kafam karman çorman oldu.

  • Konbuyu başlatan ekmekci
  • Başlangıç tarihi
  • 4,216
E

ekmekci

Guest
simülatör kumandasının siparişini geçtim. bu arada ilerde nasıl başlarım diye bir araştırma yapayım dedim.
thk en bildik yer diye baktım, https://thkmodelucak.com/store/product/1002-cessna-46lik-mod-set-19f028 başlangış için en uygunu geldi bana.
sorun da orada başladı zaten. hangi motor hangi servo anlamaya çalışana kafam da karman çorman oldu.
hem ucuz hem de isminde 46 lık yazıyor diye https://thkmodelucak.com/store/product/130146lik-2-zmnl-mtr-eksz-17sf46 bu motor uyar diye tahmin ediyorum ama emin olamadım. öbürlerinin açıklamalarından da birşey anlamadım zaten. servolar desen bi dünya. :(

inşaat için epey teknik bilgi gerekiyor sanırım. :)
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
simülatör kumandasının siparişini geçtim. bu arada ilerde nasıl başlarım diye bir araştırma yapayım dedim.
thk en bildik yer diye baktım, başlangış için en uygunu geldi bana.
sorun da orada başladı zaten. hangi motor hangi servo anlamaya çalışana kafam da karman çorman oldu.
hem ucuz hem de isminde 46 lık yazıyor diye bu motor uyar diye tahmin ediyorum ama emin olamadım. öbürlerinin açıklamalarından da birşey anlamadım zaten. servolar desen bi dünya. :(

inşaat için epey teknik bilgi gerekiyor sanırım. :)

Burhan Bey, Motorun bir kaç gömlek iyi modeli olan Thunder tiger 46 modeli elimde mevcut, kullanım süresi ise daha rodaj sayılabilecek 20 uçuş civarında düşünürseniz verebilirim. Linki aşağıya ekliyorum bakarsınız.



Uçak ile ilgili tavsiyem ise benimde ilk uçağım olan Airsingstar olacaktır, benim gördüğüm en sağlam uçak diyebilirim ve inanılmaz derecede güzel bir uçuşu var ciddi düşüşler yaşamama rağmen bu modeli kıramamıştım.

 
kafam karman çorman oldu.

ben laf dinlerim yavuz bey. ekipman ve uçuşunuzu gördükten sonra tavsiyenizi dinlememek abesle iştigal olur zaten. :)
sanırım motoru da o uçaktan çıkartmışsınız. verdiğiniz linkte tam da o uçağın motoru olduğu söyleniyor.
benin için en uygun seçim bu olsa gerek. detayları birdahaki görüşmemizde netleştiririz diye umuyorum.
saygılarımla.
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
ben laf dinlerim yavuz bey. ekipman ve uçuşunuzu gördükten sonra tavsiyenizi dinlememek abesle iştigal olur zaten. :)
sanırım motoru da o uçaktan çıkartmışsınız. verdiğiniz linkte tam da o uçağın motoru olduğu söyleniyor.
benin için en uygun seçim bu olsa gerek. detayları birdahaki görüşmemizde netleştiririz diye umuyorum.
saygılarımla.

Bu motoru dün sahaya gelen Ragıp arkadaşımıza verdiğim Black Blade ( Mavi renkli) uçağımda kullandım, Airsingstara ben OS55 takmıştım, biraz büyük oldu ama jilet gibi uçuyordu :rolleyes: hatta bazan inmek yerine martı gibi konduruyodum onu :laugh: uçağı arkadaşa verince de bu motor boşa çıktı, ileri aşamada kullanmayıda düşünmüyorum, zira benim sıradaki hedefim 100CC benzinli olacak, yani bu işler böyle 46 lıkla başlıyor 300 CC de son buluyor. ;D sahada daha detaylı konuşuruz.
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
simülatör kumandasının siparişini geçtim. bu arada ilerde nasıl başlarım diye bir araştırma yapayım dedim.
thk en bildik yer diye baktım, https://thkmodelucak.com/store/product/1002-cessna-46lik-mod-set-19f028 başlangış için en uygunu geldi bana.
sorun da orada başladı zaten. hangi motor hangi servo anlamaya çalışana kafam da karman çorman oldu.
hem ucuz hem de isminde 46 lık yazıyor diye https://thkmodelucak.com/store/product/130146lik-2-zmnl-mtr-eksz-17sf46 bu motor uyar diye tahmin ediyorum ama emin olamadım. öbürlerinin açıklamalarından da birşey anlamadım zaten. servolar desen bi dünya. :(

inşaat için epey teknik bilgi gerekiyor sanırım. :)
Burhan bey merhaba.Anlaşılan simülatör alarak ilk ve yerinde adımı atmışsınız.Hayırlı olsun simülatör sayesinde çok iyi gelişmeler yapacaksınız.Fakat ilk modeliniz olacağını sandığım tercihiniz için sanırım biraz erken.Seçtiğiniz model Scale modeller içinde benimde çok hoşuma gitmiştir.Ancak hem scale olması hem de patlar düşünüyor olmanız için sanırım biraz acele ediyorsunuz.Çünkü seçtiğiniz model orta ileri seviyede pilotaj isteyen bir model.Hem sizi siz de onu zorlayacağınız diye düşünüyorum.Başlangıç olarak elektrikli köpük modelleri seçerseniz hem zaman hem de model kırımı açısından kayıp yaşamazsınız.Model kırmayı hiç yaşamadığınız için ne kadar sıkıcı olduğunu yamadan anlayamazsınız.Bu model ilk uçuşlarda yaşayacağınız kırımları kaldıracak bir model değil maalesef ayrıca onarımı da uğraştırıcı ve garanti değil.Tüm bunları yaşamış ve tecrübe etmiş biri olarak söylüyorum çünkü ilk uçağı PIPER J Cub tam olarak 5 sn uçurabildim ve maalesef kırım ciddi oldu ikişnci uçağım yine scale coota deniz uçağı sonuç hüsran :( .Önerilerim tecrübeyle müspettir acele etmeden size önerdiğim stoklarda mevcut olan https://thkmodelucak.com/store/product/1001-wngtgr-rdyl-24-ghz-kmnd-set-0121202 yada benim gönül dostum https://thkmodelucak.com/store/product/1001-wingdrgn-sprstr-24-ghz-0122022 ile başlamanızı tavsiye ederim.Netice de kırım modelciliğn her aşamasında yıllar sonra bile başımıza gelebilir ama amacımızın uçmak olduğu düşünüldüğünde kırımı kanıksamak ne olacak canım boşver demek doğru değil.Umarım işinize karışmış olmam ama benim yaptığım aceleciliği yapmak üzere olduğunuz görünce karıuşmadan edemedim. %p
 
kafam karman çorman oldu.

Her ne kadar uçakcı olmasam da ve epey kişi bana kızacak olsa da 1-2 kelam de ben edeyim de iyice kafanız karışsın :laugh:

Şaka bir yana, bu sorunun en güzel cevabını zaten sahada alırsınız ve uçak konusunda tecrübeli abi ve kardeşler sizi en güzel şekilde yönlendirirler.

Ben model olarak heliyi tercih ettim. Bu nedenle belki de benim bu konuda fikir beğen etmemem gerekir ama ben yine de bana göre modelinizi tercih ederken dikkat etmeniz gereken temel kriterleri bildiğim / öğrendiğim kadarı ile sizlerle paylaşmaya çalışayım.

1- Bir kere ilk uçağınız kesinlikle üstten kanatlı ve tüm dünyada eğitim modeli olaral kabul edilmiş bir model olsun.
2- Her üsten kanatlı uçak eğitim modeli değildir.
3- Eğitim modeli seçilecek olan uçak bir sonraki aşama olan daha profesyonel uçaklara benzer karakterde olsun

Şimdi bu kapsamda ele alınca Yavuz beyin size sunduğu tercih ile Altan Bey'in ilk tercihi olabiliyor gibi geliyor.

Fakat bana göre Altan Bey'in size önerdiği, can dostum dediği Wing-Dragon :laugh: kesinlikle bir EĞİTİM Modeli değil.

Uçak kötüdür diyemem, güzel uçak, kırım masrafı az ama uçağın kendine has özellikleri var. Zaten bence problem de burada. Mesela Aileron, Elevator ve özellikle kuyruk tepkileri standard uçak karakteristiğinden bence oldukça uzak.

Siz belki bu uçakla cok rahat uzarsınız orası kesin ama temel pilotaj yeteneklerini bu model ile kazanmanız bana göre zor . Uçak zaten havada durmak için ve özellikle deniz uçağı olarak tasarlanmış. Dolayısıyla pilotu zorlayıp kendini geliştirmeye pek de bir imkan vermiyor.

Benden bu kadar. Bakalım bu konuda daha başka ne gibi öneriler gelecek ;)
 
kafam karman çorman oldu.

alaka ve tavsiyeleriniz için hepinize tek tek teşekkür ederim. forumdaki kriterlere göre cessna uygun zannetmiştim. üstten ve 1600mm kanat açıklığı, önden tekerlekli vs. ayrıca fiyatı çok uçuk değil ve kuyruğu da çok sexy. :) kırım konusunda altan bey'in tecrübelerine katılıp vazgeçtim zaten.

hazır olduğum an FPV ye geçmeyi düşündüğümden süzülmeye müsait büyük kanatlı uçaklara daha sıcak bakıyorum. uçus sürelerinin kısalığı yüzünden elektrik motorlu modelleri de eleyince geriye sadece yavuz beyin önerdiği "Seagull Arising Star 40-46 V2 Trainer (K:160cm) SE" kalıyor. üstelik yavuz bey'in nasıl uçtuğunu gören biri olarak onun kıramadığı uçağı benim kırmam sanırım imkansız. ;D

yine de benim gibi bu konuda cahil biri için hiçbirşey kesin değildir. bunlar sadece ön bilgilerle vardığım ilk kanı. sahalarda yapılacak sohbetler ve alınacak tavsiyelerle eminimki en güzel ve doğru sonuca ulaşılacaktır.

herkese kırımsız uçuşlar dilerim.
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan Bey, arkadaşların düşüncelerine saygı duymakla beraber, patlar motor ile başlayan her 100 kişiden 90 ının tercihi size önerdiğim model olan Airsingstardır diyorum, araştırmanızı tavsiye ederim,bu uçak motor stoplarda bile martı gibi indirilebilen , çok sert düşüşlerde dahi kolay kolay kırılmayan bir uçaktır, bu uçağı uçururken nedemek istediğimi daha iyi anlayacaksınız, bende ilk uçağımı yani Airsingi almadan 3 ay araştırdım ve tavsiyelerle bu uçağı almıştım, kafanızı karıştırmanıza gerek yok bu uçağı alın ve alana kadarda bol bol simülasyon çalışın.
 
kafam karman çorman oldu.

tamam yavuz bey. kararımı verdiğimi belirtmiştim gerçi. şimdi kesinleştirelim.
simülasyon kumandam kargo edilmiş. bugün elimde olur. simülasyon programları da yola çıkar bugün yarın.
ben modeli alıp ufak ufak montaja başlayayım derim. nasılsa motor sizden. geri kalan ekipmanları da sizin yönlendirmelerinizle tamamlarız.simülasyon çalışmaları tamamlanana kadar modelde anca bitmiş olur. uçurmasını da yapacak biri nasılsa bulunur. ben uçtuğunu göreyim yeter şimdilik. :)
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan TAŞPINAR' Alıntı:
tamam yavuz bey. kararımı verdiğimi belirtmiştim gerçi. şimdi kesinleştirelim.
simülasyon kumandam kargo edilmiş. bugün elimde olur. simülasyon programları da yola çıkar bugün yarın.
ben modeli alıp ufak ufak montaja başlayayım derim. nasılsa motor sizden. geri kalan ekipmanları da sizin yönlendirmelerinizle tamamlarız.simülasyon çalışmaları tamamlanana kadar modelde anca bitmiş olur. uçurmasını da yapacak biri nasılsa bulunur. ben uçtuğunu göreyim yeter şimdilik. :)

Burhan bey;
Tel ile görüşelim. 0536 749 25 24
 
kafam karman çorman oldu.

Burhan bey kafanızın karışması normal ama zamanla ve bizim yardımlarımızla bu işi çözersiniz.

Bence bu işe başlarken eğitim uçağı alıcaksanız şu soruyu sormanız lazım elektriklimi yakıtlımı siz yakıtlıyı seçmişsiniz gibi gözüküyor.
Yakıtlılarda Yavuz beyin önerdiği arrising star uygundur black horse exel de olabilir Alfa 40 da, zaten bunlar birbirlerine benzeyen uçaklardır.
elektriklilerde ise Wing tiger ve SOARACTİON olabilir dİkkat edin SOARACTİON'ı büyük yazıyorum Çünkü benim emektar uçagım ;D
Seçerken çok dikkat etmeniz gereken birşeyde kumanda setidir eğer kumanda seti almadıysanız ve almayı düşünüyorsanız ben bu işte kalıcı olacam derseniz FUTABA SPEKTRUM YADA HİTEC öneririm.
Dikkat edin FUTABA 1. sırada ;D
 
kafam karman çorman oldu.

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Her ne kadar uçakcı olmasam da ve epey kişi bana kızacak olsa da 1-2 kelam de ben edeyim de iyice kafanız karışsın :laugh:

Şaka bir yana, bu sorunun en güzel cevabını zaten sahada alırsınız ve uçak konusunda tecrübeli abi ve kardeşler sizi en güzel şekilde yönlendirirler.

Ben model olarak heliyi tercih ettim. Bu nedenle belki de benim bu konuda fikir beğen etmemem gerekir ama ben yine de bana göre modelinizi tercih ederken dikkat etmeniz gereken temel kriterleri bildiğim / öğrendiğim kadarı ile sizlerle paylaşmaya çalışayım.

1- Bir kere ilk uçağınız kesinlikle üstten kanatlı ve tüm dünyada eğitim modeli olaral kabul edilmiş bir model olsun.
2- Her üsten kanatlı uçak eğitim modeli değildir.
3- Eğitim modeli seçilecek olan uçak bir sonraki aşama olan daha profesyonel uçaklara benzer karakterde olsun

Şimdi bu kapsamda ele alınca Yavuz beyin size sunduğu tercih ile Altan Bey'in ilk tercihi olabiliyor gibi geliyor.

Fakat bana göre Altan Bey'in size önerdiği, can dostum dediği Wing-Dragon :laugh: kesinlikle bir EĞİTİM Modeli değil.

Uçak kötüdür diyemem, güzel uçak, kırım masrafı az ama uçağın kendine has özellikleri var. Zaten bence problem de burada. Mesela Aileron, Elevator ve özellikle kuyruk tepkileri standard uçak karakteristiğinden bence oldukça uzak.

Siz belki bu uçakla cok rahat uzarsınız orası kesin ama temel pilotaj yeteneklerini bu model ile kazanmanız bana göre zor . Uçak zaten havada durmak için ve özellikle deniz uçağı olarak tasarlanmış. Dolayısıyla pilotu zorlayıp kendini geliştirmeye pek de bir imkan vermiyor.

Benden bu kadar. Bakalım bu konuda daha başka ne gibi öneriler gelecek ;)
Mehmet ben yine biraz bu işede enteresan birşekilde başlamıştım. Zaten neyim doğruki buda normal bir başlangıç olsun. ;)
Uçak konusunda bende bir sürü tavsiye dinleyip araştırdıktan sonra bir modelcinin hiç bir zaman başlamaması gereken bir model olan YAK 54 ile uçak macerasına başladım.Bilindiği gibi YAK 54 modeli ortadan kanatlı bir model ve akrobasi için tasarlandığından dolayı kullanımı en zor modellerdendir. Ancak bu kadar hareketli bir modeli kıracağımı adım gibi bildiğim için özellikle EPP malzemeden üretilen bir modeli tercih ettim. İki ay boyunca severek kullandıktan sonra bir tanıdığım ısrarları sonucunda modeli ona satmak zorunda kaldım. Geçenlerde aynı modelin değişik bir versiyonu olan YAK 55'ten tekrar aldım ve yaklaşık olarak 1 haftadır çok sıkı bir şekilde simülasyon çalışarak kendimi dahada geliştirmeye çalışıyorum. O yüzden ben bu işe yeni başlayacak arkadaşımıza kesinlikle EPP bir model öneriyorum. Kırsın daha sonra yapıştırsın biraz tamir uçmaya devam. Benim şahsi kanaatim böyledir. Çok hareketli bir uçak ile başlayınca esasında işiniz çok zor ama biraz kontrol etmeyi başardıktan sonra zaten gerisi ister istemez geliyor. Benim kullanmış olduğum modelin linki aşağıdaki gibidir ve çok iyi bir uçuşu vardır herkeze tavsiye ederim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
kafam karman çorman oldu.

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Mehmet ben yine biraz bu işede enteresan birşekilde başlamıştım. Zaten neyim doğruki buda normal bir başlangıç olsun. ;)
Uçak konusunda bende bir sürü tavsiye dinleyip araştırdıktan sonra bir modelcinin hiç bir zaman başlamaması gereken bir model olan YAK 54 ile uçak macerasına başladım.Bilindiği gibi YAK 54 modeli ortadan kanatlı bir model ve akrobasi için tasarlandığından dolayı kullanımı en zor modellerdendir. Ancak bu kadar hareketli bir modeli kıracağımı adım gibi bildiğim için özellikle EPP malzemeden üretilen bir modeli tercih ettim. İki ay boyunca severek kullandıktan sonra bir tanıdığım ısrarları sonucunda modeli ona satmak zorunda kaldım. Geçenlerde aynı modelin değişik bir versiyonu olan YAK 55'ten tekrar aldım ve yaklaşık olarak 1 haftadır çok sıkı bir şekilde simülasyon çalışarak kendimi dahada geliştirmeye çalışıyorum. O yüzden ben bu işe yeni başlayacak arkadaşımıza kesinlikle EPP bir model öneriyorum. Kırsın daha sonra yapıştırsın biraz tamir uçmaya devam. Benim şahsi kanaatim böyledir. Çok hareketli bir uçak ile başlayınca esasında işiniz çok zor ama biraz kontrol etmeyi başardıktan sonra zaten gerisi ister istemez geliyor. Benim kullanmış olduğum modelin linki aşağıdaki gibidir ve çok iyi bir uçuşu vardır herkeze tavsiye ederim.
Estagfurullah abi. Sen biraz zoru seviyorsun. Ama her yeni modelci senin gibi olmuyor ne yazık ki :embarras:

Mesela ben heliye bırak FBL ile başlamayı, yanımda sürekli bana destek olan Türker olmasa 3 ay bırakırdım, bu ne böyle eziyet diye (ki hala ara ara diyorum :lol:)

EPP konusunda sana aynen katılıyorum. Senin paylaştığın modeli, belki hatırlarsın, yaklasık 1,5 sene önce sana tlf sormuş ve araştırmıştım. Hatta Türker ile beraber bakıp, uçuş videolarını izleyip hayran kalmıştık. Tek problemi biraz pahalı olması ne yazık ki :embarras:

Ben de sahada Wind Dragon uçuran tüm arkadaşlara, şiddetle uçar vaziyette, yaklaşık 75 TL-100 TL mal olan aşağıdaki / ya da benzeri EPP uçağını tavsiye ediyorum. Zira pilotaj anlamında gerçekten insanı zorlayıp bir sonraki aşama olan gerçek iniş-kalkış yapan bir modele iyi hazırladığı kanaatindeyim.

Extra 330 Plan

NOT: Yukarıdakiler nacizane henüz yolun hala başında olan bir helicinin görüşüdür. Uçakcı abi ve kardeşlerimiz uzmanlık alanlarına girdiğim için kızmasınlar :laugh:
 
kafam karman çorman oldu.

burhan bey alım satım ilanları bolumune bakarsanız cessna model var bende fiyatı da gayet uygun.içindeki ekipmana gore.balsa uçaktan önce onunla başlamanızı tavsiye ederim.hem sizdeki model de cessna olunca o modele geçerken de zorluk çekmezsiniz.
 
kafam karman çorman oldu.

herkese yakın ilgi ve tavsiyeleri için teşekkür ederim. forum dediğin böyle olmalı işte. :thumbup: