fazla masraf çıkacak o yüzden de micro heliye olumlu bakmaya başladım v922 den de olumlu düşünceler duyunca alıp onunla acemiliğimi atmaya karar verdim .
 
L

l3ycerkez

Guest
Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Benim size tavsiyem önce üstten kanat bir Trainer ile başlamanız mesela Airsing star 46 ile başlayın,uçmak uçakla daha başka olur, boşverin v922 falan :lol:
 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

:) Şuan uçak gibi bir niyetim yok belki ileri de düşünebilirim öneriniz için teşekkürler
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Berkay35' Alıntı:
Hoşbulduk abi . Evet youtubede ki bütün v922 hakkında yüklediğin videoları izledim şimdi de diğer konularda ki videolarını izliyorum gerçekten çok faydalı bilgiler mevcut ve çok emek harcanmış . Ben v922'ye açıkçası pek olumlu bakmıyordum fakat senin videoların doğrultusunda olumlu bakıp almaya karar verdim . Aslında ben ilk 450 lik bir heli düşünüyordum 6 kanallıya geçiş için ama biraz düşündüm ve vazgeçtim hem alıcak paraya ayarlamak zor olucak hem de alınca bitmiyor kırım olucak 35-40 dolar belki daha fazla masraf çıkacak o yüzden de micro heliye olumlu bakmaya başladım v922 den de olumlu düşünceler duyunca alıp onunla acemiliğimi atmaya karar verdim .
Anlatım kadarı ile bizim NIHAI DEĞERLENDIRME konumuzu beklemeyeceksin ;D O zaman sana özet bilgi vereyim.

1- İlk başlarda model ne kadar büyük ise, ögrenmesi o kadar kolay oluyor. Bu anlamda microlar yeni ögrenenlere pek tavsiye edilmez.
2- Eğer maddi gücünüz yeterli ise ,işin ideali mümkün ise 500 sınıfı değilse 450 sınıfı bir heli ile başlamaktır. Bu kısım hala geçerli :laugh:.
3- VWlToys'dan önceki micro 6 kanallar hem kit olarak pahalı, hem de yedek parça olarak. Ayrıca dayanaklılık konusunda da çok daha hassaslar, görebildiğim kadarı ile.

V922 tüm bu dengeleri V911 gibi yine bozdu. V922 diğer micorlara göre daha stabil olduğu söyleniyor. Ayrıca N-Normal uçuş modu, acemiler için 5 kanal gibi bir özellik getirmiş durumda.

5- Şahsi fikrim yeni başlayan birisi cok da panik değil ise, 1 tane V922 ile HOVER kısmını ögrenebilir. Ama bir ALAN TURU nu yapmak gerçekten zor.
6- V922 her ne kadar dayanaklı olsa da kapalı alanda uçurmak zorunluluğu, fırcalı motro oldugu için max 300 ucuş sonrası motor ve bazı servoları değiştrilmesi durumu var.
7- Gelelim EN KRITIK NOKTAYA:
Trex 450 ile hover öğrenirken bence min 4-5 kırım yaşanıyor. Ortalama kırım maliyetini $20 der isek toplam $100 kırım masrafına bir hover öğrenme süreci var.
Şayet V922 ile 5 kırım da hasar görmeden yola devam edersen, zaten kendini FINANSE etmiş oluyor. sonraki uçuşlar bedava.

V922 kullanımında bazı kiritik noktalar var. Bunları ilerde paylaşacağız. Bunları dikkat ederek verdiğiniz $100 cok daha fazlasını yeni başlayan birisine öğreteceği inancındayım.

Ama unutmayalım V922 ÖLÜMSÜZ değil. 2-3 ay sonra yenisini almanız gerekebilir. Fakat bu zamana kadar sizi ilerletirse zaten AMACINA ulaşmış demektir.

Şimdilik bu kadar. BEKLENTIYI IYI BELIRLEYIP ONA GÖRE KARAR vermekte fayda var ;)
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Berkay35' Alıntı:
:) Şuan uçak gibi bir niyetim yok belki ileri de düşünebilirim öneriniz için teşekkürler
Yavuz Bey, hiç uğraşma burdan ekmek çıkmaz sana. :lol: Kardeşimiz HELICI :bravo: :thumbup:
 

Türker Akgün

Moderator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
12,422
Tepkime puanı
12,470
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Merhaba Berkay,

Aramıza hoşgeldin öncelikle. Umarım forumda aradığın bilgileri bulabilirsin. Henüz çok yeni bir forum olması sebebiyle eksik konular var fakat sizlerin katkılarıyla her geçen gün daha zenginleşiyor.
V922 güzel bir tercih, hayırlı olsun şimdiden.
 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Berkay35' Alıntı:
Hoşbulduk abi . Evet youtubede ki bütün v922 hakkında yüklediğin videoları izledim şimdi de diğer konularda ki videolarını izliyorum gerçekten çok faydalı bilgiler mevcut ve çok emek harcanmış . Ben v922'ye açıkçası pek olumlu bakmıyordum fakat senin videoların doğrultusunda olumlu bakıp almaya karar verdim . Aslında ben ilk 450 lik bir heli düşünüyordum 6 kanallıya geçiş için ama biraz düşündüm ve vazgeçtim hem alıcak paraya ayarlamak zor olucak hem de alınca bitmiyor kırım olucak 35-40 dolar belki daha fazla masraf çıkacak o yüzden de micro heliye olumlu bakmaya başladım v922 den de olumlu düşünceler duyunca alıp onunla acemiliğimi atmaya karar verdim .
Anlatım kadarı ile bizim NIHAI DEĞERLENDIRME konumuzu beklemeyeceksin ;D O zaman sana özet bilgi vereyim.

1- İlk başlarda model ne kadar büyük ise, ögrenmesi o kadar kolay oluyor. Bu anlamda microlar yeni ögrenenlere pek tavsiye edilmez.
2- Eğer maddi gücünüz yeterli ise ,işin ideali mümkün ise 500 sınıfı değilse 450 sınıfı bir heli ile başlamaktır. Bu kısım hala geçerli :laugh:.
3- VWlToys'dan önceki micro 6 kanallar hem kit olarak pahalı, hem de yedek parça olarak. Ayrıca dayanaklılık konusunda da çok daha hassaslar, görebildiğim kadarı ile.

V922 tüm bu dengeleri V911 gibi yine bozdu. V922 diğer micorlara göre daha stabil olduğu söyleniyor. Ayrıca N-Normal uçuş modu, acemiler için 5 kanal gibi bir özellik getirmiş durumda.

5- Şahsi fikrim yeni başlayan birisi cok da panik değil ise, 1 tane V922 ile HOVER kısmını ögrenebilir. Ama bir ALAN TURU nu yapmak gerçekten zor.
6- V922 her ne kadar dayanaklı olsa da kapalı alanda uçurmak zorunluluğu, fırcalı motro oldugu için max 300 ucuş sonrası motor ve bazı servoları değiştrilmesi durumu var.
7- Gelelim EN KRITIK NOKTAYA:
Trex 450 ile hover öğrenirken bence min 4-5 kırım yaşanıyor. Ortalama kırım maliyetini $20 der isek toplam $100 kırım masrafına bir hover öğrenme süreci var.
Şayet V922 ile 5 kırım da hasar görmeden yola devam edersen, zaten kendini FINANSE etmiş oluyor. sonraki uçuşlar bedava.

V922 kullanımında bazı kiritik noktalar var. Bunları ilerde paylaşacağız. Bunları dikkat ederek verdiğiniz $100 cok daha fazlasını yeni başlayan birisine öğreteceği inancındayım.

Ama unutmayalım V922 ÖLÜMSÜZ değil. 2-3 ay sonra yenisini almanız gerekebilir. Fakat bu zamana kadar sizi ilerletirse zaten AMACINA ulaşmış demektir.

Şimdilik bu kadar. BEKLENTIYI IYI BELIRLEYIP ONA GÖRE KARAR vermekte fayda var ;)
Evet abi benimde v922 seçmemde ki en büyük neden 7. Cümle en azından pek bir şey öğrenemesem bile 6 kanallınin tadına bakmış olurum bir iki invert falan :) 4 kanallı artık bayağı sıktı biraz heyecan lazım :) v922 hala takipteyim daha hemen almıyacagim zaten abi bir de sana şey soracağım v922 nin ana motor ve kuyruk motoru v911 gibi lehimli mi yoksa soketli mi ?
 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Türker Akgün' Alıntı:
Merhaba Berkay,

Aramıza hoşgeldin öncelikle. Umarım forumda aradığın bilgileri bulabilirsin. Henüz çok yeni bir forum olması sebebiyle eksik konular var fakat sizlerin katkılarıyla her geçen gün daha zenginleşiyor.
V922 güzel bir tercih, hayırlı olsun şimdiden.
Hoşbulduk . Teşekkür ederim inşallah hayırlı olur .
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Berkay35' Alıntı:
Evet abi benimde v922 seçmemde ki en büyük neden 7. Cümle en azından pek bir şey öğrenemesem bile 6 kanallınin tadına bakmış olurum bir iki invert falan :) 4 kanallı artık bayağı sıktı biraz heyecan lazım :) v922 hala takipteyim daha hemen almıyacagim zaten abi bir de sana şey soracağım v922 nin ana motor ve kuyruk motoru v911 gibi lehimli mi yoksa soketli mi ?
Aşağıdaki resimde ana kartın üst kısmında ana motor, kuyruk motoro ve servoların Soketleri gözüküyor. Dolayısıyla V911'de en çok eleştirilen tamir kısmı çok kolaylaşmış.

Zaten yedek parçalarda (kuyruk motoru hariç) soketli geliyor. Kitin içinden çıkan tornavida ve alyan ile herşeyi söküp takmak mümkün ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Berkay35' Alıntı:
Evet abi benimde v922 seçmemde ki en büyük neden 7. Cümle en azından pek bir şey öğrenemesem bile 6 kanallınin tadına bakmış olurum bir iki invert falan :) 4 kanallı artık bayağı sıktı biraz heyecan lazım :) v922 hala takipteyim daha hemen almıyacagim zaten abi bir de sana şey soracağım v922 nin ana motor ve kuyruk motoru v911 gibi lehimli mi yoksa soketli mi ?
Aşağıdaki resimde ana kartın üst kısmında ana motor, kuyruk motoro ve servoların Soketleri gözüküyor. Dolayısıyla V911'de en çok eleştirilen tamir kısmı çok kolaylaşmış.

Zaten yedek parçalarda (kuyruk motoru hariç) soketli geliyor. Kitin içinden çıkan tornavida ve alyan ile herşeyi söküp takmak mümkün ;)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gözümde 1 kat daha yükseldi v911 de yaşadağım en büyük problem lehim derdi uğraş dur bir kere anakart yaktım öle :) Ben şuan bir tek 3D uçusunu merak ediyorum sanırım kuyrukta kaçırmıyor
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğm

Berkay35' Alıntı:
Gözümde 1 kat daha yükseldi v911 de yaşadağım en büyük problem lehim derdi uğraş dur bir kere anakart yaktım öle :) Ben şuan bir tek 3D uçusunu merak ediyorum sanırım kuyrukta kaçırmıyor
Pitch-pump (ani yukarı aşağı harekette) kuyrukta biraz kaçma oluyor. 3D mutlaka vardır ama zaten 3D yapana kadar kuyruğu düzeltemyi de öğreniyorsun. Kaldı ki sen zaten 3D yapmayacaksin değil mi ;)
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
33,087
Tepkime puanı
38,005
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Ynt: İzmir'den Selamlar-Berkay Eğmür

Biz henüz 3D test etmedik ama yabancılardan eden var. Aşağdıdaki konuya bir göz at istersen :)

 

Berkay Eğmür

Tecrübeli Uye
Katılım
29 Ocak 2013
Mesajlar
1,388
Tepkime puanı
841
Yaş
24
Konum
izmir
İlgi Alanı
Heli
Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: Ynt: İzmir'den Selamlar-Ber

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Berkay35' Alıntı:
Gözümde 1 kat daha yükseldi v911 de yaşadağım en büyük problem lehim derdi uğraş dur bir kere anakart yaktım öle :) Ben şuan bir tek 3D uçusunu merak ediyorum sanırım kuyrukta kaçırmıyor
Pitch-pump (ani yukarı aşağı harekette) kuyrukta biraz kaçma oluyor. 3D mutlaka vardır ama zaten 3D yapana kadar kuyruğu düzeltemyi de öğreniyorsun. Kaldı ki sen zaten 3D yapmayacaksin değil mi ;)
Yani 1-2 invert :) bunda hevesimi alayım 450 de zor olur :D:D Abi bu fbl100 ve blade mpcxin bütün parçaları v922 ile uyumlu mu . Bir de abi yeri değil ama diyemeden edemiycem senin şu modellerin canopylerine hastayım hele şu gri olanlara nazar deymesin :)