Kalıpsız Strafordan Fiber Kabuk Yapımı!

Mehmet_Dönmez

Yeni Uye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
42
Yaş
41
Konum
ALTUNİZADE
İlgi Alanı
Hepsi
Strafor keserek, şablon oluşturup üzerine polyester ile fiber kabuk yapımı...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Mehmet_Dönmez

Yeni Uye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
42
Yaş
41
Konum
ALTUNİZADE
İlgi Alanı
Hepsi
Bu işlemler sonucu boş kabuk 6 kg civarı oldu.
Lipo piller, motor, şaft vs. derken kilo artacak.
Motor olarak "Rocket 4092 1250kv su soğutmalı" , çift 6s 7000mah lipo , 200A Esc ile kullanmayı düşünüyorum.
Acaba motor zorlanıp fazla akım çekerek yanar mı?

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Ali Haydar GÖK

Çalışkan Uye
Katılım
2 Ağu 2017
Mesajlar
604
Tepkime puanı
1,042
Yaş
24
Konum
Sakarya
İlgi Alanı
Heli
Üstad sadece kabuklar gerçekten çok güzel olmuş demek istedim :D Ama 6kgda ciddi bir ağırlık. Tabi kendi dalında belki normal bir ağırlıktır. Motor konusunda hiç bilgim yok. Kolay gelsin :)
 

Sumer Yamaner

Moderator
Katılım
17 Eyl 2013
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
17,227
Yaş
57
Konum
İstanbul
Web sitesi
www.sumeryamaner.com
İlgi Alanı
Uçak
Açıkçası fotoğrafları neden paylaştığınızı pek anlayamadım. "Ben süper iş çıkardım" mesajı verilecekse tamam o mesajı aldık. Ama forum ortamında paylaşılan şeylerin biraz da katılımcılara katkı sağlaması gerekir diye düşünüyorum. Ben böyle bir paylaşım yapacak olsam her fotoğrafa birkaç cümle ile açıklama yazar, okuyana da bir şeyler katmaya çalışırdım.
Sorunuza gelirsek...
Motorlar durup dururken akım çekmezler. Bir elektrik motorunun çekeceği akımı o anki devri belirler. Devir olması gerekenden düşük ise (yani motor mekanik olarak zorlanıyor ise) zıt elektromotor kuvveti azalacağı için net voltaj yükselir ve motordan daha fazla akım geçmeye başlar. Demek ki sorunuzun yanıtının bilinmesi için pervane monte edilmiş halde suda çalıştırılarak o anki akımın ölçülmesi gerekiyor.
Ya da daha net bir yanıt isterseniz...
Soru: Acaba motor zorlanıp fazla akım çekerek yanar mı?
Yanıt: Takacağınız pervaneye bakar.
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,762
Tepkime puanı
37,149
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Açıkçası fotoğrafları neden paylaştığınızı pek anlayamadım. "Ben süper iş çıkardım" mesajı verilecekse tamam o mesajı aldık. Ama forum ortamında paylaşılan şeylerin biraz da katılımcılara katkı sağlaması gerekir diye düşünüyorum. Ben böyle bir paylaşım yapacak olsam her fotoğrafa birkaç cümle ile açıklama yazar, okuyana da bir şeyler katmaya çalışırdım.
Aynen abi .Resimler aslında güzelce düzenlenmiş ve sıralanmış.

Tek eksik altına kısada olsa açıklama ilavesi (Kullanılan malzeme ve uygulama detayları...) Böylece sonradan bakacak arkadaşlar için faydalı bir paylaşım olacaktır :)
 

Mehmet_Dönmez

Yeni Uye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
42
Yaş
41
Konum
ALTUNİZADE
İlgi Alanı
Hepsi
Öncelikle teşekkür ederim.
Yüklediğim resimlere açıklayıcı yazı yazacaktım lakin numara verip sıraladım ki işlem sırasını herkes görebilsin. Kullanılan malzeme resimlerde zaten belli oluyor, geri kalan biraz el işçiliği biraz sabır. Amacım yardımcı olmak kalıp almak ve kalıptan da modeli çıkarmak gerçekten uğraştırıcı ve zor, ben denedim.
sonra bu yöntemi denedim, baktım oldu başkalarına da ilham vermesi açısından paylaştım. Yok ben yaptım hava atayım gibi bir maksadım yok. Daha öncede aluminyumdan motor bağlantı parçası resmini paylaşmıştım. RC bir sırtı teknesi yapıyorum yavaş yavaş yaptıkça resimlerini çekip sitenize yüklüyorum. "Ben süper iş yaptım" diye birşey demiyorum, amatörüm sorarak araştırarak acele etmeden bir şeyler çıkarmaya çalışıyorum.
Teşekkürler...
 

Mehmet Sarıkaya

Tecrübeli Uye
Katılım
28 Ocak 2018
Mesajlar
1,422
Tepkime puanı
2,709
Yaş
70
Konum
Podgorica / Montenegro
İlgi Alanı
Uçak
R/C tekne ile kendi çapımızda uğraşıp birşeyler çıkarmaya çalışan biri olarak fotoğrafların görselini çok beğendim.
Ama arkadaşlarında değindikleri gibi, forum ortamında paylaşıldığında konuyu izleyenlerin birşeyler öğrenmesi gerektiğine inanıyorum.
Nasıl yapıldı, hangi aşamalarda hangi malzemeler kullanıldı vs. gibi...
Sonrasında ;

Bu işlemler sonucu boş kabuk 6 kg civarı oldu.
Lipo piller, motor, şaft vs. derken kilo artacak.
Motor olarak "Rocket 4092 1250kv su soğutmalı" , çift 6s 7000mah lipo , 200A Esc ile kullanmayı düşünüyorum.
Acaba motor zorlanıp fazla akım çekerek yanar mı?
Bu bilgiyi paylaşıp motor ile ilgili soru sormuşsunuz. :) Ben mi kaçırdım? Bu teknenin ağırlığını öğrendim de... ENİ / BOYU / YÜKSEKLİİĞİ nedir? Bilmeden öneri zor. Ki bahsettiğiniz gibi bir zorlanma olursa en önemli faktör pervane olacaktır.
Kolay gelsin.:saygilar:
 
Katılım
30 Kas 2014
Mesajlar
3,618
Tepkime puanı
14,793
Yaş
43
Konum
Muscat / Umman
İlgi Alanı
Uçak
Resimlerden anlayabildiğim kadarıyla “lost foam” dediğimiz yöntemin bir versiyonu ile yapılmış gibi görülüyor. Bu yöntem de şu an mevcut kalıp bitince video serisine eklenmek için sırada bekliyor (malum Salim’in uçağının duman yakıtı deposu için köpükleri de kesmiştim epey önce :) )

Elde edilen son ürün yüzey kalitesi açısından gayet güzel, bizzat kullandığınız tüm ürünlerle çalışmış birisi olarak ne kadar yoğun bir emek olduğunu görebiliyorum, elinize sağlık. Ama lafı geçen ağırlık hayli fazla gibi geldi bana. Tabi tekne boyutu bilmediğim için biraz afaki konuşuyorum ama fotoda gördüklerimden yola çıkarak tahmin ediyorum sadece.

Polyester bazlı reçine ve doğal olarak ona uygun olan cam elyafı mat ile çalışıldığı için ağır olması da normal tabi. Yine resimlerde görüldüğü kadarıyla “çelik macun” (polyester macunu) da kullanılmış epey, sonuç güzel epey emek olduğu da ortada ama bunların hepsi nispeten ağır bir kabukla sonuçlanıyor. Epoksi bazlı sistemler ve cam elyafı "kumaş" ile çalışıldığında çok daha hafif bir yapı elde etmek mümkün, tabi böyle bir durumda tekne hafiflerken maliyet ağırlaşıyor :)

Teknenin karinasını oluşturan kabuğun ağır olması stabilite açısından iyidir ama üstyapı gereğinden fazla ağır olursa denge bundan olumsuz etkilenir malesef. Bu direk bu tekne için sorun yaratır mı yaratmaz mı buradan bakarak söylemek imkansız tabi ama ileride bu gibi inşaatlarda üstyapı ile ilgili kısımlarda olabildiğince hafif olmasına dikkat ederek çalışmakta fayda olur diye belirtmek istedim.

Bu halde hiç tekneyi suya koyup su hattının nerde olduğunu ve su hattını tasarımdaki yerine getirmek için ne kadar daha deplasmana ihtiyacı olduğunu deneme şansınız oldu mu acaba? Bahsettiğiniz piller de ilave 1.6 kg ağırlık getirecek. Motor da bi yarım kilo vardır tahminen. ESC diğer elektronikler derken toplam kabuk + ekipman 8.5 kg oldu bile. Tekneyi trimlemek için bir miktar da balasta ihtiyaç olabilir... tüm bunlar teknenin tasarım limitleri dahilinde mi bilmekte fayda var. Benim en son yaptığım 1m boylu Rc teknemin deplasmanı balastlar pil vs yani herşey dahil 2.4 kg çıkmıştı, o yüzden bana boyut olarak çok da daha fazla büyük görünmeyen bir teknenin 8.5 kg lık olması kafamı kurcalıyor. Tabi boyutu tam olarak bilmediğimiz için yanılıyor olma ihtimalimiz ve bu ağırlığın normal olma ihtimali de var :)
 

Emre Büyükok

Çalışkan Uye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
201
Tepkime puanı
422
Yaş
45
Konum
izmir
İlgi Alanı
Uçak
11 ve 15 nolu resimlerden anladığım kadarıyla hazır tekneye üst güverte yapmışsınız. Ağırlık banada fazla geldi. Özellikle tekne üstünün ağır olması dengeyi bozar.
Polyesterin köpüğü eritmemesi için araya yaldız boya gibi birşey görüyorum. Kullandığınız yöntem hakkında açıklamalar, yapacak arkadaşlara yardımcı olacaktır.
Motor akım bilgisi için boy ağırlık ve motora uygun pervane bilgileri sonucu motor akımı ve zorlanması hesaplanabilir.
 

Mehmet_Dönmez

Yeni Uye
Katılım
6 Eyl 2018
Mesajlar
13
Tepkime puanı
42
Yaş
41
Konum
ALTUNİZADE
İlgi Alanı
Hepsi
Açıklayıcı olamadığım için özür diliyorum.
Elimde 1m lik boyunda 35cm eninde eski bir fiber kabuk vardı. Bu alt kabuğun alt arka kısmını keserek pervane ve dümen için suyun akışını bozmayacak şekilde içeriye doğru kavis vererek revize ettim.
Balık tutmak için tasarlayacağım için biraz araştırdım, teknenin hacmini arttırmak büyük balık gelince dibe çekmesinden ve hacı yatmaz gibi ters dönmesi için üst kabuğu yüksek yaptım.
Şişme havuzda test ettim hacı yatmaz gibi ters dönmeye direnç sağlıyor, ters çevirince hemen düzeliyor, şamandıra gibi büyük balık gelince su almayacak.

Üst kabuk yapımı hakkında resimlere açıklama ekleyerek tekrardan yüklüyorum.
Ara sıra takıldıkça üstatlara sorarak amatörce bir şeyler yapmaya çalışıyoruz...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 

Mehmet Kucuksari

Administrator
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
32,762
Tepkime puanı
37,149
Yaş
47
Konum
Kocaeli
İlgi Alanı
Heli
Üst kabuk yapımı hakkında resimlere açıklama ekleyerek tekrardan yüklüyorum.
Evet şimdi çok daha güzel oldu :thumbup: Emeklerinize sağlık, teşekkür ederiz :RCKolik: konuya her şekilde uzak ve sadece seyirci olunca ne yazık ki teknik yorum yapamıyorum ;)

Ara sıra takıldıkça üstatlara sorarak amatörce bir şeyler yapmaya çalışıyoruz...
@Özgür Evren Varol kardeşimizin şu konusu takip ederek canlı yayınlara mutlaka katılın derim :)

 

Emre Büyükok

Çalışkan Uye
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
201
Tepkime puanı
422
Yaş
45
Konum
izmir
İlgi Alanı
Uçak
Ayrıntılar belli olduğuna göre motor konusu açıklık kazanmaya başladı. Düşündüğünüz motor balık avı için büyük olur. Batarya kullanımını arttırır, süre kısalır. Bloktan soğutma yaparak outrunner motor kullanabilirsiniz. Devri 8000-10000 d/dk 4S lipoya uygun motor işinizi görecektir.
 

muhammedmustafa

Yeni Uye
Katılım
20 Tem 2020
Mesajlar
3
Tepkime puanı
2
Yaş
40
Konum
Konya
İlgi Alanı
Hepsi
Maşallah mehmet hocam ne kadar güzel bir çalışma sizi tebrik ediyorum.
 

Benzer konular